Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
Men det ser onekligen svårt ut för Cesena nu när Lecce och Siena stormar fram. Många viktiga matcher i botten imorgon. Fiorentina mot Cesena, Bologna mot Novara, Lecce mot Genoa och inte minst Siena mot Cagliari.
…
Cesena och Novara är fast i skiten. Lecce och Siena däremot… Vafan, förra omgången vann Lecce borta mot Cagliari och idag körde Siena över Cagliari. Och Cagliari sjunker allt djupare i skiten…
Vafan!
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
…
Botten av Serie A: Cagliari tappade 3 poäng idag och är nu "officiellt" indragna i salvezza-racet, åtminstone enligt svenskafans.

Genoa ser inte mycket bättre ut men har i alla fall en pinne tillgodo, tack vare Scullis två mål idag mot Lecce. Samma Lecce, kult & keps, hänger kvar i fingertopparna men lider av att lagen ovanför både har mer poäng och färre matcher spelade. Skulle dock inte bli förvånad om Lecce fixar det här, precis som man gjorde 2011. Hoppas det. Övriga som ligger tajt till är Siena, Parma och Bologna, där jag tidigare tippat Bologna som nedflyttningsoffer. Dock har de 2 matcher till godo på flera av konkurrenterna. Stackars Parma dras ned i botten igen, som förra året. Under strecket och mer eller mindre klara för nedflyttning är Novara, som helt enkelt inte räckte till, och faktiskt då Cesena... någon annan får gärna lägga ut texten om Cesena som var ett tippat mittenlag men har underpresterat å det grövsta.
Siena har en hygglig chans att hänga kvar, men Atalanta är många strån vassare och får sägas vara säsongens stora utropstecken. Där ser man vad lite minuspoäng kan göra för lagmoral och vinnarskalle.
…
Lysande inlägg som det finns all anledning att återkomma till. Men jag sitter ju numera och räknar hur många poäng som behövs för att fixa la Salvezza.
Idag var det Fula Gubbens Genoa i allmänhet och
Sculli i synnerhet som räddade Cagliari från fullständig jävla katastrof. Hans sena, andra mål innebar att Lecce trots allt bara har 25 poäng. Sex mindre än Cagliari. Det finns en risk att det blir alltför spännande för min smak…
Cagliaris nästa match är borta mot Napoli. Risk att Lecce tar in ytterligare? Nja Lecce ska möta Milan borta…