Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Sirigu är kanske inte riktigt uppgiften mogen? Jag vet inte.
Men Buffons naturlige ersättare, Marchetti, kommer inte att få spela på ett tag. Marchetti med agent försökte göra en lightvariant av Ibra/Raiola. Det gick sådär.
Cellino skojar du inte med, och därför kommer Marchetti få sitta på läktaren och se på när spelare som verkligen vill spela i Cagliari agerar på planen. Skit samma att han är deras dyraste spelare.
Är verkligen Marchetti en så naturlig ersättare? Personligen så ser jag hellre att Viviano etablerar sig i landslaget på sikt. Har haft ögonen på honom enda sedan Brescia och karriären har avancerat sakta men säkert uppåt. Till skillnad mot Sirigu som varit med om en rätt snabb resa till "toppen".
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Stadens basket-, volleyboll-& rugbyklubbar som styrs av familjen Benetton håller europeisk toppklass. Familjen Benetton är stans kungar & styr både Fotbollen har mao ganska stor konkurrens så laget höll väl ungefär Kalmarklass.
Precis som i Siena där Montepaschi öser in pengar i stadens basketlag samtidigt som man nästan negligerar fotbollen. Supportrarna är lagom bittra. Det är lite märkligt hur det blir sådär men det är öppet mål när man vill pika sieneserna, antingen kör man på det spåret, eller så dissar man deras klocktorn som inte är mycket för världen (om man jämför med Giottos klocktorn i Florens...).
En annan rolig anekdot* var ju när Florens och Siena skulle dela upp vinregionen kring Greve sinsemellan. Båda skulle välja ut stadens bästa tupp och sträckan den orkade springa, så mycket skulle tillhöra staden. Florens körde en fuling och sänkte Sienas tupps dygnsrytm och således fick man mest mark. Det är även därför som Chianti Classico-loggan är en svart tupp och inget annat.
* med reservation för detaljfel då jag fokuserade mer på själva vinprovningen.