Resultat: .
0%
röster
2011-06-12, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Alltså, mitt första fylleinlägg, men det verkar nära för både Inler och Vidal nu. Om inte Vidal, så Donadel. Criscito räknar jag redan som klar. Bra värvningar? JA! Om alla dessa tre går igenom, plus en anfallare (Trez?) som kan backa up capocannoniere Cavani, så börjar det brännas!!

Sia: Lämnar Sneijder?

va? Völler har väl varit ganska klar med att säga att Vidal inte kommer lämna Leverkusen.. Fast sålänge han inte skrivit på nytt kontrakt utan är på semester så finns väl alltid chansen. Sedan nu har ajg ingen koll men har napoli de pengarna som krävs för att det ens ska vara påtal, kommer väl krävas runt 12-15m € skulle jag tro.
Senast redigerad av borjeboy 2011-06-12 kl. 12:43.
2011-06-12, 12:32
Medlem
4522s avatar
Citat:
Alltså, mitt första fylleinlägg, men det verkar nära för både Inler och Vidal nu. Om inte Vidal, så Donadel. Criscito räknar jag redan som klar. Bra värvningar? JA! Om alla dessa tre går igenom, plus en anfallare (Trez?) som kan backa up capocannoniere Cavani, så börjar det brännas!!

Sia: Lämnar Sneijder?

Vad börjar brännas? Donadel, nigguh please. Trodde ni hade lite högre ställda ambitioner än så.
2011-06-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Vad börjar brännas? Donadel, nigguh please. Trodde ni hade lite högre ställda ambitioner än så.
Som du vet har jag inte så mycket att säga till om när det kommer till värvningar, och Donadel är uppenbarligen inte förstavalet för Napoli, vilket du som Udinesefan om någon borde veta.

Borjeboy: Vidal kan lämna för klubbar utanför Tyskland är det sagt, och eftersom hans kontrakt går ut 2012 och han vägrar skriva på nytt så har Rudi inte så mycket till val, om han nu inte vill släppa honom gratis om ett år. Dessutom verkar Vidal vara huvudmålet för tillfället då Napoli bara inväntar signaturer från Inler och Criscito, eftersom man har överenskommelser med deras respektive klubbar. Priset är förresten 11-12 mil.€ för Vidal, enligt Leverkusen själva.
Senast redigerad av scampia 2011-06-12 kl. 13:27.
2011-06-12, 14:07
Medlem
FabioAugustos avatar
Meghni är ju klar för en klubb i Qatar, som redan har spelare som Bancé, Melchiot och Barca-Gabri. En rätt... speciell skara spelare, de där fyra.

Napoliintresset för Vidal tas inte speciellt seriöst i Tyskland.
2011-06-12, 14:43
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Han är riktigt bra, fortfarande. Dock funkade han inte under Rejas spelsystem. Han är en yttermittfältare i mina ögon som löper och har lekstuga, såna används inte i Lazio. Håller med om att han var riktigt bra i Cagliari. Blev glad när han kom hem igen, men så blev det som det blev.

Även Meghni är bra, men skadad hela tiden. Flera i Lazio, tex Zarate, säger att Meghnis kontroll med bollen är helt otrolig och att han är överlägsen i Lazio vad gäller det.

Meghni är ju inte särskilt bra, han hör inte hemma i Serie A i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Meghni är ju klar för en klubb i Qatar, som redan har spelare som Bancé, Melchiot och Barca-Gabri. En rätt... speciell skara spelare, de där fyra.

Napoliintresset för Vidal tas inte speciellt seriöst i Tyskland.

Gött, där passar han in.

Angående Lazio så snackade jag med en kompis från Rom som är laziale och han droppade några sköna anekdoter. Bland annat om mästarlaget 1974, som vann klubbens första ligatitel. Dels så mötte dom Arsenal hemma i Rom, en match som slutade 2-2 och av någon anledningen hamnade man på samma restaurang efter slutsignalen. Väl där så höll man sig med lite artighetsfraser och passade även på att byta presenter. Lazio-spelarna kom överens om att lämna över väskor av finaste läder men det här mottogs inte som förväntat hos engelsmännen. Nej, dom kände sig istället stötta och tyckte väskorna var omanliga och snudd på bögiga. Hipp som happ så utbröt värsta sortens krogbråk mellan borden och som senare vanns av italienarna.

Jag vet inte, engelsmännen tyckte presenterna var kvinnliga men då kanske man skulle ha hållit det för sig själva. För Lazios 74-lag är inga man ville leka med i onödan. Deras lagsammanhållning var total och på fritiden sysslade man bland annat med avancerad fallskärmshoppningen, åkte tillsammans till skjutbanan för att öva och deras initieringsritual var att välkomna nya spelare med att gå loss med diverse skjutvapen. Färskingarna blev givetvis livrädda, även om dom senare fick veta att det var löskulor. Det verkar onekligen ha varit ett riktigt skönt rövargäng det här, som verkade ha många härliga hyss för sig. Lite annat mot dagens spelare.

