Resultat: .
0%
röster
2011-07-22, 20:43
Medlem
wrathexs avatar
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=254053114621925&set=a.2176043016001 40.73941.171522852874952&type=1&theater

Vidal klar för Juve.
Vad tycker om denna värvningen?
2011-07-23, 00:20
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=254053114621925&set=a.2176043016001 40.73941.171522852874952&type=1&theater

Vidal klar för Juve.
Vad tycker om denna värvningen?

Riktigt bra värvning, är bara att lyfta på hatten för Marotta som rodde affären i hamn. Jag hade gärna velat se honom i Inter men nu blev det ärkerivalerna, känns surt faktiskt. Ror ni även hem Rossi så börjar man fan bli orolig haha.
2011-07-23, 01:39
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Varför känns den väl optimistisk? Har du sett nyförvärven spela?

Förstår inte riktigt... I ena tråden så gnäller du på Romas nyförvärv. Bojan, Jose Angel och Lamela är förvisso unga, men långt ifrån snudd på totalt okända som ex Vydra som du nämner. Säger inte det per automatik blir skit för er för det, men du är inkonsekvent - dina okända spelare är näste Sanchez hela bundet, men Romas nya är ett knippe Adrianos. Samtidigt är du imponerande konsekvent - i ditt gnällande på Roma. Du låter ju fan som mig när jag pratar om Juve.

Men visst fan är ex Romas tillkortakommanden Romas egna fel, och det är pinsamt i sig, men att vi är kassa är ju ingenting någon annan kan använda som ursäkt i sitt liv utan ambitioner. För vad du än hoppas och tror - det finns ingen Sanchez, Inler eller Zapata i er trupp idag. Så ja, ni är försvagade. Är ju dock till din fördel om du njuter av ett lag utan uppenbara förhoppningar att vare sig beröra, uppröra eller avancera. Själv skulle jag nog faktiskt aldrig stå ut med det. Framförallt inte då medel och en helt ok stomme att bygga vidare på finns. Känns som er blygsamhet kan bli ert fall. Och det rätt snart. Men därefter kommer ni säkert tillbaka till toppen om 5-10 år. Men det kunde ju blivit så mycket mer...

Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Romas nyförvärv från annan tråd

Ville inte kapa silly season-tråden så svarar dig här istället.

Heinze - vilket skämt. Enda förklaringen är ju att man inte tror på Jose Angel tillräckligt mycket inför kommande säsong. En kortsiktig lösning, som i sig styrker en långsiktig dito. Och kanske därför blir förstålig...
Lamela - en av de bästa och mest intressanta spelarna i Argentina under säsongen som gick. Visserligen gick ju River kasst, men knappast han. Om han är färdig för Serie A redan till i år återstår att se, men det finns ju offensiva alternativ så tvivlar han kommer tvingas in i laget bara för prislappens skull.
Bojan - skum affär som i första anblicken såg helt värdelös ut, men efter att ha smakat på det ett tag känns det mer och mer ok. Man har visserligen rätt dåliga vibbar när det gäller spelare från Spanien, men det känns rätt så föga troligt att han misslyckas kapitalt faktiskt.

Nu är ju inte mercaton stängd och det lär ju hända mer för Romas del, men hittills är jag hyfsat nöjd. Är tydligt Baldini gett Sabatini ordern att fortsätta värva som i Palermo, men samtidigt gett honom en större plånbok. Därför fortsätter han värva unga och utvecklingsbara spelare. Dock till högre prislapp än tidigare. Vilket sannolikt borde betyda högre kvalitet med.
2011-07-23, 09:55
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Förstår inte riktigt... I ena tråden så gnäller du på Romas nyförvärv. Bojan, Jose Angel och Lamela är förvisso unga, men långt ifrån snudd på totalt okända som ex Vydra som du nämner. Säger inte det per automatik blir skit för er för det, men du är inkonsekvent - dina okända spelare är näste Sanchez hela bundet, men Romas nya är ett knippe Adrianos. Samtidigt är du imponerande konsekvent - i ditt gnällande på Roma. Du låter ju fan som mig när jag pratar om Juve.

