Resultat: .
0%
röster
2011-07-21, 16:19
Medlem
Några dagar gammalt, men så värt att posta:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=m5k-DFok2P8

MAREK UNO DI NOI!
2011-07-21, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Vidal är väl ingen värvning som får tiden att stanna precis, men visst är han ett lovande namn.

en av de största mittfälts talangerna i världen och dessutom redan i världsklass. Bundesligas bästa förra säsongen.. Sedan priset beror ju på att hans kontrakt gick ut
2011-07-21, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
en av de största mittfälts talangerna i världen och dessutom redan i världsklass. Bundesligas bästa förra säsongen.. Sedan priset beror ju på att hans kontrakt gick ut
Ja, som jag sa, en lovande spelare. "Bundesligas bästa" och "världsklass" är dock en tolkningsfråga. Imo är han ingetdera.

Citerat De Laurentiis vid fråga om Uruguay kan bruka Cavani i finalmatchen: "Jag dödar dem om de har sönder min Edinson"
Senast redigerad av scampia 2011-07-21 kl. 16:40.
2011-07-21, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Ja, som jag sa, en lovande spelare. "Bundesligas bästa" och "världsklass" är dock en tolkningsfråga. Imo är han ingetdera.

Citerat De Laurentiis vid fråga om Uruguay kan bruka Cavani i finalmatchen: "Jag dödar dem om de har sönder min Edinson"

ser du på förra säsongen så var han och sahin bästa spelarna i BL. inget snack om det. Dock får vi väl hoppas att han inte blir en ny diego, vet inte alls vad juventus gjorde med honom men de förstörde ju honom rätt ordentligt.
2011-07-21, 19:32
Medlem
Från en sak till en annan: hur går det med Napoli och Champions League-spel på San Paolo? UEFA var väl inte helt nöjda men har det löst sig än? Hade ju inte bara varit synd för napoletani om det blev spel i typ Schweiz vid hemmamatcherna, det hade även varit ett riktigt jävla lågvattenmärke för italiensk fotboll. Fixa det snarast! (löser dom det inte själva får dom ta hjälp av camorran )
2011-07-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Från en sak till en annan: hur går det med Napoli och Champions League-spel på San Paolo? UEFA var väl inte helt nöjda men har det löst sig än? Hade ju inte bara varit synd för napoletani om det blev spel i typ Schweiz vid hemmamatcherna, det hade även varit ett riktigt jävla lågvattenmärke för italiensk fotboll. Fixa det snarast! (löser dom det inte själva får dom ta hjälp av camorran )
Eller varför inte av Berlusconi, landets största mafioso?

Man jobbar febrilt på att lösa problemen nere i Neapel.
2011-07-21, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Milan

Äntligen en milanista i tråden, har varit brist på skribenter i Serie A-tråden på sistone, mycket OT osv. Hur går det för Milans mercato? Vilken spelare vill du helst se ansluta?

Undrar också ifall det är någon som vet vad Udinese fansen tycker om försäljningen av Sanchez och Zapata och kanske ytterligare tongivande spelare? 4552 kanske vet? Hoppas truppen förstärks och att man investerar i riktiga guldkorn som blommar ut perfekt i tid när CL-fotboll vankas. Alla italienska lag ska visa grinta och återta sin position i Europa.
Senast redigerad av hape 2011-07-21 kl. 19:58.
2011-07-21, 20:14
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Äntligen en milanista i tråden, har varit brist på skribenter i Serie A-tråden på sistone, mycket OT osv. Hur går det för Milans mercato? Vilken spelare vill du helst se ansluta?

Undrar också ifall det är någon som vet vad Udinese fansen tycker om försäljningen av Sanchez och Zapata och kanske ytterligare tongivande spelare? 4552 kanske vet? Hoppas truppen förstärks och att man investerar i riktiga guldkorn som blommar ut perfekt i tid när CL-fotboll vankas. Alla italienska lag ska visa grinta och återta sin position i Europa.

Det gäller inte bara sommarens spelarförsäljningar men Udineses filosofi delar hela regionen. Ena sidan vill att man äntligen går och vinner något, den andra anser det vara gott som det är nu. Jag tillhör den senare skaran och det är väl ingen underdrift att säga att vi har haft mest vatten på vår kvarn dom senaste tio åren i alla fall. Truppen har förstärkts och jag skrev lite om nyförvärven någon sida bak, tror även att Vydra kommer att blomma ut och överraska många, Fabbrini är extremt spännande men väger rätt lätt i dagsläget. Doubai kan axla Inlers roll även om han såg lite stabbig ut mot Bordeaux, så visade han upp en hel del kvalitet, det innebär dock att Asamoah måste ta nästa kliv.

Det som måste in nu är en mittfältare och en anfallare. Det ryktas om en helt sanslös mängd innermittfältare och vi får väl se vem det blir, på den offensiva sidan kan vi nog stryka Ramirez då Bologna värderar honom till €15 (!) miljoner. Man har dock sagt att det finns en Mister X, en sydamerikan som redan spelar i Europa. Måtte det inte vara dos Santos, då blir det Västerbron nästa. Jag fattar inte varför man inte plockar över Alejandro Gomez i Catania.
2011-07-21, 22:34
Medlem
De Laurentiis säger att om Lavezzi lämnar så är ett bra alternativ till ersättare Stevan Jovetic. Fan, vad det skulle smaka! Ser dock helst självklart att Pocho stannar.
Senast redigerad av scampia 2011-07-21 kl. 22:54.
2011-07-22, 11:36
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Udinese

Har inte kommenterat det tidigare, men måste säga jag är genuint ledsen i ögat nu när Sanchez är borta. Va ju ingen högoddsare naturligtvis, men ändå. Hade vi varit 10-15 tillbaka i tiden hade han kunnat stanna i Udine, och om inte det defintivt i Italien.
Men nu forsätter försvagningen av ligan...

