Resultat: .
0%
röster
2011-08-21, 17:06
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Man läser inte i tråden på ett tag, när man kommer tillbaka är inte Brille, 4522, Vivoli eller F.G här utan en hetsig "Barca-pojke" som hatar Milans mittfält.

Helt ofattbart att man kan kalla Montolivo en av Italiens bästa mittfältare...
2011-08-21, 17:11
Medlem
nämn fem bättre mittfältare i italien då
2011-08-21, 17:27
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfdfdsdefssd
nämn fem bättre mittfältare i italien då
Pirlo, Palombo och Marchisio är på rak arm tre mittfältare som jag tycker är bättre.

Men skitsamma egentligen, det är klart att Montolivo håller landslagsklass. Däremot är det bara löjligt att som DinPappaLiknarMig () försöka framställa honom som långt bättre än Aquilani. Sanningen är väl att de båda två håller ungefär samma klass.
2011-08-21, 18:21
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Jag har alltid undrar varför Juvu supporter hatar Inter mer än milan har det med calciopoli 2006 och göra?

Ja
2011-08-21, 19:00
Medlem
snillet_1s avatar
Jag tycker Marchisio är en makalöst medioker mittfältare. Inte dålig, men inte heller speciellt bra.
2011-08-21, 19:10
Medlem
marcisio har ju sina stunder men är väll med i juve för att han har spelat i juve länge så han är väll lite av det juve som behöver tas bort
2011-08-21, 19:11
Medlem
Fula Gubbens avatar
Serie A-tråden är en tråd för vuxna män som förväntas uttrycka sig som vuxna män. Barn och kvinnor är inte välkomna. Endast MILFar.

Vem startar första matchtråden förresten? Jag är för jävla mätt, provade någon ny sorts bredbandig färskpasta med vitlök och persilja och snodde ihop en scampi-sås med tomater och röd pesto till denna... blev visst lite för mycket... burp. Ett kungarike för en Grappa!

- F.G
2011-08-21, 19:43
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Serie A-tråden är en tråd för vuxna män som förväntas uttrycka sig som vuxna män. Barn och kvinnor är inte välkomna. Endast MILFar.

Vem startar första matchtråden förresten? Jag är för jävla mätt, provade någon ny sorts bredbandig färskpasta med vitlök och persilja och snodde ihop en scampi-sås med tomater och röd pesto till denna... blev visst lite för mycket... burp. Ett kungarike för en Grappa!

- F.G
Viss mat kräver sin digestivo.

Vad är det egentligen för tillställning i afton, den här Berlusconi-bucklan? Har det inte blivit lite många såna här matcher inför säsongen?
2011-08-21, 19:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Viss mat kräver sin digestivo.

Vad är det egentligen för tillställning i afton, den här Berlusconi-bucklan? Har det inte blivit lite många såna här matcher inför säsongen?

Ändå ett ganska coolt initiativ, lite som för-VM -- man kan bry sig lagom mycket, det finns lite prestige med, och blir det bra matcher så är det en bonus. Milan-Juventus 20.40 på TV10 alltså... undrar om det är dessa matcher som gör att TV10 inte visar någon Ligue 1 ännu.

Tror jag har TVn på med ljudet lågt i bakgrunden, en sorts kompromiss.

- F.G
2011-08-21, 20:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ett kungarike för en Grappa!

- F.G

Men för helvete Grappa är ju så jävla vedervärdigt, synen blir ju nedsatt så du kan ju inte följa någon fotboll. Ta ett glas Chianti istället mycket bättre till fotboll.

Jag minns pappsen försök att försöka lära mig dricka Grappa nere hos honom i Lazise.....huvaligen.

Matchen ikväll är den av stor betydelse? (ursäkta min novis)
2011-08-21, 20:10
Medlem
Citat:

- F.G
Väl talat.

Jag investerade hela eftermiddagen på en Boeuf Bourguignon, som familjen nu avnjutit. Inte så italienskt, men jag avnjöt Peroni under tillagningen och vin under måltiden (franskt i grytan och italienskt i kocken). Och nu stillas eftersvettningarna av en filu 'e ferru dvs en sardisk akvavit.

Jag börjar med andra ord bli redo för calcio. Jag har inte kollat om Coppa Italia sänds någonstans, men oavsett så väljer jag att uppleva Pirlos återkomst. Det kan bli en bra match mellan lagen som jag alltmer ser som favoriter till att göra upp om lo Scudetto.

Det saknas en hel del spelare, men det kommer tillsammans med tidigare matcher ändå kunna ge en indikation.

Dessutom så är det som jag nämnde en hel del matcher i Coppa Italia, som även de kan ge en fingervisning om hur lagen står.
2011-08-21, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Men för helvete Grappa är ju så jävla vedervärdigt, synen blir ju nedsatt så du kan ju inte följa någon fotboll. Ta ett glas Chianti istället mycket bättre till fotboll.

Jag minns pappsen försök att försöka lära mig dricka Grappa nere hos honom i Lazise.....huvaligen.

Matchen ikväll är den av stor betydelse? (ursäkta min novis)

Större betydelse för Juventus då många förväntar sig att dom ska vara mycket bättre än förra året. Laget måste spelas ihop eftersom många nya har kommit. Milan skiter nog i hur det går om man ställer upp med Antonini, Oddo, Gattuso, Bonera och Ambrosini i startelvan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in