Citat:
Finns väl inte så mycket mer att orda om detta mer än att det är jävligt skönt att han stannar i Roma.
Ursprungligen postat av zach
Klokt, balanserat och nyanserat inlägg om De Rossi..
Citat:
Nja tycker nog att media varit jävligt snälla, för att inte säga mesiga, i fallet Roma. Det fanns en mängd faktiska omständigheter att kritisera. (Tränare utan erfarenhet som direkt valde konflikt med kaptenen, åkte ur EL-kvalet, usel start, taktik med uppenbara brister, ledningens hanterande av "Pigro", De Rossis tveksamhet till förlängning, osv...)
Ursprungligen postat av zach
Helajävlatiden den romerska median. Och den rödgula delen av staden. En duo som fan i mig aldrig kan sansa sig.
...
...
Det är inte media som gjort att Roma, (som har en lönebudget som är fyra gånger så stor som Udineses) har underpresterat. Trots pengar som spenderades under il mercato.
Eller som den blonde albanen valde att uttrycka det:
“Our cousins have a project that is not proving to be a winning one, but they still get praised in the media. On the other hand, our club is working solidly to reach its objectives and proving its worth with facts, yet you read things in the papers that make us seem like a disaster area.”
http://www.football-italia.net/node/15478
Naturligtvis ligger det i hans intresse att styra missnöjet för deras vinter-mercato, mot att gemensamt hacka på Roma.

Jag skulle vilja säga att tack vare medias, ledningens, och fansens oändliga tålamod så kan det nog sluta någorlunda lyckligt. Inte minst har ju Enrique visat sig vara mer flexibel än vad han först försökte ge sken av...
Men en man som jag önskar lycka i allt detta är Montella. Jag kritiserade hans och Ferraras utnämningar, men han har nu en mer lämplig klubb att skaffa erfarenhet med. Catania har dock lite svårt att vinna, vilket gjort att de halket nedåt i tabellen på sista tiden. Fem raka utan seger, fast den senaste segern var ju mot Palermo.

Annars ser jag här den tröttsamma kritiken av Allegri. Utan nyansering, fördjupning eller analys. Allegri som för två veckor sedan utsågs av spelarna till den bästa tränaren "Oscar del Calcio" och som tidigare utsetts som den bästa tränaren av tränarna "Panchina d'oro", men vafan begriper de?
Ser tendenser till att tråden börjar glida mot samma nivå som de övriga fotbollstrådarna...
Ändring:
Där kom FabioAugusto med ett inlägg som räddade situationen något.
Senast redigerad av Brille68 2012-02-09 kl. 14:19.
Senast redigerad av Brille68 2012-02-09 kl. 14:19.