Resultat: .
0%
röster
2011-07-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Juventussupportrar slåss med varandra i Bardonecchia, och en har knivhuggits.

http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/Juventus/15-07-2011/juve-scontri-fazioni-ultra-802036054543.shtml

Så det ska va.
2011-07-16, 12:15
Bannlyst
Bilder på Palermos nya arena som ska byggas i jul. http://www.ilpalermocalcio.it/it/media/photogallery.php?id=5863

Måste säga att Italien äntligen har ryckt upp sig. Flera klubbar ska bygga nya arenor. Nu fattas bara en upprustning av San Siro och så har man Europas grymmaste arenor.
2011-07-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fast det är ju inte bara Juventus som har maktspel om kurvan. Känns ganska väntat i och med den nya arenan och det lär dyka upp hämndaktioner under sommaren.
Det gör det inte OK att knivhugga varandra framför barnfamiljer.
2011-07-16, 12:47
Medlem
FabioAugustos avatar
Fan vad PK-kärringaktigt, scampia. Släng inte in "barnfamiljer" som något slags argument, det fixar övrig media bra själva.
2011-07-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Fan vad PK-kärringaktigt, scampia. Släng inte in "barnfamiljer" som något slags argument, det fixar övrig media bra själva.

Och hur fan gör det mig till PK-kärring? Jag är mest pro-ultrà här inne, garanterat. Jag är däremot inte för att man springer in med påkar och rök på en lunchplats för familjer, tillika Juvesupportrar, och börjar slåss med knivar. Om du tror att detta tillhör ultraskulturen kanske du borde ta någon 101-klass, för du verkar inte ha någon aning. Är kanske inte lika ball som du och tycker att det är OK, men vad vet jag..
Senast redigerad av scampia 2011-07-16 kl. 12:58.
2011-07-16, 13:29
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Och hur fan gör det mig till PK-kärring? Jag är mest pro-ultrà här inne, garanterat. Jag är däremot inte för att man springer in med påkar och rök på en lunchplats för familjer, tillika Juvesupportrar, och börjar slåss med knivar. Om du tror att detta tillhör ultraskulturen kanske du borde ta någon 101-klass, för du verkar inte ha någon aning. Är kanske inte lika ball som du och tycker att det är OK, men vad vet jag..
Det var knappast så jag menade, utan att slänga in "barnfamiljer" är det sunkigaste och minst nyansskiftande grejen man kan göra i en diskussion.
2011-07-16, 13:40
Medlem
Citat:
Det var knappast så jag menade, utan att slänga in "barnfamiljer" är det sunkigaste och minst nyansskiftande grejen man kan göra i en diskussion.
Så även om barnfamiljer är just den avgörande faktorn till varför en händelse inte blir OK, så får man inte slänga in det ordet? Om Juvesupportrarna hade knivhuggit varandra på avlägsen plats hade jag enbart garvat åt patetiken. Nu blir det en helt annan femma. Förstår inte ens vad du försöker få fram med dina inlägg, utan det känns mest som du suttit och letat mainstream-internet-ultra-åsikter på STHLM-Södra.
2011-07-16, 14:01
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Så även om barnfamiljer är just den avgörande faktorn till varför en händelse inte blir OK, så får man inte slänga in det ordet? Om Juvesupportrarna hade knivhuggit varandra på avlägsen plats hade jag enbart garvat åt patetiken. Nu blir det en helt annan femma. Förstår inte ens vad du försöker få fram med dina inlägg, utan det känns mest som du suttit och letat mainstream-internet-ultra-åsikter på STHLM-Södra.
Jag är inte alls förtjust i hardcore-ultras-kultur, just "extrem" supporterkultur är en av de få sakerna jag inte lägger någon större vikt vid när det kommer till fotboll.

Och nej, du verkar ha lite svårt att få in. Jag orkar inte förklara en tredje gång.
2011-07-16, 14:33
Medlem
Citat:
Jag är inte alls förtjust i hardcore-ultras-kultur, just "extrem" supporterkultur är en av de få sakerna jag inte lägger någon större vikt vid när det kommer till fotboll.

Och nej, du verkar ha lite svårt att få in. Jag orkar inte förklara en tredje gång.
Ha lite svårt att få in? Kom med ett ordentligt argument istället för att påstå att ordet "barnfamilj" inte är nyansskiftande. Helt hjärndöd diskussion du drar upp.
2011-07-16, 14:36
Medlem
hehe, fortsätt så här grabbar
2011-07-16, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
hehe, fortsätt så här grabbar
Saknades bara att Mr.Attentionwhore skulle lägga sig i med ett givande inlägg. Har du några kompisar?
2011-07-16, 14:38
Medlem
Citat:
Saknades bara att Mr.Attentionwhore skulle lägga sig i med ett givande inlägg. Har du några kompisar?
Fan står ju på din sida här, tycker också det är ett sanslöst onödig och intetsägande ämne att debattera, i synnerhet på ett fotbollsforum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in