Resultat: .
0%
röster
2011-04-05, 20:16
Medlem
Undrar förresten hur det har gått för Massimo Carrera, tror han tränade något av Juventus J-lag. 2011 började tyvärr på ett fruktansvärt sätt för honom då han körde ihjäl två tjejer på motorvägen utanför Bergamo på nyårsnatten. Om någon som förstår italienska dåligt läst om det & trott att det var en fyllekörning så ska jag förtydliga vad som hände.

Det var en fyllekörning men det var varken Carrera eller tjejerna som var berusade. Det var en annan förare som var det. En tokberusad man i en FIAT Punto skulle göra en omkörning men körde rätt in i tjejernas Ford Ka. Strax därefter kommer då en stor Mercedes ML som inte hinner väja utan brakar in i den lilla Forden. Som tur är klarade sig tjejerna med mindre skador trots två påkörningar. De lyckas kravla sig ur bilvraket.

Det är då Carrera kommer i sin stora Mercedes. Han & frun skjutsade hem dottern & några av hennes kompisar från en fest så han var nykter. Han hinner inte se det nersläckta bilvraket mitt i vägen utan kör in i det. Carrera påstod att det var helt mörkt & att han inte kunde se tjejernas bil förren det var för sent. Ett vittne sade dock att där fanns mängder med blinkande varningsljus på platsen. En videokamera visade att det inte heller tändes något bromsljus från Carreras bil.

Till Carreras försvar ska sägas att de bilarna med blinkande ljus stod bredvid vägen medan tjejernas kvaddade bil låg nersläckt mitt i vägen. En mänsklig reaktion är ju då att man tittar dit där det blinkar & missar den verkliga faran. Han körde heller inte särskillt fort. Jag tror att tjejerna blev smashade av sin egen bil, att de hade precis stapplat ut & stod bakom bilen när Carrera körde på den så att den slungades mot dem.

Ja, det var jävligt tråkigt i alla fall hela historien att kungen av Bergamo skulle köra ihjäl två av stadens döttrar. Så jävla snopet att man klarar sig efter två hårda påkörningar & står där med hjärtat i halsgropen & fattar inte att man lever, sen kommer en tredje & gör slut på en.
2011-04-05, 20:26
Medlem
FabioAugustos avatar
Vivoli//

Vill minnas att Carrera är det vi i Sverige kallar för lagledare, är dock osäker där.

Borde inte Nakamura varit med i den Regginamatchen? Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka mig om Reggina, de har haft många profiler men ändå har helhetsbilden varit lite smådryg.

e: Har ingen kommenterat att Cosmi fått sparken efter en månad och ny tränare är... Delio Rossi. Bah. Zamparini i ett nötskal.
Senast redigerad av FabioAugusto 2011-04-05 kl. 20:34.
2011-04-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Vivoli//

Vill minnas att Carrera är det vi i Sverige kallar för lagledare, är dock osäker där.

Borde inte Nakamura varit med i den Regginamatchen? Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka mig om Reggina, de har haft många profiler men ändå har helhetsbilden varit lite smådryg.

Det kan nog vara så som du säger med Carrera. Oavsett så tvingades han nog till ett långt avbrott. Han uppgavs vara förkrossad över det som hände. Sen vet jag inte hur det har gått med det rättsliga. Det var ju fylleköraren som orsakade själva olyckan. Carrera vill nog främst rentvå sig medialt skulle jag tro, själva straffet spelar nog mindre roll än ryktet. Kan inte vara kul att vara känd som "han som körde ihjäl de där tjejerna".

Nakamura var inte med i Milan-matchen som gick på ESPN Classic. Den var från säsongen 05/06 tror jag & en sökning på Nakamura visar att han gick till Celtic 2005.

Edit: Helvete nu funkar ju inte Viasat här för mig. Faaaan.
Senast redigerad av Vivoli 2011-04-05 kl. 20:49.
2011-04-05, 22:02
Medlem
David Pruttons avatar
Ingen matchtråd, jag vet.

Vill bara upplysa alla om att snarast slå på TV10 eller närmsta stream för att se Leonardos försvarspel i sitt esse.

4-2 till Schalke nu! Självmål av Ranocchia nyss, som vi diskuterade nyligen.
2011-04-05, 23:00
Medlem
Ozknybergs avatar
Sia, du & jag hade nyligen en diskussion angående om Leo skulle vara kvar som tränare för Inter där din åsikt var att han bör sitta kvar, står den åsikten fortfarande kvar?
2011-04-06, 01:11
Medlem
1772s avatar
Att vara Calciofan är verkligen en berg-ochdalbana. Efter 20 minuter är man bra kaxig; "Ingen annanstans finner du volleys över halva plan" och "hoppmål a'la Milito... Bara i Il Calcio"...

Sen skäms man ögonen ur sig...

