Resultat: .
0%
röster
2011-09-10, 13:17
Bannlyst
Såg matchen igår för att se hur min favorit Klose skulle sköta sig. Vilken jävla match. Lazio är inget att skoja med. Hoppas Reja skördar framgångar i Europa Leauge för man har potential till det. Bort med den italienska mentaliteten och in med lite tyskt där man går för max.
2011-09-10, 13:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Bort med den italienska mentaliteten och in med lite tyskt där man går för max.

Finns nog ingen annan folkgrupp i Europa som ständigt införlivas med olika negativa företeelser så ofta som italienare, men visst. Klose är en vinnare och tillför säkert en hel del i ett lag på uppgående som Lazio. Klok värvning, och tillsammans med en djupledslöpande Cissé kan det bli väldigt vasst vilket vi naturligtvis såg igår. Spottar ur mig självklarheter här...

Cesena-Napoli på TV4sport ikväll. Hur har Cavani & Co sett ut på försäsongen, jag har fått intrycket av att Cavani inte varit så bra?... Underbart att få se Cesenas lilla borg igen dock!
Senast redigerad av snillet_1 2011-09-10 kl. 13:26.
2011-09-10, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Lazio är inget att skoja med.
Håller med. Lazio uppträdde fanimej som ett regelrätt topplag igår. Cissé och Klose kommer ju göra potatismos av lagen under det absoluta toppskiktet, de såg verkligen helgrymma ut igår. Cissé var planens gigant utan tvekan.

Satte Lazio som femma på min tippningstabell, men efter igår får jag nog tänka om där och peta upp dem till en anständig tredjeplats istället. Akilleshälen är eventuella skador på nämnda herrar...

Känns som om Serie A är jämnare i toppen än på mycket, mycket länge. Milan ser jag fortfarande som den stora guldfavoriten men efter är Juve, Inter, Napoli och Lazio helt likvärda i mina ögon. Det som kommer avgöra dessa lags slutplacering är hur djupa svackor de ramlar in i...för jämför man trupperna när samtliga är friska så finns det ingen klar favorit bland dessa IMO. Roma är fortfarande för svårbedömda för mig.
Senast redigerad av Calciatore 2011-09-10 kl. 13:34.
2011-09-10, 13:42
Medlem
Fula Gubbens avatar
Bara att instämma med tidigare inlägg, Lazio ser ut att ha ett "färdigt" lag och kommer att bli livsfarliga denna säsong. Håller nog fast vid min tippade 4:e-plats för dem, men eventuella tveksamheter kring deras mercato som jag uttryckt får jag ta tillbaka -- Cissé är i mycket bättre slag än vad jag trodde efter harvandet i Grekland (var det väl?) och Kloses eventuella oförmåga att göra mål i klubbfotboll... ja, ni såg själva. Utan Nestas kalasbrytning på slutet hade Lazio vunnit matchen.

Det tycks även klart att Ibra inte är i riktig form -- de bedrövliga matcherna han gjorde i landslaget var ingen tillfällighet. De sista 5%-en som är helt avgörande för en spelare som honom är inte där, och då ser det ofta klumpigt och tillkrånglat ut, istället för briljant. Dock ingen dålig match av honom igår, men långt från vad vi såg förra hösten.

Cassanos form behöver man däremot inte oroa sig för.

Milans väg till en eventuell scudetto kommer att bli betydligt svårare 2011/12... men så har jag ju inte ens tippat dem som slutsegrare.

Vi kör på idag & imorron, Calcio until the bottom is nådd.

- F.G
2011-09-10, 13:43
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Finns nog ingen annan folkgrupp i Europa som ständigt införlivas med olika negativa företeelser så ofta som italienare, men visst. Klose är en vinnare och tillför säkert en hel del i ett lag på uppgående som Lazio. Klok värvning, och tillsammans med en djupledslöpande Cissé kan det bli väldigt vasst vilket vi naturligtvis såg igår. Spottar ur mig självklarheter här...

Cesena-Napoli på TV4sport ikväll. Hur har Cavani & Co sett ut på försäsongen, jag har fått intrycket av att Cavani inte varit så bra?... Underbart att få se Cesenas lilla borg igen dock!

