Resultat: .
0%
röster
2012-02-27, 14:51
Medlem
Takeshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Jag räknar inte med dem av precis samma anledning som att jag inte tycker att dina exempel är nära: det går fort och ögat kan misstolka det. Kan rentav vara svårt att se i fel vinkel.

Det är ju det som gjorde det här målet så speciellt: det går långsamt och är uppenbart i alla vinklar. Att domarna står perfekt placerade är bara grädden på moset.

Hur korkad är du egentligen?
Det går långsamt? I reprisen ja, då går det jääääävligt långsamt.

Såg du matchen? Domaren har max 0,5 sek på sig att se om bollen är inne eller inte.
Buffon räddade första nicken och redan då ska linjedomaren tänka: "Var den inne eller inte"?
En halv sekund senare kommer nästa nick och då ska han tänka till igen.
Hur lätt tror du att det är?

Jag förstår att du är en Zlatan-älskare som inte kan acceptera att Juventus är tillbaka. Med tillbaka menar jag att alla icke-juventini hatar laget, att alla tror att dem fuskar, köper domare etc etc etc.
Get over it.

Conte hade rätt när han sa: Den här matchen har blivit överhypad, fanns ingen anledning till att sätta sån press på alla. Dem som hypade matchen, dem får leva med att domaren kan begå misstag.
2012-02-27, 17:12
Medlem
Marcens avatar
Romagnoli måste ha varit 100% säker att det inte var mål, eftersom han ivrigt övertalade Tagliavento i öronsnäckan att döma bort det. Tror inte på fusk själv, lustigt dock att Allegri svarade varken ja eller nej när han efter matchen fick frågan "Var matchen riggad?".
2012-02-27, 18:25
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeshi
Hur korkad är du egentligen?
Skaffa ett liv din pajas.

Citat:
Det är klart att man tycker att det går långsamt om man tittar på situationen i slow motion.

Vi som lever i verkligheten tycker inte att bollen rörde sig särskilt långsamt.
http://www.youtube.com/watch?v=GSOoBWGt74k
Jämför då för guds skull med målen du länkade. Att man ska behöva förklara att ett begrepp som "långsamt" är relativt..

Citat:
Tror att någon har skrivit det men jag skriver det igen isf.. Linjedomaren som dömde bort Milans mål nu mot Juventus är samma domare som dömde bort deras mål mot Fiorentina. Han kanske bara inte tycker om Milan?
Är också en möjlighet.
Senast redigerad av Trillske 2012-02-27 kl. 18:29.
2012-02-27, 18:47
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Jämför då för guds skull med målen du länkade. Att man ska behöva förklara att ett begrepp som "långsamt" är relativt..
Det är ju det jag gör. Det är inga större skillnader mellan Muntaris mål och de jag länkade till.
2012-02-27, 18:58
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
http://www.youtube.com/watch?v=U-8dOjeVC80&feature=player_embedded#! Bollen inne med med mer än en halvmeter, dock ingen assisterande "i linje".
Den här skulle vara lik om någon stod i närheten. Vinkeln vi ser det ifrån tex; där syns det ju inte alls att den är inne. Målet vi diskuterar är ju helt uppenbart även från vår dumma kameravinkel.

Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=xKuLtLXl7FI&feature=player_embedded#! Vid cirka 1:30 skjuts bollen i mål, träffar den bakre (!!) järnstången och studsar ut. Inget mål döms.
Går blixtsnabbt och är logisk som en ramträff. Är fortfarande ett jättemisstag, men räcker med att stå i oturlig vinkel och/eller tappa koncentrationen i några millisekunder.

Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=O0YiuSbBdaQ
Kan sträcka mig till att denna ser rätt "fuskig" ut.

Kan dock medge att situationen går snäppet snabbare än jag mindes den. Men låt då för saken skull säga att linjedomaren tittade bort (för annars är den ändå uppenbar). Varför övertalar han då huvuddomaren att ändra sitt beslut?
Senast redigerad av Trillske 2012-02-27 kl. 19:01.
2012-02-27, 19:22
Medlem
Marcens avatar
Mexes får tre matchers avstängning efter situationen med Borriello. Pirlo och Muntari slipper undan.

http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/SerieA/2012-02-27/mexes-muntari-pirlo-tre-rischio-prova-tv-81465683881.shtml
2012-02-27, 19:28
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Och alla som är insatta har hört polisens avlyssnade samtal med Moggi, Galliani, Della Valle osv.
Men du kanske inte vet var men hittar dessa eller helt enkelt blundar för dem?

Du är inte tillräckligt påläst eftersom du kommer ut med ett sånt korkat påstående.
2012-02-27, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Mexes får tre matchers avstängning efter situationen med Borriello. Pirlo och Muntari slipper undan.

http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/SerieA/2012-02-27/mexes-muntari-pirlo-tre-rischio-prova-tv-81465683881.shtml

Skandal skandal skandal skandal skandal skandal skandal säger jag bara. Hur fan kan detta bara generera i tre matchers avstängning medan Zlatan lavetterar Aronica lite lätt?

Helt sjukt vilka amatörer det är som styr över fotbollen i Italien. För ingen kan väl på riktigt hålla med om att Mexes är värd endast tre matcher?
2012-02-27, 19:35
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Skandal skandal skandal skandal skandal skandal skandal säger jag bara. Hur fan kan detta bara generera i tre matchers avstängning medan Zlatan lavetterar Aronica lite lätt?

Helt sjukt vilka amatörer det är som styr över fotbollen i Italien. För ingen kan väl på riktigt hålla med om att Mexes är värd endast tre matcher?

Dias slog Van Bommel i huvudet i coppan och fick samma straff. Det är standard.
2012-02-27, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Dias slog Van Bommel i huvudet i coppan och fick samma straff. Det är standard.

Standard ja men det är på tiden att man ser över sina regler och bedömer disciplinära överträdelser individuellt istället. Nu framstår förbundet som pissiga amatörer istället.
2012-02-27, 22:00
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Du är inte tillräckligt påläst eftersom du kommer ut med ett sånt korkat påstående.
Du förnekar alltså att Moggi, Galliani och Della Valle haft frekvent kontakt med Paolo Bergamo? (Om du nu vet vem det är)
2012-02-27, 23:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Undrar hur länge Ranieri stannar kvar i Inter egentligen? Efter gårdagens förlust mot Napoli så kan han inte direkt känna sej mer säker och det blir nog en avgång för honom om nu Inter förlorar hemma mot Marseille i Champions League. Jag kan förstå Inters ledning som redan sparkat en tränare denna säsong men något måste ske illa kvickt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in