Resultat: .
0%
röster
2010-09-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgiraffo
Okej, men senaste framgången var 2004/05. Dvs 6 år sedan! Dags för förändring tänkte jag. Du får gärna utveckla ditt inlägg med mer än att laget är byggt kring "Pirlo" sedan 2002? Vad tror alla (eller kanske vet?) om det nya bygget?

Nja, 2007 vann man CL , UEFA Super Cup och FIFA Club World Cup.
2010-09-05, 16:34
Medlem
Citat:
Okej, men senaste framgången var 2004/05. Dvs 6 år sedan! Dags för förändring tänkte jag. Du får gärna utveckla ditt inlägg med mer än att laget är byggt kring "Pirlo" sedan 2002? Vad tror alla (eller kanske vet?) om det nya bygget?

Fan vad jobbig jag är då.

Jag tror att det visst kan bli vad Pato nämnde som "Ibrasil" i någon intervju. Dvs med Ronaldinho, Pato, Ibra och Robinho på plan samtidigt. Där Ronaldinho tar Seedorfs plats. Men det är väl tveksamt om man kan starta med den formationen.

Det kommer att ställa oerhörda krav på Ambrosini, Nesta och Silva.

Allegri är dock inte särskilt bunden av system. En klok och bra tränare som jag tror kan anpassa sig efter vilka spelare som har att tillgå. Han har de senaste två åren blivit framröstad av de andra tränarna som den bästa tränaren i Serie A.
2010-09-05, 22:15
Medlem
elgiraffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fan vad jobbig jag är då.

Jag tror att det visst kan bli vad Pato nämnde som "Ibrasil" i någon intervju. Dvs med Ronaldinho, Pato, Ibra och Robinho på plan samtidigt. Där Ronaldinho tar Seedorfs plats. Men det är väl tveksamt om man kan starta med den formationen.

Det kommer att ställa oerhörda krav på Ambrosini, Nesta och Silva.

Allegri är dock inte särskilt bunden av system. En klok och bra tränare som jag tror kan anpassa sig efter vilka spelare som har att tillgå. Han har de senaste två åren blivit framröstad av de andra tränarna som den bästa tränaren i Serie A.

Se där! Det var ett fint svar
Helt ärligt så känns det kanske som att något stort köp av kanske en mittfältare eller back vore på sin plats innan man värvar både Robinho OCH Zlatan, för att balansera lite men jag kanske har fel
2010-09-05, 22:56
Medlem
Citat:
Helt ärligt så känns det kanske som att något stort köp av kanske en mittfältare eller back vore på sin plats innan man värvar både Robinho OCH Zlatan, för att balansera lite men jag kanske har fel

Milan har det väl förspännt i försvaret. På mittfältet har man tagit in Kevin Prince-Boateng som kan vara ett oerhört starkt kort, men helt klockrent känns kanske inte mittfältet även om det är erfarna spelare så man vet ganska bra vad man kan vänta sig av dem.

Eftersom man gjorde sig av med sin främste målgörare, Marco Borriello, så ska vi kanske vara lite försiktiga med att hissa Milans anfallsuppsättning även om mycket pekar på att de kommer att vara väldigt giftiga framåt.
2010-09-05, 23:03
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Milan har det väl förspännt i försvaret. På mittfältet har man tagit in Kevin Prince-Boateng som kan vara ett oerhört starkt kort, men helt klockrent känns kanske inte mittfältet även om det är erfarna spelare så man vet ganska bra vad man kan vänta sig av dem.

Eftersom man gjorde sig av med sin främste målgörare, Marco Borriello, så ska vi kanske vara lite försiktiga med att hissa Milans anfallsuppsättning även om mycket pekar på att de kommer att vara väldigt giftiga framåt.

Att Borriello var Milans främsta målgörare säger nog mer om deras anfallsuppsättning än om Borriellos kvalitet. Tror ingen på milanello är särskilt ledsen över att han skeppades iväg. Det mest chockerande är snarare Roma supportrarnas varma välkomnande, nästan som om han vore Messias.
2010-09-06, 09:16
Medlem
Citat:

Det fanns två anledningar till mina något tjuriga svar.

1. Att många ser Milan som ett losergäng.
Tre CL finaler sedan 2003, varav två titlar. Den senaste 2007. Finns inget annat lag som slår det. Det finns i laget ett antal mästare, som tillhör världseliten.

2. Att många underskattar Pirlo.
U21 byggdes runt honom. EM-vinnare, kapten, vald till bästa spelaren och vann skytteligan (2000).
Gli Azzurri byggdes runt honom. Världsmästare 2006. Man of the match i finalen.
Milan byggdes runt honom. Tre CL-finaler, två titlar. En Scudetto.
2010-09-06, 13:41
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ändå Brille så måste du hålla med om att såväl Milan som Pirlo visar upp en häpnadsväckande nonchalans med jämna mellanrum. De verkar ha det så trevligt i den familjära klubben att prestationen på planen i bland verkar komma i andra-hand, särskilt när det blir en trivsam restaurang-middag ihop med gamla storspelare senare på kvällen.

