Resultat: .
0%
röster
2011-07-16, 14:57
Medlem
wrathexs avatar
Vet inte om någon har sagt det än, men att Juventus Ultras slåss mot varandra är inget nytt då det förekommer ett väldigt stort maktspel, speciellt inför den nya arenan. Inget jag gillar dock.
2011-07-16, 15:29
Medlem
He! He!
Jag gillar fan Scampias retorik med barnfamiljer. Det är ju fan skandal. Scampias & min klubb SSC Napoli är ju något heeeelt annat. En gemytlig & familjär fotbollsförening. Ett besök på San Paolo är som en heldag på Gröna Lund eller Liseberg, fast med fotboll på menyn istället för karuseller. Stadium-värdar utklädda till björnen Baloo & Lille Skutt går runt & bjuder barnen på sockervadd & drar igång "Andra sidan är ni klara-ramsor".

Fan, jag loggade egentligen in för att skriva om just Juventus publik men blev avbruten av den småroliga pajkastningen.
2011-07-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
He! He!
Jag gillar fan Scampias retorik med barnfamiljer. Det är ju fan skandal. Scampias & min klubb SSC Napoli är ju något heeeelt annat. En gemytlig & familjär fotbollsförening. Ett besök på San Paolo är som en heldag på Gröna Lund eller Liseberg, fast med fotboll på menyn istället för karuseller. Stadium-värdar utklädda till björnen Baloo & Lille Skutt går runt & bjuder barnen på sockervadd & drar igång "Andra sidan är ni klara-ramsor".

Fan, jag loggade egentligen in för att skriva om just Juventus publik men blev avbruten av den småroliga pajkastningen.
Nej, att komma till San Paolo som bortasupporter ska vara ett jävla helvete, och det är precis vad det är. Du ska bli bespottad, pissad på och knappt komma ut från arenan helskinnad. Det är den italienska läktarkulturen i ett nötskal.
Att springa runt med påkar och knivar varandra på uteserveringar där det finns barn på klubbens familjejippo "Summer Village" är dock jävligt långt ifrån samma sak, och det tror(och hoppas) jag även att du inser, Vivoli. Napoletani är inte guds bästa barn, men så här lågt finns det bara en klubb som sjunker.

Förstår inte vad det är för maktspel som pågår, Juve har ju ändå ingen publiksiffra att skryta med. Inte så att det kommer vara dragkamp om platserna.
Senast redigerad av scampia 2011-07-16 kl. 15:51.
2011-07-16, 15:58
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Nej, att komma till San Paolo som bortasupporter ska vara ett jävla helvete, och det är precis vad det är. Du ska bli bespottad, pissad på och knappt komma ut från arenan helskinnad. Det är den italienska läktarkulturen i ett nötskal.
Att springa runt med påkar och knivar varandra på uteserveringar där det finns barn på klubbens familjejippo "Summer Village" är dock jävligt långt ifrån samma sak, och det tror(och hoppas) jag även att du inser, Vivoli. Napoletani är inte guds bästa barn, men så här lågt finns det bara en klubb som sjunker.

Förstår inte vad det är för maktspel som pågår, Juve har ju ändå ingen publiksiffra att skryta med. Inte så att det kommer vara dragkamp om platserna.

Då är du tyvärr inte speciellt insatt, många Juventini har inte velat gå till Stadio Olimpico just för att Torino har den arenan, Delle Alpi var helt enkelt för dålig.

Sedan så är maktskapet mellan dom olika rivaliserande supportergrupparna relativt känt, se det som att vissa är höger och vissa är vänster, bara som ett exempel.
Var du på Elfsborg-Napoli ? Jag var där, och såg en del Napolisupportrar slå varandra efter matchen då Quagliarella sagt att han skulle spela för Juventus, men det nämner du givetvis inte.
Senast redigerad av wrathex 2011-07-16 kl. 16:03.
2011-07-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Då är du tyvärr inte speciellt insatt, många Juventini har inte velat gå till Stadio Olimpico just för att Torino har den arenan, Delle Alpi var helt enkelt för dålig.

Var du på Elfsborg-Napoli ? Jag var där, och såg en del Napolisupportrar slå varandra efter matchen då Quagliarella sagt att han skulle spela för Juventus, men det nämner du givetvis inte.
På vilket sätt är jag inte insatt? Jag kom med påståendet att de har dålig publiksiffra. Stämmer det? Ja, tveklöst. Sen beror det väl på hur man definerar "bra" och "dåligt" antal på läktaren, men ni skulle nog vara med i toppen i Serie B's publikliga.
"Arenan var för dålig", "Våra konkurrenter spelar på arenan".. Dessa är enbart löjliga bortförklaringar. Är man italiens självutnämnt största lag ska man inte stanna hemma och tjuta för att man inte är nöjd med arenan. Det är ju bara absurt, som att Milan- och Laziosupportrar skulle vägra gå och se sina egna lag bara för att de delar arena med en rival. Pinsamt, rent utsagt.

Jag var på Elfsborg - Napoli, och jag såg inga Napolisupportrar slåss efter matchen. Om det nu är som du säger: Slogs de med kniv? Var det på klubbens familjedag framför hundratals småbarn? Det är inte ens jämförbart eftersom det inte är i närheten av samma sak. Hade jag hört någon försvara Quagliarellas val hade jag nog med lackat ur en aning.

