Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-01, 21:14
  #3721
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Bör jag skriva ner produktnyckeln?

För framtida bruk.

Om du har problem med aktiveringen så kan du alltid kontakta Microsofts aktiveringscentral och personlig support genom att göra följande ;

Ring 020 14 000 15
Ange tonval 2+2 (även för privatpersoner)

Du kommer att kopplas direkt till en representant som hjälper dig med om-aktivering för din licens.

Du kan givetivs även maila till activate@msdirectservices.com
Citera
2014-05-01, 21:20
  #3722
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mja, det är inga konstigheter att bränna ISO-filen som en bootbar data. Jag använder mig av IMGBurn och där väljer du bara detta alternativet. Man bränner skivan på en låg hastighet för att får bäst resultat.
Alright, tack så mycket. Så det är bara att välja "write image file to disk", sedan välja min windowskopia, destination -> Drive D (min dvdspelare) och sedan boota datorn och välja "boot from dvd"?

Edit: vänta vänta vänta... Tydligen var kopian som jag laddat ner redan en ISO fil. Men den är bara ca 3GB stor... På nån guide jag läst tidigare stod det att man borde ha ca 8GB utrymme för att få plats med windows 8.1? Men jag kanske kan köra ändå?
__________________
Senast redigerad av TovesTroll 2014-05-01 kl. 21:22.
Citera
2014-05-01, 21:25
  #3723
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Alright, tack så mycket. Så det är bara att välja "write image file to disk", sedan välja min windowskopia, destination -> Drive D (min dvdspelare) och sedan boota datorn och välja "boot from dvd"?

Japp -> http://i.imgur.com/MgPXNys.png

Leta upp ISO-filen via rullgardinen och bränn på 18x eller 20x. Du får inte bränna för snabbt för då kan bränningen misslyckas.

När du har skivan redo så får du under Bios ställa om så CD/DVD ligger först i startordningen. Lägg i skivan i släden och verkställ med F10 [oftast] och datorn startar om. Här ska du trycka igång skivan med te.x Enter. Följ sedan installationsprocessen.
Citera
2014-05-01, 21:31
  #3724
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Edit: vänta vänta vänta... Tydligen var kopian som jag laddat ner redan en ISO fil. Men den är bara ca 3GB stor.

Beror på vilken utgåva/version som du har. Är det x86 så ligger den på dryga 3GB.
Citera
2014-05-01, 22:05
  #3725
Medlem
Hej,

IE 11 i metro mode har börjat strula lite, eller rättare sagt det är går inte att surfa.

När jag skriver in en adress i baren och klickar enter händer inget, samma sak gäller om jag manuellt klickar på "Go" knappen.

Någon som varit med om detta tidigare?
Citera
2014-05-01, 22:18
  #3726
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Beror på vilken utgåva/version som du har. Är det x86 så ligger den på dryga 3GB.
alright alright då borde jag ha allt jag behöver för att lösa detta. Tack som fan ska du ha för all hjälp - inklusive den i hårdvarutråden
Citera
2014-05-01, 22:42
  #3727
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
alright alright då borde jag ha allt jag behöver för att lösa detta. Tack som fan ska du ha för all hjälp - inklusive den i hårdvarutråden

Ingen fara..

Uppgraderar 8 till 8.1 sedan via Windows Update eller Store. Då får du lite stabilare version.
Citera
2014-05-02, 12:00
  #3728
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ingen fara..

Uppgraderar 8 till 8.1 sedan via Windows Update eller Store. Då får du lite stabilare version.
Allt funkar mer eller mindre som det ska verkar det som. Dock så vill inte datorn ta emot de drivrutiner som jag försökt installera (har på CD som jag fick med datorn när jag köpte den). Det står att de är gjorda för Vista och tidigare OS... Ska jag försöka hitta drivrutiner på internet?
Citera
2014-05-02, 12:11
  #3729
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Allt funkar mer eller mindre som det ska verkar det som. Dock så vill inte datorn ta emot de drivrutiner som jag försökt installera (har på CD som jag fick med datorn när jag köpte den). Det står att de är gjorda för Vista och tidigare OS... Ska jag försöka hitta drivrutiner på internet?

Hårdvaran är anpassad för Vista och tidigare OS. Man kan finna drivrutiner som är skrivna för Windows 7 och installerar detta under kompatibilitetsmiljön -> http://i.imgur.com/ekKVceT.png

Men var beredd på att vissa drivrutiner inte vill fungera under detta nya operativsystem. Drivrutinen är inte skriven för Windows 8.
Citera
2014-05-03, 10:51
  #3730
Medlem
Tjena!

Har en piratkopia av Windows 8.1 installerad just nu. Lyckades inte aktivera Windows eftersom det inte fanns någon crack eller föraktivering i min torrent.

Någon som vet hur jag aktiverar Windows på smidigaste sätt?

Tusen tack!
Citera
2014-05-03, 12:29
  #3731
Medlem
KTKs avatar
Qubeat går inte avaktivera eller avinstallera

Det finns några mini högtalare 2st som drivs genom bluetooth som jag nyttjade vid nåt tillfälle.
När man går in på enhetshanterare för drivrutiner. Hänger drivrutinerna kvar ovsett. Om jag avinstallerar dom eller avaktiverar "Quebeat- HID för fjärrkontroll för ljud/video samt Qubet -stereo som är dom" . Så försvinner dom för stunden, ca 1 min sen, så kommer dom tillbaka i enhetshanteraren som dom alldrig vart avinstallerade? Har inte direkt nån skäl till nåt problem dom kan orsaka på datorn men säkert nåt "gruskorn i kuggarna" i laptopen. Och dom kräver uppdatering men det funkar inte heller. Kan det vara nåt annat problem eller hur gör jag för å bli veck drivisarna?
Citera
2014-05-03, 13:57
  #3732
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakk
Tjena!

Har en piratkopia av Windows 8.1 installerad just nu. Lyckades inte aktivera Windows eftersom det inte fanns någon crack eller föraktivering i min torrent.

Någon som vet hur jag aktiverar Windows på smidigaste sätt?

Tusen tack!

Ja, genom att köpa en licens. Inlägget är felplacerad för vidare hjälp. Sök eller ställ dina frågor i rätt forumdel och tråd -> (FB) Den officiella tråden om Windows XP, Vista och 7 / 8 - WGA och crack (Warez)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback