Resultat: .
0%
röster
2010-11-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Bara bättre det. När alla Romanistas blickar åt skyn så smyger han på dem på marken och gnager av kroppspulsådern.

Den är ju visserligen fridlyst men vithövdad örn räknas inte längre till hotade arter så att så jävla dåligt samvete behöver man nog inte ha om man knäpper den. Jag vet inte hur straffskalan för grovt jaktbrott är i förhållande till de vanliga huliganupploppen med välta polisbil.

Om dom inte flyger in i en kraftledning eller fastnar i en Napoliflagga kan de ju bli en bit över 30 år. Det var alltså väldigt få örnar som fick uppleva bägge era scudetto. Dom få som gjorde det var nykläckta & fattade inget när Chinaglia & gangstergänget slaktade sig till första guldet 1974, & vid andra guldet 2000 var de så skröpliga & senila att de inte kunde skilja Mancini från en död lax.

På tal om skröplig & senil, lirar Marco Ballotta imorgon eller tvångsplacerades han till slut på långvården?
2010-11-06, 19:55
Medlem
4522s avatar
Underbara avslutande 20 minuter på Dall'Ara, Bologna spelar snudd på briljant fotboll och belönas helt rättvist med två snabba mål. Inte helt oväntat är det Di Vaio som gör det första och spelar fram till det andra. Längesen man såg Malesani så nöjd. Och Lecce fortsätter planenligt att sjunka som en sten genom tabellen.
2010-11-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
*Hon

sen så kommer hon finnas på plats på Olimpico.
Shame on me.
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Den är ju visserligen fridlyst men vithövdad örn räknas inte längre till hotade arter så att så jävla dåligt samvete behöver man nog inte ha om man knäpper den. Jag vet inte hur straffskalan för grovt jaktbrott är i förhållande till de vanliga huliganupploppen med välta polisbil.

Om dom inte flyger in i en kraftledning eller fastnar i en Napoliflagga kan de ju bli en bit över 30 år. Det var alltså väldigt få örnar som fick uppleva bägge era scudetto. Dom få som gjorde det var nykläckta & fattade inget när Chinaglia & gangstergänget slaktade sig till första guldet 1974, & vid andra guldet 2000 var de så skröpliga & senila att de inte kunde skilja Mancini från en död lax.

På tal om skröplig & senil, lirar Marco Ballotta imorgon eller tvångsplacerades han till slut på långvården?

Jag som inte var med vid den förra ligasegern har väldigt svårt att relatera till de äldre örnarna. De brukar, precis som du säger, vara väldigt skröpliga och knappt flygdugliga. Men oj så flintskalliga. Ger verkligen skäl för sitt engelska namn.

Ballotta spelar om han vill spela. Lite samma deal som Totti har i Roma.
2010-11-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Underbara avslutande 20 minuter på Dall'Ara, Bologna spelar snudd på briljant fotboll och belönas helt rättvist med två snabba mål. Inte helt oväntat är det Di Vaio som gör det första och spelar fram till det andra. Längesen man såg Malesani så nöjd. Och Lecce fortsätter planenligt att sjunka som en sten genom tabellen.

Alla som lyckas ta sig ifrån Verona går ju runt med ett konstant leende på läpparna.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är här jag ska komma med en av mina patenterade, gråtmilda (smått patetiska) hyllningar till Gigi Riva och lo Scudetto...

Edit: Som ett litet tillägg så kan jag ju påpeka att du behöver inte läsa historieböcker för att påminnas om Cagliaris Scudetto. Det räcker med att läsa mina inlägg, där jag råkar nämna det med jämna mellanrum.

Det hände så mycket konstigheter under de där åren 1969-70. Vissa påstår ju att månlandningen aldrig ägde rum så man ska nog ta allt som står i historieböckerna från den tiden med en nypa salt. Hela den här grejen med gubbar på månen & Cagliari som scudettosegrare verkar ganska osannolikt faktiskt.
2010-11-06, 22:55
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Finns det något som talar för att Brescia har en chans mot Inter?

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nej.

Riktigt intressant match ikväll, helt i Fula Gubbens smak. Ett koncentrerat och smart Brescia fick den blåsvarta bjässen på knä, och vek inte ned sig en tum. Dramatiska skador i Inters backlinje (Samuels krökta ben var rena skräckfilmen), ett mystiskt byte av Sneijder mot Obi, och en giftig kontringsspets i Brescias ytterst sevärde Caracciolo höjde dramatiken ytterligare.

Det är en ren fröjd att se Eto'o dansa fram som en gasell kring boxen, men Brescia smällde upp en fläskig mur som gång på gång tvingade ned kameruniern mot hörnflaggan eller kortlinjen, och inne i boxen stod en uppenbart otajmad Milito. Ett mer pinsamt problem för Inter var att man lyckades förvandla 18-årige framtidslöftet Coutinho till speluppbyggare i Sneijders frånvaro, och med en dåres envishet spelade interianerna bollen till stackars Coutinho, som försökte med dragningar, sidledspassningar och diverse annat som inte ledde någon vart.

Mourinho påpekade hur svårt det var att spela ut de något sämre Serie A-lagen på ren skicklighet, till skillnad från t ex i Premier League, och vi har redan sett ett antal exempel på hur halvbra italienska lag går in med intelligenta och fokuserade matchplaner och spelar jämnt mot överlägsna motståndare. Full cred till Brescia. Inter har en hel del huvudvärk att brottas med, bortsett från Eto'o så är det egentligen ingen lagdel som ser riktigt vass ut.

- F.G
Senast redigerad av Fula Gubben 2010-11-06 kl. 22:59.
2010-11-07, 03:17
Medlem
Joel^_^s avatar
Jävla skitfotboll, hur kan alla lag vara så jävla dåliga?
Jag har fan förlorat 1200kr i helgen och visst är jag dålig på att tippa men alla lag är för fan sämre.
Hur fan kan Inter inte vinna hemma mot Brescia!? Roberto Baggio har ju fan slutat spela? Snälla fan, ska det inte gå att satsa pengar på något numera?
2010-11-07, 10:07
Medlem
Citat:

Riktigt intressant match ikväll, helt i Fula Gubbens smak. Ett koncentrerat och smart Brescia fick den blåsvarta bjässen på knä, och vek inte ned sig en tum. Dramatiska skador i Inters backlinje (Samuels krökta ben var rena skräckfilmen), ett mystiskt byte av Sneijder mot Obi, och en giftig kontringsspets i Brescias ytterst sevärde Caracciolo höjde dramatiken ytterligare.

Det är en ren fröjd att se Eto'o dansa fram som en gasell kring boxen, men Brescia smällde upp en fläskig mur som gång på gång tvingade ned kameruniern mot hörnflaggan eller kortlinjen, och inne i boxen stod en uppenbart otajmad Milito. Ett mer pinsamt problem för Inter var att man lyckades förvandla 18-årige framtidslöftet Coutinho till speluppbyggare i Sneijders frånvaro, och med en dåres envishet spelade interianerna bollen till stackars Coutinho, som försökte med dragningar, sidledspassningar och diverse annat som inte ledde någon vart.

Mourinho påpekade hur svårt det var att spela ut de något sämre Serie A-lagen på ren skicklighet, till skillnad från t ex i Premier League, och vi har redan sett ett antal exempel på hur halvbra italienska lag går in med intelligenta och fokuserade matchplaner och spelar jämnt mot överlägsna motståndare. Full cred till Brescia. Inter har en hel del huvudvärk att brottas med, bortsett från Eto'o så är det egentligen ingen lagdel som ser riktigt vass ut.

- F.G

Ja det var som fan. Trodde att Inter kom fräscha, utvilade och fyllda av revanschlust efter matchen mot Tottenham. Enligt rapporterna så försökte de ju inte ens att springa i den matchen.

Men du har absolut rätt i det du skriver. Serie A är den jämnaste toppligan, jämför topplagens poäng med bottenlagens i de olika ligorna.

Många duktiga tränare och spelarna är taktiskt skickliga. Men visst fan borde Inter ha vunnit på hemmaplan. Eller hur Joel^_^?
Senast redigerad av Brille68 2010-11-07 kl. 10:10.
2010-11-07, 10:28
Medlem
David Pruttons avatar
Herregud vad Inter gått ner sig, vad säger ni Interistas själva?
Lite förvånad måste jag säga att jag är, tycker laget verkar sakna energi och spelarna ser mätta och oengagerade ut faktiskt - allvarligt!

Hade jag supportat laget hade jag varit oroad, dåligt spel och dåliga resultat är en sak, men när energin fattas är det allvarligt.
2010-11-07, 11:39
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Lite förvånad måste jag säga att jag är, tycker laget verkar sakna energi och spelarna ser mätta och oengagerade ut faktiskt - allvarligt!

Hade jag supportat laget hade jag varit oroad, dåligt spel och dåliga resultat är en sak, men när energin fattas är det allvarligt.

Benitez verkar ha svårt att motivera spelarna, nu såg jag inte matchen igår men mot Brescia ska det vara lekstuga. Jag hoppas bara det kommer in en offensiv spelare i januari eller att han byter system till det vanliga 3-1-2.
2010-11-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton

Det kan låta som en klyscha men sanningen är ju att de är överbetalda, det går inte att komma ifrån. Så otroligt mycket bättre på att spela fotboll är dom ju inte än Bresciaspelarna. Vi hade ju löneläget uppe i tråden tidigare. Inter är 2:a i löneligan med 121,4 milj euro, Brescia 3:a från slutet med 13,5 milj euro (brutto). Det är ungefär så läget är i tabellen också. Igår var det ändå rätt tydligt att Inter är ett bättre lag än Brescia & det visar ju tabellen också.

Däremot är Inter helt enkelt inte tillräckligt bra för att gå ut & vinna varenda gång man möter sämre lag. Nu saknade bägge lagen en del spelare & hade lite märkliga uppställningar. I Brescia såg jag inte spelare som Sereni, Mareco, Zambelli & Possanzini medan Bega & Budel kom in som avbytare först. Man hade några för mig okända spelare bla målvakten som var oerhört bra. Ändå lyckas inte Inter knäcka dem, det krävs mycket mer för att plocka promenadsegrar.

Att Inter betalar så mycket mer i lön till sina spelare än Brescia är ju för att den lilla kvalitetsskillnaden ändå (förhoppningsvis) visar sig mycket tydligt i slutändan. Teaterskådespelare & vissa musiker klarar av att prestera bra i princip varenda föreställning men de har å andra sidan ingen motståndare att kämpa ner.
2010-11-07, 12:59
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Benitez verkar ha svårt att motivera spelarna

Instämmer. Eto'o har lyckats motivera sig själv, resten ser ut att ha 10% kvar till full verkningsgrad, och de 10% gör en väldig skillnad. Sedan blev jag som sagt väldigt fundersam när lagets lösning, efter att Sneijder bytts ut, var att hela tiden spela bollen till Coutinho.

Ja ja. Bra för serien, som jag brukar säga, och 2010/11 ser ut att bli en oförutsägbar säsong, dessutom med i mitt tycke något högre spelkvalité än tidigare år.

2 timmar kvar!
2010-11-07, 13:01
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Instämmer. Eto'o har lyckats motivera sig själv, resten ser ut att ha 10% kvar till full verkningsgrad, och de 10% gör en väldig skillnad. Sedan blev jag som sagt väldigt fundersam när lagets lösning, efter att Sneijder bytts ut, var att hela tiden spela bollen till Coutinho.

Ja ja. Bra för serien, som jag brukar säga, och 2010/11 ser ut att bli en oförutsägbar säsong, dessutom med i mitt tycke något högre spelkvalité än tidigare år.

2 timmar kvar!

Det var verkligen en märklig taktik.
2 timmar....gahhh. För länge!

Lutar åt Lazio för min del, kan inte motivera det bättre än att magkänslan säger det, måste snart dra till tipsaffären och lägga mitt vad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in