Resultat: .
0%
röster
2010-09-05, 13:29
Medlem
xdrs avatar
Jag måste tacka alla för en underbart mysig tråd ...
2010-09-05, 13:52
Medlem
Jag var ju i Borås & såg Elfsborg-Napoli. Eftersom sällskapet föredrog bättre platser så satt jag i hemmapubliken (höll låg profil med sympatierna dock). När det började skanderas "De Laurentiis, Vaffanculo" så hajade jag inte varför man bad presidenten att dra åt helvete. Efteråt snackade jag med en del napolitanare om den chockerande nyheten att Fabio Quagliarella lämnar klubben. Tusan också alltså!

Det kändes nästan för bra med Cavani, Quagliarella, Lavezzi & Lucarelli. En ny topplacering verkade nästan givet. Visserligen är jag fortfarande lite störd över Quagliarellas fånerier i den slovakiska målburen i slutet av VM-fiaskot men han var ändå en av lagets färgstarkare spelare & dessutom en lokal hjälte.

Matchen var väl ungefär som Borås hembygdsmuséum, mycket trevligt men inte särskillt dramatiskt. Det berömda uttrycket "Walk in the Park" passade.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Precis som i Siena där Montepaschi öser in pengar i stadens basketlag samtidigt som man nästan negligerar fotbollen. Supportrarna är lagom bittra. Det är lite märkligt hur det blir sådär men det är öppet mål när man vill pika sieneserna, antingen kör man på det spåret, eller så dissar man deras klocktorn som inte är mycket för världen (om man jämför med Giottos klocktorn i Florens...).

Grannen plingade på precis när jag skulle posta det inlägget som du citerade så det blev lite konstigt.

Jag menade att Benetton håller i alla de andra tre lagen i Treviso men inte fotbollen, vad jag vet. Hade Benetton styrt fotbollsklubben skulle det antagligen inte gått så åt helvete för dem. Det tål att upprepas igen: hur kul är det att följa en proffsklubb som sen går i konkurs & tvingas harva runt i gärdsgårdsserier? Dom lär inte ha alltför mycket sk medgångsupportrar i alla fall.

Angående klocktornet, precis som i fotboll så är det helheten som räknas. Hela torget i Siena är magnifikt. Betydligt skönare att hänga där än vid Giottos klocktorn. Fast det är ju inte Giottos fel.
2010-09-05, 13:55
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
1-1 hemma mot Crotone. En usel poäng på tre matcher. Det går inte så bra för Torino.

Ska försöka släppa Torino och koncentrera mig på Genoa, men det fanns något sympatiskt i Toros kärva krigande i konstant uppförsbacke den säsongen jag följde dem (tror det var 2007/2008). I stort sett alla spelare från den tiden ser ut att vara borta nu, vilket inte är så konstigt med tanke på raset från att vara mittenlag i Serie A till bottenlag i Serie B. Lagets i mitt tycke bäste spelare Rosina är tydligen i Zenit Petersburg numera.

Serie B toppas för övrigt av 2 för mig helt okända lag, Sassuolo och Novara. Men bara 2 omgångar är förstås spelade (3 för stackars Torino).

- F.G
2010-09-05, 13:56
Medlem
Vilka matcher spelas idag och vilken tid?

Tacksam för svar...
2010-09-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vejovejo

Tacksam för svar...
Inga, eftersom det är landslagsspel denna helg.
2010-09-05, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vejovejo

Tacksam för svar...

http://www.soccerway.com/national/italy/serie-a/2010-2011/regular-season/

Här är spelschemat tryck på next för att se nästa omgång
2010-09-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Inga, eftersom det är landslagsspel denna helg.
Haha, totaldum jag är, glömde bort det helt!
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
http://www.soccerway.com/national/italy/serie-a/2010-2011/regular-season/

Här är spelschemat tryck på next för att se nästa omgång
Tack ska du ha!
2010-09-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Matchen var väl ungefär som Borås hembygdsmuséum, mycket trevligt men inte särskillt dramatiskt. Det berömda uttrycket "Walk in the Park" passade.
"Walk in the hembygdsmuséeum" menar du väl?
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Angående klocktornet, precis som i fotboll så är det helheten som räknas. Hela torget i Siena är magnifikt. Betydligt skönare att hänga där än vid Giottos klocktorn. Fast det är ju inte Giottos fel.
Piazza del Campo, eller nåt i den stilen, heter torget va? Det är stort ja, men det är väl typ det enda torget som finns i stan?
2010-09-05, 15:13
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
"Walk in the hembygdsmuséeum" menar du väl?

Piazza del Campo, eller nåt i den stilen, heter torget va? Det är stort ja, men det är väl typ det enda torget som finns i stan?

Finns några fler men inga som är värda namnet. Deras duomo (Santa Maria Assunta) är dock rätt charmig. Rätt liten från utsidan men skapligt storslagen inuti. Min favoritplats i staden är vid en låg- och mellanstadieskola, som ligger lite upphöjt där man kan blicka ut över det Toskanska landskapet. Precis bredvid ligger även en liten trattoria, som har en riddarrustning i fönstret och det är väl deras bästa säljknep. För maten är ingen höjdare.

I övrigt är staden mest som fotbollslaget. Rätt litet, anonymt och inga större överraskningar. Fast det är ändå anmärkningsvärt att klubben fick behålla Maccarone i tre säsonger. Och nu har dom ett rätt starkt lag i Serie B mått mätt. Typ Fini, Reginaldo, Paolucci, Del Grosso och Vergassola samtidigt som Bolzoni, Kamatá och veteranen Brienza anlänt till årets säsong. Och Conte som tränare.

Men konkurrensen i Serie B känns ovanligt hård i år.
Senast redigerad av 4522 2010-09-05 kl. 15:24.
2010-09-05, 15:18
Medlem
elgiraffos avatar
Vad tror ni alla om hur Zlatan kommer passa in i det nya lagbygget "Milan" ?? Kommer han köra på som han verkar kunna få göra nu i landslaget med egen roll och ett helt lag byggt runt sig själv?

/ G
2010-09-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgiraffo
Vad tror ni alla om hur Zlatan kommer passa in i det nya lagbygget "Milan" ?? Kommer han köra på som han verkar kunna få göra nu i landslaget med egen roll och ett helt lag byggt runt sig själv?

/ G

Milan är sedan 2002 byggt kring Pirlo.
2010-09-05, 15:52
Medlem
elgiraffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Milan är sedan 2002 byggt kring Pirlo.

Okej, men senaste framgången var 2004/05. Dvs 6 år sedan! Dags för förändring tänkte jag. Du får gärna utveckla ditt inlägg med mer än att laget är byggt kring "Pirlo" sedan 2002? Vad tror alla (eller kanske vet?) om det nya bygget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in