Hur många obegripligt slappa matcher har man inte sett Pirlo och Milan göra?

Ett loser-lag är det dock inte, utan snarare världens genom tiderna bästa klubb enligt somliga.

Vad gäller spelorganisationen så ligger väl Milans strategiska tyngdpunkt så långt ned i banan att anfallsspelet blir nästan improviserat, och bygger på individuell briljans (Kaka, Pato, Ronaldinho, Inzaghi...) snarare än någon sorts Lasse Lagerbäck-ritning. Därför tror jag att såväl Ibrahimovic som Robinho kommer kunna glida in mycket väl i Milan-offensiven. Det gäller mest att vara i slag!

Borriello var bättre i Genoa när han sprang runt med långt hår och såg ut som Jim Morrison och öste in mål.

- F.G
2010-09-06, 13:56
Bannlyst
Bästa med milan just nu är ju att om någon av pato robinho eller zlatan har en tung period så har de ju alltid Filippo Inzaghi på bänken
2010-09-06, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ändå Brille så måste du hålla med om att såväl Milan som Pirlo visar upp en häpnadsväckande nonchalans med jämna mellanrum. De verkar ha det så trevligt i den familjära klubben att prestationen på planen i bland verkar komma i andra-hand, särskilt när det blir en trivsam restaurang-middag ihop med gamla storspelare senare på kvällen.

Hur många obegripligt slappa matcher har man inte sett Pirlo och Milan göra?

Ett loser-lag är det dock inte, utan snarare världens genom tiderna bästa klubb enligt somliga.

Vad gäller spelorganisationen så ligger väl Milans strategiska tyngdpunkt så långt ned i banan att anfallsspelet blir nästan improviserat, och bygger på individuell briljans (Kaka, Pato, Ronaldinho, Inzaghi...) snarare än någon sorts Lasse Lagerbäck-ritning. Därför tror jag att såväl Ibrahimovic som Robinho kommer kunna glida in mycket väl i Milan-offensiven. Det gäller mest att vara i slag!

Borriello var bättre i Genoa när han sprang runt med långt hår och såg ut som Jim Morrison och öste in mål.

- F.G

Pirlos skönt stenade look, Ronaldinhos asgarv och Seedorfs nonchalans när man ligger under med 0-2 hemma mot Chievo kan säkert driva milanisti till vansinne. I dessa matcher garanterar Ibra däremot full fokus.

Men när det är avgörande matcher i CL så är det en jävla styrka att ha Pirlo.
2010-09-06, 14:05
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Bästa med milan just nu är ju att om någon av pato robinho eller zlatan har en tung period så har de ju alltid Filippo Inzaghi på bänken

Hehe exakt, och alla vet att Super Pippo alltid springer offside och alltid är livsfarlig inne i målområdet.
Var riktigt roligt att se honom när han fick komma in i matchen mellan Milan - Lecce där han också gjorde ett mål, alltid lika härligt att se honom bli så förbannat glad över att göra mål fortfarande!
2010-09-06, 16:58
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
- F.G
Helt rätt. Började gilla honom rejält under det året och trodde att han kunde vara helt rätt för Milan. Sen kändes det väl som att han missade sin chans att komma in i laget lite, och på senare tid har det känts rätt uppenbart att han skulle försvinna så fort en annan spelare kom in.

Frågan är väl vad just Roma ska med honom till. De har ju redan en (minst sagt) tung striker i Adriano, och jag upplever åtminstone inte Romas anfallsspel som något som bygger på tyngd i boxen. Känns som att en övergång till en klubb typ Parma hade varit mer rätt.
2010-09-06, 18:08
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Helt rätt. Började gilla honom rejält under det året och trodde att han kunde vara helt rätt för Milan. Sen kändes det väl som att han missade sin chans att komma in i laget lite, och på senare tid har det känts rätt uppenbart att han skulle försvinna så fort en annan spelare kom in.

Frågan är väl vad just Roma ska med honom till. De har ju redan en (minst sagt) tung striker i Adriano, och jag upplever åtminstone inte Romas anfallsspel som något som bygger på tyngd i boxen. Känns som att en övergång till en klubb typ Parma hade varit mer rätt.

Han är en väldigt begränsad spelare Borriello och det ända han är minst dålig på är väl huvudet. Oerhört speldum och har rätt dåliga avslut. Att han gjorde en one hit wonder säsong i Genoa hjälper inte speciellt mycket. Vad Roma ska med aset till blir roligt att se, han kanske får hjälpa Adriano med snön.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in