Citat:
Ursprungligen postat av jefflajevel
Måste man ställa in alla jävla matcher? Med all respekt till Piermario men det är så jävla typiskt italien att dramatisera allting.
Människor dör hela tiden. Man måste gå vidare.
Jag såg fram emot den här helgen och nu ska skiten förstöras p.g.a. inställda matcher. Då får man väl se fram emot skolstarten istället...
fyfan vad jobbigt jävla fittitalien.
Finns inget värre än "folk-dör-ju-hela-tiden"-argument. Morosoni har band till många spelare i Serie A och det vore inte schyst mot dem att tvingas spela så tätt inpå (vi snackar timmar för en del spelare) efter att han gått bort. Det är inte bara det italienska förbundet själva som vill detta, Javier Zanetti bl.a. har sagt att han tycker detta var helt rätt. Marchisio spelade tillsammans med Morosoni i U21-landslaget. Sen ska vi absolut inte glömma alla de Udinese-spelare som känner honom.
Galliani sa följande till Sky Italia: "Det är fruktansvärda nyheter, jag vet inte vad jag ska säga. När du konfronteras med döden kan du inte prata om fotboll."
Ska folk behöva spela fotboll i en sånhär tragiskt situation bara för att du tycker att din söndag blir tråkig annars?
Förövrigt intressant att läsa om Morosoni i football-italia:
http://www.football-italia.net/17717/morosinis-tragic-history
"“Yet he was such an unlucky man. He lost both parents young, his brother and sister have physical handicaps. His little brother recently killed himself by jumping out of a window. He had the most unfortunate life". Herregud vad tragiskt.