Resultat: .
0%
röster
2011-07-18, 19:07
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Inte nog med att tråden överlevt sig själv med 2 månader, nu börjar det bli dålig stämning också. Tycker gott vi kan klistra den här tråden för all framtid, bara ändra rubriken till "Serie A året runt och för alltid" eller något sånt.

Får vi göra det för mod så är det fan klart att vi ska göra det, låt aldrig denna tråd dö ut!
Och till något annat, som Sia skrev så får Inter behålla sin Scudetto från 2006, Agnelli måste dra sönder sitt hår nu som matadoren gjorde i "Tjuren Ferdinand".
2011-07-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Ska Inter behålla Scudetton ifrån 2006:
23 röster: Ja
2 röster: Blankt
1 röst: Nej

Överklaga hur mycket du vill kära Agnelli, jag hoppas det gör att dopingtitlarna ifrån 94-98 ifrågasätts..

Vad var deras motivering till att de inte ska fällas? Som jag har förstått det hade tydligen Inter onekligen fällts om dessa "nya" bevis hade varit tillgängliga 2006 (eller vill du upplysa mig?), inte ens Interisti själva tror nog VERKLIGEN att de hade 0 % inblandning whatsoever i Calciopoli, och det tror nog inte någon annan heller.

07/08-säsongen kommer alltid vara färsk i minnet.
2011-07-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Vad var deras motivering till att de inte ska fällas? Som jag har förstått det hade tydligen Inter onekligen fällts om dessa "nya" bevis hade varit tillgängliga 2006 (eller vill du upplysa mig?), inte ens Interisti själva tror nog VERKLIGEN att de hade 0 % inblandning whatsoever i Calciopoli, och det tror nog inte någon annan heller.

Inga var rena. Inte ens ASM.
2011-07-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Inga var rena. Inte ens ASM.

Skulle inte bli förvånad om det råka sig visa att Pradé hade vart igång med några olagliga aktiviteter... allt man har nu dock framme är ett samtal från han innan en match mot Atalanta (som vanns 1-0) i en säsong vi sluta åtta (men var ändå nära nerflyttning) och en vädjan om att ta bort en avstängning på Totti inför en match mot Juve.

Småsaker gentemot Roms skam S.S Merda.
2011-07-19, 09:19
Medlem
zachs avatar
Och apropå AS Merda, aka AS Hårdrock eller Anarchico Sportiva Roma så...

Som påtalat, vi går emot. Av lathet (det är ju sommar) så citerar jag rakt av från: http://www.eurosport.se/il-calcio-al-corso_blog100/det-har-ar-ingen-revolution-(vi-bara-gar-emot-regeringen-lite)_post1005927/blogpostfull.shtml

"Det var ingen blygsam början för det nya Roma, att gå emot inte bara FIGC, utan självaste regeringen. De har ju kommit överens om att ingen klubb får sälja säsongskort till folk som inte har la tessera."

Holy jävla shit... Ingen tessera del tifoso i Rom!!
2011-07-19, 09:54
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach

Som påtalat, vi går emot. Av lathet (det är ju sommar) så citerar jag rakt av från: http://www.eurosport.se/il-calcio-al-corso_blog100/det-har-ar-ingen-revolution-(vi-bara-gar-emot-regeringen-lite)_post1005927/blogpostfull.shtml

"Det var ingen blygsam början för det nya Roma, att gå emot inte bara FIGC, utan självaste regeringen. De har ju kommit överens om att ingen klubb får sälja säsongskort till folk som inte har la tessera."

Goda nyheter så här på morgonen Bara hoppas att fler lag väljer att göra likadant.
2011-07-19, 14:48
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge

Nej jag tror absolut inte Inter hade fällts om dessa "nya" bevis hade varit tillgängliga 2006 eftersom att de var tillgängliga 2006 men att de precis då som nu ansågs vara irrelevanta. Det är fortfarande enormt stor skillnad på att samtala med domarcheferna något alla uppmanades att göra med den ton som Facchetti gör och med den ton som Moggi och grabbarna gör. Det värsta samtal team Moggi har försökt beskylla för är samtalet när de manipulerade ljudet så att det skulle låta som att Facchetti säger att han vill ha Collina till en match mellan Inter och Juventus. Vilket inte stämde. Att folk inte förstår att det är relevansen i samtalen som är viktiga och inte att man har samtalat är för mig ännu en gåta. För vidare läsning rekommenderar jag:
http://www.fcim1908.com/2011/07/kronika-sanningens-relativitetsteori-en-studie-i-hur-man-fabricerar-fakta/

Moggi må vara ute ur fotbollen på livstid, men hans kontaktnätverk inom media verkar inte vara litet alls vilket är hur han fortfarande sprider sitt skitsnack i media. Vill Agnelli dansa så får han dansa, men då kommer Inter också att dansa, till den här dagen har Inter inte gjort ett skit för att försvara sig om man jämför med vad som har gjorts för att attackera de.

