Resultat: .
0%
röster
2012-11-04, 11:16
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Känner mig nästan personligen förolämpad av att Juventus förlorade en fotbollsmatch. Det var så länge sedan. Man vet inte hur man ska agera eller reagera. Det blir mest gutturala läten som "men vaf... öh! domarn! bah! men för helv...! ÖÖÖÖÖÖÖÖÖH!".

Och det kanske inte är mer att göra än att ge det till Inter. En väl genomförd fotbollsmatch gav tre poäng till det laget. Det är sånt som händer, en gång av femtio. Bara att bryta ihop och gå vidare.

Tror personligen att offside-målet var det värsta som kunde hända Juventus. Man hamnade på minus hos domaren som gjorde allt för att kompensera i andra halvlek efter att han blev varse sitt misstag. Men framförallt påverkade det spelarna som sedan uppträdde som att man var skyldiga till något.

Ta straffsituationen t ex. Aldrig i helvete att domaren hade kommit undan så billigt om man inte visste att man var "skyldig" Inter ett domslut. Luften gick ur helt enkelt och matchen borde väl ha slutat 1-1 där. Tyvärr så får Inter en del studsar med sig och första historiska förlusten på Juventus Stadium är ett faktum. Det var tvunget att komma någon gång.

Grattis Inter, nu blickar vi fram mot den hyperviktiga matchen mot Nordsjälland.
2012-11-04, 15:42
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Domaren som dömde Juve - Inter igår var nog den största stinsen jag har varit med om. Han var otroligt dålig och verkade vilja stå i centrum.

Vad exakt var det han blåste straff för? Var det en obefintlig hands? En obefintlig tröjdragning?

(Jag är helt neutral i matchen och ville bara se rolig fotboll)
2012-11-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Domaren som dömde Juve - Inter igår var nog den största stinsen jag har varit med om. Han var otroligt dålig och verkade vilja stå i centrum.

Vad exakt var det han blåste straff för? Var det en obefintlig hands? En obefintlig tröjdragning?

(Jag är helt neutral i matchen och ville bara se rolig fotboll)

Jag tror faktiskt att det var en tröjdragning & att domaren såg den men att de flesta reprisbilder missade den.
2012-11-04, 16:56
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det var en klockren tröjdragning på Milito som dock bara syntes från vissa vinklar. Påminner om Norges gamla straff mot Marocko eller vad det var i VM. Korrekt dömd, ingen skugga över domaren i den situationen. Juves ledningsmål var däremot en horribel offside-miss.
2012-11-04, 17:02
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det var en klockren tröjdragning på Milito som dock bara syntes från vissa vinklar. Påminner om Norges gamla straff mot Marocko eller vad det var i VM. Korrekt dömd, ingen skugga över domaren i den situationen. Juves ledningsmål var däremot en horribel offside-miss.

Haha, tänker du på Norges straff mot Brasilien i slutminuterna i VM 1998? Amerikanska domaren blev hånad tills en repris från rätt vinkel kom fram
2012-11-04, 17:22
Medlem
TheDarkKniggits avatar
"Er det straffespark?"
"Det er det!"
"Er det straffespark?"
"Det er det!"
"Er det straffespark?"

https://www.youtube.com/watch?v=jFzAsqveT0w
2012-11-04, 17:22
Medlem
Kan meddela er alla att Salvatore Aronica, den vandrande olycksfågeln, kungen av fotboll, pizzabagaren, har slagit till igen. Han har återigen dabbat sig. Inbytt på slutet mot Torino fick han inte så mycket speltid men ändå tillräckligt för att hinna med att måla en tavla som kostade segern.

1-1 blev det efter en misslyckad hemåtpassning som snappades upp av Toros inhoppare Gianluca Sansone.
2012-11-04, 17:29
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Tror personligen att offside-målet var det värsta som kunde hända Juventus. Man hamnade på minus hos domaren som gjorde allt för att kompensera i andra halvlek efter att han blev varse sitt misstag. Men framförallt påverkade det spelarna som sedan uppträdde som att man var skyldiga till något.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Domaren var sämst på båda hållen. Men tycker Juventus fick sota för att de gjorde ett misstag mest. Offside målet som Juventus gjorde måste nog varit det sämsta målet ett lag kunde göra på en fotbollsplan. Kompensation much? Juventus hade gula kort på nästan hela laget tillslut. Situationer som knappast skulle varit gult kort i andra matcher. Någon enstaka kanske. Straffen som Inter får är rätt. Men jag har sett situationen lite dåligt. Tycker Milito är utanför straffområdet när Marchisio börajar dra i tröjan. Samt att Juventus mur på frisparken var 1½ meter för långt bort. Vet inte om Juventus gjorde det med mening eller om domaren inte kan räkna.

Fan vad jag hatar snabba ledningsmål. Fan vad jag hatar domare som kompenserar för deras egna misstag. Vidals mål mot Inter måste finnas i historiens sämsta mål.

