Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Serie A-tråden är en tråd för vuxna män som förväntas uttrycka sig som vuxna män. Barn och kvinnor är inte välkomna. Endast MILFar.
Vem startar första matchtråden förresten? Jag är för jävla mätt, provade någon ny sorts bredbandig färskpasta med vitlök och persilja och snodde ihop en scampi-sås med tomater och röd pesto till denna... blev visst lite för mycket... burp. Ett kungarike för en Grappa!
- F.G
Väl talat.
Jag investerade hela eftermiddagen på en Boeuf Bourguignon, som familjen nu avnjutit. Inte så italienskt, men jag avnjöt Peroni under tillagningen och vin under måltiden (franskt i grytan och italienskt i kocken). Och nu stillas eftersvettningarna av en filu 'e ferru dvs en sardisk akvavit.
Jag börjar med andra ord bli redo för calcio. Jag har inte kollat om Coppa Italia sänds någonstans, men oavsett så väljer jag att uppleva Pirlos återkomst. Det kan bli en bra match mellan lagen som jag alltmer ser som favoriter till att göra upp om lo Scudetto.
Det saknas en hel del spelare, men det kommer tillsammans med tidigare matcher ändå kunna ge en indikation.
Dessutom så är det som jag nämnde en hel del matcher i Coppa Italia, som även de kan ge en fingervisning om hur lagen står.