Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag har ingen som helst önskan att gnälla på Roma, eller starta någon tuppfäktning faktum är bara att vi snackar om ett huvudstadslag som är på dekis. Sen att ni inte inser det får stå för er.
Hmm...
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Zach kan tycka att Roma är rock'n roll.
Määään... det är ju så.
Ta det här med att Roma inte tänker följa regeringen och FIGCs beslut om tessera del tifoso. Om man bortser från tiden med Rosella så är sådana beslut ju helt i linje med den fjuniga punkaren Roma oftast förefaller vara, på gott och ont. Och alla är välkomna att lansera någon mer Sid Vicious än Roma i Serie A de senaste 10-15 åren. Någon klubb som muckat mer med Inter-Juve-Milan, Lega Calcio, Figc, regeringen (i form av Berlusca), GEA och fan och hans moster.
Roma attraherar (zeman, spalletti, capellos först år), förnedrar sig (7-1...), skräller (borta mot Real och Barca), bryter ihop (4 tränare på 1/2 år), kommer igen (11 vinster i rad), sett till ambitionen förlorar mest, men när vi vinner - då jävlar vinner vi med besked. Spelare hotas (Emerson, Zebina), stöttas (Lima), andras barn räddas (Mexes), äktenskap förstörs (Montella) - allt med romas ultras skugga över sig. Och så Totti...
Inter måste lansera sitt egna pazza-begrepp. Roma slipper det, dom bara är istället... Hårdrock alltså. Heaven or hell. Att du föredrar en vinare till något mer stillsamt förändrar inget.
Citat:
...men sanningen är att om Bojan skulle lyckas i Roma, så hämtar Barcelona hem honom. Det är inget recept för att bli vinnare...
Givetvis är det så. Och floppar han så är dom oxå tvungen att köpa tillbaka honom. Och lyckas han bara ok, eller strax däröver - kommer han då duga för Barca med spelare som Sanchez och Messi, eller reas han ut till oss?
Som jag skrev i Silly-tråden - vi har lånat honom. Reviderade detaljer har kommit ut nu, men kortfattat så får Roma 5 miljoner för att låna honom 1 år. Lånar vi honom i två år så får vi 1 miljon euro. Hans lön är dryga 15 milj per år de kommande två åren.
Är många spelare som per år
totalt kostar mer än så.
Citat:
...Jo för att jag håller på Cagliari, som konsekvent säljer sina bästa spelare och köper in okända spelare. Som inte har som affärsidé att vara losers, utan verkar välja det själv. Varenda jävel retar sig på att Cellino njuter av pengarna i Miami.
Men du kan väl inte gnälla över årets mercato? Ska bli spännande att se vad El Kabir kan uträtta, känns som det faktiskt är riktigt sannolikt han blir en hit hos er. Och Ibarbo, satans vilket älgkliv han har. En attraktion, men mer sannolikt hade han lyckats som löpare om han slipat på tekniken. Suazo dock känns som helt fel. Men fel kändes även Acquafresca ifjol så dom tar ut varandra... hmm...
Ytterligare en stabil mittenplacering igen skulle jag tippa på.