Resultat: .
0%
röster
2012-02-09, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Klokt, balanserat och nyanserat inlägg om De Rossi..
Finns väl inte så mycket mer att orda om detta mer än att det är jävligt skönt att han stannar i Roma.

Citat:
Ursprungligen postat av zach
Helajävlatiden den romerska median. Och den rödgula delen av staden. En duo som fan i mig aldrig kan sansa sig.
...
Nja tycker nog att media varit jävligt snälla, för att inte säga mesiga, i fallet Roma. Det fanns en mängd faktiska omständigheter att kritisera. (Tränare utan erfarenhet som direkt valde konflikt med kaptenen, åkte ur EL-kvalet, usel start, taktik med uppenbara brister, ledningens hanterande av "Pigro", De Rossis tveksamhet till förlängning, osv...)

Det är inte media som gjort att Roma, (som har en lönebudget som är fyra gånger så stor som Udineses) har underpresterat. Trots pengar som spenderades under il mercato.

Eller som den blonde albanen valde att uttrycka det:
“Our cousins have a project that is not proving to be a winning one, but they still get praised in the media. On the other hand, our club is working solidly to reach its objectives and proving its worth with facts, yet you read things in the papers that make us seem like a disaster area.”
http://www.football-italia.net/node/15478

Naturligtvis ligger det i hans intresse att styra missnöjet för deras vinter-mercato, mot att gemensamt hacka på Roma.

Jag skulle vilja säga att tack vare medias, ledningens, och fansens oändliga tålamod så kan det nog sluta någorlunda lyckligt. Inte minst har ju Enrique visat sig vara mer flexibel än vad han först försökte ge sken av...

Men en man som jag önskar lycka i allt detta är Montella. Jag kritiserade hans och Ferraras utnämningar, men han har nu en mer lämplig klubb att skaffa erfarenhet med. Catania har dock lite svårt att vinna, vilket gjort att de halket nedåt i tabellen på sista tiden. Fem raka utan seger, fast den senaste segern var ju mot Palermo.

Annars ser jag här den tröttsamma kritiken av Allegri. Utan nyansering, fördjupning eller analys. Allegri som för två veckor sedan utsågs av spelarna till den bästa tränaren "Oscar del Calcio" och som tidigare utsetts som den bästa tränaren av tränarna "Panchina d'oro", men vafan begriper de?

Ser tendenser till att tråden börjar glida mot samma nivå som de övriga fotbollstrådarna...

Ändring:
Där kom FabioAugusto med ett inlägg som räddade situationen något.
Senast redigerad av Brille68 2012-02-09 kl. 14:19.
2012-02-09, 14:24
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det var rackarns vilken elegant engelska Igor (?) Tare pratar. Vad heter albanen, Igli?

Vad gäller Milan så faller knappast skuggan på Allegri, utan herrarna högre upp. Är det inte de facto så att Milan gjort två riktigt ruttna mercatos? En mittenklubb hade kanske varit nöjda med att landa Nocerino och Maxi Lopez men nu pratar vi rosso-goddamn-neri, som sålde super-spindeln Pirlo i somras och inte brytt sig om att ersätta honom eller hitta en alternativ spelmodell. Man ska vara djupt tacksamma att man har Ibra, men den 100-wattaren kommer snart att börja tappa lyskraft.

Cassanos frånvaro får sättas upp på kolumnen "otur" men återigen, en klubb som Milan ska skaka av sig sånt och fortsätta leverera.

- F.G
2012-02-09, 14:29
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Marco Amelia
Mark van Bommel
Gennaro Gattuso
Filippo Inzaghi
Clarence Seedorf
Alessandro Nesta
Sulley Muntari
Mathieu Flamini
Gianluca Zambrotta
Massimo Ambrosini
Daniele Bonera
Luca Antonini
Yepes

Här har vi spelarna i Milan, spelare som borde kickas ut ur Milan. Spelare som är för gamla och verkligen, VERKLIGEN inte håller. Dags att Silivo säljer skiten så Milan-fansen får ett lag de förtjänar och inte denna skit. Villarreal håller på att gå under, dags att fynda där - Rossi, Mateo och etc. Bra unga spelare som de behöver. De kommer åka ut mot Arsenal i år, de kommer kanske vinna ligan. De kommer inte vinna cupen. Säger inte de behöver sparka Allegri även fast hans idelogi till och från är skrämmande, när han har bättre spelare att spela med så kör han med Emanuelsson som trequiesta. Släng ner honom på ytterbacken istället.

Jobbigt att se på - De spelare inte bra utan lever på en rutin som finns i laget. Men i det stora hela kommer inte rutin räckte hela vägen, knappt halvvägs.
Varför ska man slänga ut Amelia från laget som är en mer än duglig reservmålis?
Nesta håller, så länge som han får spela brevid Thiago.
van Bommel är fortfarande bra.
Antonini är en bra avbytare då han kan spela på båda kanterna i backlinjen.

Sen så tycker jag att Emanuelson hör hemma på bänken och kan komma in i slutet för att ge lite fart till laget. Om nu Allegri ändå ska envisas med att ta ut honom i startelvan varje match så skulle jag hellre se honom på vänster sida i mittfältet än höger som han har spelat i dom senaste matcherna, killen kan inte använda högerfoten.
Från vad jag har sett hittils så är Mesbah den bästa vänsterbacken i milans trupp, så den platsen tycker jag inte att Urby ska ta.
Resten får man nog hålla med om. Mycket dödvikt i Milans trupp.
2012-02-09, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det var rackarns vilken elegant engelska Igor (?) Tare pratar. Vad heter albanen, Igli?

