Resultat: .
0%
röster
2011-03-13, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Luc Castaignos målar i Eredivise igen och jag börjar alltmer tro att Branca och Morattis lilla guldklimp är något stort för framtiden... Han har gjort 11 mål nu på 21 matcher under sin första säsong som proffs vilket får ses som riktigt bra.

Kul att du gör dina antagande efter vad som presteras i eredivise.

Vilken miss

http://www.fotbollskanalen.se/video?videoId=1.2052654

2011-03-13, 17:32
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Kul att du gör dina antagande efter vad som presteras i eredivise.

Vilken miss

http://www.fotbollskanalen.se/video?videoId=1.2052654

Har du något annat antagande att göra om Luc eller? Att en spelare som är 18 år och gör 11 mål på 21 matcher i Eredivise är en fin talang för framtiden är ett rimligt antagande men jag vet inte vad du vill komma fram till..
2011-03-13, 18:06
Medlem
F.D.Ls avatar
Är det någon som vet hur det går till i Serie A när han har fått 5 gula kort? Blir det en automatisk avstängning i X antal matcher?
2011-03-13, 18:08
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.D.L
Är det någon som vet hur det går till i Serie A när han har fått 5 gula kort? Blir det en automatisk avstängning i X antal matcher?
Tror att det är något i den här stilen..
4 gula= avstängning
Sedan 4 till
Sedan minskas det.. 3- 2-1 osv osv.
2011-03-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Beror på hur långt tillbaka i tiden vi ska gå? Jag vill minnas att en mittfältsräv vid namn Niclas Nylén varit i Italien och härjat. Jag minns honom enbart för att han senare hoppade på "guldruschen" till Kina som Pelle Blohm startade. Det var under guldåren då Malmö FF-spelare rankades riktigt högt, dom hade väl en en helt sjuk streak med flera SM-guld där på sent 80-tal. Just nu har vi även Robert Buqaj som tillhör Albinoleffe men är utlånad till Halmstad, är det va?

Malmö FF tokdominerade Allsvenskan med fem raka seriesegrar åren 1985-1989.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fotbollsallsvenskan#Allsvenska_seriesegrare_genom_ .C3.A5ren
Med spelare som Jonas Thern, Stefan Schwarz, Martin Dahlin osv. (Som jag skrev för ett par dagar sedan så slog de ut Inter ur Europacupen (CL) 1989/90. Inter som vunnit Serie A överlägset året innan, med spelare som t ex Zenga, Bergomi, Brehme, Matthaus, Serena, Klinsman osv tränade av Trapattoni.) Malmöspelarna bildade sedan grundstommen till laget som tog brons i VM 1994, efter Romarios Brasilien och Baggios Italien.

Glory days, en guldålder för oss som älskar fotboll.

Mitt sociala liv sabbade delar av min calcio-helg. Men jag såg tyvärr Cagliari mot Udinese, även om jag inte haft möjlighet att logga in på Flashback. Cagliari gjorde en ok match fram till att de släppte in första målet i slutet av första halvlek. Men kunde inte alls matcha framförallt Sanchez och Di Natales kvalitet. När väl Cagliari var tvungna att gå framåt så lämnades de ytor som Udinese är fantastiska på att utnyttja.

Cagliari hade lite mer bollinnehav och lite fler avslut, men var inte ens nära. Vafan...

Men "hade Cagliari haft Di Natale hade de legat 3:a". Eller vad tror du 4522? Spy på din jävel

Milano-lagen hackar. Udinese är nu nio poäng efter Milan, nio omgångar kvar och det lag som går klart bäst. Det ska ju inte gå, men ...

Napoli kan åter vara med i matchen om lo Scudetto på allvar.

Men det är trots allt Tottis dag. Han är fan kung!
2011-03-13, 18:33
Medlem
FabioAugustos avatar
Jaha, Sampdoria var ju verkligen urkassa idag. Man kan inte skylla allting på Palombos frånvaro. Poli, kom igen, visa lite! Frågan är vad som händer i sommar, egentligen. In med Delneri och ta in två fyrtorn a la Plasmati, Bogdani eller Toni som man kan bomba bollar på? Hade icke förvånat mig. Varken att man tar in Delneri eller hämtar in värdelösa (sett till priset, då) anfallsalternativ. Garrone håller nog hårt i plånboken.

Jag hörde att Cissé vill lämna Grekland. Han och Biabiany på topp...

Då skulle man ställa upp såhär;

Cissé - Biabiany
Oväsentliga spelare
Palombo
Oväsentliga spelare

Världsklass. Palombos långbollar på springande negerstrikers hade varit det enda anfallsalternativet som hade behövts!

Lodi är en bra värvning för Catania, dock, och Llama kanske fortfarande kan bli den nya Vargas. Synd att han skadade sig ifjol när han var på gång. Man hade ju kunnat rabbla Cataniaargentinare hela dagen, men Maxi Lopez.... Hur attans kunde han göra 11-12 mål på en halv säsong ifjol? En mycket underlig spelare, jag minns fortfarande hans Barcelonadebut mot Chelsea så väl. Ett av fotbollsvärldens stora frågetecken.