Men visst fan är ex Romas tillkortakommanden Romas egna fel, och det är pinsamt i sig, men att vi är kassa är ju ingenting någon annan kan använda som ursäkt i sitt liv utan ambitioner. För vad du än hoppas och tror - det finns ingen Sanchez, Inler eller Zapata i er trupp idag. Så ja, ni är försvagade. Är ju dock till din fördel om du njuter av ett lag utan uppenbara förhoppningar att vare sig beröra, uppröra eller avancera. Själv skulle jag nog faktiskt aldrig stå ut med det. Framförallt inte då medel och en helt ok stomme att bygga vidare på finns. Känns som er blygsamhet kan bli ert fall. Och det rätt snart. Men därefter kommer ni säkert tillbaka till toppen om 5-10 år. Men det kunde ju blivit så mycket mer...

Jag har inte sagt att någon av dom nya spelarna är den nye Sanchez, däremot har Udinese en historia av att hitta juveler och i princip en per säsong har utvecklats till något stort det senaste decenniet. Raka motsatsen till vad Roma sysslat med, som snarare skeppar iväg sin egen talang och sänker spelares framtidsutsikter. Jag har ingen som helst önskan att gnälla på Roma, eller starta någon tuppfäktning, faktum är bara att vi snackar om ett huvudstadslag som är på dekis. Sen att ni inte inser det får stå för er.

Nej, det finns ingen Sanchez, Inler eller Zapata men du verkar redan ha glömt bort resonemanget i mitt senaste inlägg. Ingen spelare är större än klubben, dessa luckor kommer att fyllas. Det har alltid fungerat så och lär göra det även den här gången. Jag ser inte vår blygsamhet som något negativt, det är den som gör att vi inte går back med €300 miljoner över två säsonger, det är den som gör att vi kan köpa in spelare för €3 miljoner och sälja densamma för maximalt €40 miljoner tre säsonger efter, det är den som gör att vi kommer ut starkare när FFP införs.
Senast redigerad av 4522 2011-07-23 kl. 09:57.
2011-07-23, 10:24
Medlem
wrathexs avatar
Det jag vill veta är vad Udinese kommer att göra med dom där 40 miljonerna man fått av enbart spelartransfers?
2011-07-24, 00:10
Medlem
Hmm... ser att 4522 och zach håller på att tjata på varandras klubbar. Och visst kan jag förstå kritiken mot att Udineses ägare bara vill maximera vinsten utifrån en väldigt lyckad affärsidé. Spelare vill gärna till klubben eftersom det är en möjlighet att gå vidare, och klubben har ett bra rykte. Med duktiga medarbetare lyckas man kombinera bra resultat både på planen och i böckerna. Men man kommer aldrig att bli vinnare...

Roma däremot vill förtvivlat bli vinnare och väljer därför att kopiera en vinnare. Zach kan tycka att det är rock'n roll, men sanningen är att om Bojan skulle lyckas i Roma, så hämtar Barcelona hem honom. Det är inget recept för att bli vinnare.

Hur jag kan snacka skit om 4522 och zachs lag? Två av de absolut mest kunniga skribenterna i tråden. Jo för att jag håller på Cagliari, som konsekvent säljer sina bästa spelare och köper in okända spelare. Som inte har som affärsidé att vara losers, utan verkar välja det själv. Varenda jävel retar sig på att Cellino njuter av pengarna i Miami.

Nene har inte riktigt lyckats hittills i Cagliari, och nu har man köpt in El Kabir från Mjällby. Som enda back-up finns Suazo, som Inter kört i botten under fyra år, men som har stort hjärta för Cagliari. Inga andra anfallare, inte ens någon egen ung talang... Vafan...

Precis som FabioAugusto nämnde så klarar de nog kontraktet ändå. Ingen kan riktigt förstå hur. Men jag inbillar mig att det handlar om stolthet och moral. Mot alla jävla odds.
2011-07-24, 03:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Det jag vill veta är vad Udinese kommer att göra med dom där 40 miljonerna man fått av enbart spelartransfers?
Välj att titta på Udinese som ett företag. Dom ägs och drivs nästan helt av vinstintresse, ingen aning om vad företaget heter som har hand om majoritetsandelarna.

Vet inte heller om de är i majoritet, men något liknande.

2011-07-24, 09:17
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag har ingen som helst önskan att gnälla på Roma, eller starta någon tuppfäktning faktum är bara att vi snackar om ett huvudstadslag som är på dekis. Sen att ni inte inser det får stå för er.

Hmm...

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Zach kan tycka att Roma är rock'n roll.

Määään... det är ju så.

Ta det här med att Roma inte tänker följa regeringen och FIGCs beslut om tessera del tifoso. Om man bortser från tiden med Rosella så är sådana beslut ju helt i linje med den fjuniga punkaren Roma oftast förefaller vara, på gott och ont. Och alla är välkomna att lansera någon mer Sid Vicious än Roma i Serie A de senaste 10-15 åren. Någon klubb som muckat mer med Inter-Juve-Milan, Lega Calcio, Figc, regeringen (i form av Berlusca), GEA och fan och hans moster.

Roma attraherar (zeman, spalletti, capellos först år), förnedrar sig (7-1...), skräller (borta mot Real och Barca), bryter ihop (4 tränare på 1/2 år), kommer igen (11 vinster i rad), sett till ambitionen förlorar mest, men när vi vinner - då jävlar vinner vi med besked. Spelare hotas (Emerson, Zebina), stöttas (Lima), andras barn räddas (Mexes), äktenskap förstörs (Montella) - allt med romas ultras skugga över sig. Och så Totti...

Inter måste lansera sitt egna pazza-begrepp. Roma slipper det, dom bara är istället... Hårdrock alltså. Heaven or hell. Att du föredrar en vinare till något mer stillsamt förändrar inget.

Citat:
...men sanningen är att om Bojan skulle lyckas i Roma, så hämtar Barcelona hem honom. Det är inget recept för att bli vinnare...

Givetvis är det så. Och floppar han så är dom oxå tvungen att köpa tillbaka honom. Och lyckas han bara ok, eller strax däröver - kommer han då duga för Barca med spelare som Sanchez och Messi, eller reas han ut till oss?

Som jag skrev i Silly-tråden - vi har lånat honom. Reviderade detaljer har kommit ut nu, men kortfattat så får Roma 5 miljoner för att låna honom 1 år. Lånar vi honom i två år så får vi 1 miljon euro. Hans lön är dryga 15 milj per år de kommande två åren.

Är många spelare som per år totalt kostar mer än så.

Citat:
...Jo för att jag håller på Cagliari, som konsekvent säljer sina bästa spelare och köper in okända spelare. Som inte har som affärsidé att vara losers, utan verkar välja det själv. Varenda jävel retar sig på att Cellino njuter av pengarna i Miami.

Men du kan väl inte gnälla över årets mercato? Ska bli spännande att se vad El Kabir kan uträtta, känns som det faktiskt är riktigt sannolikt han blir en hit hos er. Och Ibarbo, satans vilket älgkliv han har. En attraktion, men mer sannolikt hade han lyckats som löpare om han slipat på tekniken. Suazo dock känns som helt fel. Men fel kändes även Acquafresca ifjol så dom tar ut varandra... hmm...

Ytterligare en stabil mittenplacering igen skulle jag tippa på.
2011-07-24, 10:38
Medlem
4522s avatar
Citat:
Hmm... ser att 4522 och zach håller på att tjata på varandras klubbar. Och visst kan jag förstå kritiken mot att Udineses ägare bara vill maximera vinsten utifrån en väldigt lyckad affärsidé. Spelare vill gärna till klubben eftersom det är en möjlighet att gå vidare, och klubben har ett bra rykte. Med duktiga medarbetare lyckas man kombinera bra resultat både på planen och i böckerna. Men man kommer aldrig att bli vinnare...

