Citat:
Ursprungligen postat av
zach
Men står den där jävla muppen där och dregglar och ber och hoppas och håller tummarna för att få komma till de tunga elefanterna i Europa, jamen låt han gå "´hos" öde till mötes. Låt hans enda världsklass-säsong och efterföljande hybris placera åtskilliga kulor hos oss...
Jo, jag håller med. Vill han dra så får han ju göra det.
Det här måste dock gälla åt andra hållet med. Att man vill ha kvar spelare som faktiskt vill vara kvar & köra vidare i laget. Det bör ju vara rätt okej spelare, dom har ju trots allt värvats till laget. Spelare som är petade mest hela tiden vill ju oftast lira någon annanstans så det där löser sig automatiskt. Men att man (supportrar & klubbledning) vill byta ut massa spelare för att man förutsätter att ett "fönster" innebär att laget kommer bli bättre fattar jag inte. Om alla byter spelare med varandra så lär det ju inte ge optimalt resultat för alla & att snacka om att man vill inhandla lirare som sedan visar sig vara lojala är ju en haltande ekvation.
Ofta tittar folk mest på det nya & glömmer att när det nya kommer så försvinner ofta det gamla. Det kan inte bara komma nytt & nytt hela tiden utan att något försvinner & det kan då visa sig att allt inte bara blir bättre. Det här gäller helt klart fotbollen. Det är heller inte någon "folkvilja" som styr om folket inte klarar av att se konsekvenserna. Frågar man 3000 personer om de tycker att det är viktigt att det finns tex småbutiker i stadskärnan eller tigrar eller ekhagar så kommer i princip alla svara att de vill ha det. Ändå så funkar det ju inte om man samtidigt vill köra gasen i botten med utvecklingen för att man vill ha allt.
Givetvis måste spelare byta lag. Det uppstår ju ingen elit om alla lirar kvar i sina moderklubbar. Då hade fotboll varit som krocket, brännboll & spökboll där ingen vet vilka som är bra för det finns ingen elit att delta i. Jag säger detta för att distansera mig från bakåtsträvare som påstår korkade grejer som att "-Förr var IFK Norrköping östgötar". Jo, så hade dom ju snott spelare från hela Östergötland också!
Det behövs såklart en elit men den får inte vara för snäv. Forza Atletico!!!
PS. Krocket var förresten med som OS-gren i Paris år 1900.
Visst fan var det bättre förr!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Krocket_vid_olympiska_sommarspelen_1900#mediaviewe r/Fil:Croquet1900.jpg