Resultat: .
0%
röster
2010-09-01, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Gällande Milans super-mercato måste jag nämna den psykologiska effekten. Jag kan inte se det som särkilt rationellt att värva två offensiva spelare i ett lag som skriker efter föryngring på det defensiva mittfältet och i försvarsspelet. Men dessa värvningar är ändå en signal från Berlusconi till laget och till tifosi att Milan fortfarande är ett stort lag som satsar. Det skapas mycket positiv stämning kring laget nu, jag tror några av de äldre spelarna kan tända till av denna känsla, folket kommer strömma till på läktarna, laget kommer spela underhållande fotboll.

Allegri har nu några månader på sig att fundera ut hur det här laget skall kunna försvara sig när det vankas stormatcher i Champions League och toppmatcher i ligan. Mouriniho fick Pandev och Etoo att kämpa som hundar i defensiven, vi vet att Allegri aldrig kan begära samma saker av Robiniho, Pato och Ronaldiho. De sex/sju spelare som har hand om försvarsspelet måste göra fantastiska insatser ifall det skall räcka i de stora matcherna, jag räknar in Pirlo och Seerdorf i den siffran.

Milan måste börja rotera mer för att hålla spelare som Seerdorf och Pirlo riktigt fräscha till de stora matcherna, viktigt att man låter dem vila en och annan match mot bottenlagen. Att Boateng och Flamini fungerar som backupps.

Ambrosini är jag inte orolig över, han orkar alltid springa ett maratonlopp

Håller med i allt där. När Milan möter ett bollskickligt lag kommer man att förlora med 3-1, 2-1 eller 3-2 pga mittfältet och försvaret.
2010-09-01, 20:57
Bannlyst
Jag som vart lite av en serie A skeptiker är helt jävla förtjust nu, fan va passande att tv4sport har tagit över serie A nu!
Och jag ville se zlatan i Real madrid men jag tycker nog fan Milan va ett bättre val. Fyfan de har all kapacitet att spela världens vackraste fotboll!! och kul att se Zlatan i ett sånt lag.
2010-09-01, 21:01
Medlem
Serie A är helt klart mycket mer intressant efter Milans stora satsning. Jag håller på inget lag men det vore tråkigt om Inter vinner igen så vi får hoppas på Milan/Roma/Juventus!
2010-09-01, 21:02
Medlem
Det fina med Milans mercato är annars spelare ut: Kaladze,Dida,Favalli,Huntelaar och Storari borta. Förhoppningsvis försvinner även Jankulovski snart.
2010-09-01, 21:23
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bnnbl
Det fina med Milans mercato är annars spelare ut: Kaladze,Dida,Favalli,Huntelaar och Storari borta. Förhoppningsvis försvinner även Jankulovski snart.

Plus att de blåste Barca och City på Zlatte och Robinho. De fick spelarna gratis jämfört med vad de kostade innan. Prinsen måste ha något att göra med Kaladzes övergång, kan inte se att något lag vill ha honom speciellt inte Genoa. Ända sättet att få bort Jankulovski är om Berlusconi skickar en hitman annars kommer han sitta kvar på bänken och räkna cashish.
2010-09-01, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Plus att de blåste Barca och City på Zlatte och Robinho. De fick spelarna gratis jämfört med vad de kostade innan. Prinsen måste ha något att göra med Kaladzes övergång, kan inte se att något lag vill ha honom speciellt inte Genoa. Ända sättet att få bort Jankulovski är om Berlusconi skickar en hitman annars kommer han sitta kvar på bänken och räkna cashish.

Som sagt, Genoas ägare och Silvio är riktigt goda vänner, Silvio hjälpte Genoas ägare (skirver genoas ägare då jag glömt namnet) ekonomiskt för 20-30 år sedan. Så nu gör han tjänster tillbaks, tex investerar i spelare som Silvio vill ha för att sen sälja halva spelaren / låna ut honom till Milan.

Finns att läsa på aftonhoran, hittar inte artiklen just nu men ska leta
2010-09-01, 21:45
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Som sagt, Genoas ägare och Silvio är riktigt goda vänner, Silvio hjälpte Genoas ägare (skirver genoas ägare då jag glömt namnet) ekonomiskt för 20-30 år sedan. Så nu gör han tjänster tillbaks, tex investerar i spelare som Silvio vill ha för att sen sälja halva spelaren / låna ut honom till Milan.

Finns att läsa på aftonhoran, hittar inte artiklen just nu men ska leta

*Preziosi.

Är en bunt med många nya användare i denna tråd nu, kan det vara för att Zlatan är tillbaka i Italien?
Jag hoppas verkligen att ni som har varit/är skeptisk till Serie A ger det en chans denna säsong, finns en hel del riktigt bra matcher och att vilket lag som helst egentligen kan skrälla mot dom större. Dock finns det ju som sagt skitmatcher i varje liga men hoppas innerligt att vissa av er ger det en chans.
2010-09-01, 22:24
Medlem
Sia-Inters avatar
Får Milan behålla Thiago Silva skadefri ser jag faktiskt en riktigt stor chans till att de lyckas i CL och i ligan.. Nesta i all ära är en av de bästa mittbackarna genom tiderna och är fortfarande en av de bästa i Europa, men den här Thiago Silva är ett unikum, sällan har jag skådat en så brytsäker och duktig mittback i positionsspelet som samtidigt kan matcha de snabbaste anfallarna i snabbhet. Han har allt och kommer äga Milans mittbackslås i åratal framåt.
2010-09-01, 22:44
Medlem
Amors avatar
Vad är detta? Massa folk har helt plötsligt börjat gilla Serie A! Miraklens tid är inte förbi.
2010-09-01, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Vad är detta? Massa folk har helt plötsligt börjat gilla Serie A! Miraklens tid är inte förbi.

Du har väl följt Serie A sen 60 talet
2010-09-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Mina gamla kompisar Torino ligger sist i Serie B efter två omgångar. WTF? Ett gammalt storlag från en av Italiens största städer. Här kommer blod att flyta...

Jag hoppas att de tar sig samman. Men åtta tränare under de senaste två åren inger inte förtroende. Att klubben dessutom är till salu späder bara på.

Som jag uppfattar det, så är de extremt beroende av kaptenen Rolando Bianchi (24 mål i Serie B + 2 i Play off). Och nu när han är skadad så är det svårt.

Trist.
2010-09-01, 23:09
Medlem
JerraLasts avatar
Gissar att det finns någon här som varit på Italien och kollat på fotboll, jag tänkte åka ner och se på Milan - Fiorentina nu i November, någon som kan hjälpa mig hitta var jag beställer biljetter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in