Och inte blir det då bättre att Udinese kniper en CL-plats. Missförstå mig rätt 4522, för det är ändå rätt kul Udinese når framgång, men ni har urholkats sen i våras. Ni har några spännande namn, som alltid och visst, dom kan blomma ut, men din profetia känns ändå lite väl opptimistisk. Den bytter på om... Och hur beundransvärd Udineses framgång och väg dit än är, det gagnar inga italienska lag att försvagade lag ska spela till landet massa uefa-poäng för att återta kommandot i europa.
Känns lite som diskussionen vi två, 4522, hade rörande er kommande (?) arena. Där bågen spänns på ett smålags vis. Inte med någon strävan att nå längre, framåt, utan ambitionen verkar vara att bara ha kul. Vara lite lagomt bra. Att det ska funka, gå runt, men nåt mer är inte intressant. Inte riskera nedflyttning, men heller inte riskera en redig bakfylla efter en riktig vinst.

Måste ju fan va rätt deprimerande att hålla på Udinese haha...

...e Vivoli,

Förstår dig och har säkert fått fel uppfattningar på liknande sätt jag med, men saken är den att dom va fel. Precis som din är nu. Baldini är den vita riddaren vi alla drömmer om. Är bara så. När tiden är på min sida ska jag skriva nåt om honom så även dina tvivel röjs ur vägen.
Senast redigerad av zach 2011-07-22 kl. 11:44.
2011-07-22, 12:57
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Har inte kommenterat det tidigare, men måste säga jag är genuint ledsen i ögat nu när Sanchez är borta. Va ju ingen högoddsare naturligtvis, men ändå. Hade vi varit 10-15 tillbaka i tiden hade han kunnat stanna i Udine, och om inte det defintivt i Italien.
Men nu forsätter försvagningen av ligan...

Och inte blir det då bättre att Udinese kniper en CL-plats. Missförstå mig rätt 4522, för det är ändå rätt kul Udinese når framgång, men ni har urholkats sen i våras. Ni har några spännande namn, som alltid och visst, dom kan blomma ut, men din profetia känns ändå lite väl opptimistisk. Den bytter på om... Och hur beundransvärd Udineses framgång och väg dit än är, det gagnar inga italienska lag att försvagade lag ska spela till landet massa uefa-poäng för att återta kommandot i europa.
Känns lite som diskussionen vi två, 4522, hade rörande er kommande (?) arena. Där bågen spänns på ett smålags vis. Inte med någon strävan att nå längre, framåt, utan ambitionen verkar vara att bara ha kul. Vara lite lagomt bra. Att det ska funka, gå runt, men nåt mer är inte intressant. Inte riskera nedflyttning, men heller inte riskera en redig bakfylla efter en riktig vinst.

Måste ju fan va rätt deprimerande att hålla på Udinese haha....

Varför känns den väl optimistisk? Har du sett nyförvärven spela? Ingen spelare är större än klubben och särskilt inte i Friuli. Det verkar vara svårt för många att förstå det, Zico, Bierhoff, Amoroso, Pizarro, De Sanctis, Balbo och alla andra har gått att ersätta. Även den här gången har man lyckats hitta bra alternativ, det handlar bara om att spelarna ska hinna acklimatisera sig. Sen har vi Vydra, som jag redan nämnt hundra gånger, på 19 bast och som lär överraska stort i år. Inte som någon stor målskytt men som ett PERFEKT komplement till Di Natale, som förövrigt ser bättre ut än någonsin på försäsongen.

Sen känns det lite småsint att Udinese skulle axla något sorts ok för Italiens framtid som fotbollsnation, särskilt när dom var sist kvar i Europa-spelet säsongen 08/09 och endast ett felaktigt domslut från att nå semifinalen i UEFA Cupen. På en piazza där regionens huvudstad, Udine, har 99 000 invånare, samma storlek som Helsingborg! Det är snarare lag som Roma, Juventus och Lazio som borde skämmas över sina prestationer med tanke på deras ekonomiska muskler, historia och invånarantal.

Det är snarare jävligt kul att hålla på Udinese, som utan några som helst förväntningar eller krav, upptäcker och förädlar helt okända spelare varvat med spel i Champions League SAMTIDIGT som man spelar Italiens roligaste fotboll.
2011-07-22, 18:31
Medlem
FabioAugustos avatar
Hur känns det nu, Brille? Lazzari till Fiorentina, Ragatzu utlånad, ingen Acquafresca, ingen Matri och de enda nyförvärven är en colombian ingen vet något om, Avramov som faktiskt var kass i Fiorentina, Gozzi och El Kabir. Alltså, man lär ju klara kontraktet ändå, men det ser faktiskt riktigt trist ut såhär långt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in