Resultat: .
0%
röster
2012-03-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Bara jag som blir lite illamående av en sådan här bild?

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/403876_274996749241661_126931667381504_651001_7678 90955_n.jpg
Nej, det där var bara äckligt.
2012-03-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Kort sammanfattat så betalar han överpris för allt och får 0kr eller utlåning tills värdet är kraftigt reducerat för spelare som alla andra klubbar i hela världen hade fått pengar för.

....Marotta är en ärkeklåpare av rang som inte förtjänar att få sitta som DG i Juve. Bevisa gärna motsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

Och det är bara ett av många exempel på att Marotta är en amatör när det kommer till det psykologiska spelet på mercaton. Han säljer billigt och köper för överpriser, det är hans signum.

....Men ja, Barzagli blev lyckosamt då han fann formen från fornstora dag. När köpet gjordes var det dock en avdankad spelare som Wolfsburg inte ville ta i med tång.

He He, du skulle platsa i politiken eller styrelserummen med den retoriken!

Så när den här stackars kraken Marotta väl lyckas med ett riktigt kap så menar du att det ändå bara rörde sig om ren & skär bonntur? Ett panikartat, irrationellt idiotbeslut som genom ett mirakel ändå föll väl ut?
2012-03-20, 17:53
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Att diskutera Marotta går inte, det enda vi två kan hålla med om är att han inte är rätt man för Juve.
Javisst, agree to disagree. Men jag är fortfarande nyfiken på hur du får Martinez pris till 4 miljoner. Är det på samma sätt som man betalar "1kr" när man tecknar 2 års abonnemang på den senaste mobilen?
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
He He, du skulle platsa i politiken eller styrelserummen med den retoriken!

Så när den här stackars kraken Marotta väl lyckas med ett riktigt kap så menar du att det ändå bara rörde sig om ren & skär bonntur? Ett panikartat, irrationellt idiotbeslut som genom ett mirakel ändå föll väl ut?
Haha, ser nu själv hur det där såg ut. Jag rättar in mig något och säger att jag medger rakt av att Barzagli var en bra investering. MEN! Det såg inte ut så på förhand och konkurrensen om hans namnteckning var i det läget obefintlig. Det var alltså ingen prestation av vår vindögde vän. Jag vidhåller även Pirlo och Vidal som bättre värvningar, allt sammantaget.

Och Marotta är fortfarande en sopa.
2012-03-20, 18:16
Medlem
Saandros avatar
Spännande match idag på Tv10! Hoppas självklart att Juventus kan ta hem det så det blir final mot antingen Siena eller Napoli .

Del Piero kommer få starta och skulle sitta fint att en Inzaghi i andra laget. För att krydda det lite extra. Självklart tycker alla Milanistas att cupen inte betyder något för dem och att de har CL att tänka på. Jovisst är det så, men OM de nu skulle till och med vinna cupen, kommer alla skryta om dubbeln eller kanske trippeln? Jo, så det betyder något.

För mig betyder det mycket faktiskt. Längesen Juventus vann något nu och man måste få känna på det. Jag tror inte scudetton kommer hem till Turin denna säsong efter alla bedrövliga kryss, så cupen skulle sitta fint. Dessutom vill jag se Del Piero lyfta en till pokal innan han drar iväg på andra äventyr ut i Japan, Kina, USA eller kanske PL. En silverstjärna på bröstet nästa säsong är ett extra plus!

Sen är det lite kul att nu när Zlatan-dödaren Giorgio Chiellini är tillbaka så blir Zlatan "plötsligt" sjuk och ska inte spelas

Såklart man inte vill möta den man tycker är jobbigast att möta när inget är på spel eller CL att tänka på.
2012-03-20, 18:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Haha, Perlskog är rätt skön ikväll. Jorquera verkar ju kunna ge Palacio något. Den senare känns rätt ensam för det mesta annars...

Genoas två bästa spelare, märkligt att inte Jorquera får starta. Kucka saknades rejält i gårdagens match. Det kändes avslaget på förhand, och nu är Genoa faktiskt på väg att dras in i salvezza-striden, trots att jag sagt hela säsongen att man i alla fall slipper det...

EDIT: ser att Vivoli hyllar Palacio ovan, och det med all rätt. Argentinaren har varit Genoas MVP i två säsonger nu, och har även riktigt bra betyg i gazzettorna vad jag vet. Han har varit så viktig för laget att det nästan liknat Di Vaio/Bologna mellan varven. Utöver att han är en ganska säker målskytt så funkar han bra som secondo punta och, viktigast av allt, han spelar bra även när resten av laget spelar dåligt. Rispetto.

Spelar ingen roll vad tränaren heter, ingen får fason på detta lag mer än 5-6 matcher i följd. Eller snarare, vill Preziosi något med Genoa, mer än att bara leka Football Manager på riktigt, så måste han plocka in en riktigt bra tränare, en rainmaker, sannolikt en utlänning.

Såg någon klaga på Granqvist; han har varit bra hela säsongen, och Kaladze saknade honom helt klart igår, som ni såg på georgierns extremt uppretade minspel.

Några fina räddningar av Frey, men ack så veset annars. Undrar vilka som värvar Jorquera i sommar... ett litet tips från FG där.

Roma ser faktiskt ut att så sakteliga få ordning på spelet.

