Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-28, 10:00
  #3709
Medlem
MadMuffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är du inloggad som administratör?

Du kan även raderar via kommandotolken.

Ja det är jag. Och ja, det kanske jag kan testa också. Är inte så duktig på det men ska försöka läsa mig fram till mer hur man går tillväga. Tack
Citera
2014-04-28, 10:49
  #3710
Medlem
sluggerbanans avatar
De där utmärkta ångerknapparna som fanns i tidigare windows finns de kvar i W8.1?
Kan inte hitta dem.
Citera
2014-04-28, 13:55
  #3711
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
De där utmärkta ångerknapparna som fanns i tidigare windows finns de kvar i W8.1?
Kan inte hitta dem.

Nyss uppstigen efter 12 timmars jobb inatt, men vilka ångerknappar syftar du på?
Citera
2014-04-28, 14:03
  #3712
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
De där utmärkta ångerknapparna som fanns i tidigare windows finns de kvar i W8.1?
Kan inte hitta dem.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nyss uppstigen efter 12 timmars jobb inatt, men vilka ångerknappar syftar du på?

CTRL-Z funkar fint.
Citera
2014-04-28, 23:27
  #3713
Medlem
benjas avatar
Tjenare!

Stötte på ett litet problem sist jag skulle uppdatera datorn.
Under uppdateringen får jag en blåskärm och datorn startar om. under uppstarten säger den självmant att uppdateringen ej gick att genomföra och att den skulle återställa mjukvaran till dess föregående utförande. Fine tänker jag men ack så fel det blev.

Nu kan jag inte öppna något som har med "windows 8" att göra. Metro går ej att öppna alls (vilket i för sig inte spelar någon större roll för mitt användande) men detta medför att alla lister och menyer som är designade i metrostil så som wifi-panelen vilken är kritisk då jag ofta befinner mig på nya nätverk..

Har försökt att googla på detta problem men kan inte få upp något bra svar.
Hoppas ni har några tips förutom att formatera om ( ) då jag har bytat disk i datorn vilket gör att den itne riktigt vill ta min USB sticka med drivrutiner längre.
Citera
2014-04-29, 05:36
  #3714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du ändrat under Bios?
En kompis hjälpte mig tack ändå <3

Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Om du kollar i manualen till datorn/moderkortet så finns det en beskrivning om hur du får fram "Bootmenyn" ibland kallas BBS meny eller liknande!!

Tryck på den tangenten precis när du startat datorn så skall du få upp en meny för att tillfälligt ändra 1:a startenhet till din DVD-skiva!

Vill du har en mer utförlig guide, kolla då in denna gratisguide: http://www.winguider.se/gratis/WG_GW8.zip

Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Om du kollar i manualen till datorn/moderkortet så finns det en beskrivning om hur du får fram "Bootmenyn" ibland kallas BBS meny eller liknande!!

Tryck på den tangenten precis när du startat datorn så skall du få upp en meny för att tillfälligt ändra 1:a startenhet till din DVD-skiva!

Vill du har en mer utförlig guide, kolla då in denna gratisguide: http://www.winguider.se/gratis/WG_GW8.zip

Använd sedan gärna: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/how-to
för att få mer kläm på nyheterna i Windows 8
Tack så mkt, jag är inte van med windows 8. Jag har alltid kört med windows 2000 xDD Och de mindfuckade mig totalt alltså.,
Citera
2014-04-29, 11:13
  #3715
Medlem
sgeddingagglis avatar
Vad fan är det för fel på min motherfuckande dator? Allt funkar finemang utom två saker, logga in på min epost och spela på king.com.

När jag ska logga in på eposten så kommer ett felmeddelande som säger att jag försökt uppdatera sidan medan jag varit inloggad. Och det har jag fan inte alls det. Eposten har jag på mail.com.

Och häromdan när jag skulle avreagera mig med lite farm hero på king.com så stannade uppladdningen av sidan på ungefär 10 %. Och där stannade den. Och där förblir den hur jag än bär mig åt.

Det knepiga är att det är bara de här två sidorna som jävlas med mig. Och på andra datorer är det inga problem med de här sidorna.