Jävla Inter... Ni tappade Mourinho och Lucio är borta, samma tid förra året motade backlinjen bort Barcelona, iår släpper ni in 5 mål mot Schalke hemma...
2011-04-06, 16:26
Medlem
Shuyins avatar
Leo har väl kört in i väggen nu? Det går bra när det går bra, men... han saknar något, som också syntes i Milan. Även om han denna gång fått ärva ett lag som Benitez hann köra alltför långt ned i botten för att de skulle få en ärlig chans.

Behöver inte vara cynism, men att släppa in fem mål på hemmaplan mot ett svagare lag prestationsmässigt i serien är riktigt uselt, men det säger ju sig självt.

Jag tror inte att Leo tränar Inter nästa säsong, frågan är vem som gör det.
2011-04-06, 16:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Helt kort angående Ranocchia då: Fula Gubben tar officiellt sin hand från denne långbente yngling, och ger de som varit skeptiska eller kritiska rätt. Den enda frågan som kvarstår är varför han såg så pass bra ut i Genoa som han gjorde -- och det var inte bara jag som tyckte det.

Svaret heter, inte oväntat, Omar Milanetto.

Nja, egentligen är väl "Marco Rossi" ett mer korrekt svar på gåtan. Genoas försvarsspel, som var ett av seriens absolut bästa under första halvan av serien, agerade på ett helt annorlunda sätt än Inter. Dels labbade man med en 5-backlinje mellan varven, vilket pressade ihop Ranocchias aktionsradie så att han inte hamnade fel så ofta. När man sedan körde med 4 backar, vilket blev fallet under Ballardini och bitvis även under Gasperini tror jag, så utnyttjade man sig av defensiva sweepers i form av framför allt Marco Rossi, men även Milanetto lekte städgumma ibland. När Genoa låg i försvar gick dessa mittfältare ned i höjd med backlinjen, mer eller mindre, och avlastade backarna. Jag tror att tanken var att täcka upp för bl a Criscito, som ju är bättre offensivt än defensivt, och även Mesto på andra kanten är en ganska offensiv spelare. En såpass fullbemannad backlinje innebär förstås återigen att mittbackarna ("Pinocchio", Dainelli, ibland Kaladze) att får en betydligt mindre yta att täcka, här framför allt krymper rörelsebehovet i djupledd.

Summa: allt Ranocchia behövde göra var att hålla sin position bredvid Dainelli, och rensa bort bollar när de kom i närheten. Med sina långa ben och goda nick-kapacitet är just rent bollrensande en uppgift som Ranocchia klarar rätt bra, och de stora bristerna i hans spel som vi ser i Inter, exponerades egentligen aldrig. Djupledsspelet upp till mittfältet täcktes framför allt upp av mittfältarna enligt ovan, och Ranocchia behövde egentligen bara lämna eget straffområde när det var hörna.

Som det slumpade sig spelade Genoa på ett sätt som fick Ranocchia att se bra ut -- för han skötte sitt bollblockerande och rensande bra. Detta var nog ingen listig plan, utan möjligen en slump som kom av att Genoas löpstarka herrar på mitten skulle täcka in för Criscito och Mesto, m fl.

Tror jag.

- F.G
2011-04-06, 17:14
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
att mittbackarna att får en betydligt mindre yta att täcka, här framför allt krymper rörelsebehovet i djupledd

Fy fan, rena Rinkeby-svenskan.
2011-04-06, 17:22
Bannlyst
Jag tror att Ranocchia är dålig just för att Leonardo inte verkar ha någon koll på försvarsspel. Dessutom är ju Ranocchia ganska ung fortfarande, hade inte varit helt fel med en mentor som lär upp honom för kapaciteten och potentialen har han.
2011-04-06, 17:27
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Jag tror att Ranocchia är dålig just för att Leonardo inte verkar ha någon koll på försvarsspel. Dessutom är ju Ranocchia ganska ung fortfarande, hade inte varit helt fel med en mentor som lär upp honom för kapaciteten och potentialen har han.

Han är helt klart väldigt begränsad som spelare, men kan bevisligen funka i en viss sorts försvarsspel.

Olyckligtvis för Ranocchia och Inter så spelar Inter den absolut sämsta sortens defensiv ur hans perspektiv... defensiva taktiken tycks vara "each man for himself", och så hoppas man att Lucio, Maicon och Walter Samuel fixar biffen. Vilket de nog faktiskt skulle kunna göra. Synd bara att Lucio var skadad, Samuel är borta hela säsongen, och Maicon tycks mer intresserad av att gå omkring och krama om motståndarspelare.

Vilken jävla disaster Schalke-matchen var. Man fick gnugga sig i ögonen.

Angående Leonardo tippar jag att han sitter säsongen ut, och sedan uppgraderas mot en tränare som är mer kompetent.

- F.G
2011-04-06, 18:34
Medlem
Sia-Inters avatar
Den där matchen var en enda fet katastrof och jag har inte gråtit så mycket sedan 5/5-2002.. Cazzo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in