Resultat: .
0%
röster
2010-10-11, 12:55
Medlem
De Rossi är skadad och missar matchen mot Serbien.
2010-10-11, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
De Rossi är skadad och missar matchen mot Serbien.
Underbart.

Vem är förste ersättare?
2010-10-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Underbart.

Vem är förste ersättare?

Nej, verkligen inte underbart. Han har iofs inte alls varit bra hittills denna säsong, men det blir ju inte bättre av att han blir skadad. Tror iaf inte att han är borta så länge.

Angelo Palombo lär väl ersätta honom?
2010-10-11, 14:09
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Underbart.

Vem är förste ersättare?

Word, helt jävla underbart. Så värdelös som han var mot Nordirland ska det bli en ren njutning att se Palombo eller kanske Mauri gå in och dominera. Det beror väl lite på hur defensivt Prandelli vill ställa upp. Ibland är livet rättvist.
2010-10-11, 15:04
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Jag tycker inte att Lippi kan skylla på det halvdåliga spelarmaterialet. Han verkade inte ens försöka spela ihop ett fungerande lag utan valde att hålla på & hatta med uppställningen ända in i det sista. Ett VM-kval sträcker sig över mindre än två säsonger. Under den här tiden har spelare toppar & dalar men i grova drag är det ändå samma lag & spelare som är framträdande under perioden. Hur svårt kan det vara att bestämma sig för att satsa på vissa spelare & spela samman dessa? Redan i början av 2009 borde han varit klar över vilka veteraner som bör fortsätta i landslaget & vilka som bör lämna.

När ett stort antal spelare med noll landskamper är aktuella för truppen någon månad innan VM så kan det bara tolkas som panik. Även om man inte hade lika många riktigt stora spelare som förr så hade Lippi definitivt ett större urval av klasspelare än Paraguay, Slovakien & Nya Zeeland. Lippi hade väl heller inte ett sämre material än Holland, Tyskland & Uruguay.

Det kanske hattades en del med spelarval helt enkelt därför att det inte fanns en uppenbar startelva. Tittar du på Italiens trupp så är det få spelare som kan aspirera på en plats bland världens 10 främsta på varje position. Buffon (skadad), De Rossi (ur form) och kanske Chiellini, är väl det som finns i stort sett. Jag håller fast vid att spelarmaterialet är historiskt uselt.

Angående Holland, Tyskland och Uruguay så håller jag inte med. Kärnmässigt är det väl relativt lika men var är spetskompetensen i Italien? Vilka är Italiens Robben, Sneijder, Özil, Forlan och Suarez? Den ende jag kan komma på är Giovinco, men denne får aldrig några chanser att utvecklas till det han kan bli i stofilernas Italien. Nej, det är tungt att vara Italienvän i dessa dagar.
2010-10-11, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Nu råkar det bli dubbelpost men Del Piero har sagt att han ska presentera något imorgon datumet till ära. Klockan 10.10 den 10-10-10 uppmanar han alla supportrar att vara online och ta del av budskapet. Som ledtråd har han släppt en bild på tre tröjor med hans nummer tio på. Så vad tror vi? Kommer det vara något urbota löjligt eller något av värde? Återstår väl att se. Jag ställer i alla fall klockan.

Bra att du sa det..ska kika vad han kmr göra
2010-10-11, 22:42
Medlem
Blir bara värre och värre i Roma. Totti är sårad nu tydligen.. http://webbsporten.se/totti-ar-sarad/
2010-10-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini

Nesta på väg till Lazio? http://webbsporten.se/alessandro-nesta-pa-vag-till-lazio/
Hur skulle detta motas utav fansen? Det står ju att de har buat ut honom när han kommer med Milan. Lite "Carnavaro tillbaks till Juve". Men hade Nesta så mycket till val? De var ju nära att kursa.

Jag skulle älska det, en utav de förlorade sönerna återvänder.
2010-10-12, 17:34
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimix
Bra att du sa det..ska kika vad han kmr göra

Det var inget speciellt. Han chattade lite med fansen, bara.
2010-10-12, 18:27
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Hur skulle detta motas utav fansen? Det står ju att de har buat ut honom när han kommer med Milan. Lite "Carnavaro tillbaks till Juve". Men hade Nesta så mycket till val? De var ju nära att kursa.

Jag skulle älska det, en utav de förlorade sönerna återvänder.
Finns väl rätt många som är förstående till att Nesta lämnade klubben för att rädda de undan konkurs och grabben har ju alltid valt att respektera sin status hos Laziofansen genom att inte bära kaptensbindeln i något annat lag?
2010-10-12, 20:26
Medlem
zachs avatar
Han hade ju även kunnat spelat kvar med sänkt lön för att vara Lazios ikon och starkaste namn (speciellt kommersiellt hade det varit guld värt!), om det bara var Lazios ekonomi som var argumentet... Känns ibland som att man tar i lite överdrivet mycket för att hitta bandiere. Framförallt till det egna laget. Och då givetvis i synnerhet i laziali.....
2010-10-12, 20:54
Medlem
Fullständigt kaos i Genova. Matchen har inte ens börjat och spelarna har fått lämna planen för att det spårar sönder på läktarna. Verkar bara vara serberna som håller på. I skrivande stund kommer polisen och ställer sig vid bortasektionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in