Resultat: .
0%
röster
2011-04-06, 22:21
Medlem
Det gör så jävla ont i hjärtat att se Mexes förmodligen lämna Roma! Helt seriöst nu - jag har älskat Mexes minsta lika mycket som De Rossi och ser han lika högt upp på hierarkin som han, därför känns det hela så jävla mycket värre. Efter alla hans jävla uttalanden...

Men jag tvivlar inte på att Mexes är romanista in i själen och kommer alltid älska Roma! Säg mig hur stort hjärta har en spelare för ett lag när han blivit bänkad och bespottad på en hel säsong och ändå (!!) gråter i bänken när Roma förlorar scudetton hemma mot Sampdoria.

Nä, Philou kommer alltid vara i mitt hjärta!

Helt jävla fantastisk har han varit denna säsong. En av de få som verkligen presterat. Je t'aime!

Forza Roma!
2011-04-06, 22:22
Medlem
Sia-Inters avatar
@Brille, 4522, Fula Gubben m.fl. som kritiserat Leo i jämförelse med utbildade tränare..
Vill passa på att be om ursäkt, ni hade rätt om Leonardo och jag förblir ung och dum i detta sammanhang.
2011-04-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
@Brille, 4522, Fula Gubben m.fl. som kritiserat Leo i jämförelse med utbildade tränare..
Vill passa på att be om ursäkt, ni hade rätt om Leonardo och jag förblir ung och dum i detta sammanhang.

Nja, be om ursäkt behöver man väl främst göra om man totalsågat eller trakasserat någon som sen visat sig prestera riktigt bra. Att man trott på någon som sen inte riktigt levererat är ju inget man behöver be om ursäkt för.

På det här forumet finns en del töntar som har en jävla massa att be om ursäkt för men som hellre lever i sin vansinniga fantasivärld där i stort sett alla är "fittor". Som tur är så verkar Serie A-tråden vara ganska befriad från drägg vilket gör att intresset för fotboll ökar snarare än minskar av att läsa här.
2011-04-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Håller med dig om Mexes, en labil mittback som gärna ballar ut i större matcher. Vad händer när Milan kommer lite längre i CL och Mexes spelare ?. Får de honom gratis är det en helt okej mittback men inte mycket bättre. Juan har blivit den nya Burdisso i Roma. Motståndarnas bästa spelare dvs, alltid hyper farlig med passningar till motståndarna och sagolika självmål.

Just Juan har under lång tid haft en väldigt hög nivå men verkar hamnat i en riktig svacka på sistone. Den där misslyckade offside-fällan, eller vad fan det skulle vara, mot Juventus var helt horribel.

Burdisso & Mexes är riviga spelare som kör en aggressiv stil & ibland gör märkliga grejer. I det långa loppet vill jag tro att denna spelartyp (så länge de har kvalitet) är bättre är flata spelare som bara joggar runt & håller markeringen felfritt. Några tavlor & röda kort vägs ändå upp av brytningar & tacklingar i krislägen. Stabilitet är lite överskattat. Tror jag i alla fall.

Burdisso, Mexes, Materazzi, Lucio, Martin Demichelis, Rio Ferdinand, Carles Puyol osv är karaktärer jag hellre bygger ett lag kring än sterila positionsspelare som Sergio Busquets, Per Mertesacker, Anonyme-Marco Rossi, André Oijer, Martin Laursen (var fan tog han vägen?) osv.
2011-04-07, 11:00
Medlem
doedskarpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Just Juan har under lång tid haft en väldigt hög nivå men verkar hamnat i en riktig svacka på sistone. Den där misslyckade offside-fällan, eller vad fan det skulle vara, mot Juventus var helt horribel.
Han gjorde en otroligt imponerande insats mot Sampdoria i Januari också, där han efter att blivit inbytt vid halvtid såg till att fixa två bakåtmål och ett rött kort. Nu kan det vara så att han vanligtvis är väldigt stabil och att jag bara sett hans dåliga matcher, men han har verkligen inte lyckats imponera på mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Burdisso & Mexes är riviga spelare som kör en aggressiv stil & ibland gör märkliga grejer. I det långa loppet vill jag tro att denna spelartyp (så länge de har kvalitet) är bättre är flata spelare som bara joggar runt & håller markeringen felfritt. Några tavlor & röda kort vägs ändå upp av brytningar & tacklingar i krislägen. Stabilitet är lite överskattat. Tror jag i alla fall.

Burdisso, Mexes, Materazzi, Lucio, Martin Demichelis, Rio Ferdinand, Carles Puyol osv är karaktärer jag hellre bygger ett lag kring än sterila positionsspelare som Sergio Busquets, Per Mertesacker, Anonyme-Marco Rossi, André Oijer, Martin Laursen (var fan tog han vägen?) osv.

Det finns ju någon sorts gräns för hur mycket du kan tillföra genom att bara hålla bra positioner, där en mer aggressiv spelstil ger dig en högre "potential". På samma sätt som en ren måltjuv (typ Inzaghi eller Owen) har mindre möjlighet att lyfta ett helt lag än en spelare som Messi eller Tevez.

Sen är det är ju bara att titta på dom olika namnen du nämner där - du lär få leta en jävligt bra stund för att hitta någon som skulle föredra AnonymeRossi före Lucio eller Puyol
2011-04-07, 11:37
Medlem
4522s avatar
Får vi se Pep i Inter efter sommaren? Moratti ville ju ha honom innan Benitez, som var något sorts reservval och nu kanske hans drömvärvning kan bli av? Det hade varit lite kul att se hur kan skulle klara sig ändå. Snacket går även kring en viss Mourinho och att han möjligtvis skulle kunna återvända.
2011-04-07, 11:44
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Får vi se Pep i Inter efter sommaren? Moratti ville ju ha honom innan Benitez, som var något sorts reservval och nu kanske hans drömvärvning kan bli av? Det hade varit lite kul att se hur kan skulle klara sig ändå. Snacket går även kring en viss Mourinho och att han möjligtvis skulle kunna återvända.