Marchese på vänsterbacken har en väldigt underlig frisyr. I vissa kameravinklar ser det ut som en frilla som Tacchinardi hade varit stolt över (eller, nåja), medans i andra vinklar ser han ut som världens äldsta 26-åring. Gabriel Militofrilla, kallas det väl.

Llamas mål idag, förövrigt: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/cristian-llama-sampdoria-8752455/
2011-03-13, 18:41
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Luc Castaignos målar i Eredivise igen och jag börjar alltmer tro att Branca och Morattis lilla guldklimp är något stort för framtiden... Han har gjort 11 mål nu på 21 matcher under sin första säsong som proffs vilket får ses som riktigt bra.

Afonso Alves gjorde 7 mål på en match i Eredivise. Det är en väldigt ojämn och dålig liga.
2011-03-13, 18:45
Medlem
Sia-Inters avatar
Afonso Alves var inte 18 år då och gjorde inte sin första säsong som proffs
2011-03-13, 18:51
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Mitt sociala liv sabbade delar av min calcio-helg. Men jag såg tyvärr Cagliari mot Udinese, även om jag inte haft möjlighet att logga in på Flashback. Cagliari gjorde en ok match fram till att de släppte in första målet i slutet av första halvlek. Men kunde inte alls matcha framförallt Sanchez och Di Natales kvalitet. När väl Cagliari var tvungna att gå framåt så lämnades de ytor som Udinese är fantastiska på att utnyttja.

Cagliari hade lite mer bollinnehav och lite fler avslut, men var inte ens nära. Vafan...

Men "hade Cagliari haft Di Natale hade de legat 3:a". Eller vad tror du 4522? Spy på din jävel

Milano-lagen hackar. Udinese är nu nio poäng efter Milan, nio omgångar kvar och det lag som går klart bäst. Det ska ju inte gå, men ...

Napoli kan åter vara med i matchen om lo Scudetto på allvar.

Men det är trots allt Tottis dag. Han är fan kung!

Haha, fyfan! Att du ens drar upp bollinnehav och avslut en dag som denna ...

Jag ska kolla över mitt schema imorgon och är allting grönt så bokas biljetterna ner till Udine den 22/5. Här ska en scudetto (eller CL-plats, det kvittar faktiskt...) bärgas!
2011-03-13, 18:55
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Afonso Alves var inte 18 år då och gjorde inte sin första säsong som proffs
Det är inte Castaignos första säsong som proffs. Han spelade matcher redan ifjol. Att en kille från japanska high schoolligorna (inte ens collegefotboll, utan steget under det) kommer in och dominerar i Feyenoord (Miyaichi) säger väl egentligen det mesta.
2011-03-13, 19:21
Medlem
Citat:
Haha, fyfan! Att du ens drar upp bollinnehav och avslut en dag som denna ...
...
Jo, jag vet, men det var enda sättet jag kunde få in meningen: "hade Cagliari haft Di Natale hade de legat 3:a" på ett naturligt sätt. Nej men, nu fick jag in den igen. Kaskadspya?!

Från matchtråden:
Citat:
Kommer Brille68 dragandes med "hade vi haft Di Natale så hade vi legat 3:a"-argumentet idag så spyr jag.

Citat:
...
Jag ska kolla över mitt schema imorgon och är allting grönt så bokas biljetterna ner till Udine den 22/5. Här ska en scudetto (eller CL-plats, det kvittar faktiskt...) bärgas!

Låter gott! Det ser onekligen ljust ur, så någon framgång kommer du säkert att fa anledning till att fira. Frågan är hur långt det kan bära?

Och klart att det inte kvittar. Skulle Udinese fixa lo Scudetto hade det varit oändligt stort.
2011-03-13, 19:50
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Låter gott! Det ser onekligen ljust ur, så någon framgång kommer du säkert att fa anledning till att fira. Frågan är hur långt det kan bära?

Och klart att det inte kvittar. Skulle Udinese fixa lo Scudetto hade det varit oändligt stort.

Udinese har ett halvsvårt schema kvar, där Roma, Napoli och Milan är dom svåraste motståndarna. Sedan har man även några möten med kandidater i bottenstriden. Jag har, uppriktigt sagt, ingen aning om hur långt det kan räcka. Däremot vet jag att invånarna i Udine inte ens vågar lägga orden "Champions League" i munnen och än mindre "lo scudetto". Jag har dock (rätt ensamt) påpekat och skrivit att det blir en CL-plats i flertalet Udinese-forum och medier, måtte jag inte ha jinxat hela skiten.

En sak är i alla fall säker och det är att Di Natale satt 53 (!) ligamål från starten på förra säsongen till dags datum. Fortsätter han och Sanchez såhär så kommer Udinese att hota i titelracet också, var så säkra på det. Men och det här är ett stort jävla men... man har en tendens att hamna i skrämmande långa svackor under säsongen. Jag tror dock att det är relativt lugnt den här gången och att den mediokra höstdepressionen i inledningen var allt för nu.

Och sist men inte minst, det här är det vackraste Udinese jag upplevt under mina 16 år. Bierhoff var liksom Bierhoff och snudd på en one man army, senaste vändan i Champions League var en perfekt balanserad och kombinerad elva men inget av dom hade samma själ och hjärta som årets upplaga.
Senast redigerad av 4522 2011-03-13 kl. 20:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in