Resultat: .
0%
röster
2011-08-25, 14:45
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Idag sparkar Serie B igång med Sampdoria - Padova. Ska bli intressant att följa Samp i år, snacka om att ha pressen på sig att gå upp igen. Jag noterade nyss att man fått in Argentinas VM-målvakt Sergio Romero från holländska AZ, det måste ju ändå ses som en rätt kaxig värvning till Serie B?

Padova ser också ruskigt intressanta ut men bäst har nog Torino förstärkt, herregud vilket lag dom har med Serie B-mått mätt. Fast å andra sidan har dom i princip haft det bästa laget i några säsonger. Det hänger ett svårt spöke över den här klubben, fast det kommer fortfarande bli en riktigt bra upplaga av serien. Många av lagen som jagar bakifrån har spännande projekt på gång.
2011-08-25, 14:52
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Padova ser också ruskigt intressanta ut men bäst har nog Torino förstärkt, herregud vilket lag dom har med Serie B-mått mätt. Fast å andra sidan har dom i princip haft det bästa laget i några säsonger. Det hänger ett svårt spöke över den här klubben, fast det kommer fortfarande bli en riktigt bra upplaga av serien. Många av lagen som jagar bakifrån har spännande projekt på gång.
Ja, herregud de har ju Glik!

Nämen visst, bara en sån som Guberti liksom. Återstår att se om förbannelsen sitter i, för de borde ha klart starkast trupp i serien.
2011-08-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Idag sparkar Serie B igång med Sampdoria - Padova. Ska bli intressant att följa Samp i år, snacka om att ha pressen på sig att gå upp igen. Jag noterade nyss att man fått in Argentinas VM-målvakt Sergio Romero från holländska AZ, det måste ju ändå ses som en rätt kaxig värvning till Serie B?
Kanske dags att flytta över fokus till Serie B? Jag har svårt att finna sympati till spelarna som nu tänker strejka... Hade jag bott i Italien så skulle jag fått betala "kris-skatten", men Ibra & co tycker inte att de ska drabbas. Vafan de begraver calcio, finns redan alltför många italienare som tröttnat.

Sampdoria och Torino är väl favoriter? Kanske Livorno, Reggina eller de som kom från Serie A dvs Bari och Brescia kan hota. Varese är ju spännande som fan att följa, och Empoli brukar kunna visa upp några talanger. Ascoli har ju skön publik och Hellas brukar kunna röra upp känslor. Vafan det kan bli en riktigt bra säsong.

Får fördjupa mig och återkomma...
2011-08-25, 15:43
Bannlyst
Aquilani om Milan: "Det här är det bästa som kunde hända min karriär, jag är väldigt glad att jag är här. Jag ska göra allt för att vinna förtroende i Milan."
2011-08-25, 17:30
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Aquilani om Milan: "Det här är det bästa som kunde hända min karriär, jag är väldigt glad att jag är här. Jag ska göra allt för att vinna förtroende i Milan."
Wow, vilket spännande uttalande.
2011-08-25, 17:33
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Förhoppningsvis kommer Giampiero Ventura att ta toro tillbaka till Serie-A i under den kommande säsongen, med Bianchi, Antenucci, De Feudis, Ogbonna, Pagano och Guberti ska man givetvis lyckas.
Det tunga tappet som står i vägen är givetvis Rubinho i mål, fy fan vad elegant han var under fjolårssäsongen.
Ferdinando Coppola är dock en optimal ersättare och gjorde en fantastisk fjolårssäong i Siena, alla förutsättningar finns där för Torino och det är nu eller aldrig.

