Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Han är riktigt bra, fortfarande. Dock funkade han inte under Rejas spelsystem. Han är en yttermittfältare i mina ögon som löper och har lekstuga, såna används inte i Lazio. Håller med om att han var riktigt bra i Cagliari. Blev glad när han kom hem igen, men så blev det som det blev.
Även Meghni är bra, men skadad hela tiden. Flera i Lazio, tex Zarate, säger att Meghnis kontroll med bollen är helt otrolig och att han är överlägsen i Lazio vad gäller det.
Meghni är ju inte särskilt bra, han hör inte hemma i Serie A i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Meghni är ju klar för en klubb i Qatar, som redan har spelare som Bancé, Melchiot och Barca-Gabri. En rätt... speciell skara spelare, de där fyra.
Napoliintresset för Vidal tas inte speciellt seriöst i Tyskland.
Gött, där passar han in.
Angående Lazio så snackade jag med en kompis från Rom som är laziale och han droppade några sköna anekdoter. Bland annat om mästarlaget 1974, som vann klubbens första ligatitel. Dels så mötte dom Arsenal hemma i Rom, en match som slutade 2-2 och av någon anledningen hamnade man på samma restaurang efter slutsignalen. Väl där så höll man sig med lite artighetsfraser och passade även på att byta presenter. Lazio-spelarna kom överens om att lämna över väskor av finaste läder men det här mottogs inte som förväntat hos engelsmännen. Nej, dom kände sig istället stötta och tyckte väskorna var omanliga och snudd på bögiga. Hipp som happ så utbröt värsta sortens krogbråk mellan borden och som senare vanns av italienarna.
Jag vet inte, engelsmännen tyckte presenterna var kvinnliga men då kanske man skulle ha hållit det för sig själva. För Lazios 74-lag är inga man ville leka med i onödan. Deras lagsammanhållning var total och på fritiden sysslade man bland annat med avancerad fallskärmshoppningen, åkte tillsammans till skjutbanan för att öva och deras initieringsritual var att välkomna nya spelare med att gå loss med diverse skjutvapen. Färskingarna blev givetvis livrädda, även om dom senare fick veta att det var löskulor. Det verkar onekligen ha varit ett riktigt skönt rövargäng det här, som verkade ha många härliga hyss för sig. Lite annat mot dagens spelare.
Och för er som gillar både supporterkultur och kampsport så berättade min polare om en mytomspunnen direttivo i Irriducibili, nämligen "Boxaren", som sägs vara ett riktigt djur. Han ser allt annat än trevlig ut och lever upp till sin image genom att inte ha förlorat en endaste fight. Men nu till saken, denne ska tydligen vara riktigt, riktigt bra kompis med Alessio "Legionarius" Sakara som nu för tiden fightas i UFC. Jag har sett honom köra tidigare men aldrig vetat att han var så tight med en i Irriducibili. En sak är dock säker och det är att man inte hade velat stöta på dessa två i en mörk gränd i Rom, åtminstone inte om man är romanista.
Här har ni en video på Alessio, först är det lite bilder sedan kommer några klipp från några matcher runt 1.15;
http://www.youtube.com/watch?v=DF_6N1-M7Vw&feature=related. Känsliga tittare varnas.