Resultat: .
0%
röster
2012-07-17, 21:02
Medlem
4522s avatar
Inter har värvat Mudingayi, jag visste väl att allt mitt prisande skulle bära frukt!!
2012-07-17, 22:07
Medlem
Donadonis kommentar angående försäljningen av Ibra & Silva samt FFP: "L'obiettivo di tutte le società dovrebbe essere il fair play finanziario, no? Beh, allora non si può mica avere la botte piena e la moglie ubriaca. A qualcosa bisogna rinunciare."
http://www.goal.com/it/news/7/calciomercato/2012/07/17/3248223/donadoni-promuove-la-scelta-del-milan-di-cedere-ibra-e

Dvs det är som att ha en full flaska och en berusad fru, man måste ge upp något. Man kan alltså inte följa FFP och behålla Ibra & Silva…

Ett ganska vanligt uttryck i Italien, men fortfarande skönt, och troligen ganska nära sanningen.

PS. Jag hade svept flaskan och satt på frun, men det är väl kanske den svenska lösningen?
Senast redigerad av Brille68 2012-07-17 kl. 22:18.
2012-07-18, 12:19
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Dvs det är som att ha en full flaska och en berusad fru, man måste ge upp något. Man kan alltså inte följa FFP och behålla Ibra & Silva…

Ett ganska vanligt uttryck i Italien, men fortfarande skönt, och troligen ganska nära sanningen.

PS. Jag hade svept flaskan och satt på frun, men det är väl kanske den svenska lösningen?

Nej, det är den ryska lösningen. Den svenska lösningen är att svepa flaskan och bli utskälld av frun.

Serie A blir en väldig, stornäst profil mindre, och att även Lavezzi drar känns nästan ännu värre. Nu får vi hoppas att nya fotbollshjältar kliver fram, ungefär som Cavani gjorde för 2 säsonger sedan. Dags för Giovinco att bli ett riktigt affischnamn tro? Kan Jovetic bli det som Krasic misslyckades att bli?

Sedan kan väl något lag för fanken plocka hem Rossi från Spanien, det skulle vara en spännande injektion... om han nu kommer tillbaka i storform.
Senast redigerad av Fula Gubben 2012-07-18 kl. 12:23.
2012-07-18, 15:10
Medlem
Calogeros avatar
Edin Dzekos agent talar om en affär till Milan som mycket möjlig för bosniern, enligt agenten är det 70 % chans att Dzeko hamnar i Milan. Slå till nu Milan, för fan! Tror absolut att han hade kunnat bli en stjärna i Serie A.

14 mål på 16 starter i Premier League förra säsongen. Folk som säger att han varit en flopp i Manchester City har jag lite svårt att förstå.

Vill ni se PSG's presskonferens där Ibrahimovic presenteras kan ni se den nu på Fotbollskanalen, just nu är det Verratti som ligger i fokus.
2012-07-18, 16:01
Bannlyst
En skillnad mellan Ligue 1 och Serie A har varit att i Italien så har man kunnat behålla sina inhemska spelare i ligan. Detta håller dock på att förändras totalt. Balotelli, Rossi och nu Veratti och Borini t.ex. Och inte för att prata om tränare som Ancelotti, Capello, Mancini och Spaletti.

Får man inte ordning på nya arenor och de ekonomiska strukturerna inom fotbollen i Italien så är det helt klart större risk att Frankrike går om i ligarankingen än att man återtar tredjeplatsen från Tyskland.
2012-07-18, 16:38
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Edin Dzekos agent talar om en affär till Milan som mycket möjlig för bosniern, enligt agenten är det 70 % chans att Dzeko hamnar i Milan. Slå till nu Milan, för fan! Tror absolut att han hade kunnat bli en stjärna i Serie A.

14 mål på 16 starter i Premier League förra säsongen. Folk som säger att han varit en flopp i Manchester City har jag lite svårt att förstå.

Vill ni se PSG's presskonferens där Ibrahimovic presenteras kan ni se den nu på Fotbollskanalen, just nu är det Verratti som ligger i fokus.
Skulle så gärna vilja se Dzeko i milan! Väljer honom före tevez alla dagar i veckan som det också ryktats om.
2012-07-18, 16:42
Medlem
oralzinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
Skulle så gärna vilja se Dzeko i milan! Väljer honom före tevez alla dagar i veckan som det också ryktats om.

Något personligt emot Tevez då eller? Dzeko är en mycket sämre spelare, men visst han har ett fint facit i Manchester City.
2012-07-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Något personligt emot Tevez då eller? Dzeko är en mycket sämre spelare, men visst han har ett fint facit i Manchester City.

Även jag anser att Dzeko är att föredra, killens löneanspråk är inte lika "utomjordiska", hans egenskaper uppskattas av Allegri och han lider inte av kronisk hemlängtan till och från som Argentinaren. Att killen utöver det är Milanista gör väll saken ti biff? Men Onkel sägs föredra Tevez, så vi får se hur det blir. Men det verkar som Dzeko ligger nära till hans nu.
2012-07-18, 18:35
Medlem
Cambijaos avatar
Dzeko har dock världens sämsta bollkontroll, man blir helt chockerad ibland.
2012-07-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Nej, det är den ryska lösningen. Den svenska lösningen är att svepa flaskan och bli utskälld av frun.
...
På tal om problem inom familjen…

När man tar en snabb titt på förra årets lönekostnad för Milan som var groteskt hög (€160 miljoner), så ser man att ca hälften av netto-lönerna nu är borta, och förmodligen mer än hälften av den totala lönekostnaden:
http://a.yfrog.com/img686/5962/m5i.png

Och även med nytt blod och kanske något “större” namn typ Dzeko så hamnar man på en helt annan nivå än tidigare.
2012-07-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
På tal om problem inom familjen…

När man tar en snabb titt på förra årets lönekostnad för Milan som var groteskt hög (€160 miljoner), så ser man att ca hälften av netto-lönerna nu är borta, och förmodligen mer än hälften av den totala lönekostnaden:
http://a.yfrog.com/img686/5962/m5i.png

Och även med nytt blod och kanske något “större” namn typ Dzeko så hamnar man på en helt annan nivå än tidigare.

Det känns faktiskt inte bara bra, utan fantastiskt bra att Milan nu har börjat det dem skulle ha börjat med för några år sedan. Senatorerna är borta (blandade känslor) och det finns något att börja snickra på. Det finns nu tid och tankar på att plantera något vackert, något som växer sig starkt, växer sig så starkt som ett fornstort Da Milan. Fan, jag älskar nästan denna situation. 2017 dricker jag och Adriano prosecco ur Cl bucklan och tittar upp på Silvio, som har gått bort. Men som myser i himlen.
2012-07-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock
2017 dricker jag och Adriano prosecco ur Cl bucklan och tittar upp på Silvio, som har gått bort. Men som myser i himlen.
Att Milan vinner CL 2017 är väl inte helt osannolikt, däremot vore det en enorm skräll om Berlusconi kommer till himlen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in