Och för er som gillar både supporterkultur och kampsport så berättade min polare om en mytomspunnen direttivo i Irriducibili, nämligen "Boxaren", som sägs vara ett riktigt djur. Han ser allt annat än trevlig ut och lever upp till sin image genom att inte ha förlorat en endaste fight. Men nu till saken, denne ska tydligen vara riktigt, riktigt bra kompis med Alessio "Legionarius" Sakara som nu för tiden fightas i UFC. Jag har sett honom köra tidigare men aldrig vetat att han var så tight med en i Irriducibili. En sak är dock säker och det är att man inte hade velat stöta på dessa två i en mörk gränd i Rom, åtminstone inte om man är romanista.

Här har ni en video på Alessio, först är det lite bilder sedan kommer några klipp från några matcher runt 1.15; http://www.youtube.com/watch?v=DF_6N1-M7Vw&feature=related. Känsliga tittare varnas.
Senast redigerad av 4522 2011-06-12 kl. 15:15.
2011-06-12, 14:48
Bannlyst
Citat:
Som du vet har jag inte så mycket att säga till om när det kommer till värvningar, och Donadel är uppenbarligen inte förstavalet för Napoli, vilket du som Udinesefan om någon borde veta.

Borjeboy: Vidal kan lämna för klubbar utanför Tyskland är det sagt, och eftersom hans kontrakt går ut 2012 och han vägrar skriva på nytt så har Rudi inte så mycket till val, om han nu inte vill släppa honom gratis om ett år. Dessutom verkar Vidal vara huvudmålet för tillfället då Napoli bara inväntar signaturer från Inler och Criscito, eftersom man har överenskommelser med deras respektive klubbar. Priset är förresten 11-12 mil.€ för Vidal, enligt Leverkusen själva.

skulle ni få honom och behålla de där tre där framme så kommer ni kunna utmana om titeln nästa säsong tror jag.
2011-06-12, 15:12
Medlem
Peedros avatar
Citat:
En massa text..

Haha skön läsning!
2011-06-12, 15:39
Medlem
Citat:
Angående Lazio så snackade jag med en kompis från Rom som är laziale och han droppade några sköna anekdoter. Bland annat om mästarlaget 1974, som vann klubbens första ligatitel. Dels så mötte dom Arsenal hemma i Rom, en match som slutade 2-2 och av någon anledningen hamnade man på samma restaurang efter slutsignalen. Väl där så höll man sig med lite artighetsfraser och passade även på att byta presenter. Lazio-spelarna kom överens om att lämna över väskor av finaste läder men det här mottogs inte som förväntat hos engelsmännen. Nej, dom kände sig istället stötta och tyckte väskorna var omanliga och snudd på bögiga. Hipp som happ så utbröt värsta sortens krogbråk mellan borden och som senare vanns av italienarna.

Jag vet inte, engelsmännen tyckte presenterna var kvinnliga men då kanske man skulle ha hållit det för sig själva. För Lazios 74-lag är inga man ville leka med i onödan. Deras lagsammanhållning var total och på fritiden sysslade man bland annat med avancerad fallskärmshoppningen, åkte tillsammans till skjutbanan för att öva och deras initieringsritual var att välkomna nya spelare med att gå loss med diverse skjutvapen. Färskingarna blev givetvis livrädda, även om dom senare fick veta att det var löskulor. Det verkar onekligen ha varit ett riktigt skönt rövargäng det här, som verkade ha många härliga hyss för sig. Lite annat mot dagens spelare.

Chinaglia i spetsen.
2011-06-12, 15:42
Medlem
Citat:
Meghni är ju inte särskilt bra, han hör inte hemma i Serie A i alla fall.

Hur vet du det? Jag som laziale och ser varje match har knappt sett honom spela

Han visade I Algeriets matcher i Africa cupen att han håller för Serie A. Dock håller hans kropp knappast för någon sport överhuvudtaget.
2011-06-12, 16:00
Medlem
Citat:
Lazio...
Kvalitetsinlägg!

Stor calcio-söndag idag. Just nu börjar första finalmatchen mellan Hellas och Salernitana för uppflyttning till Serie B.

Kl 20:30 börjar finalen mellan Roma och Varese, för att avgöra vem som har italiens bästa primavera.

Kl 20:45 börjar andra och avgörande finalen mellan Novara och Padova för uppflyttning till Serie A.
2011-06-12, 16:25
Medlem
Viches avatar
Inter måste fan vara det värsta laget när det gäller Mercaton. Alltid sist när det gäller köp...Sanchez har ryktats till Inter under hela säsongen men ändå så slutar man med jakten nu...Sen så förhandlar man med Genoa om Kharja....KHARJA herregud va dålig spelare...
2011-06-12, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viche
Inter måste fan vara det värsta laget när det gäller Mercaton. Alltid sist när det gäller köp...Sanchez har ryktats till Inter under hela säsongen men ändå så slutar man med jakten nu...Sen så förhandlar man med Genoa om Kharja....KHARJA herregud va dålig spelare...

Håller med angående Sanchez. Känns ju som att Moratti tvekar trots att stålarna finns. Men känner att fokus borde riktas på en mittback som kan ersätta Samuel samt en ersättare till Pandev. Behövs inte så många köp då truppen i stort sett är komplett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in