Resultat: .
0%
röster
2012-02-27, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Buffon gjorde en världsklassräddning senast igår på Mexes nick, bara för att ta ett exempel.

Jag har Buffon som självklar etta om det inte framgick, det jag ville få fram var att jag föredrar Amelia som andremålvakt.....
2012-02-27, 04:54
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Haha, pinsamt inlägg.
Se dig själv i spegeln människa.
Citat:
Milan har sedan 2008 fått med sig 34 straffar och 11 emot sig, Juve har fått med sig 16 och 13 emot sig.
Som sagt, riktigt konstigt att alla kommer ihåg Juve från calciopoli när även Milan och andra klubbar var inblandade.
Självklart kan du inte rättfärdiga något alls från antal domslut. Tänker inte ens förklara varför du tänker fel där.

Angående varför det blir sån stor grej är ju för att det är uppenbart att minst någon fuskade gällande detta domslut.
-Alla såg situationen, till och med från dåliga vinklar.
-Linjedomaren är helt i linje med situationen, bollen är knallgul. Inte en chans att han missade.
-Huvuddomaren pekar för mål.

Med bakgrunden för Serie A - med Juventus i spetsen - är då fusk en ovanligt rimlig slutsats.

Aggregerade "tveksamma" domslut är väldigt mycket svårare att bevisa eller ens dra en slutsats utifrån.
2012-02-27, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Se dig själv i spegeln människa.
Självklart kan du inte rättfärdiga något alls från antal domslut. Tänker inte ens förklara varför du tänker fel där.

Angående varför det blir sån stor grej är ju för att det är uppenbart att minst någon fuskade gällande detta domslut.
-Alla såg situationen, till och med från dåliga vinklar.
-Linjedomaren är helt i linje med situationen, bollen är knallgul. Inte en chans att han missade.
-Huvuddomaren pekar för mål.

Med bakgrunden för Serie A - med Juventus i spetsen - är då fusk en ovanligt rimlig slutsats.

Aggregerade "tveksamma" domslut är väldigt mycket svårare att bevisa eller ens dra en slutsats utifrån.
Haha, nehe? Mitt lag har fått 100 straffar på en säsong, det skulle inte gå att dra en slutsats utifrån det?
Förklara gärna alla Milans feldömda straffar de har fått detta år? Inte en chans att Juve har något med det här att göra om det nu är fusk, de skulle ALDRIG göra om samma dumma misstag igen.
Han fick antingen ett jävla hjärnsläpp som alla kan få eller så är det någon maffia som är inblandad.
2012-02-27, 08:19
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Du glömmer att faktorera in att domaren ska fatta ett beslut på information han uppfattar under en halv sekund. Det finns liksom ingen betänketid samtidigt som pressen utifrån är enorm.

Jag försvarar inte domaren, det är dåligt att missa den, men sådant händer med jämna mellanrum i alla ligor.

Dessutom måste jag påpeka att en egenskap vid organiserat fusk brukar vara att verka utan att synas. Alltså är det inte de här uppenbara misstagen från domarna och små blinkningarna eller andra ticks gentemot motspelare som brukar känneteckna fusk. Varför vissa verkar tro det är för mig obegripligt.
2012-02-27, 09:58
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Haha, nehe? Mitt lag har fått 100 straffar på en säsong, det skulle inte gå att dra en slutsats utifrån det?
Nej, ditt lag kan ha blivit kapat i straffområdet 100 gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Du glömmer att faktorera in att domaren ska fatta ett beslut på information han uppfattar under en halv sekund. Det finns liksom ingen betänketid samtidigt som pressen utifrån är enorm.
Glömmer jag absolut inte. Självklart missas därför många marginella situationer. Den här situationen var inte marginell, vilket domaren också uppfattar och pekar för mål. Vi snackar grejer som spontan hjärnblödning om detta är ett misstag.