Förutom det så tyckte jag Inter gjorde en bra genomförd match. Helt klart bättre laget.
2012-11-04, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
"Er det straffespark?"
"Det er det!"
"Er det straffespark?"
"Det er det!"
"Er det straffespark?"

https://www.youtube.com/watch?v=jFzAsqveT0w

Jag tyckte synd om Marocko som var klart bättre än Norge i den turneringen men blev utslaget. Brasilien var redan klara i den sista matchen & gjorde en helt sanslöst nonchalant insats mot Norge som fick tre gratispoäng. Marocko mötte ett helt annat Brasilien & förlorade.
2012-11-04, 17:30
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Kan meddela er alla att Salvatore Aronica, den vandrande olycksfågeln, kungen av fotboll, pizzabagaren, har slagit till igen. Han har återigen dabbat sig. Inbytt på slutet mot Torino fick han inte så mycket speltid men ändå tillräckligt för att hinna med att måla en tavla som kostade segern.

1-1 blev det efter en misslyckad hemåtpassning som snappades upp av Toros inhoppare Gianluca Sansone.

Ett stort ögonblick värt att bevara inte bara i matchtråden utan även här, i alla fall för oss som följer Torino. Det festligaste med Aronica är hans ansiktsuttryck, han ser alltid ut som han vaknat upp på en annan planet och undrar vad fan det är som händer runt honom. Det kallas fotboll, Salvatore!

Mazzari uppskickad på läktaren dessutom. Nej, Napoli kommer att fortsätta tappa poäng här och var, som jag förutspådde igår, trots en striker i världsklass, tre utmärkta schweizare, och en Pandev som av okänd anledning blev mycket bättre sedan han lämnade Inter.

Pescara och Siena i botten vann bägge idag. De närmaste 2-3 omgångarna kommer tabellen att spricka upp ordentligt, tåget som definierar säsongen 2012/13 är på väg att gå. Innan dess har vi ett fint målkalas att vänta i form av Roma-Palermo.
2012-11-04, 18:49
Medlem
Missade dagens Calcio eftersom söndagen ägnades åt att minnas de som inte längre är här. God middag, frisk luft, årets första glögg och lite cognac… Livet är ok.

Skönt snack idag både i matchtråden och här.

Cagliari förlorade som väntat borta mot Fiorentina. Men det är inte i Florens Cagliari ska samla poäng. Gick som hastigast in på ett forum för att pejla stämningen och såg bl a kommentaren ”Hanno palle come mongolfiere i nostri mister” . Agazzi fick en del kritik men efter fyra raka vinster så tog man förlusten med någorlunda fattning. Pulga & Lopez kommer att kunna slå rekord i Cagliari…

Men kan i efterhand konstera att Cagliari saknade Conti, Nainggolan, Ariaudo, Avelar osv. Och Cossu och Pinilla är ännu inte redo för en full match. Man ställde upp med nio italienare och två utlänningar (svensk och brasse). Fyra av italienarna var sarder, fem om man vill räkna in Dessena. Bla Murru som är 17 år.

Nu väntar några svåra matcher mot Catania, Inter, Napoli, Udinese, osv… Men vafan de lagen har det minst lika tufft. De ska ju möta Cagliari…

Nu ser jag fram emot att hela jävla havet stormar. 7-1 till Roma!
2012-11-04, 18:54
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Domaren var sämst på båda hållen. Men tycker Juventus fick sota för att de gjorde ett misstag mest. Offside målet som Juventus gjorde måste nog varit det sämsta målet ett lag kunde göra på en fotbollsplan. Kompensation much? Juventus hade gula kort på nästan hela laget tillslut. Situationer som knappast skulle varit gult kort i andra matcher. Någon enstaka kanske. Straffen som Inter får är rätt. Men jag har sett situationen lite dåligt. Tycker Milito är utanför straffområdet när Marchisio börajar dra i tröjan. Samt att Juventus mur på frisparken var 1½ meter för långt bort. Vet inte om Juventus gjorde det med mening eller om domaren inte kan räkna.

Fan vad jag hatar snabba ledningsmål. Fan vad jag hatar domare som kompenserar för deras egna misstag. Vidals mål mot Inter måste finnas i historiens sämsta mål.

Förutom det så tyckte jag Inter gjorde en bra genomförd match. Helt klart bättre laget.
Fanns en del spelare till som borde ha kort enligt mig. Gula kort påverkar inte matchen så mycket heller som det solklara röda eller Asamoahs mål gjorde, straffen tycker jag är solklar, inte mycket att snacka om. Men sedan sitter jag ju med svartblåa glasögon på.

Tror inte folk förstår vilken match Inter gjorde igår. Det lär sättas i perspektiv när Juventus börjar mala ned de lag som kommer till Juventus stadium i framtiden eller när de får in en bra anfallare. Kul med Marotta som skojade om Inters tridente innan och sedan ville få det till att han gav Strama en komplimang... Livstidskontrakt till Strama!!

Btw: Vad fan gjorde Parma idag!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in