Det hade varit jävligt intressant, och också intressant att se om Barcelona verkligen är det självspelande piano som vissa påstår. Det såg ju annorlunda ut innan Pep kom....

Han har dock skrivit på för nästa år också, och eftersom han är så noggrann med att bara skriva på för ett år i taget kanske han vill fullfölja kontraktet.
2011-04-07, 12:41
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter

Mja, det vet jag inte om vi kan gå med på.

Seriöst så trodde jag en kort stund att Leonardo faktiskt hittat något, det var i samband med Bayern M-matchen, där Inter visade högsta klass i vinnarskalle och förmåga, och Leonardos byten tycktes ha en avgörade roll i det hela. Min hypotes var att han kunde kompensera för sin bristande taktiska förmåga genom att dels skapa god stämning i laget, dels ha en bra fingertoppskänsla under match -- vilket vore rätt typiskt för en f d spelare.

Tyvärr var nog detta ett undantag, och det vi såg mot Schalke var närmast ett lag i spillror, lite grann som Roma sett ut när det varit som jävligast. Det räckte med Schalkes kvittering så såg man nästan hur Inter-spelarna tänkte "jaha, nu var det kört igen...". Nästan som ett bottenlag!

Om vi glömmer CL så har väl Inter ändå presterat bättre under Leo än Benitez i ligan? Någon som har statistiken?

Inters jakt på ny tränare kommer att följas med stor spänning. Det får inte bli fel en gång till.

- F.G
2011-04-07, 13:18
Medlem
doedskarpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Om vi glömmer CL så har väl Inter ändå presterat bättre under Leo än Benitez i ligan? Någon som har statistiken?

Kollade upp det lite snabbt.
Benitez tog 23 poäng på 14 matcher, med ett snitt på ~1.64 poäng/match.
Leonardo har tagit 37 poäng på 16 matcher, med ett snitt på ~2.31 poäng/match.

Så Leonardo har presterat klart bättre i ligan.

Kan det vara så enkelt att motivation egentligen är allt som behövs för ligan när man har ett så pass bra spelarmaterial som Inter, men när det gäller dom stora matcherna så räcker inte individuell skicklighet längre till? Och att Benitez alltså lyckades med konststycket att få spelarna omotiverade och/eller skadade.
2011-04-07, 13:36
Medlem
Ja vafan, vi lyckas mot alla jävla odds hålla en tråd av strålande kvalitet. I det ligger att vi tycker olika då och då (inte på Aftonbladet vis utan på riktigt...). Dessutom så finns här en del passion, det behöver inte hela tiden vara så jävla objektivt. Men vi är här för att vi tycker att det är roligt och att vi får ett utbyte. Och du Sia är definitivt en av dem som bidrar i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av doedskarpen
Kollade upp det lite snabbt.
Benitez tog 23 poäng på 14 matcher, med ett snitt på ~1.64 poäng/match.
Leonardo har tagit 37 poäng på 16 matcher, med ett snitt på ~2.31 poäng/match.

Så Leonardo har presterat klart bättre i ligan.

Kan det vara så enkelt att motivation egentligen är allt som behövs för ligan när man har ett så pass bra spelarmaterial som Inter, men när det gäller dom stora matcherna så räcker inte individuell skicklighet längre till? Och att Benitez alltså lyckades med konststycket att få spelarna omotiverade och/eller skadade.
En jämförelse som jag gjorde inför Inters match mot Lecce, vilka spelare som Benitez respektive Leonardo hade tillgängliga.

"Inters startelva mot Lecce förra gången:
Castellazzi, Santon, Lucio, Cordoba, Chivu, Zanetti, Obi, Biabiany, Coutinho, Pandev, Eto'o.
På bänken:
Orlandino, Materazzi, Natalino, Nwankwo, Stankovic, Mancini, Milito.

Startelvan denna gång mot Lecce:
Julio Cesar, Maicon, Lucio, Chivu, Zanetti, Motta, Cambiasso, Sneijder, Pandev, Pazzini, Eto'o.
På bänken:
Castellazzi, Materazzi, Nagatomo, Stankovic, Kharja, Mariga, Coutinho."
https://www.flashback.org/sp29593358

Det finns en mängd faktorer som spelar in. Men jag kommer ihåg att F.G i något sammanhang påpekade spelarnas ansvar. Inter har fantastiska spelare, som borde kunna ta ett större ansvar.
2011-04-07, 14:05
Medlem
Ozknybergs avatar
Lite nyheter som man har snappat upp för er som har missat;

Om Lazio tar en CL-plats så kommer man att försöka värva Diego, ni vet han som fick lämna Juve efter bara en säsong!
http://www.football-italia.net/apr07b.html

Neymar känner sig redo för en flytt till Italien?
http://www.football-italia.net/apr07d.html

Detta är ju bara rykten men alltid roligt att se vad det pratas om i stövellandet! Sen så har ni redan diskuterat Mexes som kommer att lämna som bosman och förmodligen går till Milan.
2011-04-07, 14:10
Medlem
Neymar!!! En av de spelare jag verkligen sett fram emot att få se på den europeiska scenen, och en talang som skulle gynna italiensk fotboll och dess rykte!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in