Resultat: .
0%
röster
2012-03-02, 14:02
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Hur skulle er EM-Trupp för Italien se ut?
Truppen är för mig ganska självskriven, men startelvan kan se ut på väldigt många olika sätt.
2012-03-02, 16:36
Medlem
David.s avatar
Kvalité hit och kvalitet dit. Det viktiga är att det skrivs, och att det som skrivs är sant. Hemingway betonade det ständigt, och även om han kanske hör till Katalonien snarare än Kampanien så spenderade han ju också några år på stöveln i sitt anletes svett. Precis som vi gjort och fortfarande gör med andra ord.

- d
2012-03-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Kvalité hit och kvalitet dit. Det viktiga är att det skrivs, och att det som skrivs är sant. Hemingway betonade det ständigt, och även om han kanske hör till Katalonien snarare än Kampanien så spenderade han ju också några år på stöveln i sitt anletes svett. Precis som vi gjort och fortfarande gör med andra ord.

- d
Skitsnack såklart. Det handlar som jag tidigare påpekat, om att anstränga sig.

Självklart ska det finnas rum för hets (inte minst nu inför Derby della Capitale), tjata laguppställningar, nyheter, gamla anekdoter, osv i det oändliga.

Men gör hetsen med en finess, motivera laguppställningarna, rapa inte bara upp vad som stod i Aftonbladet, kopiera inte bara gamla anekdoter, osv. Och det behöver fan inte ens vara sant, så länge du inte presenterar det som en absolut sanning. Men med kvalitet!

Behöver inte vara långa inlägg med en massa ordbajseri. Men vafan, jag vet att BonhommeDeNeige kan prestera så in i helvete mycket bättre än hans senaste inlägg.

Kolla vart bratwurstrunkarna håller på att ta sin tråd…

Om det är mängden inlägg du är ute efter skulle jag vilja rekommendera Svenskafans.com.

Sur och gnällig? Ja, faktiskt…
2012-03-02, 18:43
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Nja, är inte här för att tävla i att skriva mustiga och välplanerade inlägg. Ibland skriver man långt, ibland vill man bara kommunicera eller svara kort på en fråga.

Givet att det inte alltid är något läsvärde för majoriteten, det förstår jag. Men det absolut tråkigaste som finns är nog att läsa inlägg om inlägg. Rapportera till en mod om ni inte är nöjda med kvaliteten.
2012-03-02, 19:00
Medlem
snillet_1s avatar
Äsch, toppmatcherna tenderar att ge upphov till mer hetsiga och mindre sansade diskussioner. Det känns dock som att en del klubbar är illa representerade här. Napoli, Udinese, Roma, Juventus, Cagliari och Milan är alla "täckta", men Inter och Lazio som det egentligen borde diskuteras kring...? Är bara han den där Ozknyberg och han är inte särskilt aktiv här.

Sen är ju ligan i en något av en mittenfas, där det liksom inte är så mycket som händer. Början och slutet är alltid mest engagerande
2012-03-02, 19:05
Medlem
Apropå kvalitet, nu får fan Vivoli vakna ur sin vinterdvala!

Om folk orkar svara; vilka skulle ni säga är de tre mest talangfulla spelarna i Serie A för tillfället? Under 22, kan vi dra till med som gräns...
2012-03-02, 19:13
Medlem
snillet_1s avatar
Jovetic fyller i och för sig 23 i november men är ett geni. Satan vilken spelare.

El Shaarawy i Milan är också nämnvärd.
2012-03-02, 21:53
Medlem
Fula Gubbens avatar
Angående psykoanalys av trådens status, så blev det ett ganska beskt fallout från Milan-Juventus-matchen, som spiller över i den allmänna stämningen... oavgjort efter usla domarinsatser, konstiga avstängningar i bakgrunden, Ibras fanclub dyker upp med sitt totala tunnelseende, ingen egentligen nöjd.

Vi mer mogna calcio-ister tar en liten vilopaus i väntan på lugnare atmosfär.

Angående Italiens EM-trupp så borde det kunna skapa en initierad diskussion. Själv har jag lite för dålig koll för att kunna uttala mig om alla positioner, och jag hoppas mest att Quagliarella finns med i resonemangen.

Ett grundtips är att det lär bli mycket Juventus.
2012-03-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Angående psykoanalys av trådens status, så blev det ett ganska beskt fallout från Milan-Juventus-matchen, som spiller över i den allmänna stämningen... oavgjort efter usla domarinsatser, konstiga avstängningar i bakgrunden, Ibras fanclub dyker upp med sitt totala tunnelseende, ingen egentligen nöjd.

Vi mer mogna calcio-ister tar en liten vilopaus i väntan på lugnare atmosfär.

...
Kan såklart vara en poäng, men… du kunde skriva ett inlägg med substans, och jag inbillar mig att det inte krävdes alltför mycket blod, svett eller tårar?

Normalt är det i dessa ”mellandagar” som de bästa inläggen görs. Nu har det varit dött…

Läste i veckan det nya numret av Calcio2000. Där var bl a ett tema om lagens historiska tröjor. Och särskilt koncentrerade man sig på Udinese.

4522, (som just nu verkar vara upptagen med en portugisisk toppmatch ), har tidigare påpekat att Udinese är en av de allra äldsta klubbarna i Italien. Men tydligen har man dessutom konsekvent alltid varit svart och vita. Även klubbemblemet. Sånt gillar jag, men hade inte koll på. Kommer ihåg Zicos tröja såklart, men då var det inte riktiga ränder, utan en bred svart ”slips” på mitten.
2012-03-02, 23:36
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kan såklart vara en poäng, men… du kunde skriva ett inlägg med substans, och jag inbillar mig att det inte krävdes alltför mycket blod, svett eller tårar?

