Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Då är du tyvärr inte speciellt insatt, många Juventini har inte velat gå till Stadio Olimpico just för att Torino har den arenan, Delle Alpi var helt enkelt för dålig.
Var du på Elfsborg-Napoli ? Jag var där, och såg en del Napolisupportrar slå varandra efter matchen då Quagliarella sagt att han skulle spela för Juventus, men det nämner du givetvis inte.
På vilket sätt är jag inte insatt? Jag kom med påståendet att de har dålig publiksiffra. Stämmer det? Ja, tveklöst. Sen beror det väl på hur man definerar "bra" och "dåligt" antal på läktaren, men ni skulle nog vara med i toppen i Serie B's publikliga.
"Arenan var för dålig", "Våra konkurrenter spelar på arenan".. Dessa är enbart löjliga bortförklaringar. Är man italiens självutnämnt största lag ska man inte stanna hemma och tjuta för att man inte är nöjd med arenan. Det är ju bara absurt, som att Milan- och Laziosupportrar skulle vägra gå och se sina egna lag bara för att de delar arena med en rival. Pinsamt, rent utsagt.
Jag var på Elfsborg - Napoli, och jag såg inga Napolisupportrar slåss efter matchen. Om det nu är som du säger: Slogs de med kniv? Var det på klubbens familjedag framför hundratals småbarn? Det är inte ens jämförbart eftersom det inte är i närheten av samma sak. Hade jag hört någon försvara Quagliarellas val hade jag nog med lackat ur en aning.
Vi lägger ner allt nu lika gärna, helt sjukt att det kan utvecklas till en sån här diskussion enbart för att man inte förespråkar den här typen av händelser.