Citat:
Haha, nehe? Mitt lag har fått 100 straffar på en säsong, det skulle inte gå att dra en slutsats utifrån det?
Nej, ditt lag kan ha blivit kapat i straffområdet 100 gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Du glömmer att faktorera in att domaren ska fatta ett beslut på information han uppfattar under en halv sekund. Det finns liksom ingen betänketid samtidigt som pressen utifrån är enorm.
Glömmer jag absolut inte. Självklart missas därför många marginella situationer. Den här situationen var inte marginell, vilket domaren också uppfattar och pekar för mål. Vi snackar grejer som spontan hjärnblödning om detta är ett misstag.
Och i ett sådant fall ser fortfarande linjedomaren det.
Citat:
Jag försvarar inte domaren, det är dåligt att missa den, men sådant händer med jämna mellanrum i alla ligor.
Kom gärna med exempel, för jag har svårt att komma på liknande "miss" på rak arm.
Och inga blixtsnabba ribba-in skott.
I det här fallet skulle det kunna vara något riktigt random, exempelvis att linjedomaren nös okontrollerat samtidigt som det blev mål. Ser dock inget sådant på reprisen.
Citat:
Dessutom måste jag påpeka att en egenskap vid organiserat fusk brukar vara att verka utan att synas. Alltså är det inte de här uppenbara misstagen från domarna och små blinkningarna eller andra ticks gentemot motspelare som brukar känneteckna fusk. Varför vissa verkar tro det är för mig obegripligt.
Här har du större underlag att applicera de där snabba besluten och den stora pressen. Vill en domare fuska har den väldigt kort tid på sig att avgöra huruvida något skulle kunna rättfärdigas som misstag eller ej.
Vill dock återigen påpeka att även om jag verkligen tror detta var fusk kan man förstås inte garantera att Juventus själva varit inblandade.