Resultat: .
0%
röster
2011-08-20, 10:43
Medlem
Årets kung, bästa spelaren, årets topp, årets flopp och skytteligavinnare. Han är allt!

ZLATAN IBRAHIMOVIC!!!!!!!!!!!!
2011-08-20, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Lazio kommer definitivt att tappa en dimension om de gör sig av med Zarate.
Möjligt, men en försäljning kommer också leda till väldigt mycket positivt. Zárate har inte varit bra (förutom några enstaka matcher) på två säsonger. Jag läser ofta kommentarer på Svenskafans av folk som säger att han inte får speltid, eller att han är i en svacka. Men faktum är att han får spela i princip hela tiden, och om man är konstant dålig i två säsonger är man knappast inne i en svacka.

Dessutom har han betett sig som en liten snorunge både mot vår lagkapten (Rocchi) och vår tränare (Delio Rossi/Reja). När han spelar är han EXTREMT självisk och visar prov på en urusel speluppfattning, han kan verkligen förstöra jättelägen genom att antningen börja dribbla när han har medspelare helt rena, alternativt ta ett skott ur dålig vinkel. När han blir utbytt börjar han grina. Lägg därtill att vi kommer få minst 130 miljoner vid en försäljning, pengar som kan användas till köp på Lugano och/eller Pjanic, så blir det uppenbart att en försäljning är absolut nödvändig.

Jag hoppas att han går till Arsenal, tror Wenger kan vara bra för honom. Med tanke på den potentialen så vore de väldigt synd om det inte blev en världsspelare av Zárate, men i Lazio kommer det aldrig ske.
Senast redigerad av viwil002 2011-08-20 kl. 11:18.
2011-08-20, 13:06
Bannlyst
Jag är lite orolig över hur dom italienska presidenterna agerar.

Pastore och Sanchez såldes till utländska klubbar trots intresserade i den inhemska ligan. Montolivo är tydligen inte på den italienska marknaden längre och Napolis president har gått ut med att han inte säljer sina spelare till en konkurrent.

Varför denna ovilja att sälja inom Italien? Det här är en akilleshäl där Italien halkar efter resten av länderna. Ligan blir urvattnad på stjärnor och det enda som klubbarna bryr sig om är ekonomisk vinst.
2011-08-20, 13:14
Bannlyst
Går rykten om att Totti och Boriello är riktigt missnöjda med Luis Enrique efter förlusten i Europa Leauge då båda fick värma bänk.
2011-08-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Jag är lite orolig över hur dom italienska presidenterna agerar.

Pastore och Sanchez såldes till utländska klubbar trots intresserade i den inhemska ligan. Montolivo är tydligen inte på den italienska marknaden längre och Napolis president har gått ut med att han inte säljer sina spelare till en konkurrent.

Varför denna ovilja att sälja inom Italien? Det här är en akilleshäl där Italien halkar efter resten av länderna. Ligan blir urvattnad på stjärnor och det enda som klubbarna bryr sig om är ekonomisk vinst.
Man kan ju undra varför en liten klubb som Udinese ska känna sig tvungen att acceptera pissbud på Sánchez från Inter, bara för att visa solidaritet med italiensk fotbolls konkurrenskraft.

En sak till: klubbarna i Serie A tävlar faktiskt mot varandra, i första hand. Sen är det klart att alla tjänar på om italiensk fotboll blir starkare, men jag tycker att det är lite väl långt steg att ta om klubbarna helt plötsligt ska börja hjälpa varandra.
2011-08-20, 14:02
Bannlyst
Zenit förebereder ett bud på Lavezzi som uppstiger till ca 308 miljoner kr.

http://www.football-italia.net/aug20k.html

Fina möjligheter för Napoli att sälja argentinaren och ta in flera spelare.
2011-08-20, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Verkar ha koll på Zarate...
Du har säkert rätt, men samtidigt så blir Lazio mer lättlästa.
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Går rykten om att Totti och Boriello är riktigt missnöjda med Luis Enrique efter förlusten i Europa Leauge då båda fick värma bänk.
Hmm om de inte får med sig Totti, så...

