Resultat: .
0%
röster
2013-09-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Är det inte så att Pirlo själv har varit lite svävande på frågor om hans framtid? Nu är det väl tänkbart att Juventus har någon tanke om satsa yngre, men jag inbillar mig att det hela åtminstone delvis är Pirlos doing. Kanske tänker han sig ett par säsonger utomlands innan det är dags att sluta cirklarna i Brescia.

När jag var i Valencia i Augusti så noterade jag att väldigt många italienare verkar söka sig till apelsinlundarnas stad på semester. Ifall Pirlo skulle vara sugen på något liknande råkar jag känna till att det finns ett fotbollslag i stan som nu kunde tänka sig att ta emot honom...

Om han sticker till Spanien inbillar jag mig att Ancelotti skulle kunna agera...

Samtidigt finns det ingen anledning för Pirlo att "göra sig omöjlig" hos Juventus. Hans kontrakt går ut till sommaren och han kan vandra vidare. Jag kan ha misstolkat signalerna, men det verkar som att det verkar vara lite tuppfäktning mellan Pirlo och Conte.
2013-09-24, 21:27
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Om han sticker till Spanien inbillar jag mig att Ancelotti skulle kunna agera...
Pirlo kommer naturligtvis aldrig att spela i Valencia. Det här är som bekant inte 80-talet, vilket är beklagligt på ett flertal sätt. Och glädjande, på många andra.

Real Madrid är absolut en möjlighet, men det känns ändå upplagt för ett antiklimax. Vore kul med ett mer egensinnigt val. Manchester United?

Citat:
Samtidigt finns det ingen anledning för Pirlo att "göra sig omöjlig" hos Juventus. Hans kontrakt går ut till sommaren och han kan vandra vidare. Jag kan ha misstolkat signalerna, men det verkar som att det verkar vara lite tuppfäktning mellan Pirlo och Conte.
Det är möjligt att det är som du säger, annars finns det väl också någon inneboende logik i att Juventus ser en framtid med Vidal, Pogba och Marchisio som relativt orubbliga, samtidigt som Pirlo gärna vandrar vidare. Jaja, vi får väl se vad som händer.
2013-09-24, 21:31
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Kan någon som följer Juventus förklara deras behandling av Pirlo? Om de inte sätter igång att fjäska för geniet och förnyar hans kontrakt, så kommer han inte att bära dem till ännu en titel.

Han ska ju skriva ett nytt avtal:
http://football-italia.net/39843/pogba-pirlo-set-new-deals
2013-09-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Han ska ju skriva ett nytt avtal:
http://football-italia.net/39843/pogba-pirlo-set-new-deals

Det vore naturligtvis det självklara. Men som Villon nämner så florerar det en mängd rykten. Som förstärks av att han blivit utbytt i de senaste två matcherna. Den senaste så gick han rakt ned i omklädningsrummet. Vilket fick Conte att gå ut offentligt och förtydliga att om det sker igen så blir det böter och en månads avstängning.

Vafan, tom en klubb som Roma ser till att få kontraktet klart tidigt med Totti, så att alla kan koncentrera sig på att spela fotboll och vinna matcher. Då borde definitivt Juventus ha hunnit ta ett beslut.

Vilket de kanske har...
Senast redigerad av Brille68 2013-09-24 kl. 22:04.
2013-09-24, 22:15
Medlem
Calogeros avatar
Jag tror definitivt att det är fullt möjligt att Pirlo går till Real Madrid nästa sommar. Inte bara för att Ancelotti styr och ställer i Madrid, men framförallt för att både Pogba och Marchisio är alldeles för bra för att sitta på bänken. Det tror jag också att Conte och Marrotta har i åtanke.
2013-09-24, 22:30
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Det vore naturligtvis det självklara. Men som Villon nämner så florerar det en mängd rykten. Som förstärks av att han blivit utbytt i de senaste två matcherna. Den senaste så gick han rakt ned i omklädningsrummet. Vilket fick Conte att gå ut offentligt och förtydliga att om det sker igen så blir det böter och en månads avstängning.

Missade helt att skippade bänken. Intressant. Bytet mot Inter kom i 86e minuten och kanske inte säger så mycket. Och bytet mot Verona var nog mer för att ge Marchisio en mjukstart efter sin skada.
2013-09-24, 22:35
Medlem
David.s avatar
Men hade man verkligen släppt Luca Marrone till Sassuolo om man inte var säker på att Pirlo skulle förlänga? Conte gav ju länge ett sken av han satt på en levande guldklimp när han nekade alla förfrågningar under ett antal transferfönster. Innebar det helt enkelt att man till sist inte såg någon större potential i Marrone?
2013-09-24, 22:40
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Men hade man verkligen släppt Luca Marrone till Sassuolo om man inte var säker på att Pirlo skulle förlänga? Conte gav ju länge ett sken av han satt på en levande guldklimp när han nekade alla förfrågningar under ett antal transferfönster. Innebar det helt enkelt att man till sist inte såg någon större potential i Marrone?

Marrone gjorde ju ett par värdelösa träningsmatcher innan säsongen. Han har ju både agerat mittback och i Pirlos roll vilket inte riktigt gick hem. Och när man värvade Ogbonna och har Pogba så kändes det inte så otroligt att man skulle låna ut honom.
2013-09-24, 22:50
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Marrone gjorde ju ett par värdelösa träningsmatcher innan säsongen. Han har ju både agerat mittback och i Pirlos roll vilket inte riktigt gick hem. Och när man värvade Ogbonna och har Pogba så kändes det inte så otroligt att man skulle låna ut honom.

Det är givetvis helt rimligt. Men det hade ju varit ännu mer rimligt att låna ut honom tidigare eftersom man dels inte lät honom få tillräckligt med speltid men ändå betonade att man inte ville släppa honom. Om jag inte helt missminner mig var han väl redan klar för en andra sejour i Siena när Conte satte stop för affären och det om något måste ju betyda att det åtminstone fanns något sorts förtroende för honom.
2013-09-24, 22:55
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Det är givetvis helt rimligt. Men det hade ju varit ännu mer rimligt att låna ut honom tidigare eftersom man dels inte lät honom få tillräckligt med speltid men ändå betonade att man inte ville släppa honom. Om jag inte helt missminner mig var han väl redan klar för en andra sejour i Siena när Conte satte stop för affären och det om något måste ju betyda att det åtminstone fanns något sorts förtroende för honom.

Det var väll iofs 2011 då hade han väll fortfarande potential Kul att gå från två-i-rad-scudetto-vinnare-Juventus till sämsta laget i serie a
2013-09-24, 23:01
Medlem
L.jaxxons avatar
Noterar att Mikael Ishak satte sista målet i Crotones 3-1 seger mot Modena. Roligt!
2013-09-25, 08:24
Medlem
JayGatsbys avatar
Är Pazzini fortfarande skadad för Milan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in