Resultat: .
0%
röster
2011-08-25, 19:07
Medlem
Vidfamnes avatar
Glömde förresten:
http://www.corrieredellosport.it/calcio/serie_a/roma/2011/08/23-189852/%C2%ABPsg+vicino+a+Borriello%C2%BB.+Roma%2C+ipotes i+extra+budget

PSG och Leonardo har ännu inte givit upp att signa Marco Borriello från Roma.
2011-08-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Instämmer i din liknelse av vad champions league blivit men Europa cupen var en gång en vördad och mycket intressant turnering där det hårdast kämpande gänget, de mest talangfulla och de mest tekniska gänget gick längst och krigade för pokalen.
Fotbollskapitalismen med Real, Barca, United och Chelsea har förstört idealen av vad fotbollen står för med sina smutsiga pengar, detta betyder dock inte att vi inte kan förändra det.
Var det lika förjävligt när de italienska lagen pumpade in mest pengar under 90-talet? Tycker en del är väldigt barnsliga här som sitter och bölar över att CL inte är värt något längre, bara för att deras egen favoritliga tappat mark. Min favoritliga allsvenskan tappar för varje år som går, men CL är lika heligt ändå, i mina ögon. Skärpning gubbar.
2011-08-25, 19:35
Medlem
Jag får nog hålla med riquelme till viss del här, det var ju Berlusconi som mer eller mindre drog igång det här med att köpa sig till framgång. Moratti följde efter, men i hans fall uteblev det mesta av framgången de första 10 åren. Jag förstår inte hur de nuvarande jättarnas pengar är "smutsigare".

Det var dock en viktig skillnad! När Berlusconi-Milan var som bäst fick man fortfarande bara ha tre utländska spelare på plan samtidigt, vilket gjorde det hela mer "genuint" än idag.
Senast redigerad av Jackbob 2011-08-25 kl. 19:38.
2011-08-25, 19:42
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Var det lika förjävligt när de italienska lagen pumpade in mest pengar under 90-talet? Tycker en del är väldigt barnsliga här som sitter och bölar över att CL inte är värt något längre, bara för att deras egen favoritliga tappat mark. Min favoritliga allsvenskan tappar för varje år som går, men CL är lika heligt ändå, i mina ögon. Skärpning gubbar.
Du förstår dig inte alls på italiensk foboll ser jag.
De lagen du åsyftar (Nord-triaden) representerar allt det som är så smutsigt och vedervärdigt med calcion; mutorna, korruptionen, svågerpolitiken osv.
Vi som älskar lag från central och syditalien får alltid våra drömmar krossade av de korrupta herrerna från Milano och Torino.

Terroni! Terroni! Terroni!
2011-08-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Jag får nog hålla med riquelme till viss del här, det var ju Berlusconi som mer eller mindre drog igång det här med att köpa sig till framgång. Moratti följde efter, men i hans fall uteblev det mesta av framgången de första 10 åren. Jag förstår inte hur de nuvarande jättarnas pengar är "smutsigare".

Det var dock en viktig skillnad! När Berlusconi-Milan var som bäst fick man fortfarande bara ha tre utländska spelare på plan samtidigt, vilket gjorde det hela mer "genuint" än idag.
Skillnaden mot då Berlusconi drog igång och idag med t ex Manchester City, Chelsea och andra upochnedvända lag, är att Silvio är Milano-född, uppvuxen i staden och har levt största delen av sitt liv där. T.o.m. hans far som var bankir föddes där. Dvs han har en mycket stark koppling till staden och laget.

Oljeshejken Mansour bin Zayed an-Nahyan i City kommer från Abu Dhabi och han har egentligen inte ett jävla dugg att göra med regniga Manchester i England. Han flyttar dit och börjar pumpa in pengar för att han har ett egetintresse i det. Det är oerhört ogenuint och tråkigt. Kommersialisering som detta förstör fotbollen i mina ögon. Själen i lagen försvinner.

Stor skillnad mot bl a Turin-födde Gianni Agnelli som grundade FIAT och Milano-födde Berlusconi om du frågar mig. Jämför du valfri amerikan/ryss/arab med dessa herrar så ser du att det ÄR skillnad på pengar och pengar.

Och tillbaka till CL-lottningen. Är själv väldigt nöjd med gruppen (Milan, Barca, Bate och Plzen) för Milans del. Man är i princip garanterade avancemang, något som verkligen vore knivigt om man hamnat i Bayern Münchens grupp (BM, Man City, Villarreal och Napoli). Och så får vi två riktiga höjdarmatcher mot Barcelona; Ibra tillbaks mot "Filosofen", Milan får visa vad de går för mot världens just nu bästa lag och mycket mer! Inter bör ganska lätt vinna sin grupp (Lille, CSKA Moskva och Trabzonspor).

Äe, jag är positiv.

Men inte blir det lätt för Napoli inte...