Med syntetgräs dessutom!

Angående Klose så vidhåller jag fortfarande sommarens tes om att han inte håller en hel säsong. Eller knappt en halv för den delen. Men hoppas att han motbevisar mig. Cissé däremot är en best utan dess like som kommer att springa sönder många italienska försvar den här säsongen. Lazios mittfält och anfall håller riktigt, riktigt hög klass och även hyfsat bra bredd. Slår inte Hernanes den avgörande passningen så kommer antingen Mauri eller Ledesma göra det. Jag vill minnas att jag satte dom på 3:e plats i mitt tips, det enda orosmolnet är försvaret.
2011-09-10, 13:52
Medlem
Fula Gubbens avatar
...antar att Lulic inhopp redan avhandlats här, men det var något i hästväg.

1:a bollkontakten: F.G "Vem fan är det där... vad gör han? Lulic, jaha".
2:a bollkontakten: F.G "Kolla, det är den där Lulic igen, vilken sopa."
3:e bollkontakten: F.G "Det är ju helt sanslöst"
Vid den här tidpunkten har Hussfelt & Åslund fått upp ögonen och skrattar rätt ut i live-etern åt den olycklige inhopparen
4:e bollkontakten: F.G <garvar högt tillsammans med äldste sonen>
5:e bollkontakten: F.G "Fy fan, det är ju rena Oscar Wendt... Gary Sundgren"
2011-09-10, 13:54
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
...antar att Lulic inhopp redan avhandlats här, men det var något i hästväg.

1:a bollkontakten: F.G "Vem fan är det där... vad gör han? Lulic, jaha".
2:a bollkontakten: F.G "Kolla, det är den där Lulic igen, vilken sopa."
3:e bollkontakten: F.G "Det är ju helt sanslöst"
Vid den här tidpunkten har Hussfelt & Åslund fått upp ögonen och skrattar rätt ut i live-etern åt den olycklige inhopparen
4:e bollkontakten: F.G <garvar högt tillsammans med äldste sonen>
5:e bollkontakten: F.G "Fy fan, det är ju rena Oscar Wendt... Gary Sundgren"

Exakt samma reaktion här, det var bland det värsta jag sett faktiskt.
Uselt är inte ens förnamnet, herrejävlar...
2011-09-10, 14:08
Medlem
snillet_1s avatar
"Former teammate and good friend Massimo Agostini convinced him to play in San Marino for S.S. Murata in order to boost their Champions League campaign. After S.S. Murata's dreadful 7–1 aggregate defeat to Cypriots APOEL F.C. in the first round of qualifying for the 2006/07 UEFA Cup, Massimo Agostini decided to call upon Aldair to join him on the Italian Peninsula. Aldair took part in the Champions League qualifying stage in July 2007"

Haha, vad i helvete. Aldair, som för övrigt är den enda som fått sitt nummer, 6, pensionerat i AS Roma, spelade alltså CL-kval som 42-åring. Äldsta spelaren i CLs historia?

Blev också nyfiken på anledningen till att hans tröja blev pensionerad. Visst har han spelat över 400 matcher men det bör väl finnas ett antal till som har spelat någonting i närheten. Någon av er äldre rävar som kan upplysa mig?
2011-09-10, 14:12
Medlem
FabioAugustos avatar
Ballotta var 43 när han lirade i CL för sista gången. Han spelar fortfarande fotboll, i San Cesario.
2011-09-10, 14:19
Medlem
motvalls avatar
Instämmer i de tidigare lovorden till Klose och Cisse, men en undran till någon som sett dem mer än mig de senaste åren;

Har de så stort register numera att de inte enkelt kan bli bortmanövrerade senare in på säsongen när lagen lärt sig deras spelstil? Just sådant brukar italienska lag vara duktiga på, speciellt mot forwards.
2011-09-10, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
"Former teammate and good friend Massimo Agostini convinced him to play in San Marino for S.S. Murata in order to boost their Champions League campaign. After S.S. Murata's dreadful 7–1 aggregate defeat to Cypriots APOEL F.C. in the first round of qualifying for the 2006/07 UEFA Cup, Massimo Agostini decided to call upon Aldair to join him on the Italian Peninsula. Aldair took part in the Champions League qualifying stage in July 2007"

Haha, vad i helvete. Aldair, som för övrigt är den enda som fått sitt nummer, 6, pensionerat i AS Roma, spelade alltså CL-kval som 42-åring. Äldsta spelaren i CLs historia?