Och i ett sådant fall ser fortfarande linjedomaren det.
Citat:
Jag försvarar inte domaren, det är dåligt att missa den, men sådant händer med jämna mellanrum i alla ligor.
Kom gärna med exempel, för jag har svårt att komma på liknande "miss" på rak arm.
Och inga blixtsnabba ribba-in skott.

I det här fallet skulle det kunna vara något riktigt random, exempelvis att linjedomaren nös okontrollerat samtidigt som det blev mål. Ser dock inget sådant på reprisen.

Citat:
Dessutom måste jag påpeka att en egenskap vid organiserat fusk brukar vara att verka utan att synas. Alltså är det inte de här uppenbara misstagen från domarna och små blinkningarna eller andra ticks gentemot motspelare som brukar känneteckna fusk. Varför vissa verkar tro det är för mig obegripligt.
Här har du större underlag att applicera de där snabba besluten och den stora pressen. Vill en domare fuska har den väldigt kort tid på sig att avgöra huruvida något skulle kunna rättfärdigas som misstag eller ej.

Vill dock återigen påpeka att även om jag verkligen tror detta var fusk kan man förstås inte garantera att Juventus själva varit inblandade.
Senast redigerad av Trillske 2012-02-27 kl. 10:01.
2012-02-27, 11:16
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

Glömmer jag absolut inte. Självklart missas därför många marginella situationer. Den här situationen var inte marginell, vilket domaren också uppfattar och pekar för mål. Vi snackar grejer som spontan hjärnblödning om detta är ett misstag.

Och i ett sådant fall ser fortfarande linjedomaren det.
Kom gärna med exempel, för jag har svårt att komma på liknande "miss" på rak arm.
Och inga blixtsnabba ribba-in skott.

http://www.youtube.com/watch?v=U-8dOjeVC80&feature=player_embedded#! Bollen inne med med mer än en halvmeter, dock ingen assisterande "i linje".
http://www.youtube.com/watch?v=O0YiuSbBdaQ Assisterande ser ett mål som aldrig var existerade.
http://www.youtube.com/watch?v=xKuLtLXl7FI&feature=player_embedded#! Vid cirka 1:30 skjuts bollen i mål, träffar den bakre (!!) järnstången och studsar ut. Inget mål döms.

Dessutom förstår jag inte varför ribbskott inte räknas då vissa, typ Lampards, skott är inne med en större marginal än Muntaris mål samtidigt som en marktouchen ger en utmärkt referenspunkt.

Citat:
Här har du större underlag att applicera de där snabba besluten och den stora pressen. Vill en domare fuska har den väldigt kort tid på sig att avgöra huruvida något skulle kunna rättfärdigas som misstag eller ej.

Vill dock återigen påpeka att även om jag verkligen tror detta var fusk kan man förstås inte garantera att Juventus själva varit inblandade.
Överlag är det ju faktiskt väldigt korkat att muta domaren. Om man som kriminell organisation ska tjäna pengar på odds-spel så utgör domaren inte en tillräckligt stor säkerhet utan inblandning från spelare krävs. Skulle du sats miljoner på Juventus om domaren var köpt utan att veta hur matchbilden kommer att se ut? Ponera att Juventus har en dålig dag samtidigt som Milan peakar och dominerar, ska domaren försöka styra det till en Juventus-seger blir det väldigt snabbt fars-artat. Ska man rigga en match i boxning mutar man spelarna så att rätt man lägger sig, att muta domarna och hoppas på att matchen avgörs på poäng är ingen vidare affärsplan.

När en klubb ska rigga matcher handlar det snarare om "många bäckar små" än att få feta fördelar i en match. Inte ens under calciopoli vann Juventus alla matcher.
2012-02-27, 12:00
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=U-8dOjeVC80&feature=player_embedded#! Bollen inne med med mer än en halvmeter, dock ingen assisterande "i linje".
http://www.youtube.com/watch?v=O0YiuSbBdaQ Assisterande ser ett mål som aldrig var existerade.
http://www.youtube.com/watch?v=xKuLtLXl7FI&feature=player_embedded#! Vid cirka 1:30 skjuts bollen i mål, träffar den bakre (!!) järnstången och studsar ut. Inget mål döms.

