Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Dock är det ett faktum att Milan har ett delikat problem, som ställdes på sin spets efter helgens match. Det är för många kockar där fram, och man måste välja väg. Spelar man med Ibra så blir spelet av en viss typ, beroende på Ibras speciella egenskaper och personlighet. Det kan funka rätt bra, men t ex Barcelona var inte intresserade av detta upplägg. Frågan är om Milan är det i långa loppet... man målar in sig i ett hörn på sätt och vis.
- F.G
- F.G
Det är en väldigt högkvalitativ diskussion som förs här, men egentligen handlar det väl då om att Ibrahimovic skulle säljas för att värva någon annan spelare. För jag har svårt att se varför inte Ibra skulle passa in i Milans "spelsystem". Ja, jag sätter citationstecken då du ju själv konstaterat att deras offensiv handlar mycket om individuell kreativitet.
Håller med Fabio Augusto om att Ibra & Pato är deras två främsta ess. Att inte dom skulle kunna spela tillsammans förstår jag inte riktigt. Milan leder serien & har inte haft problem med målproduktionen trots ett stundtals halvdant mittfält. Det blir lite uppblåst iom att det är en av de största klubbarna som följs intensivt både nationellt & internationellt.
Atalanta leder Serie B. Deras tränarstab har ett lika viktigt jobb att lyckas med målsättningen som Milans har. OK, något enklare eftersom dom kan komma tvåa också. Ändå är det inte alls samma tragglande om huruvida Tiribocchi & Ruopolo funkar ihop eller om man ska satsa på den nye spelaren från Sampdoria, eller någon annan för den delen. Varenda detalj med Milan berör liksom. Några sämre Atalantamatcher leder inte till samma snack.
Visst, i Barcelona funkade inte Zlatan riktigt. Men Milan har väl inte direkt något särskillt system som "sitter i väggarna". Sacchi & Capello var länge sedan. Ancelotti är i högsta grad aktuell & Allegri bygger väl vidare på det, men varför skulle inte Zlatan kunna gå in där? Från början var det nog Pato-Borriello-Ronaldinho som var planen. Zlatan bör helt klart vara bättre än Borriello.

Ett av Fula Gubbens insinuanta och hånfulla inlägg, följt av en bekymrad Claes Borgström. Det är kultur! Tror nästan jag ska skaka liv i min gamla blogg så jag kan posta en screen-cap.