- F.G
2012-03-20, 18:17
Medlem
Någon som har sett Genoa mycket den här säsongen? Minns från Lazios första hemmamatch mot Genoa att de hade nån chilenare vid namn Cristóbal Jorquera som var riktigt vass. Byttes in i andra halvlek och var starkt bidragande till att Genoa vände 1-0 till 1-2. Blev utsedd till "Matchens spelare" av SKY. Sedan dess har jag inte sett något av honom, undrar hur det gått under resterande del av säsongen.
Senast redigerad av viwil002 2012-03-20 kl. 19:17.
2012-03-20, 18:21
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Ett litet tankeexperiment. Vi befinner oss i år 2007. Någon berättar för dig att under 2012 så kommer ett lag i Serie A att ställa följande lag på benen:

Amelia; Antonini, Mexes, Yepes, Mesbah; Aquilani, Muntari, Nocerino, Emanuelson; El Shaarawy, Lopez.

Du hade fått gissa på om detta lag var antingen Milan eller Lecce. Helt ärligt talat, vad hade du gissat?
2012-03-20, 18:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Någon som sett Genoa mycket den här säsongen? Minns från Lazios första hemmamatch mot Genoa att de nån chilenare vid namn Cristóbal Jorquera som var riktigt vass. Byttes in i andra halvlek och var starkt bidragande till att Genoa vände 1-0 till 1-2. Blev utsedd till "Matchens spelare" av SKY. Sedan dess har jag inte sett något av honom, undrar hur det gått under resterande del av säsongen.

Se mitt inlägg ovan, postat exakt samma minut.
2012-03-20, 18:42
Medlem
snillet_1s avatar
Vad gäller Genoas två prestigevärvningar de senaste åren, Gilardino och Veloso, verkar det inte falla väl ut. Den gode Alberto såg skrämmande kall ut igår och synkade inte bra med Palacio. Lite konstigt detta, varken Caracciolo eller Gilardino har fungerat bra i Genoa, vill dock minnas att Blomman Blommansson och Palacio gick bra ihop förra året...

Veloso har bevisligen en bra vänsterdoja men jag vet inte... Det kan låta lite konstigt eller långsökt men jag får känslan av att han verkar ha svårt för Serie A:s genomtaktiska spel i form av få ytor och liknande. Han verkar liksom inte hitta rätt plats att briljera från på planen. 200 miljoner i sjön. Genoa är rätt struligt överlag.

---

Roma såg stabilt ut igår. Ingen lysande insats men stabilt och få konstiga situationer uppstod vilket räcker gott och väl. Två raka 1-0 vinster känns väldigt otypiskt Roma.
Senast redigerad av snillet_1 2012-03-20 kl. 18:50.
2012-03-20, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Se mitt inlägg ovan, postat exakt samma minut.
Hehe, otur med tajmingen där. Verkar som att du tycker att Jorquera varit bra alltså. Med tanke på att han bara är 23 år lär det finnas en del klubbar som rycker i honom redan till den här sommarn. Lazio eller Napoli känns som troliga alternativ. Skulle vara lagom steg för honom, även om Genoa fortfarande passar honom bra så spelar de inte i Europa och när jag ser in i min spåkula för de kommande åren ser jag inte Genoa som en lika spännande klubb som dessa två. La Liga känns inte uteslutet heller.

Udinese hade också passat för Jorquera, men det känns inte som deras typ av värvning.
Senast redigerad av viwil002 2012-03-20 kl. 19:44.
2012-03-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Bara jag som blir lite illamående av en sådan här bild?

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/403876_274996749241661_126931667381504_651001_7678 90955_n.jpg

Skulle skämmas om jag höll på Roma över den här bilden, fyfan.
2012-03-20, 20:09
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad gäller Genoas två prestigevärvningar de senaste åren, Gilardino och Veloso, verkar det inte falla väl ut. Den gode Alberto såg skrämmande kall ut igår och synkade inte bra med Palacio. Lite konstigt detta, varken Caracciolo eller Gilardino har fungerat bra i Genoa, vill dock minnas att Blomman Blommansson och Palacio gick bra ihop förra året...

Veloso har bevisligen en bra vänsterdoja men jag vet inte... Det kan låta lite konstigt eller långsökt men jag får känslan av att han verkar ha svårt för Serie A:s genomtaktiska spel i form av få ytor och liknande. Han verkar liksom inte hitta rätt plats att briljera från på planen. 200 miljoner i sjön. Genoa är rätt struligt överlag.

---

Roma såg stabilt ut igår. Ingen lysande insats men stabilt och få konstiga situationer uppstod vilket räcker gott och väl. Två raka 1-0 vinster känns väldigt otypiskt Roma.

Veloso är halv-ordinarie nu, tror det handlar mycket om prestige från Preziosis sida att han faktiskt är kvar i klubben och inte kan dömas ut som total-flopp. Någon större spelare lär han aldrig bli, även om han visar vilja och har tränat upp kroppen såpass att det är direkt synbart. Kanske är han "mogen" för sälj till sommaren.

Blomster-Flores gick bra ihop med Palacio jäpp, de två är ganska lika som spelare och verkade tänka likadant, även om Palacio är bättre och Flores är något av en diva. Ett fungerande anfall... sedan har inget funkat; inte Caracciolo, inte Jankovic mer än någon match hit och dit, inte Gilardino (alls), och sen kan man kasta in lite andra namn som Sculli och allt vad de heter... själv trodde jag att Palacio + Caracciolo kunde bli något riktigt najs, men i Genoa så är det på något vis alltid uppförsbacke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in