Resultat: .
0%
röster
2012-02-09, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Lite synd att inte Juventus spelar i Europa med tanke på hur det går för de nu, men det kanske är en av många anledningar till att man går så bra i ligan.

Vad tror ni om Juventus chanser i Champions League nästa år? Förutsatt att man inte dippar fullständigt nu under våren och missar, men det tror jag inte det finns någon större risk för. Om laget består som det är idag, kan de vinna hela CL då tror ni?

Ute i 8-dels finalen i serie a möter de avdankade klubbar som Milan och Inter det är helt annat tempo som gäller i cl. dessutom kommer de hamna i nån slags dödsgrupp vad gäller seedningen.
2012-02-09, 12:15
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Vad tror ni om Juventus chanser i Champions League nästa år? Förutsatt att man inte dippar fullständigt nu under våren och missar, men det tror jag inte det finns någon större risk för. Om laget består som det är idag, kan de vinna hela CL då tror ni?

Njae, det är verkligen att ta i. Spetsen saknas fortfarande. Stabiliteten finns där i målvakt och försvar, det är absolut material för att gå långt i CL. Däremot måste det komma in spelare av värdsklass framåt. Ponera att man får in en kreatör typ Giovinco och en målspruta typ Higuain och vi kan börja drömma på riktigt.

Sedan så tror jag att Contes spelidé är ganska Pirlo-beroende, mannen har ungefär 4985 bollkontakter per match. Jag skulle vilja se hur laget uppträder utan honom som "spindel i nätet" under en längre period. Kanske är det då dippen kommer.

Sedan till lazio-barnet däruppe. Höj dig, människa. Du är inte på svenskafans nu.
2012-02-09, 12:16
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det känns som Juventus skulle behöva en 100%-ig striker av Etoo-typ för att kunna vinna hela CL. Mittfältet är superpackat med talang, och backlinjen ser ut att bli bättre och bättre. Men kommer man upp på nivån kvart, semi, i CL så måste man ha någon som sätter de få chanser som uppstår. Juve har nu ett gäng ganska goda puntas, men ingen riktig killer.

Det är väl min enda invändning. Sen kan man ju skicka Giaccherini till Österrikiska ligan eller så, men det löser nog sig självt när alla klassgubbarna är friska och spelklara.
2012-02-09, 12:36
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Ute i 8-dels finalen i serie a möter de avdankade klubbar som Milan och Inter det är helt annat tempo som gäller i cl. dessutom kommer de hamna i nån slags dödsgrupp vad gäller seedningen.

Det sista är ju sant, med tanke på att de inte varit med i CL på många år, men det hände ju faktiskt med Napoli det där med dödsgruppen, och de fixade ju det efter en imponerande insats i CL. Tror nog Juventus skulle kunna fixa det också.
2012-02-09, 12:43
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det är väl min enda invändning. Sen kan man ju skicka Giaccherini till Österrikiska ligan eller så, men det löser nog sig självt när alla klassgubbarna är friska och spelklara.
Giaccherini slår bort många avgörande bollar, men jag tar hellre det än en alibispelare som springer runt och gömmer sig. Se bara igår, det är hans aktioner som bryter mönstret och är upprinnelse till båda målen. Dessutom är han extremt Conte-kompatibel, en tränarfavorit som kan stoppas in överallt på mittfältet och som ytterforward, och som löper som en gnu varje match för att täcka ytor. Visst, han kan behöva putsa på sin end product. Men i övrigt kan jag inte tänka mig en bättre truppspelare.
2012-02-09, 13:12
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Marco Amelia
Mark van Bommel
Gennaro Gattuso
Filippo Inzaghi
Clarence Seedorf
Alessandro Nesta
Sulley Muntari
Mathieu Flamini
Gianluca Zambrotta
Massimo Ambrosini
Daniele Bonera
Luca Antonini
Yepes

Här har vi spelarna i Milan, spelare som borde kickas ut ur Milan. Spelare som är för gamla och verkligen, VERKLIGEN inte håller. Dags att Silivo säljer skiten så Milan-fansen får ett lag de förtjänar och inte denna skit. Villarreal håller på att gå under, dags att fynda där - Rossi, Mateo och etc. Bra unga spelare som de behöver. De kommer åka ut mot Arsenal i år, de kommer kanske vinna ligan. De kommer inte vinna cupen. Säger inte de behöver sparka Allegri även fast hans idelogi till och från är skrämmande, när han har bättre spelare att spela med så kör han med Emanuelsson som trequiesta. Släng ner honom på ytterbacken istället.

Jobbigt att se på - De spelare inte bra utan lever på en rutin som finns i laget. Men i det stora hela kommer inte rutin räckte hela vägen, knappt halvvägs.

