Resultat: .
0%
röster
2012-02-28, 00:03
Medlem
erroZs avatar
Romas match mot Genoa har sedan tidigare blivit uppskjuten pga Italiens rugbylandslags matcher och nu har den blivit uppskjuten igen. Nämligen två dagar efter att Stadio Olimpico kommer våldtas av besinningslösa rugbyspelare från Skottland och Italien. Frågan är ju hur pass bra skick den kommer vara i då? Jag ser det i alla fall som ett tydligt tecken för att ta tag i saken med att äga en egen arena. Nu har ju klubben i alla fall den ekonomiska styrkan att börja med något konkret så småningom.

Att Il capitano ska beträda samma gräsmatta som skövlats ett par dagar innan av dessa gör mig lite mörkrädd faktiskt.
Senast redigerad av erroZ 2012-02-28 kl. 00:08.
2012-02-28, 00:32
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Standard ja men det är på tiden att man ser över sina regler och bedömer disciplinära överträdelser individuellt istället. Nu framstår förbundet som pissiga amatörer istället.
Är det bara jag som tycker att schablonmässiga avstängningar på tre matcher är bra? Uppträder man inte som en gentleman så får man ta straffet, även om någon som gjorde något värre fick samma sak. I slutändan blir det ju snarare mer löjligt om en samling gubbar ska försöka bestämma om en förseelse är värd två eller tre matcher avstängning utifrån TV-bilder.

Undantag ska naturligtvis göras för rena misshandelfall (tänk Maradona mot Athletic Bilbao).

Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Romas match mot Genoa har sedan tidigare blivit uppskjuten pga Italiens rugbylandslags matcher och nu har den blivit uppskjuten igen. Nämligen två dagar efter att Stadio Olimpico kommer våldtas av besinningslösa rugbyspelare från Skottland och Italien. Frågan är ju hur pass bra skick den kommer vara i då? Jag ser det i alla fall som ett tydligt tecken för att ta tag i saken med att äga en egen arena. Nu har ju klubben i alla fall den ekonomiska styrkan att börja med något konkret så småningom.

Att Il capitano ska beträda samma gräsmatta som skövlats ett par dagar innan av dessa gör mig lite mörkrädd faktiskt.
Äh, ett par rugbymatcher gör inte så värst stor skillnad. Konstigt nog har många rugbyarenor bättre gräsmattor än vissa fotbollsarenor. Det är inte monstertrucks vi snackar om, även om rugbyspelare tenderar att se ut som tjurar.

För övrigt tycker jag att du bör ge rugby en chans, en fantastisk sport när man väl förstår grunderna. Italiensk rugby har dessutom fått ett uppsving de senaste åren. Förra året i Six Nations vann de över regerande mästarna Frankrike, vilket var en riktig knall i rugbyvärlden.
2012-02-29, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erroZ

Kunde man förr kan man nu. Eller är herr il capitano en vekling? Lazio har fått spela på den där potatisåkern så sluta gnälla.
2012-02-29, 13:06
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Kunde man förr kan man nu. Eller är herr il capitano en vekling? Lazio har fått spela på den där potatisåkern så sluta gnälla.

Nej, syftade mer på att en så elegant spelare som Totti inte skulle få ut hela sin talang på en dålig plan. Såklart bönderna är vana att spela på en potatisåker när deras "största" kapten snarare hör hemma i en bur för att framställa vetenskapliga bevis på människans släktskap med apan, än på en fotbollsplan.

För övrigt så spelar Italien ikväll mot U.S.A. Personligen så tyckte jag på förhand att anfallet skulle vara klent med tanke på avstängningar och skador, men så illa är det ju ändå inte. Matri, Giovinco och en hungrig Borini, redo för att hoppa in, tror jag utan tvekan skulle kunna ställa till med problem för amerikanerna.
2012-03-01, 12:25
Medlem
Milan spelar ju mot Palermo borta på söndag (?). Har ju Arsenal i CL på tisdagen. Hur bra är Palermo? Kommer Milan att vila ett par spelare tro? Tack.
2012-03-01, 12:27
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Milan spelar ju mot Palermo borta på söndag (?). Har ju Arsenal i CL på tisdagen. Hur bra är Palermo? Kommer Milan att vila ett par spelare tro? Tack.

