Resultat: .
0%
röster
2012-08-31, 16:19
Medlem
Ferry31s avatar
Tråkigt att inte Udinese nådde Champions League, men tror ändå att det kan gå bra för italienska lag i Europa trots allt. Juventus och Milan fick mycket bra lottningar i CL och i EL bör väl även de flesta ha en hyfsad chans att gå vidare?

Lazio och Udinese har dock rätt svåra grupper, men jag tror nog att man fixar det.
2012-08-31, 17:12
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Även om vi aldrig kommer att få ett svar på ickefrågan om det var nära eller inte så lyckas du ändå ha fel. Bra jobbat.

Det är ingen slump att ryktena upphörde precis på dagen som Conte drogs in på allvar i calcio scommesse. Vad Juventus initiala bud låg på är inte relevant. Då Wenger föredrog att sälja utomlands samt att RvP själv föredrog att lämna landet för att inte gå till en rival, så försökte Marotta med ett lågt bud till att börja med.

Sen dina påhitt om lönen. För det första så tjänar Buffon ungefär lika mycket som Van Persie gjorde i Arsenal. Där hade du bara fel på 10 spelare, men det lät hårt när du skrev ner det och hoppades att ingen skulle ifrågasätta.

Buffon tjänar 6 miljoner Euro. Van Persie skulle hamnat någonstans kring 7-8 miljoner enligt de mest frekventa uppgifterna. Alltså en kraftig ökning från Arsenal-lönen och alls inte någon lönesänkning. Dock är det en lägre lön än vad han skulle få i United, men om det är det du menar med lönesänkning så måste du lära dig att uttrycka dig tydligare.

Ja, hela världen är emot Juventus, olyckliga omständigheter - allt är orättvist . Nä, inte lika mycket som startelvan, men som 11 Juventus spelare - vilket skär sig ordentligt med Contes "inga divor" filosofi. Självklart visste han om att han kunda tjäna mycket mer i Premier League än i Serie A, dessutom slippa flytta/vara ifrån sin familj osv. Kan vi lägga ner nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Tråkigt att inte Udinese nådde Champions League, men tror ändå att det kan gå bra för italienska lag i Europa trots allt. Juventus och Milan fick mycket bra lottningar i CL och i EL bör väl även de flesta ha en hyfsad chans att gå vidare?

Lazio och Udinese har dock rätt svåra grupper, men jag tror nog att man fixar det.

Lazio tuffar på; ny tränare, Zarate tillbaka och Kozak börjar göra mål. Angående Udinese - om dom pissar bort sin chans på CL, vad kommer dom då inte göra med Europa League?
Senast redigerad av Spinnacer 2012-08-31 kl. 17:18.
2012-08-31, 17:38
Medlem
Marcens avatar
Ca 90 min kvar innan fönstret stänger. Lär inte hända så mycket mer hos Milan, Mesbah vill inte lämna och har bestämt sig för att tacka nej till alla erbjudanden, alltså ingen ny vänsterback.
2012-08-31, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Ca 90 min kvar innan fönstret stänger. Lär inte hända så mycket mer hos Milan, Mesbah vill inte lämna och har bestämt sig för att tacka nej till alla erbjudanden, alltså ingen ny vänsterback.

Stängs om 20 minuter.
2012-08-31, 17:57
Bannlyst
Vilket idiotvärvning av Udinese. Ranegie? På riktigt? Har sett honom spela i MFF och hans teknik håller ju inte ens på den nivån.
2012-08-31, 18:03
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karrojake
Vilket idiotvärvning av Udinese. Ranegie? På riktigt? Har sett honom spela i MFF och hans teknik håller ju inte ens på den nivån.

Som jag skrev i Silly-tråden, jag tror på Ranegié i Italien.

Som prima punta är det knappast den tekniska biten som är det primära. Fråga bara Luca Toni.
2012-08-31, 18:42
Medlem
Skönt att Viola plockade Luca Toni. Trodde dom skulle plocka nån bra.
2012-08-31, 19:19
Medlem
Spinnacers avatar
Då var det äntligen över.
2012-08-31, 20:23
Medlem
snillet_1s avatar
När kommer Gazzetta dello Sports lönesammanfattning?
2012-08-31, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
När kommer Gazzetta dello Sports lönesammanfattning?
4522 brukar presentera den en vecka eller max två in i september...

Allt för att lägga lite press på honom.

På tal om något helt annat så verkar Ekdal vara klar för landslaget. Ja på tal om att svenskar i allmänhet börjar samlas i Italien. Viktigt att det inte bara är en massa svenskar, utan att de faktiskt har en viss kvalitet.
2012-08-31, 20:31
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
4522 brukar presentera den en vecka eller max två in i september...

Allt för att lägga lite press på honom.

På tal om något helt annat så verkar Ekdal vara klar för landslaget. Ja på tal om att svenskar i allmänhet börjar samlas i Italien. Viktigt att det inte bara är en massa svenskar, utan att de faktiskt har en viss kvalitet.

Ja precis. Resten kan ju samla sig i Holland

Udinese-Juventus i helgen blir en fin karamell att suga på. Det blir intressant att se hur reparerade Udinese är sedan smällen i CL-kvalet.
2012-08-31, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ja precis. Resten kan ju samla sig i Holland

Udinese-Juventus i helgen blir en fin karamell att suga på. Det blir intressant att se hur reparerade Udinese är sedan smällen i CL-kvalet.

Jag ser nog Inter mot Roma som den godaste karamellen. Men Napoli mot Fiorentina kommer också att smaka gott...

Sedan har vi ångestfyllda matcher som Cagliari mot Atalanta och Bologna mot Milan. Jag lägger min plånbok på Cagliari och Milan!

Atalanta kommer att ha hemmaplan borta mot Cagliari, eftersom de vägrade att spela ens utan publik på Is Arena. Det är sånt som gör att Conti sätter dobbarna i knäskålen på en Atalantaspelare...

Milan måste leverera, även utan Abate, Pato och Robinho. Annars...

Så jag tror på dem inte pga deras styrka, utan för att de måste...

Gillar när det betyder något. Inte ett jävla spektakel! Utan på liv och död. Calcio!
Senast redigerad av Brille68 2012-08-31 kl. 20:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in