Det är bara att konstatera att Milans generationsväxling har varit svår och väldigt, väldigt dålig. Tveksam till Allegri också, oerhört feg och nästintill usel matchcoach - jag kan inte komma på ett enda byte han har gjort som har förändrat en match. Förutom när Cassano kom in och yrkesmördade...
2012-02-09, 13:15
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Giaccherini slår bort många avgörande bollar, men jag tar hellre det än en alibispelare som springer runt och gömmer sig. Se bara igår, det är hans aktioner som bryter mönstret och är upprinnelse till båda målen. Dessutom är han extremt Conte-kompatibel, en tränarfavorit som kan stoppas in överallt på mittfältet och som ytterforward, och som löper som en gnu varje match för att täcka ytor. Visst, han kan behöva putsa på sin end product. Men i övrigt kan jag inte tänka mig en bättre truppspelare.

OK. Personligen ser jag Estigarribia som ett större frågetecken, han har aldrig imponerat på mig och igår tror jag inte han lyckades med en enda offensiv aktion. Var är Elia? Ogillar Conte honom? Luktade skumt kring den värvningen redan från början...
2012-02-09, 13:46
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
OK. Personligen ser jag Estigarribia som ett större frågetecken, han har aldrig imponerat på mig och igår tror jag inte han lyckades med en enda offensiv aktion. Var är Elia? Ogillar Conte honom? Luktade skumt kring den värvningen redan från början...

Ja det är lite märkligt faktiskt. Men det är samma sak där, Conte prioriterar löpande, defensiv orientering och mentalitet. Tänker man på det så liknar faktiskt Conte en svensk division 5-tränare på det sättet. SPRING! SPRING! SPRING!

Elia är nästan ensam i hela Juve om att ha den där playboy-auran som jag inte tror att Conte uppskattar. Det är svårt, för att inte säga direkt otacksamt, att klaga på Conte när han väckt Italiens största klubb till liv igen med sin moderna fotboll.

Conte har uttalat sig och sagt att första året är en lärandeprocess och att han själv var helt lost under sitt första år i en storklubb, och att det gällt andra stora spelare också. Detta skulle i så fall implicera att han inte gett upp hoppet om Elia, men jag tror faktiskt att man inte säger nej till ett bud på kanske 6-7 miljoner Euro i sommar.
Senast redigerad av BonhommeDeNeige 2012-02-09 kl. 13:49.
2012-02-09, 13:48
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Tillägg. Det verkar dock som att Elia är mån om att anpassa sig. Häromdan stod det på hans twitter att han sålt sina vrålåk och nu glider omkring i en något mer modest Fiat 500.
2012-02-09, 14:04
Medlem
Abughosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Marco Amelia
Mark van Bommel
Gennaro Gattuso
Filippo Inzaghi
Clarence Seedorf
Alessandro Nesta
Sulley Muntari
Mathieu Flamini
Gianluca Zambrotta
Massimo Ambrosini
Daniele Bonera
Luca Antonini
Yepes

Här har vi spelarna i Milan, spelare som borde kickas ut ur Milan. Spelare som är för gamla och verkligen, VERKLIGEN inte håller. Dags att Silivo säljer skiten så Milan-fansen får ett lag de förtjänar och inte denna skit. Villarreal håller på att gå under, dags att fynda där - Rossi, Mateo och etc. Bra unga spelare som de behöver. De kommer åka ut mot Arsenal i år, de kommer kanske vinna ligan. De kommer inte vinna cupen. Säger inte de behöver sparka Allegri även fast hans idelogi till och från är skrämmande, när han har bättre spelare att spela med så kör han med Emanuelsson som trequiesta. Släng ner honom på ytterbacken istället.

Jobbigt att se på - De spelare inte bra utan lever på en rutin som finns i laget. Men i det stora hela kommer inte rutin räckte hela vägen, knappt halvvägs.

Tack för den listan.
Dom kan lika gärna sparka alla spelare i truppen förutom Ibra och Thiago Silva, sedan satsa 10 miljarder på ett nytt lag.
2012-02-09, 14:05
Medlem
FabioAugustos avatar
Bah, det där måste ju vara det tråkigaste som finns, skriva ut typ 10 spelare som ska lämna (inklusive reservmålvakten-vad-in-i-helvete-är-grejen-med-det och några klubblegendarer), som om det vore så enkelt som att spela ett tv-spel. Milan spelar aldrig vackrast, men anledningen till att öht är i toppen beror på den familjära känslan och vinnarmentaliteten som finns i klubben. Lite som Manchester United för något år sedan.

Dessutom är det helt omöjligt att i dagens transfermarknadsklimat värva in typ 7-8-9 stycken fräcka coola nya spelare. Man har ju uppenbarligen försökt värva några spelare man ville ha, men det har inte funkat av flera anledningar. Man sitter inte på en önskelista med 20 namn där alla är lika bra.

Det där med generationsväxling... Måste alla lag ha exakt samma snittålder? De bästa spelarna i Milans centrallinje håller åtminstone några år till vilket är det överlägset viktigaste. Om vänsterbacksreserven är 23 år eller 33 år gör ingen skillnad.
Senast redigerad av FabioAugusto 2012-02-09 kl. 14:08.
2012-02-09, 14:08
Medlem
Abughosts avatar
Citat:
Lite synd att inte Juventus spelar i Europa med tanke på hur det går för de nu, men det kanske är en av många anledningar till att man går så bra i ligan.

Tror inte någon av klubbarna i Italien vinner CL på några år.. =)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in