Resultat: .
0%
röster
2011-12-13, 00:30
Medlem
Daniele De Rossi & Gabriel Heinze påminner mycket som mittbackar om Barcelonas Javier Mascherano & Carles Puyol. Luis Enrique missar nog sällan en Barca-match kan jag tänka mig & det skulle inte förvåna om han använt dessa som förebild. Ok, jag vet att Pique är Barcas främsta försvarare & given när han är frisk, men ändå....De Rossi & Heinze var bra idag i alla fall, i ett lag som var väldigt bräckligt formerat med väldigt orutinerat mittfält & dåliga defensiva kort på ytterbackarna.

Nu kollar jag lite på Mauro Camoranesi som numera huserar i Lanús, Banfields rivaler. De möter klubben där Heinze inledde sin karriär, Newell´s Old Boys. Det ser väl ganska trött ut för Camoranesi & den bittra sanningen är väl att han hade gjort sitt hos Juve. Hade han lirat som här, fast på Olimpico, så hade han nog varit bland de sämsta på planen även om han glimrat till stundtals. Ingen bra dag så här långt för Camo...

...fast bara för det slog han nu ett perfekt inlägg till 2-2 målet.

Annars tappade han markeringen på Newells blonde veteranmittfältare Diego Mateo vid ett mål & hade senare flyt när domaren missade en straff när han gjort ner denne Mateo. För tio år sedan spelade Mateo faktiskt med Lecce i Serie A men gjorde bara 8 matcher. Han fick dock en bra karriär ändå & frågan är om han inte vore en tillgång för dagens Lecce.

Samma säsong, 2000/01, gjorde även Camoranesi inträde i Serie A, med Hellas Verona. Det råder ju ingen tvekan om vem av dem som lyckades bäst. Ikväll har dock Mateo dragit längsta strået.

...fast nu verkar Camoranesi komma igång.
2011-12-13, 01:15
Bannlyst
en rätt igenom dålig instats utav många i Juventus i afton. Pirlos passningar kom ofta fel, vidal gör ingen topp match. Pepe gjorde nog sin sämsta insats sedan conte tog över. Estigarribia tycker jag inte borde spela alls..

Postivit var ju att Elia på de 5 minuterna han fick lyckades skapa ett läge för quagliarella. Men annars nej ingen bra insats alls. Nu kommer Bonucci och Vidal vara avstängda. Conte måste börja satsa på Elija, om inte det görs nu måste ett köp av en kant spelare göras i Januari.
2011-12-13, 05:54
Medlem
snillet_1s avatar
För er som har velat borra ansiktet i närmaste kudde när Medici hållit sina monologer sena söndagkvällar kan jag meddela att dessa minikrönikor troligen ska samlas på fotbollskanalen.se
2011-12-13, 12:25
Medlem
oralzinks avatar
Någon som vet när Abel H förväntas komma tillbaka ifrån sin skada?
2011-12-13, 13:32
Medlem
xdrs avatar
Nu har jag raderat ett antal inlägg som hör hemma i en match-tråd, finns det ingen så STARTA en och dra inte på er varningar genom att matchsnacka i tråden. Mvh /mod
2011-12-13, 17:22
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
För er som har velat borra ansiktet i närmaste kudde när Medici hållit sina monologer sena söndagkvällar kan jag meddela att dessa minikrönikor troligen ska samlas på fotbollskanalen.se

Tycker hans teatraliska monologer är bra och roliga . Den bästa italien-bloggaren för övrigt.
2011-12-13, 23:45
Bannlyst
Spenderade nyss lite minuter på att kolla på mötet Palermo-Siena i cupen.
Var väl ingen större fröjd

stämmer det att Ilicic är ett av de större, och lovande, namnen i Italien?
Har för mig att jag hört rätt positiva saker sägas om han. Kan ju säga att dessa saker kommer jag motargumentera friskt i framtiden om detta är vad det talats om.

Såg han nyss, och två kompanjoner, slå tre rent ut sagt skitkassa straffar och se till så att Palermo är ute ur cupen. Vafan, dessa charmiga tröjor och ett lag jag kollade på lite förut ett minne blott i cupen
2011-12-13, 23:53
Bannlyst
Vad händer med Krasic? Blir han såld i januari måntro?
2011-12-13, 23:56
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas

Har för mig att jag hört rätt positiva saker sägas om han. Kan ju säga att dessa saker kommer jag motargumentera friskt i framtiden om detta är vad det talats om.

Såg han nyss, och två kompanjoner, slå tre rent ut sagt skitkassa straffar och se till så att Palermo är ute ur cupen. Vafan, dessa charmiga tröjor och ett lag jag kollade på lite förut ett minne blott i cupen

Ett av de större namnen vet jag inte, men han gjorde en fin säsong förra året. I år har han väl varit sisådär, och jag tycker även ditt inlägg är konstigt. Får intrycket av att detta är första matchen med Ilicic du ser? Och du såg dessutom inte matchen i sin helhet? Men ändå tänker du "motargumentera friskt" i framtiden när Ilicic blir positivt omtalad?

Gå och lägg dig.
2011-12-14, 00:01
Medlem
4522s avatar
Citat:

Större namnen? Nej. Lovande namnen? Beror på hur lång lista du vill göra. Ilicic är en klassisk juggoballe, ena sekunden kan han göra den mest briljanta klacksparken och i den andra kan han knappt knyta sina egna skor. En klassisk spelare som måste vara i rätt omgivning för att prestera. Delio Rossi hade säkert kunna skola honom rätt, denne Mangia kan det med största säkerhet inte. Han slog ju genom under ledning av Alberto Bigon, pappa till Riccardo, sportchef i Napoli. Skulle inte bli dödsöverraskad om Ilicic plockades dit, kanske som en backup till Lavezzi.
Senast redigerad av 4522 2011-12-14 kl. 00:07.
2011-12-14, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ett av de större namnen vet jag inte, men han gjorde en fin säsong förra året. I år har han väl varit sisådär, och jag tycker även ditt inlägg är konstigt. Får intrycket av att detta är första matchen med Ilicic du ser? Och du såg dessutom inte matchen i sin helhet? Men ändå tänker du "motargumentera friskt" i framtiden när Ilicic blir positivt omtalad?

Gå och lägg dig.
Var rätt länge sen jag kollade på italiensk fotboll, kommer ihåg att det var mest Palermo jag såg av när jag kollade i alla fall.
Första matchen jag såg med Ilicic vad jag vet, och nja, kollade med lite blandat engagemang.

Ligger i sängen

För att klargöra lite: har bland annat en polare som pratat högt om honom, bland annat dessa klacksparkar & liknande blixtrande tillfällen. Inget om blandade prestationer.
Man blir som man umgås
Senast redigerad av laas 2011-12-14 kl. 00:13.
2011-12-14, 00:24
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Var rätt länge sen jag kollade på italiensk fotboll, kommer ihåg att det var mest Palermo jag såg av när jag kollade i alla fall.
Första matchen jag såg med Ilicic vad jag vet, och nja, kollade med lite blandat engagemang.

Ligger i sängen

För att klargöra lite: har bland annat en polare som pratat högt om honom, bland annat dessa klacksparkar & liknande blixtrande tillfällen. Inget om blandade prestationer.
Man blir som man umgås

Jag förstår. Personligen har jag aldrig riktigt gillat någon av Palermo-talangerna, ofta rätt ojämna och verkar inte mentalt starka i allmänhet. Att Palermo lyckades håva in de pengarna av PSG för Pastore...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in