Normalt är det i dessa ”mellandagar” som de bästa inläggen görs. Nu har det varit dött…

Läste i veckan det nya numret av Calcio2000. Där var bl a ett tema om lagens historiska tröjor. Och särskilt koncentrerade man sig på Udinese.

4522, (som just nu verkar vara upptagen med en portugisisk toppmatch ), har tidigare påpekat att Udinese är en av de allra äldsta klubbarna i Italien. Men tydligen har man dessutom konsekvent alltid varit svart och vita. Även klubbemblemet. Sånt gillar jag, men hade inte koll på. Kommer ihåg Zicos tröja såklart, men då var det inte riktiga ränder, utan en bred svart ”slips” på mitten.

Ja, samtidigt som den här tråden snart når avgrunden så förkovrar jag mig i en massa fotboll som undantryckts under alla dessa år.

Det du skriver om Udinese stämmer givetvis, Zicos tröja med Agfa color uppsmackat i rött på bröllat är en av dom mest klassiska. Den hade även krage, vilket alltid ger pluspoäng i dessa sammanhang. Väldigt stilren och symmetriskt rätt, sen var den gamla loggan mycket stilrenare också. Det har även funnits några mindre bra, den som Kia sponsrade, där bland annat Bertotto och Sensini sprang runt i något som mest kunde liknas vid en enda stor hypnos. Ränderna flöt åt alla håll och kanter med en massa vitt utrymme emellan. Snurrigt. Det har även försökts att smalna ner ränderna men det är inget som får en att gå igång. På senare år är nog Gaudis tröja bäst, bra balans mellan svart och vitt plus att ränderna går ut på armarna. Detaljerna är viktiga.

Fast helt ärligt, den tröjan vi vinner något med kan se ut hur fan som helst.
2012-03-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Om folk orkar svara; vilka skulle ni säga är de tre mest talangfulla spelarna i Serie A för tillfället? Under 22, kan vi dra till med som gräns...
Normalt spelar talanger i Serie B, och stjärnor i Serie A…

Lättare för Balotelli, Santon, Rossi osv att få speltid i andra ligor, om de inte vill spela i Serie B. Och om de naturligtvis vill casha hem. Men samtidigt går de miste om grundläggande taktiska drillningar. Om de ska satsa i andra länder måste de ha tillräckligt stor talang för att slå sig in i A-laget direkt.

Macheda t ex löper risken att långsamt glida in i dimmorna med fickorna fulla av £ istället för att dra nyttiga kunskaper i t ex Zemans Pescara tillsammans med Immobili, Insigne, Caprari & co.

Alltid svårt det här med talanger. Giovinco kan ju knappast som 25-åring räknas som talang, men det kan väl inte heller 22-årige Pato? Jag ser nog att Giovinco har större utvecklingspotential.

Di Natale är född 1977, och före säsongen 2007/2008 hade han gjort 44 mål i Serie A. Från och med 2007/2008 har han gjort 104 mål i Serie A. Talang?

Men det var ju inte det du ville diskutera

Jag skulle kunna gissa på att 4522s och Jackbobs Udinese sitter på de tunga talangerna som vanligt.

Men jag skulle vilja lyfta fram Ibarbo! Mannen som Udinese glömde…

De kontaktade honom när han spelade i Sydamerikanska U20-mästerskapet, men det ledde inte till något. Cellino åkte däremot personligen hem till honom för att de tillsammans skulle skriva kontrakt. Sånt imponerar…

Lär springa 100 m på 10,50. Har ett jävla steg, är stark som fan och faktiskt teknisk. Även om det kan se ut som motsatsen, men det beror ofta på den höga farten…

Mitt inlägg om honom inför säsongen i juli då jag var och så en vänskapsmatch i en liten bergsby på Sardinien där han gjorde en av sina första matcher (kanske allra första?):
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
Ibarbo imponerade stort med fin teknik, bra spelförståelse, styrka och snabbhet. Han kan definitivt bli ett utropstecken.
...
Om man letar efter utlänningar så är som sagt Udinese en bra klubb att fokusera på, om det är italienare så är Atalanta en bra klubb. (Eftersom du vill koncentrera dig på Serie A).

Överhuvudtaget så förtjänar de större uppmärksamhet i Sverige. Talanger och bra publik, samt inte minst Glenn Strömberg…

Nå i senaste numret av Calcio2000 så lyfts Jack Bonaventura fram. Och allvarligt talat så är Bonaventura ett för jävla bra namn för en talang som vill slå sig fram… men jag har inte alls koll på honom.

Annars så är det självklara namnet El Shaarawy. Han känns på samma vis som då Pato slog igenom. Får se vad som händer…

Men sånt här snack finns det andra i tråden som behärskar bättre än mig.
2012-03-03, 01:06
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Denna säsong så har ju två colombianska spelare lyft hela Lecce på sina axlar känns det som. Det är Luis Muriel och Juan Guillermo Cuadrado, den förstnämnda är född 1991 och den senare är född 1988, två spelare som verkar gå en fin framtid till mötes. Vilka är det som äger dom två spelarna då? Jo, Udinese. Det finns även en colombian i Cagliari, Victor Ibarbo som kan vara någon att hålla ögonen på.

Erik Lamela i Roma, född 1992 är också en riktig talang och kan bli hur bra som helst förhoppningsvis. Eduardo Vargas i Napoli, född 1989 är en annan. Ser vi till "mitt" Inter så känns Coutinho som den mest spännande spelaren, född 1992 och är för tillfälligt utlånad till Espanyol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in