Jag var ju i Borås & såg Elfsborg-Napoli. Eftersom sällskapet föredrog bättre platser så satt jag i hemmapubliken (höll låg profil med sympatierna dock). När det började skanderas "De Laurentiis, Vaffanculo" så hajade jag inte varför man bad presidenten att dra åt helvete. Efteråt snackade jag med en del napolitanare om den chockerande nyheten att Fabio Quagliarella lämnar klubben. Tusan också alltså!
Det kändes nästan för bra med Cavani, Quagliarella, Lavezzi & Lucarelli. En ny topplacering verkade nästan givet. Visserligen är jag fortfarande lite störd över Quagliarellas fånerier i den slovakiska målburen i slutet av VM-fiaskot men han var ändå en av lagets färgstarkare spelare & dessutom en lokal hjälte.
Matchen var väl ungefär som Borås hembygdsmuséum, mycket trevligt men inte särskillt dramatiskt. Det berömda uttrycket "Walk in the Park" passade.
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Precis som i Siena där Montepaschi öser in pengar i stadens basketlag samtidigt som man nästan negligerar fotbollen. Supportrarna är lagom bittra. Det är lite märkligt hur det blir sådär men det är öppet mål när man vill pika sieneserna, antingen kör man på det spåret, eller så dissar man deras klocktorn som inte är mycket för världen (om man jämför med Giottos klocktorn i Florens...).
Grannen plingade på precis när jag skulle posta det inlägget som du citerade så det blev lite konstigt.
Jag menade att Benetton håller i alla de andra tre lagen i Treviso men inte fotbollen, vad jag vet. Hade Benetton styrt fotbollsklubben skulle det antagligen inte gått så åt helvete för dem. Det tål att upprepas igen: hur kul är det att följa en proffsklubb som sen går i konkurs & tvingas harva runt i gärdsgårdsserier? Dom lär inte ha alltför mycket sk medgångsupportrar i alla fall.
Angående klocktornet, precis som i fotboll så är det helheten som räknas. Hela torget i Siena är magnifikt. Betydligt skönare att hänga där än vid Giottos klocktorn. Fast det är ju inte Giottos fel.