Vad gäller Milan så faller knappast skuggan på Allegri, utan herrarna högre upp. Är det inte de facto så att Milan gjort två riktigt ruttna mercatos? En mittenklubb hade kanske varit nöjda med att landa Nocerino och Maxi Lopez men nu pratar vi rosso-goddamn-neri, som sålde super-spindeln Pirlo i somras och inte brytt sig om att ersätta honom eller hitta en alternativ spelmodell. Man ska vara djupt tacksamma att man har Ibra, men den 100-wattaren kommer snart att börja tappa lyskraft.

Cassanos frånvaro får sättas upp på kolumnen "otur" men återigen, en klubb som Milan ska skaka av sig sånt och fortsätta leverera.

- F.G
Jag anstränger mig för att hitta länkar på engelska. Om jag läser något på ett annat språk (oftast italienska) så går jag till Football Italia för att hämta ett citat, eftersom de brukar återge essensen av artiklar och intervjuer på ett någorlunda korrekt vis.

Och det är precis det jag menar. Finns naturligtvis massor att kritisera hos Milan, och tom hos Allegri. Men att bara skriva att han är en kass fegis är inte särskilt konstruktivt. Duger knappt ens i matchprat...
Senast redigerad av Brille68 2012-02-09 kl. 14:36.
2012-02-09, 15:16
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och det är precis det jag menar. Finns naturligtvis massor att kritisera hos Milan, och tom hos Allegri. Men att bara skriva att han är en kass fegis är inte särskilt konstruktivt. Duger knappt ens i matchprat...

Du får gärna visa på vad som är modigt och skickligt i matchcoachandet hos Allegri. Det finns inget sådant i hans tränarperson. Det är lite som med Wenger, säkert duktiga på att ena gruppen och lägga upp matchplaner, men att coacha under matcherna är knappast deras starkaste grenar. Wenger är dock inte särskilt feg...
Senast redigerad av snillet_1 2012-02-09 kl. 15:18.
2012-02-09, 15:19
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Du får gärna visa på vad som är modigt och skickligt i matchcoachandet hos Allegri. Det finns inget sådant i hans tränarperson.
Faktumet att han kör på sin egna linje och skiter i vad alla tycker, och att han lyckades ta laget till en serietitel under sin första säsong i en storklubb? Väldigt få tränare som har lyckats med det sistnämnda.

Att vara modig handlar inte bara om göra offensiva trippelbyten i den 60:e minuten.
2012-02-09, 15:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Faktumet att han kör på sin egna linje och skiter i vad alla tycker, och att han lyckades ta laget till en serietitel under sin första säsong i en storklubb? Väldigt få tränare som har lyckats med det sistnämnda.

Sin egna och sin egna, han har ju bara att röra sig med vad han blir tilldelad. Leonardo fick lämna för att han inte ville vara en nickedocka åt Silvio, det går dock Allegri med på. Men visst, det är väl modigt att köra på med Cagliari-taktik i en storklubb som Milan. Det är det.

Klart han ska ha credd för serietiteln. ´

Det är kul hur du jämt ska dra upp extrema exempel, som ovan med "offensiva trippelbyten". Snacka om att bygga halmgubbar.
2012-02-09, 15:27
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Sin egna och sin egna, han har ju bara att röra sig med vad han blir tilldelad. Leonardo fick lämna för att han inte ville vara en nickedocka åt Silvio, det går dock Allegri med på. Men visst, det är väl modigt att köra på med Cagliari-taktik i en storklubb som Milan. Det är det.

Klart han ska ha credd för serietiteln. ´

Det är kul hur du jämt ska dra upp extrema exempel, som ovan med "offensiva trippelbyten". Snacka om att bygga halmgubbar.
Ena stunden säger du att han är feg, i nästa säger du att han gör det han kan sett till spelarmaterialet. Hur ska du ha det?
2012-02-09, 15:31
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Ena stunden säger du att han är feg, i nästa säger du att han gör det han kan sett till spelarmaterialet. Hur ska du ha det?

Jämt? Menar du jämnt, och vad menar du med det?

Det är lite både och, ärligt talat. Materialet är ju begränsat som vi alla vet, och han gör väl ett förhållandevis bra jobb men jag tycker exempelvis att dessa ständiga inhopp av Ambrosini (eller liknande) istället för Aquilani (i underläge eller oavgjort, exempelvis mot Juventus i höstas) som vi sett några gånger i år är ett tecken på feghet. Det är svårt att exemplifiera...
2012-02-09, 15:37
Medlem
Ozknybergs avatar
Alldeles för mycket tuggande om Zlatte och Milan i denna tråd på senare tid, suck. Vafan, Brille eller Vivoli, styr upp någon historia om någon gammal italiensk hjälte eller så!
2012-02-09, 15:40
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Det är lite både och, ärligt talat. Materialet är ju begränsat som vi alla vet, och han gör väl ett förhållandevis bra jobb men jag tycker exempelvis att dessa ständiga inhopp av Ambrosini (eller liknande) istället för Aquilani (i underläge eller oavgjort, exempelvis mot Juventus i höstas) som vi sett några gånger i år är ett tecken på feghet. Det är svårt att exemplifiera...
Men ärligt talat, finns det någon tränare som inte får kritik från fansen för sina byten?
2012-02-09, 15:57
Medlem
Skullknights avatar
Någon som vet varför Elia aldrig får någon chans i Juve? Sist han hoppade in assisterade han väl fram ett mål?

Vore ju kul att få se honom i action från start någon gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in