Det var ju ingen bra start att kalla honom för latmask, och sedan följa upp med att bänka honom.
2011-08-20, 14:32
Medlem
Ciao tutti!

Känner mig väldigt orolig inför säsongen som kommer med tanke på mitt kära Roma. Vad är det som händer egentligen? Så mycket snack, så mycket pengar (har det sagts iaf), men ändå förhållandevis liten verkstad upplever jag det som. Matchen i veckan i EL var rena skämtet sett till laguttagningen. Att sätta både Totti och Borriello på bänken samtidigt som man ställer upp med en av dem svagaste elvorna jag sett Roma ställa upp med på väldigt länge känns inte speciellt smart med tanke på att premiären mot Bologna ligger en vecka bort bara..

Nu sägs det att Totti och Borriello ska vara riktigt lacka på Luis Enrique. Cds skriver idag att Totti kräver/förväntar sig svar från spanjoren idag om varför han blev petad. Själv tycker jag att det är väldigt dåligt att börja såhär från Enriques sida, försöker han visa att Totti minsann inte är mer värd än någon annan (typ Caprari)? Inte omöjligt, men helt klart alldeles fel väg att gå i Roma. Totti är Roma i stort sett och om man börjar bli osams med honom blir man inte långvarig, vi har sett det förr med både Capello och nu senast Ranieri. Totti é Totti, basta!

Om vi kollar på värvningarna så är jag långt ifrån imponerad, det är intressanta spelare som kan bli bra men den här satsningen känns verkligen inte som en satsning da scudetto . Jag gillar Bojan och tror på honom, men det är ingen spelare som kommer stå pall mot ultras och hela Rom när det börjar blåsa kallt. Samma sak gäller Lamela och dem andra. Steklenburg kan bli bra, men det kommer ta tid.

Det var precis det här jag snackade om när Di Benedetto med flera började snacka om scudetto subito och sätta ribban så högt, Rom byggdes inte på en dag och inte Roma heller.. Fansen kommer inte ha mycket tålamod med detta projekt och frågan är om varken amerikanerna eller dem nya spelarna/ledarna (förutom Baldini och möjligtvis Sabatini) är beredda på vad som komma skall. Jag var skeptisk redan innan allt blev klart och mercaton började och min skepticism har knappast lagt sig. Visst det är 10 dagar kvar av mercaton så jag dömer ingen än, men snart..

Speriamo bene!
2011-08-20, 14:51
Medlem
Testa att söka på: Totti+Baldini+pigro (begränsa till senaste månaden).

Snacket de senaste veckorna har inte handlat om ”Projektet” utan om hur Totti behandlas. Och i den första tävlingsmatchen så bänkades han...
2011-08-20, 15:31
Medlem
Villons avatar
Manfredini friad, tydligen. Ett fall framåt för Atalanta i alla fall.
2011-08-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Zenit förebereder ett bud på Lavezzi som uppstiger till ca 308 miljoner kr.

http://www.football-italia.net/aug20k.html

Fina möjligheter för Napoli att sälja argentinaren och ta in flera spelare.
Napoli och Lavezzi har sagt att han kommer stanna. Dessutom tror jag knappast Pocho själv vill till Ryssland när han är i en viktigt skede i sin karriär. Kan förstå om han drar dit som 30+ och varvar ner för en fet lönecheck, men knappast nu. Och om Napoli nu skulle vara villiga att sälja skulle det inte ske 10 dagar innan fönstret stänger, för då hinner de inte ta in flera spelare, och definitivt inte någon värdig ersättare till Lavezzi.
Senast redigerad av scampia 2011-08-20 kl. 15:59.
2011-08-20, 16:45
Medlem
Enrique nämnde efter matchen att han ställde upp med bästa möjliga elva, då kan man nog själv klura ut att Totti bänkades pågrund av den skada han hade fått dagarna innan. Det är bara media som tar första bästa chansen att skapa skandalrubriker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in