Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
http://dielleroma.livejournal.com/1657.html
En väldigt intressant intervju med Baldini där han pratar om allt mellan himmel och jord samt så säger han att det dels var hans fel att Oriali fick ta skit i passaffären med Recoba.
Den som orkar ta sig igenom hela texten kommer byta favoritlag. Så jävla grym är Baldini.
Bortsett från det, om ni nu väljer att inte göra det förnuftiga och utnämna er till romanisti så... Känns det inte lite som att en sån som Baldini faktiskt kan vara en som tar de första stapplande stegen mot en
trovärdig och 100% schysst calcio? Som ledare för en av de större klubbarna kommer han ju onekligen få en del inflytande, och kan "bara" hela skutan dirigeras åt rätt håll så känns det ändå som det finns tillräckligt många starka och färgstarka som sen kan hålla kursen mot nåt värdigt.
Jag menar Pozzo, De Laurentiis, Lotito har ju resultatmässigt starka lag. Sen har vi ju naturligtvis Lotitos lite mer skärpta tvillingbrorsa Zamparini samt vad det förefaller reko Della Valle.
Givetvis sticker Palermos och Lazios ledare ut från mängden, men känns som allt finns där för att kunna väga upp Inter, Milan och Juves starka ställning.
Samlingen har ju stålar, en massa förnuft och kompetens, publiken och vem fan vågar mucka med en grupp som åtminstone har två killar som är långt mer oberäknelig än De Laurentiis som delar ut rakhögrar...
Nu känns det iof som en utopi att dom här ska kunna enas. Jag menar inte ens Lotitios tre hjärnceller kan enas om att dom verkligen borde flytta, men
OM... Tar dom rygg på Baldini så tror jag vi kommer nånstans.