Palermo är väl ett av ligans absolut starkaste lag på hammaplan. Jag tror Milan kommer att få det tufft, x känns ganska rimligt.

Dock vet jag inte om Milan ställer över lite folk.
2012-03-01, 12:32
Medlem
Jag har ju tidigare beskrivit varför Cagliaris klubbemblem består av "Quattro Mori" från den sardiska flaggan, och varför färgerna är rött och blått från staden Cagliaris flagga. Och jag har försökt förklara varför Cagliari ses som Sardiniens landslag.

Vi har i tråden försökt att vidga begreppet calcio till att rymma så mycket mer. Efter den senaste tidens anstormning, så kan nu tydligen tråden se fram emot minst sex månaders vila från en del tjatter. Samtidigt så har det på annat håll varit Bank & Nivas ambition att också vidga fotboll. Visserligen med varierat resultat, men med goda avsikter. Den här gången tycker jag att de lyckades koppla ihop det snyggt.

Har på sistone följt Rossella Urrus öde. Och när jag imorse googlade henne, så dök plötsligt Aftonbladet upp! Simon Bank, som skrivit ett trevligt blogginlägg, där han uppmärksammat att även Cagliari Calcio engagerat sig i fallet:

"Tillsammans med två spanska hjälparbetare fördes Rossella Urru efter en kortare skottlossning bort av beväpnade män och togs över gränsen till Mali."
...
"Fallet med Rossella har blivit en angelägenhet för Italien i allmänhet, och för Sardinien i synnerhet."
...
"Cagliari Calcio idag la ut ett speciellt meddelande på sin hemsida, ett som både spelare och klubb stod bakom:
Vi vet inte om du någonsin varit intresserad av oss, om du någonsin hejat på i rossoblu: det spelar ingen roll, vi vill tänka på dig som en äkta sard som är ”tillfälligt anställd utomlands”, och vi skulle också – efter att dina nära och kära gjort det – vilja ha möjligheten att hålla dig i vår ödmjuka famn"

http://blogg.aftonbladet.se/bankoniva/2012/03/free-girl-now

Står att hon är från Oristano, vilket är en sanning med modifikation. Samugheo är en liten by uppe i bergen, berömd för sina vävda mattor, ligger ca 3 mil ifrån Oristano. Låter inte så mycket, men det tar mig mellan 60 och 90 minuter att köra, beroende på hur åksjuk resten av familjen ska bli. (Finns kanske en snabbare väg, men den är inte alls lika rolig.) Men det är inte alls i närheten av Cagliari...

Cagliaris hemsida:
Text:
http://www.cagliaricalcio.net/news/12724/liberate-rossella-urru.html
Foton:
http://www.cagliaricalcio.net/photogallery/169/6436.html
2012-03-01, 12:57
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Någon som kan ge en bra rapport från gårdagens match mot USA? Gärna med individuella spelarbetyg. Sopan Jonas Söderström på SF kommer som vanligt med en bitter, kortfattad, märklig och ickeinformativ skittext.
2012-03-01, 15:33
Medlem
zachs avatar
Inte varje dag man är in i tråden numer, och läser man skiten här inne så motiverar det faktiskt bara ännu längre tid mellan besöken. Ni (få) som inte bör känna er träffade hoppas jag vet det med er själva.

Men i derbytider måste ju givetvis även jag droppa nåt som inte bidrar med nåt positivt egentligen. Men för fan, skyll inte på mig, jag är bara budbäraren...

Menez: "Laziale Burino la B E' Il Tuo Destino!"

2012-03-01, 16:50
Medlem
ILoveBigButtss avatar
Tycker att alla borde kolla på denna video..
http://www.youtube.com/watch?v=__LwsOwviL4&feature=g-u&context=G28a223bFUAAAAAAADAA
2012-03-01, 20:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Biljetterna till helgens möte mellan Juventus-Chievo är redan slutsålda sen länge! Juventus säsong har varit helt magisk så här länge och man börjar tro på att vi inte kommer förlora en match! Men tyvärr är det bara en dröm för tillfället då det är många svåra matcher kvar att spela.
2012-03-01, 21:19
Medlem
wrathexs avatar
Hur skulle er EM-Trupp för Italien se ut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in