Dessutom förstår jag inte varför ribbskott inte räknas då vissa, typ Lampards, skott är inne med en större marginal än Muntaris mål samtidigt som en marktouchen ger en utmärkt referenspunkt.
Jag räknar inte med dem av precis samma anledning som att jag inte tycker att dina exempel är nära: det går fort och ögat kan misstolka det. Kan rentav vara svårt att se i fel vinkel.

Det är ju det som gjorde det här målet så speciellt: det går långsamt och är uppenbart i alla vinklar. Att domarna står perfekt placerade är bara grädden på moset.
2012-02-27, 12:11
Medlem
ILoveBigButtss avatar
Tror att någon har skrivit det men jag skriver det igen isf.. Linjedomaren som dömde bort Milans mål nu mot Juventus är samma domare som dömde bort deras mål mot Fiorentina. Han kanske bara inte tycker om Milan?
2012-02-27, 12:17
Medlem
wrathexs avatar
Citat:

Överlag är det ju faktiskt väldigt korkat att muta domaren. Om man som kriminell organisation ska tjäna pengar på odds-spel så utgör domaren inte en tillräckligt stor säkerhet utan inblandning från spelare krävs. Skulle du sats miljoner på Juventus om domaren var köpt utan att veta hur matchbilden kommer att se ut? Ponera att Juventus har en dålig dag samtidigt som Milan peakar och dominerar, ska domaren försöka styra det till en Juventus-seger blir det väldigt snabbt fars-artat. Ska man rigga en match i boxning mutar man spelarna så att rätt man lägger sig, att muta domarna och hoppas på att matchen avgörs på poäng är ingen vidare affärsplan.

När en klubb ska rigga matcher handlar det snarare om "många bäckar små" än att få feta fördelar i en match. Inte ens under calciopoli vann Juventus alla matcher.

Alla vet ju att Calciopoli är en fars.
2012-02-27, 12:28
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Jag räknar inte med dem av precis samma anledning som att jag inte tycker att dina exempel är nära: det går fort och ögat kan misstolka det. Kan rentav vara svårt att se i fel vinkel.

Det är ju det som gjorde det här målet så speciellt: det går långsamt och är uppenbart i alla vinklar. Att domarna står perfekt placerade är bara grädden på moset.
Det är klart att man tycker att det går långsamt om man tittar på situationen i slow motion.

Vi som lever i verkligheten tycker inte att bollen rörde sig särskilt långsamt.
http://www.youtube.com/watch?v=GSOoBWGt74k
2012-02-27, 13:15
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Alla vet ju att Calciopoli är en fars.
Och alla som är insatta har hört polisens avlyssnade samtal med Moggi, Galliani, Della Valle osv.
Men du kanske inte vet var men hittar dessa eller helt enkelt blundar för dem?
2012-02-27, 14:29
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Jag har inte sett Juventus och Buffon så ofta som jag kanske borde för att kunna uttala mig, men av det jag sett har han varit bra, men inte gjort några direkta världsklassräddningar, vilket Marchetti gjort emellanåt.

Jag har nästan sett alla Lazios matcher den här säsongen och jag håller inte med om att Marchetti varit ojämn. Kan heller inte komma på en enda tavla den här säsongen. Snarare så uppträder han väldigt stabilt och tryggt.

Om du hade sett Marchetti spela den här säsongen hade du inte tyckt att han är en skitmålvakt.

Det är för Buffon jämt står rätt i positionsspelet. Han behöver inte göra de där räddningarna, för han står rätt. Casillas tex gör ju nästan en sån där reflexräddning varje match, och ses därför som en "bättre" målvakt tycker de flesta. Men skillnaden är att han inte är lika bra i positionsspelet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in