41 770 besökare online
1 081 858 medlemmar • 56 569 527 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Dator och IT Programvara: Windows
Svara på ämne
Ämnesverktyg
polisen-goteborg
Avstängd
polisen-goteborgs avatar
hej , när kommer det är ny windows kommer den att heta windows 8 ?
tråd vi prata om windows . bli kul att veta hur ni vet om windows.

cpskadan
Medlem
cpskadans avatar
Finns rykten om att Windows 8 släpps runt Juli, 2011.

OT: Ursäkta mig, men din svenska får mig att börja gråta. Vem är du?!

Alla dina inlägg består av extremt dålig svenska. Den värsta jag någonsin sett!
Snälla säg att du är ett troll, annars tappar jag framtidstron för landet Sverige
Senast redigerad av cpskadan 2010-06-12 kl. 02:14.

Gicka666
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisen-goteborg
hej , när kommer det är ny windows kommer den att heta windows 8 ?
tråd vi prata om windows . bli kul att veta hur ni vet om windows.

Nej det kommer nog inte heta windows 8.

Det var ju meningen att Windows Se7en egentligen skulle heta Windows Vienna eller Blackbomb. Dock så blev detta ändrat senare.

Microsoft lär nog inte göra något nytt nu på ett tag. dom har lyckats. precis som dom gjorde med XP. nu väntar dom minst 5 år.

[Strange Days]
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666

Det var ju meningen att Windows Se7en egentligen skulle heta Windows Vienna eller Blackbomb. Dock så blev detta ändrat senare.

Totalt fel.

"Blackcomb" och "Vienna" var s.k. kodnamn (code names) - alltså namn som endast användes internt inom Microsoft i utvecklingsfasen innan det officiella namnet spikades.

Blackcomb var från början en vidareutveckling av Windows XP (som f.ö. hade kodnamnet Whistler under sin utvecklingsfas).
Under utvecklingen av Blackcomb skapades en ny utvecklingsgren av bygget som fick kodnamnet Longhorn.
Longhorn vidareutvecklades sedermera till Windows Vista.

Utvecklingen av Blackcomb lades på is när utvecklingen av Longhorn-grenen tog fart.
En stor del av koden från Blackcomb-projektet återanvändes dock i utvecklingen av Windows 7, och Microsoft bytte då kodnamnet till Vienna.

Så Vienna är alltså det "inofficiella", interna Microsoft-kodnamnet för utvecklingsfasen av Windows 7.

penol700
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666

Microsoft lär nog inte göra något nytt nu på ett tag. dom har lyckats. precis som dom gjorde med XP. nu väntar dom minst 5 år.
Tre av tre meningar felaktiga. Bra jobbat! Varför ens skriva om du inte vet vad du snackar om?
Windows 8 kommer enligt Microsoft själva att släppas någon gång 2012.

Tumzo
Medlem
Känns en aning trist om framtida system kommer heta windows 8,9,10 osv... Funktion och innehåll är ju viktigast, men själv vill jag även ha lite småfräna och slagkraftiga namn.

penol700
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumzo
Känns en aning trist om framtida system kommer heta windows 8,9,10 osv... Funktion och innehåll är ju viktigast, men själv vill jag även ha lite småfräna och slagkraftiga namn.
Tycker att det skulle vara hur bra som helst om de höll sig till de namnen.
Hitta på dina egna namn och rita på dem på kartongen om det är så viktigt.

Gicka666
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Tre av tre meningar felaktiga. Bra jobbat! Varför ens skriva om du inte vet vad du snackar om?
Windows 8 kommer enligt Microsoft själva att släppas någon gång 2012.

What?
Windows 8 kallar microsoft det änsålänge bara för att dom har inte kommit på något namn. Namnen Vienna och Blackbomb var arbetsnamnen på Se7en (precis som XP hade arbetsnamnet Whistler), ingen av dom passade dock enligt MS så det fick bli se7en. (anledningen till att jag skriver Se7en är att Microsoft gav ut några wallpapers där det stod just: Windows Se7en.
Ja då blir det ju ca 5 år? dom började utveckla se7en 2007 och första alphan kom ut sommaren 2008, första betan i oktober och första officiella öppna betan kom i december 2008.
Senast redigerad av Gicka666 2010-06-12 kl. 10:50.

Noh
Medlem
Nohs avatar
Windows Se7en måste vara det fulaste smeknamnet någonsin.

Försök uttala det, Windows Ss-e-sju-en. Helt vrickat.

Hur kunde de ens hitta på något sånt. Helt sjukt.

Om jag förstår deras produktkarta som finns på IDG bland annat så kommer Windows 8 vara en s.k. Major Release. Stora ändringar dvs.

Gicka666
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Windows Se7en måste vara det fulaste smeknamnet någonsin.

Försök uttala det, Windows Ss-e-sju-en. Helt vrickat.

Hur kunde de ens hitta på något sånt. Helt sjukt.

Om jag förstår deras produktkarta som finns på IDG bland annat så kommer Windows 8 vara en s.k. Major Release. Stora ändringar dvs.

inte för man utalar det så. man utalar det bara seven. fast skrivs ut som Se7en. ska se om jag hittar dom wallpapersen som MS släppte.

EDIT:
Några som dom släppte. inofficiella allihopa därför så svåra att få tag på de.
http://www.zastavki.com/pictures/128...ft_013084_.jpg
http://shatten2.files.wordpress.com/...ws-seven-1.jpg
http://awesomewallpapers.files.wordp...ws-seven-7.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3310/...526f86cd09.jpg

Ett skrivbord som släpptes i något speciellt build, har för mig att det var privat beta.
http://media.photobucket.com/image/w...7boottimer.jpg

Besides, Se7en, bara hur det sitter ihop ser snyggare ut än 7 ifall du förstår vad jag menar. kolla med Chris Prillio då han hade något med Se7en att göra, undrar inte ens om det var han som kom på det.
Senast redigerad av Gicka666 2010-06-12 kl. 11:21.

Noh
Medlem
Nohs avatar
Riktigt fult är det iaf, han som kom på det borde få sparken.

Gicka666
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Riktigt fult är det iaf, han som kom på det borde få sparken.

Försök fixa så Chris Prillio får sparken, lyckas du så blir du världskänd.

Svara på ämne
Svara Topp Dela