Vi lägger ner allt nu lika gärna, helt sjukt att det kan utvecklas till en sån här diskussion enbart för att man inte förespråkar den här typen av händelser.
Senast redigerad av scampia 2011-07-16 kl. 16:16.
2011-07-16, 16:10
Medlem
Det jag skulle fråga om är varför Juventus upplevde ett sådant extremt publiktapp under 2003-2005 (tror jag) dvs åren innan Calciopoli. Hade supportrarna redan tappat förtroendet för klubbledningen & anade vad som var på gång? Själva laget var ju väldigt framgångsrikt men ledningen fick mycket kritik & bla var det en infekterad konflikt kring arenan Delle Alpi.

Jag såg häromdagen på en inspelad match från Delle Alpi, första hemmamatchen i CL 04/05 mot Maccabi Tel Aviv. Zlatan var ny i klubben så det var mycket snack kring honom (som vanligt), Camoranesi gjorde matchens enda mål på nick, Tacchinardi var kapten. Men grejen var att där knappt var någon publik på arenan. Enligt Wiki bara 6 500 åskådare! Nu tyckte jag ändå att det verkade som fler då den sidan där kameran satt verkade rätt välfylld & de som var där höll ordentligt med låda. Motsatta sidan, den som kameran filmade, var nästan tom.

Nu är det ju så att Juventus, bla genom FIAT, kanske är Italiens populäraste lag medan klassiska Torino är klart mer folkkära i stan. Men det var väl just ungefär under de åren Zlatan spelade där som det var så otroligt lite publik på många av deras matcher. Vad jag kan minnas från förr så hade man välfyllda läktare på Delle Alpi. Under de dåliga åren i början av 90-talet när Roberto Baggio spelade där så var arenan välbesökt medan det blev en fundamental bojkott från fansen under Zlatans tid där då laget vann hela tiden.

Nu kan ju iof en klubb ha en oerhört galen atmosfär kring sig utan att det är publik på alla matcher & ofta är det ju just lag med galen publik som drabbas av problem med anhängarna. Igår kollade jag på en annan inspelad match, kval till EM 2008 mellan Kroatien-England. Då sade kommentatorn att han kunde förstå att den enorma Maksimir-stadion känns ödslig när där spelas seriefotboll eftersom Dinamo Zagreb sällan hade över 10 000 på sina matcher. Dinamo har bland de värsta huligansupportrarna man kan tänka sig vad jag förstått men detta kriteriet & den galenskapen eller passionen betyder ju inte alltid att arenan är välfylld. I dagens moderna fotboll är det kanske snarare klubbar som lyckas skapa ett familjärt nöjeskoncept som får fullsatta läktare, på bekostnad av just den vildsinta passionen.

Det blev lite underligt med den dåliga publiksiffran på Delle Alpi mot Maccabi Tel Aviv då Zlatan innan matchen i en intervju snackade om att han nu tagit klivet till en av de största klubbarna & att Ajax inte riktigt nådde upp till Juventus nivå. Tre veckor senare åkte Maccabi Tel Aviv till Amsterdam för att möta Ajax som då hade nästan 50 000 på sin match (enligt Wiki).

Sportsligt var ändå Juve överlägset Ajax då gruppen slutade följande:
1. Juventus 16
2. Bayern München 10
3. Ajax 4
4. Maccabi Tel Aviv 4
2011-07-16, 20:25
Medlem
Fula Gubbens avatar
Inte nog med att tråden överlevt sig själv med 2 månader, nu börjar det bli dålig stämning också. Tycker gott vi kan klistra den här tråden för all framtid, bara ändra rubriken till "Serie A året runt och för alltid" eller något sånt.
2011-07-16, 23:36
Medlem
Napoli fogna d'italia!!! Ja jag lägger mig i!!! Smutsiga jävla napolitani!!!

Juventini är fan inte bättre dom heller. Äckliga jävlar. Men jag tycker det är bra att dom slår på varandra. Fan, ny arena, nya förutsättningar. Nån måste ju bestämma. Fittorna som inte styr kan ju inte låta fittorna som redan styr bara byta arena. Dom måste ju visa att dom håller.
2011-07-16, 23:58
Medlem
Vad fan händer med tråden? Allt spårar... känner spontant såhär http://www.youtube.com/watch?v=aoKogh34UIo. En ny tråd kanske är på sin plats? Allt har ju trots allt sin tid...

Nu är det strax avspark för Argentina-Uruguay, kanske lossnar det för Cavani nu?
2011-07-17, 01:10
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=14mB-AYe6Tk
2011-07-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Napoli fogna d'italia!!! Ja jag lägger mig i!!! Smutsiga jävla napolitani!!!

Juventini är fan inte bättre dom heller. Äckliga jävlar. Men jag tycker det är bra att dom slår på varandra. Fan, ny arena, nya förutsättningar. Nån måste ju bestämma. Fittorna som inte styr kan ju inte låta fittorna som redan styr bara byta arena. Dom måste ju visa att dom håller.
Vilket bra och givande inlägg!
2011-07-17, 18:11
Medlem
wrathexs avatar
Ssl ibland är du bara för rolig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här