Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
OK. Personligen ser jag Estigarribia som ett större frågetecken, han har aldrig imponerat på mig och igår tror jag inte han lyckades med en enda offensiv aktion. Var är Elia? Ogillar Conte honom? Luktade skumt kring den värvningen redan från början...
Ja det är lite märkligt faktiskt. Men det är samma sak där, Conte prioriterar löpande, defensiv orientering och mentalitet. Tänker man på det så liknar faktiskt Conte en svensk division 5-tränare på det sättet. SPRING! SPRING! SPRING!
Elia är nästan ensam i hela Juve om att ha den där playboy-auran som jag inte tror att Conte uppskattar. Det är svårt, för att inte säga direkt otacksamt, att klaga på Conte när han väckt Italiens största klubb till liv igen med sin moderna fotboll.
Conte har uttalat sig och sagt att första året är en lärandeprocess och att han själv var helt lost under sitt första år i en storklubb, och att det gällt andra stora spelare också. Detta skulle i så fall implicera att han inte gett upp hoppet om Elia, men jag tror faktiskt att man inte säger nej till ett bud på kanske 6-7 miljoner Euro i sommar.