Hur har det gått i mötena idag? Blir ligapremiären uppskjuten eller ej?
Senast redigerad av Calciatore 2011-08-25 kl. 20:37.
2011-08-25, 20:43
Medlem
David.s avatar
Nåja, Champions League lottningen i all ära, men i år är det allt Europa League som allas blickar riktas mot! Det finns tre potentiella motståndare i Skandinavien för Roma om de skulle gå vidare, i form av Malmö FF, FC Köpenhamn och möjligtvis Helsingborg. Nu kommer ju självklart inte vare sig Helsingborg eller Roma gå vidare från kvalet, men om man tillåter sig att tänka lite hypotetiskt så vore det väl förbannat vackert om man faktiskt kunde få sig en match på hemmaplan innan kylan kommer och sätter sig på allvar?
2011-08-25, 22:26
Medlem
zachs avatar
satt precis och funderade... Roma leder och leker mot Slovan Bratislava. Förvisso bara 1-0 men ändå... Men på mitten så växer Viviani för varje dag. Och De Rossi är alltid De Rossi. Och jag älskar Greco. Lär inte bli så, för den sistnämnda lär väl inte prioriteras såå högt, men kan ju alltså bli så att Roma har tre romare på mitten.
Och uppåt så glänste Totti med sina patenterade framspelningar och Caprari överglänser Bojan.
Och när Cassetti otroligt nog spelas som mittback så spelar Rosi till höger.

Roma har gått och blivit ett köplag... Men kan vi räkna upp fler köplag med så många egna produkter...?

Sen kommer bytet. Totti mot Okaka. Egen produkt mot egen produkt skulle man kanske kunna säga, men hur man än vrider och vänder på det - Luis Enrique måste vara helt jävla dum i skallen. Har faktiskt inga frågetecken för hans taktik. Är rätt så övertygad om att den kommer sätta sig och till slut vara lyckosam. Men han kan fan inte komma till Rom, börja med att typ förlora alla matcher tills dagens datum och bänka/byta ut vår Husgud. Han ber om problem. Han muckar med nån som är mycket större än honom. Han muckar fan i mig med ett helt väsen. Nåt. Inte nån. Den enda alla möjliga kategorier inräknad som är större än klubben han representerar. Det är dömt att misslyckas. Och han fattar det inte. Han vill väl visa vem som bestämmer. Och när Totti i vrede lämnar planen efter att ha klappat om Okaka och joggar mot trappan och omklädningsrummet - då står Enrique ett tiotal meter därifrån och tittar med stenansikte åt ett annat håll. Idioten tackar inte ens sina kapten. Jävla pajas.

Övergav matchen iom bytet. Blev så jävla förbannat. Och nu är det 1-1. Roma kanske har haft 15 klara målchanser. Slovan ingen. Rätt åt dig Luis.
2011-08-25, 22:30
Medlem
Roma åker alltså ut mot det där laget jag har glömt namnet på. Helt otroligt, de tappade allt de hade efter att pajasen Luis Enrique (ja, hädanefter är han en pajas för mig) bytte ut Totti (som var magiskt bra i matchen!) mot träbenet Okaka.

Luis Enrique, njääe...
2011-08-25, 22:33
Medlem
FabioAugustos avatar
Men kom igen! Palermo utslagna av Thun och Roma av Slovan Bratislava? Herregud. Thun blir sedan avklädda mot Stoke med sammanlagt 5-1 och Slovan Bratislava hade problem med ett lag från Kazakstan i CL innan de åkte ur mot ett cypriotiskt.

Så jävla värdelöst....
2011-08-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Skillnaden mot då Berlusconi drog igång och idag med t ex Manchester City, Chelsea och andra upochnedvända lag, är att Silvio är Milano-född, uppvuxen i staden och har levt största delen av sitt liv där. T.o.m. hans far som var bankir föddes där. Dvs han har en mycket stark koppling till staden och laget.
Jovisst, men nu togs även Barcelona och Real upp som exempel på klubbar inom "smutsiga pengar"-kategorin. Dessa två klubbar har ju också ett lokalt baserat ägandeskap, minst sagt.
Citat:
Jämför du valfri amerikan/ryss/arab med dessa herrar så ser du att det ÄR skillnad på pengar och pengar.
Snarare skillnad på ägare och ägare i så fall.
Citat:
Hur har det gått i mötena idag? Blir ligapremiären uppskjuten eller ej?
Det ser inte direkt ljust ut, men spelarfacket måste fortfarande besluta sig för att strejka också, icke att förglömma.
Dessutom känns det som om vissa klubbledningar inte bryr sig särskilt mycket om ligapremiären skjuts upp, vafan vissa klubbar kanske till och med skulle tjäna på en strejk!? Lite extra tid att förbereda sig och så, man vet aldrig vad som rör sig i dessa herrars huvuden.
2011-08-25, 22:36
Bannlyst
Får känslan av att italeinska lagen tycker att dom är för fina för EL.
2011-08-25, 22:36
Bannlyst
Dra åt helvete Enrique, vinner man inte över Bratislava så har man förfan ingenting att göra i Roma. Fyfan alltså vi lär spela i Serie B nästa säsong, sparka spanska paket åt helvete

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in