Resultat: .
0%
röster
2012-04-14, 18:32
Medlem
bloodysamurais avatar
Helvete alltså, inga roliga bilder det där. Bra beslut att ställa in hela omgången, men jag ljuger inte om jag säger att morgondagen blir oerhört lång och tråkig.
2012-04-14, 18:38
Medlem
Marcens avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_association_footballers_who_died_while_pla ying

Fem döda på plan, eller strax efter som Morosini, sedan 12 april förra året. Enligt källan tycks det ske frekvent, dock kanske man upplever det som mer frekvent i och med Muamba som fick väldig uppståndelse i media.
2012-04-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloodysamurai
Helvete alltså, inga roliga bilder det där. Bra beslut att ställa in hela omgången, men jag ljuger inte om jag säger att morgondagen blir oerhört lång och tråkig.
Så känner nog alla. Men ett människoliv ska alltid prioriteras över fotbollen.
2012-04-14, 18:50
Medlem
TKD_1337s avatar
Med all respekt för Morosini så tycker jag inte att FIGC borde ha ställt in denna Serie A-omgång. Så många andra brutala saker händer varje minut (inte på fotbollsplan men ändå).

Tänk också på alla som lagt ner pengar till sin Italien-resa för att kolla en fotbollsmatch.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-04-14 kl. 18:53.
2012-04-14, 18:55
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Med all respekt för Morosini så tycker jag inte att FIGC borde ha ställt in denna Serie A-omgång. Så många andra brutala saker händer varje minut (inte på fotbollsplan men ändå).

Tänk också på alla som lagt ner pengar till sin Italien-resa för att kolla en fotbollsmatch.

Är du på riktigt eller? Moratti och Pozzo kom överens innan FIGC beslut att man inte skulle spela, för många spelare har en emotionell koppling till Morosini och deras enda begäran var att matchen inte skulle spelas. Dom ville hedra hans godhet istället. Han har i princip varit med på varenda ritiro dom senaste 5-6 åren, du tror inte sådant sätter sig i spelarnas hjärtan?
2012-04-14, 19:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Känns som en ganska extrem händelse dock med tanke på att det handlar om en spelare som spelat med väldigt många av de i serie A. Att förlora lite pengar i det läget är inte hela världen speciellt inte som fotbollsmatchen de då skulle sett säkert inte blivit något vidare då alla mest tänkt på denna händelse. Nej klart bästa att ställa in och låta detta sjunka in före man spelar igen.
2012-04-14, 19:06
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Är du på riktigt eller? Moratti och Pozzo kom överens innan FIGC beslut att man inte skulle spela, för många spelare har en emotionell koppling till Morosini och deras enda begäran var att matchen inte skulle spelas. Dom ville hedra hans godhet istället. Han har i princip varit med på varenda ritiro dom senaste 5-6 åren, du tror inte sådant sätter sig i spelarnas hjärtan?

Jag tycker man kan hedra Morosini på andra sätt än att skjuta upp en hel omgång. Precis innan match med T-shirts eller liknande är ett vanligt sätt.

Alldeles många tänkta publikåskådare påverkas av det här beslutet.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Känns som en ganska extrem händelse dock med tanke på att det handlar om en spelare som spelat med väldigt många av de i serie A. Att förlora lite pengar i det läget är inte hela världen speciellt inte som fotbollsmatchen de då skulle sett säkert inte blivit något vidare då alla mest tänkt på denna händelse.

Det har jag svårt att se.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Känns som det är mycket tillfälligheter som avgör. I dagens situation känns det som att övriga inte ser allvaret eftersom han försöker resa sig. Det är inte platt fall vilket är given signal att hjälp behövs direkt. Här mer som en vanlig skada och därav att hjälpen dröjer vilket sannolikt är det som gör att han är död nu

En hjärtläkare sprang ner från läktaren:

Citat:
Leonardo Paloscia, förste kardiolog på Santo Spirito-sjukhuset i Pescara, var på Serie B-matchen mellan Pescara och Livorno på Adriatico-stadion när Piermario Morosini kollapsade. Han rusade ner från sin plats på läktaren för att försöka hjälpa till att rädda 25-åringens liv.

