Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Beror på hur långt tillbaka i tiden vi ska gå? Jag vill minnas att en mittfältsräv vid namn Niclas Nylén varit i Italien och härjat. Jag minns honom enbart för att han senare hoppade på "guldruschen" till Kina som Pelle Blohm startade. Det var under guldåren då Malmö FF-spelare rankades riktigt högt, dom hade väl en en helt sjuk streak med flera SM-guld där på sent 80-tal. Just nu har vi även Robert Buqaj som tillhör Albinoleffe men är utlånad till Halmstad, är det va?
Malmö FF tokdominerade Allsvenskan med fem raka seriesegrar åren 1985-1989.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fotbollsallsvenskan#Allsvenska_seriesegrare_genom_ .C3.A5ren
Med spelare som Jonas Thern, Stefan Schwarz, Martin Dahlin osv. (Som jag skrev för ett par dagar sedan så slog de ut Inter ur Europacupen (CL) 1989/90. Inter som vunnit Serie A överlägset året innan, med spelare som t ex Zenga, Bergomi, Brehme, Matthaus, Serena, Klinsman osv tränade av Trapattoni.) Malmöspelarna bildade sedan grundstommen till laget som tog brons i VM 1994, efter Romarios Brasilien och Baggios Italien.
Glory days, en guldålder för oss som älskar fotboll.
Mitt sociala liv sabbade delar av min calcio-helg. Men jag såg tyvärr Cagliari mot Udinese, även om jag inte haft möjlighet att logga in på Flashback. Cagliari gjorde en ok match fram till att de släppte in första målet i slutet av första halvlek. Men kunde inte alls matcha framförallt Sanchez och Di Natales kvalitet. När väl Cagliari var tvungna att gå framåt så lämnades de ytor som Udinese är fantastiska på att utnyttja.
Cagliari hade lite mer bollinnehav och lite fler avslut, men var inte ens nära. Vafan...
Men "hade Cagliari haft Di Natale hade de legat 3:a". Eller vad tror du 4522? Spy på din jävel
Milano-lagen hackar. Udinese är nu nio poäng efter Milan, nio omgångar kvar och det lag som går klart bäst. Det ska ju inte gå, men ...
Napoli kan åter vara med i matchen om lo Scudetto på allvar.
Men det är trots allt Tottis dag. Han är fan kung!