Blev också nyfiken på anledningen till att hans tröja blev pensionerad. Visst har han spelat över 400 matcher men det bör väl finnas ett antal till som har spelat någonting i närheten. Någon av er äldre rävar som kan upplysa mig?
Vi hade en diskussion i början av juni då vi mindes gamla hjältar som fortfarande höll på:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Dario Hübner, född 1967 (Capocannoniere i Serie A, Serie B och Serie C), som nu avslutat sin karriär efter ett sista år i Cavanago D'Adda. Tycker det är häftigt med dessa hjältar som långsamt bara försvinner in i historiens dimma. Som fortsätter spela för att de älskar calcio.
http://www.sportmediaset.mediaset.it/calcio/articoli/articolo46377.shtml

Eller som Aldair, född 1965, som jag nämnde i ett inlägg tidigare. Osäker på om han fortfarande spelar i Murata i San Marino, eller om han nu helt gått över till "Beach soccer"? Han ledde dem bl a till CL-kval mot IFK Göteborg...

Vilka fler gamla hjältar finns det som fortfarande spelar. Nej, Pippo & co räknas inte..

Red:
Äh vafan, Beppe Signori räknas inte heller

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Stefano Fiore för helvete! Ett tag var han så desperat att han personligen ringde runt till klubbarna i Serie A och bad om provspelning. När det sket sig så återvände han hem till sitt Cosenza som är nära att gå i konkurs, spelar utan lön, stänker dit x antal baljor och räddar kvar klubben i Serie C2.
....
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tomas Locatelli spelar numera i SPAL i Lega Pro Prima Divisione efter att ha spelat ett par år i Mantova. Född 1976 så är han ju inte heller så gammal.

Och hur kunde jag glömma? Vafan Alzheimers Delux! Anledningen till att jag överhuvudtaget började fundera. Gianluigi Lentini och Diego Fuser! Båda spelade i Torino under mitten/slutet av 1980-talet. Verkar vara två helsköna kompisar som fortsatt spela tillsammans bara för att det är kul. De har sedan 2003 spelat tillsammans i diverse lag i Serie D eller lägre. Senast jag finner några uppgifter om dem var i Nicese i Campionato di Eccellenza 2009-10 då Fuser var spelande tränare och Lentini fortfarande spelade. De är födda 1968 och 1969 så de har båda passerat 40-strecket.

Kommer ihåg vilka förhoppningar jag hade på Lentini. Det gick inte riktigt som förväntat. Men så jävla gott att han fortsatt att älska sporten, och njuter av att spela.

Fan ska försöka googla fram vad de gör nuförtiden...
http://www.youtube.com/watch?v=22iZjPcEwxQ
Osv…

Men tar gärna upp den tråden igen. För sånt gillar jag…
2011-09-10, 14:38
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Instämmer i de tidigare lovorden till Klose och Cisse, men en undran till någon som sett dem mer än mig de senaste åren;

Har de så stort register numera att de inte enkelt kan bli bortmanövrerade senare in på säsongen när lagen lärt sig deras spelstil? Just sådant brukar italienska lag vara duktiga på, speciellt mot forwards.

Klose kommer alltid vara giftig, han jobbar hårt och rör sig bra och sedan är han ju ett hot i luftrummet. Det är inte så att lag inte vetat om att Klose varit en farlig huvudsspelare tidigare.

Cissé överraskade mig positivt, mindes honom inte som en smart, kreativ spelare utan mer som en snabb målskytt enbart. Visade prov på många saker som fick mig att tro att han kommer bli en succé för Lazio i år. En ganska komplett anfallare har han blivit på senare dagar, hade väl ett ganska bra målfacit i Grekland tyckte jag mig höra också även om jag inte följer den ligan utöver när de råkar hamna ute i Europa, så jag vet inte om vi kan dra några växlar av det egentligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in