Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Apropå kvalitet, nu får fan Vivoli vakna ur sin vinterdvala!
Om folk orkar svara; vilka skulle ni säga är de tre mest talangfulla spelarna i Serie A för tillfället? Under 22, kan vi dra till med som gräns...
Normalt spelar talanger i Serie B, och stjärnor i Serie A…
Lättare för Balotelli, Santon, Rossi osv att få speltid i andra ligor, om de inte vill spela i Serie B. Och om de naturligtvis vill casha hem. Men samtidigt går de miste om grundläggande taktiska drillningar. Om de ska satsa i andra länder måste de ha tillräckligt stor talang för att slå sig in i A-laget direkt.
Macheda t ex löper risken att långsamt glida in i dimmorna med fickorna fulla av £ istället för att dra nyttiga kunskaper i t ex Zemans Pescara tillsammans med Immobili, Insigne, Caprari & co.
Alltid svårt det här med talanger. Giovinco kan ju knappast som 25-åring räknas som talang, men det kan väl inte heller 22-årige Pato? Jag ser nog att Giovinco har större utvecklingspotential.
Di Natale är född 1977, och före säsongen 2007/2008 hade han gjort 44 mål i Serie A. Från och med 2007/2008 har han gjort 104 mål i Serie A. Talang?
Men det var ju inte det du ville diskutera
Jag skulle kunna gissa på att 4522s och Jackbobs
Udinese sitter på de tunga talangerna som vanligt.
Men jag skulle vilja lyfta fram
Ibarbo! Mannen som Udinese glömde…
De kontaktade honom när han spelade i Sydamerikanska U20-mästerskapet, men det ledde inte till något. Cellino åkte däremot personligen hem till honom för att de tillsammans skulle skriva kontrakt. Sånt imponerar…
Lär springa 100 m på 10,50. Har ett jävla steg, är stark som fan och faktiskt teknisk. Även om det kan se ut som motsatsen, men det beror ofta på den höga farten…
Mitt inlägg om honom inför säsongen i juli då jag var och så en vänskapsmatch i en liten bergsby på Sardinien där han gjorde en av sina första matcher (kanske allra första?):
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
Ibarbo imponerade stort med fin teknik, bra spelförståelse, styrka och snabbhet. Han kan definitivt bli ett utropstecken.
...
Om man letar efter utlänningar så är som sagt Udinese en bra klubb att fokusera på, om det är italienare så är
Atalanta en bra klubb. (Eftersom du vill koncentrera dig på Serie A).
Överhuvudtaget så förtjänar de större uppmärksamhet i Sverige. Talanger och bra publik, samt inte minst Glenn Strömberg…
Nå i senaste numret av Calcio2000 så lyfts Jack
Bonaventura fram. Och allvarligt talat så är Bonaventura ett för jävla bra namn för en talang som vill slå sig fram… men jag har inte alls koll på honom.
Annars så är det självklara namnet
El Shaarawy. Han känns på samma vis som då Pato slog igenom. Får se vad som händer…
Men sånt här snack finns det andra i tråden som behärskar bättre än mig.