- Han kom aldrig tillbaka, inte en enda gång, inte ens en sekund, säger Paloscia till reportrar utanför sjukhuset, filmad av Repubblica.

http://www.eurosport.se/fotboll/serie-b/2011-2012/hjartalakaren-pa-laktaren_sto3234486/story.shtml

http://video.repubblica.it/dossier/morosini-infarto-in-campo/il-medico-che-l-ha-soccorso-in-campo-non-ha-mai-ripreso-conoscenza/92702/91096
Senast redigerad av TKD_1337 2012-04-14 kl. 19:12.
2012-04-14, 19:12
Bannlyst
Måste man ställa in alla jävla matcher? Med all respekt till Piermario men det är så jävla typiskt italien att dramatisera allting.

Människor dör hela tiden. Man måste gå vidare.

Jag såg fram emot den här helgen och nu ska skiten förstöras p.g.a. inställda matcher. Då får man väl se fram emot skolstarten istället...

fyfan vad jobbigt jävla fittitalien.
2012-04-14, 19:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
En hjärtläkare sprang ner från läktaren:

Ok ja svårt att spekulera om sånt här. Ibland är det snabb hjälp som avgör, ibland inte det är kört vilket som. I läget som är nu så kanske det bäst att inte säga något alls. De som var där och försökte hjälpa ska ju inte få skit på sig.
2012-04-14, 19:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefflajevel
Måste man ställa in alla jävla matcher? Med all respekt till Piermario men det är så jävla typiskt italien att dramatisera allting.

Jag såg fram emot den här helgen och nu ska skiten förstöras p.g.a. inställda matcher. Då får man väl se fram emot skolstarten istället...

Dramatisera? Ja när en spelare dör på plan det är att dramatisera?

Fattar väl alla att en sådan här händelse skapar ett trauma och att då lira boll som inget hänt det gör man bara inte.
2012-04-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jefflajevel

Finns inget värre än "folk-dör-ju-hela-tiden"-argument. Morosoni har band till många spelare i Serie A och det vore inte schyst mot dem att tvingas spela så tätt inpå (vi snackar timmar för en del spelare) efter att han gått bort. Det är inte bara det italienska förbundet själva som vill detta, Javier Zanetti bl.a. har sagt att han tycker detta var helt rätt. Marchisio spelade tillsammans med Morosoni i U21-landslaget. Sen ska vi absolut inte glömma alla de Udinese-spelare som känner honom.

Galliani sa följande till Sky Italia: "Det är fruktansvärda nyheter, jag vet inte vad jag ska säga. När du konfronteras med döden kan du inte prata om fotboll."

Ska folk behöva spela fotboll i en sånhär tragiskt situation bara för att du tycker att din söndag blir tråkig annars?

Förövrigt intressant att läsa om Morosoni i football-italia: http://www.football-italia.net/17717/morosinis-tragic-history

"“Yet he was such an unlucky man. He lost both parents young, his brother and sister have physical handicaps. His little brother recently killed himself by jumping out of a window. He had the most unfortunate life". Herregud vad tragiskt.
2012-04-14, 19:25
Medlem
Marcens avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_association_footballers_who_died_while_pla ying

Senast en spelare dog på plan, eller efter match, i Italien var 1977. Perugias Renato Curi var det som då drabbades av hjärtattack och omkom. Den frekvensen tycker jag trots allt är godkänd, hur hemskt det än är.

Edit: Med all respekt för Morosini så vill jag påstå att detta avbrott i Serie A var det Milan behövde. Man får chans att få spelare tillbaka från skada och hårt matchade Zlatan får vila.
Senast redigerad av Marcen 2012-04-14 kl. 20:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in