Sampdoria får det däremot tufft tror jag, backlinjen med undantag Gastaldello-Castellini saknar rutin.
På mittfältet kommer Palombo få dra ett tungt lass med många oprövade mittfältskonstellationer.
Och varken Pozzi eller Maccarone är några målsprutar, den enda jag kan se kliva fram är den talangfulle Federico Piovaccari.
Ska bli ytterst intresant att se ikväll hur Atzori tänkt sig ta 3 poäng hemma mot ett väldigt starkt Padova, i slutänden lär det vara dem som krigar om andraplatsen alternativt play-off platserna.
2011-08-25, 17:42
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Tror faktiskt makaronen kommer vinna skytteligan i Serie B. Han kommer att drivas av en enorm revanschlusta att bevisa Samp-fansen fel och det veka motståndet i B kommer få lida.
2011-08-25, 18:01
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Tror faktiskt makaronen kommer vinna skytteligan i Serie B. Han kommer att drivas av en enorm revanschlusta att bevisa Samp-fansen fel och det veka motståndet i B kommer få lida.
Serie B är svårare att övervinna än vad du tror.
Många lag är ute efter uppflyttning är är väldigt svåra att slå på bortaplan, då tänker jag främst på Torino, Padova, Varese, Vicenza, Reggina och Livorno.
I mittskiktet och botten finns oerhört tuffa bortamatcher som Ascoli, Modena, Pescara, Empoli och Grosseto.
Sampdoria må ha vidtagit åtgärder i styrelserummet och på tränarposten med truppen är fortfarande decimerad och om man inte köper in tyngre namn än vad man har nu, kan visiten bli lika lång som den Torino genomlider.
Senast redigerad av Vidfamne 2011-08-25 kl. 18:03.
2011-08-25, 18:29
Medlem
menopels avatar
Osvaldo klar för Roma

http://www.rcdespanyol.com/principal.php?modulo=detalleNoticia&idnoticia=1173 6&idseccion=28&idlinkchk=1&idmenu=9&idsubmenu=10 8
2011-08-25, 18:47
Bannlyst
Ryktas om att Milan tillsammans med Aquilani ska locka De Rossi till Milan då båda är riktigt bra vänner. Snackas också om att De Rossi är Mr.X då han inte har förnyat sitt kontrakt hos Roma än.

Hade Daniele De Rossi varit Roma trogen hade han naturligtvis skrivit på nytt kontrakt. Men jag tror man kan känna en skepsis från Rossis och Tottis håll mot Romas nya projekt och den nya tränaren Luis Enrique.
2011-08-25, 18:54
Medlem
Fula Gubbens avatar
Är inte alls säker på att Samp kommer att bounca tillbaka till Serie A igen, Serie B är som en mardrömslik gyttjepöl där folk försöker kravla sig ur men dras ned i sörjan igen av sina motståndare. En liten tumme hålls förstås för Torino som vanligt.

Jaha, Bovo till Genoa säger ni. Eftersom jag sågade honom både 1 och 2 ggr förra säsongen så känns det lagom kul. En del tror tydligen att han är bra, men ihop med Munoz var han rena katastrofen, Serie A:s sämsta mittförsvar. Nu tror jag att det framför allt var den lille indianen Munoz som var den svaga länken där, men jag har på näthinnan flera stycken misslyckade ingrepp av Bovo som resulterade i motståndarmål.

Hoppas "Granen" kan växa i konkurrensen och hålla Bovo på bänken!

Inget Udine i CL, det var ju tråkigt. Tror jag skiter fullständigt i CL faktiskt, det jag skrev om "The Plastic Cup" i våras verkar redan ha blivit verklighet. Låt Man U, Chelsea, Real Madrid och Barca spela en egen turnering med 1 miljard i prispengar, hemma-matcherna går i Dubai och borta-matcherna i Tokyo.

Ungefär så intressant känns CL.

Serie A däremot, det är grejor det.

- F.G
2011-08-25, 19:04
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Inget Udine i CL, det var ju tråkigt. Tror jag skiter fullständigt i CL faktiskt, det jag skrev om "The Plastic Cup" i våras verkar redan ha blivit verklighet. Låt Man U, Chelsea, Real Madrid och Barca spela en egen turnering med 1 miljard i prispengar, hemma-matcherna går i Dubai och borta-matcherna i Tokyo.

Ungefär så intressant känns CL.

Serie A däremot, det är grejor det.

- F.G
Instämmer i din liknelse av vad champions league blivit men Europa cupen var en gång en vördad och mycket intressant turnering där det hårdast kämpande gänget, de mest talangfulla och de mest tekniska gänget gick längst och krigade för pokalen.
Fotbollskapitalismen med Real, Barca, United och Chelsea har förstört idealen av vad fotbollen står för med sina smutsiga pengar, detta betyder dock inte att vi inte kan förändra det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in