Nån som vet vad den här knepiga skiten kaan bero på?
Citera
2014-05-01, 15:55
  #3716
Medlem
[SIC]s avatar
Man blir ju fan knäpp på detta, hux flux så funkar inte fullskärm på min sekundära skärm (utvidgad)!?
Hur, när, vad har jag råkat klicka på för att ta bort denna funktion, nån som vet?

Eller ska jag behöva köra tredjaparts program för nåt som funkade i förrgår...

Win 8 x64
G750JX@1080p: HDMI->Smart TV@1080p
__________________
Senast redigerad av [SIC] 2014-05-01 kl. 16:02.
Citera
2014-05-01, 20:08
  #3717
Medlem
TovesTrolls avatar
Ponera att jag har en digital kopia av windows 8.1... Vad är bästa tillvägagångssättet att använda den för att formatera datorn (samma dator som den digitala windowskopian finns på)? Att lägga den på ett USBminne eller? Måste man ha en sån där ISO-fil då? Bör jag skriva ner produktnyckeln?

Osv osv, allt som vore bra att veta uppskattas!
Citera
2014-05-01, 20:16
  #3718
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Ponera att jag har en digital kopia av windows 8.1... Vad är bästa tillvägagångssättet att använda den för att formatera datorn (samma dator som den digitala windowskopian finns på)? Att lägga den på ett USBminne eller? Måste man ha en sån där ISO-fil då? Bör jag skriva ner produktnyckeln?

Osv osv, allt som vore bra att veta uppskattas!

Det finns verktyg för att får fram licensnumret till operativsystemet, Office, med flera.
Här är ett av dessa program -> http://www.belarc.com/free_download.html

Laddar hem och installerar programmet. Kör en analys och du får fram all information om datorn. Skriv ut detta om du har en skrivare.

Antingen med hjälp av ett USB-minne eller en ren DVD-skiva. Jag föredrar oftast det sistnämnda. Det är nog mycket av en vanesak som jag använder en bootbar skiva vid en installation.

Har du en giltig Windows 8 så kör du en avancerad installation. Du tar bort nuvarande operativsystem och läser in Windows 8 på denna partition.

Är man inte nöjd med Windows 8 och vill installerar te.x Windows 7 så utför du exakt samma sak här som ovan. Har du en giltig licens så skriver du in denna. Får du ett felmeddelande att licensen inte kan aktiveras så får man ringa till Microsoft och be dom återaktiverar licensen på nytt. Man behöver här då uppge Produkt:ID och detta tar ett par minuter.
Citera
2014-05-01, 20:50
  #3719
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det finns verktyg för att får fram licensnumret till operativsystemet, Office, med flera.
Här är ett av dessa program -> http://www.belarc.com/free_download.html

Laddar hem och installerar programmet. Kör en analys och du får fram all information om datorn. Skriv ut detta om du har en skrivare.

Antingen med hjälp av ett USB-minne eller en ren DVD-skiva. Jag föredrar oftast det sistnämnda. Det är nog mycket av en vanesak som jag använder en bootbar skiva vid en installation.

Har du en giltig Windows 8 så kör du en avancerad installation. Du tar bort nuvarande operativsystem och läser in Windows 8 på denna partition.

Är man inte nöjd med Windows 8 och vill installerar te.x Windows 7 så utför du exakt samma sak här som ovan. Har du en giltig licens så skriver du in denna. Får du ett felmeddelande att licensen inte kan aktiveras så får man ringa till Microsoft och be dom återaktiverar licensen på nytt. Man behöver här då uppge Produkt:ID och detta tar ett par minuter.
Okej tack, bra info, men måste jag då mixtra med min windowskopia så att det blir en ISO fil först?
Citera
2014-05-01, 20:55
  #3720
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Okej tack, bra info, men måste jag då mixtra med min windowskopia så att det blir en ISO fil först?

Mja, det är inga konstigheter att bränna ISO-filen som en bootbar data. Jag använder mig av IMGBurn och där väljer du bara detta alternativet. Man bränner skivan på en låg hastighet för att får bäst resultat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback