Resultat: .
0%
röster
2011-07-17, 18:39
Bannlyst
Hallenius och Granqvist är uttagna i Genoas trupp till träningslägret i Österrike.

Vem vet, kanske blir det Hallenius som startar på topp för Genoa kommande säsong.
2011-07-17, 19:11
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mjo, riktigt intressant blänkare om ritiron för Genoa -- bägge svenskarna alltså med, liksom Palacio, Kucka, Constant m fl. Och förstås Marco "The real one" Rossi och Omar "kungen" Milanetto, den sistnämnde som fyller 36 nästa år men tydligen bedöms hålla för ännu en säsong. Inget konstigt med det, han gjorde en jämn och solid insats i sin defensiva mittfältsroll, och sen misstänker jag att fansen gillar honom!

Tvålkoppen Eduardo i målet är alltså inte med, och det är nu klart att han lånas hem till Benfica, förhoppningsvis permanent. På ingång ryktas om Viviano, Frey eller Storari -- snacka om att välja mellan champagne, single malt-whisky och Napoleon-cognac. Fick för mig att Frey var klar för någon annan klubb, men det kan ha varit en av mina återkommande Serie A-drömmar.

Lite betänkligt är att anfallaren Boselli inte är med på träningslägret -- han gjorde några bra inhopp och stod bl a för säsongens viktigaste mål 2010/11, när han sköt ned Sampdoria till Serie B i sista minuten av Lanterna-derbyt. Har inte sett honom på någon transfer-lista, någon som vet? Vivioli?

I mina ögon svaga spelare som Chico och Zuculini tycks vara på väg ut, eventuellt även den hygglige men svårplacerade Mesto. Destro är tydligen klar på lån till nykomlingarna Siena, ska bli kul att följa honom där.

Genoas mittfält kan bli något riktigt sevärt, om Constant och Kucka hittar varandra. I övrigt ser truppen bra ut, men en seconda punta utöver Palacio behövs när Blommansson nu försvunnit, och jag är inte 100 på att backlinjen har lika mycket resurser på bänken som förra säsongen. Det ser faktiskt inte alls osannolikt ut att Granqvist kommer att få speltid, Hallenius är väl mer tveksamt.

- F.G
2011-07-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Ssl ibland är du bara för rolig

Har jag fel? Skit i att jag kalla er äckliga jävlar. Men har jag fel i att det är bra? Det är läktarkultur. Det vet du om du står i er curva. Nån måste bestämma annars kommer det bli krig under matcherna i all evighet.
2011-07-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Lite betänkligt är att anfallaren Boselli inte är med på träningslägret -- han gjorde några bra inhopp och stod bl a för säsongens viktigaste mål 2010/11, när han sköt ned Sampdoria till Serie B i sista minuten av Lanterna-derbyt. Har inte sett honom på någon transfer-lista, någon som vet? Vivioli?

- F.G

Har ingen aning eftersom jag inte följer mercaton, men Mauro Boselli är ju där på lån från Wigan. Det handlar väl om hur Wigan tänker inför säsongen. Man har ju colombianen Hugo Rodallega som jag tycker är en helt makalöst vass & kvick spelare. Boselli är enbart en striker & kan enbart spela center, han skapar väl inte så mycket själv utan behöver passningar, men så är han en oerhört tuff striker också.

Jag såg en Wiganmatch mot Chelsea som vevades i repris häromdagen. Rodallegas explosivitet & skicklighet är ju enorm. Hur man kan undvika att utnyttja Boselli som box-spelare bredvid Rodallega fattar jag inte. Dom borde använda honom själva. Vid tidpunkten när Boselli lånades ut spelade Wigan enbart med Rodallega ensam på topp.

Att Boselli hade högst snittbetyg i Genoa säger kanske inte så mycket då han inte spelade särskillt mycket, men jag tycker ändå inte att jag överskattar honom. Rodrigo Palacio, som var den med högst betyg i Genoa, är en spelare som med lite god vilja (eller mycket god vilja?? ) kan sägas påminna en del om denne Rodallega. Både Wigan & Genoa borde alltså kunna ha extremt stor nytta av Boselli. Men det är ju som sagt bara min uppfattning.
2011-07-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Har jag fel? Skit i att jag kalla er äckliga jävlar. Men har jag fel i att det är bra? Det är läktarkultur. Det vet du om du står i er curva. Nån måste bestämma annars kommer det bli krig under matcherna i all evighet.

Fast på Vångavallen i Trelleborg har jag aldrig hört talas om att det skulle ha förekommit några evighetslånga stridigheter om platserna på kortsidan. Fast det beror kanske på att nån stenhård falang sedan länge markerat vem som styr. Antar att det rör sig om en falang som även är involverad i smuggling via Polen-färjorna.

Fan, blåste inte Juve Trelle på stålar i samband med Isaksson-affären? Trelle skulle fått pengar när Isaksson såldes vidare men Moggi sket väl rätt rejält i Bo Forsén? Forsén var nog en mupp i sammanhanget som Moggi sopade under mattan som grus, så han tvingades vända sig till FIFA för att få rätt. Hade det varit på Gunnar Perssons tid som ordförande hade nog Moggi fått smaka på annat & krypa till korset.
2011-07-17, 20:42
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl

Har aldrig sagt att du har fel, jag håller faktist med i det du säger, tycker bara det är fel att dom ska göra det framför familjer osv, precis som scampia säger.

Sedan så skriver du som en 10åring, du har för mycket hat i dig människa.
2011-07-17, 21:51
Medlem
Gerrard89s avatar
Någon som vet vilken datum Serie A startar på? Kan man få tag på en kalender?
2011-07-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Har aldrig sagt att du har fel, jag håller faktist med i det du säger, tycker bara det är fel att dom ska göra det framför familjer osv, precis som scampia säger.

Sedan så skriver du som en 10åring, du har för mycket hat i dig människa.

Ok, bra.

Ja jag vet. 10 år är väl att ta i. Men hat det finns. Blir så när man lever med ett visst lag.
2011-07-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Någon som vet vilken datum Serie A startar på? Kan man få tag på en kalender?

27 juli eller senare släpps schemat.
2011-07-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Fast på Vångavallen i Trelleborg har jag aldrig hört talas om att det skulle ha förekommit några evighetslånga stridigheter om platserna på kortsidan. Fast det beror kanske på att nån stenhård falang sedan länge markerat vem som styr. Antar att det rör sig om en falang som även är involverad i smuggling via Polen-färjorna.

Ingen uppfattning eller någon kommentar till detta.
2011-07-18, 17:41
Medlem
Sia-Inters avatar
Ska Inter behålla Scudetton ifrån 2006:
23 röster: Ja
2 röster: Blankt
1 röst: Nej

Överklaga hur mycket du vill kära Agnelli, jag hoppas det gör att dopingtitlarna ifrån 94-98 ifrågasätts..
2011-07-18, 18:51
Bannlyst
Milan är i samtal med både Montolivos och Pastores agent om en övergång till Milan.

Galliani erbjuder Cassano + 6 miljoner för Montolivo, Fiorentina vill dock ha 10 miljoner. Återstår att se ifall Viola ändrar sig. Montolivo har ju bara ett år kvar på kontraktet så det är nog bäst att få ut det mesta av honom nu i sommar.

Braida och Galliani för diskussioner med Pastores agent om prislappen på runt 50 miljoner euro kan sänkas. Förmodligen bjuder man runt 15-20 miljoner direkt och sen en betaloption på över 3 år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in