Teramo var nära att gå upp i Serie B 2002-03. Man kom 4:a i C1 men föll i play-off.
1. Avellino (direkt till B)
2. Pescara
3. Martina
4. Teramo
5. Sambenedettese
Napolis rivaler Avellino tog sig upp i Serie B för att där braka ihop med Napoli. Jag sade direkt att den matchen kommer inte kunna spelas. Otroligt nog fick jag rätt! Det funkade inte när Napolis anhang stormade Avellino & 3-0 på papperet till de grönvita blev ett faktum pga oroligheterna. Även Avellino är numera försatta i konkurs & förpassade till amatörfotboll.
Martina smög sig in på 3:e plats men resten av play-off var ett slag mellan lokalrivaler. Teramo föll mot Martina som sedan drog det kortare strået mot Pescara.
Teramo hade ett bra lag med bla skytteligavinnaren Simone Motta (tillhör idag Novara men fick inte följa med dom upp till Serie A). Bredvid honom spelade Simone Pepe som vi ser här med hår & allt:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/2/2f/PepeBisoTeramo.jpg
Man undrar vad poängen är att dra upp tröjan i en Serie C-match. För matcherna sänds väl inte i TV & publiken får ju svårt att läsa budskapet på T-shirten. Såg en gång en cupmatch på Rosengård mellan MABI-Örgryte där en av Örgrytes brassar (Paulinho Guará tror jag) firade ett mål med att dra upp tröjan & visa ett budskap....för vem?

Vem fan kan läsa vad det står? Eller han trodde att matchen gick på TV på bästa sändningstid?
...och Paulinho blev ju varnad för det.
När jag kollar Teramos lag i Calcio 2000 MAJ-03 så ser man att alla ordinarie spelare har väldigt högt snittbetyg. Simone Pepe är faktiskt långt ifrån bäst. Mittfältaren Mattia Biso som syntes till vänster på bilden har högst betyg.
Att backar döps efter gamla brittiska bilmärken är nog inte vanligt, men Teramo har faktiskt satt två Morris i backlinjen. Morris Carozzieri & Morris Molinari. Tycker jag känner igen den förste. Palermo-spelare? Även Mauro Facci känner jag igen i försvaret då han värvades från Napoli.