Roma däremot vill förtvivlat bli vinnare och väljer därför att kopiera en vinnare. Zach kan tycka att det är rock'n roll, men sanningen är att om Bojan skulle lyckas i Roma, så hämtar Barcelona hem honom. Det är inget recept för att bli vinnare.

Hur jag kan snacka skit om 4522 och zachs lag? Två av de absolut mest kunniga skribenterna i tråden. Jo för att jag håller på Cagliari, som konsekvent säljer sina bästa spelare och köper in okända spelare. Som inte har som affärsidé att vara losers, utan verkar välja det själv. Varenda jävel retar sig på att Cellino njuter av pengarna i Miami.

Nene har inte riktigt lyckats hittills i Cagliari, och nu har man köpt in El Kabir från Mjällby. Som enda back-up finns Suazo, som Inter kört i botten under fyra år, men som har stort hjärta för Cagliari. Inga andra anfallare, inte ens någon egen ung talang... Vafan...

Precis som FabioAugusto nämnde så klarar de nog kontraktet ändå. Ingen kan riktigt förstå hur. Men jag inbillar mig att det handlar om stolthet och moral. Mot alla jävla odds.

Haha, riktigt stort att du avbryter din semester och kommer in här och medlar. Serie A-trådens egen Dag Hammarskjöld.
2011-07-24, 13:43
Medlem
Cesena har värvat allas vår favorit - den anonyme Marco Rossi! Samtidigt som Lorenzo Medici beskriver han som bättre än vad ryktet säger och att han ser ett "par väldigt fina Serie A-säsonger" i han. Vivoli... VART ÄR DU????!!!!!
2011-07-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Cesena har värvat allas vår favorit - den anonyme Marco Rossi! Samtidigt som Lorenzo Medici beskriver han som bättre än vad ryktet säger och att han ser ett "par väldigt fina Serie A-säsonger" i han. Vivoli... VART ÄR DU????!!!!!

Nääääää!!! Vafan!

Jag känner bara uppgivenhet. Det blir det här:

När Argentina åker ur VM & Copa America blir det nästan så att jag slår ut med armarna & skrattar åt eländet, hur komiskt allt är. Det är liksom bara maktlöshet som övergår i ett trött garv.

När Napoli missar scudetton blir det en sån där känsla att; "Jaja det var en bra säsong ändå". Det bjöds på chokladkaka med vispgrädde men det var slut på blåbär. Hade varit jävligt gott med blåbär till den desserten men jag är nöjd ändå.

Terrordåden i Norge renderar i en sorts chock & ledsamhet även om man egentligen bara väntade på sådana här grejer. Samhället är så uppskruvat att inget förvånar. Man biter ihop & inser att så här är det.

Att Cesena ville satsa på Anonyme Rossi renderar bara i uppgivenhet. Jag är uppgiven.

Märk väl att det inte handlar om att han är någon direkt dålig spelare. Han har säkert mycket talang & skicklighet. Utan det handlar mer om att min bild av fotbollen som en eldig & rivig sport, där det slits, dribblas, klantas, tacklas, gestikuleras & rivs ner, förstördes av att se den här tradige anonyme spelaren jogga runt & enbart täcka av ytor. Han motsvarar inte min bild av en italiensk Serie A-back. Påminner mer om vissa spelare man sett i Allsvenskan som inte direkt bjudit publiken på något ballt.

Vad är det förresten för jävla "rykte" som Medici snackar om? "Bättre än ryktet"? Han har väl inget rykte överhuvudtaget?
2011-07-25, 21:34
Medlem
Vill bara göra er uppmärksamma på att FIGC släpper spelschemat till 2011/2012 på onsdag. Äntligen kan man bläddra igenom omgångarna och leta lediga helger man kan åka ner på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in