Sedan herr ForvirradUnge så kan du nämna 2007/08 hur mycket du vill, er förra säsong var fan värre och de två senaste säsongerna har ni fått hur mycket straffar som helst. Vad som skiljer er ifrån Inter? Ni är för patetiska och för dåliga för att kunna nyttja era fördelar till egen vinning. 14 straffar och inte ens CL-spel vergognatevi.
2011-07-19, 14:51
Bannlyst
Någon som vet varifrån Juventus kapital kommer ifrån?
2011-07-19, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Någon som vet varifrån Juventus kapital kommer ifrån?

Ägarna Agnelli samt pengar från försäljningar. Marotta vill sälja 11 spelare, 15 miljoner euro för Melo har redan erbjudits av någon turkisk klubb.
2011-07-19, 14:56
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach

Stort, synd bara att vår Curva är tesserati och att man lär fortsätta vara så.. suck.

http://dielleroma.livejournal.com/1657.html En väldigt intressant intervju med Baldini där han pratar om allt mellan himmel och jord samt så säger han att det dels var hans fel att Oriali fick ta skit i passaffären med Recoba.
Senast redigerad av Sia-Inter 2011-07-19 kl. 15:02.
2011-07-19, 16:41
Avslutad
Jag hoppas innerligt att Roma väljer Kameni som målvakt, har gillat honom sen flera säsonger tillbaka och har även hoppats tidigare säsonger på att roma skulle värva honom. Visst han är inte alltid 100%-ig men av vad jag har sett är han bättre än vad många tror och även bättre än stekelenburg(som det inte är något fel på iheller)

Jag hoppas dock att Bojan INTE kommer till Roma, har alltid tyckt att han var överskattad och överhypad, tror inte han blommar ut i Roma faktiskt.

Citat:
Sedan herr ForvirradUnge så kan du nämna 2007/08 hur mycket du vill, er förra säsong var fan värre och de två senaste säsongerna har ni fått hur mycket straffar som helst. Vad som skiljer er ifrån Inter? Ni är för patetiska och för dåliga för att kunna nyttja era fördelar till egen vinning. 14 straffar och inte ens CL-spel vergognatevi.

Roma fick även flest röda kort, visst kan verka suspekt att Roma fick så många straffar, men fusk njae tyvärr..

Orkar inte gå in på Roma/Inter "fuskdiskussioner" då jag och många andra inte har tillräckligt med inblick i vad som hände. Samtidigt så är det bättre att låta tiden utvisa detta har jag insett nu, right?
2011-07-19, 17:29
Medlem
zachs avatar
Citat:
http://dielleroma.livejournal.com/1657.html

En väldigt intressant intervju med Baldini där han pratar om allt mellan himmel och jord samt så säger han att det dels var hans fel att Oriali fick ta skit i passaffären med Recoba.

Den som orkar ta sig igenom hela texten kommer byta favoritlag. Så jävla grym är Baldini.

Bortsett från det, om ni nu väljer att inte göra det förnuftiga och utnämna er till romanisti så... Känns det inte lite som att en sån som Baldini faktiskt kan vara en som tar de första stapplande stegen mot en trovärdig och 100% schysst calcio? Som ledare för en av de större klubbarna kommer han ju onekligen få en del inflytande, och kan "bara" hela skutan dirigeras åt rätt håll så känns det ändå som det finns tillräckligt många starka och färgstarka som sen kan hålla kursen mot nåt värdigt.

Jag menar Pozzo, De Laurentiis, Lotito har ju resultatmässigt starka lag. Sen har vi ju naturligtvis Lotitos lite mer skärpta tvillingbrorsa Zamparini samt vad det förefaller reko Della Valle.
Givetvis sticker Palermos och Lazios ledare ut från mängden, men känns som allt finns där för att kunna väga upp Inter, Milan och Juves starka ställning.
Samlingen har ju stålar, en massa förnuft och kompetens, publiken och vem fan vågar mucka med en grupp som åtminstone har två killar som är långt mer oberäknelig än De Laurentiis som delar ut rakhögrar...

Nu känns det iof som en utopi att dom här ska kunna enas. Jag menar inte ens Lotitios tre hjärnceller kan enas om att dom verkligen borde flytta, men OM... Tar dom rygg på Baldini så tror jag vi kommer nånstans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in