• 9 605 online
  • 1 129 265 medlemmar
  • 58 583 735 inlägg
2005-11-29, 23:34
Avstängd
Idiotens avatar
Snälla någon, jag är korkad då det gäller datorer och behöver hjälp.

Helt plötsligt får jag ett meddelande om att mitt WinXP inte är verifierat, produktnyckeln är fel eller något sådant. Står "fel vid verifiering av windows" nere i högra hörnet när jag startar. Vad kan jag göra åt detta?

Fan, blir ju nästan panikslagen. Mycket tacksam för all hjälp.

/I
Citera
2005-11-29, 23:54
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten
Helt plötsligt får jag ett meddelande om att mitt WinXP inte är verifierat, produktnyckeln är fel eller något sådant. Står "fel vid verifiering av windows" nere i högra hörnet när jag startar. Vad kan jag göra åt detta?

Har du laddat ner en uppdatering nyligen av Windows? Vilken version kör du Windows XP Home eller Pro?

Jag fick nämligen samma meddelande att jag använder en oreggad version av Windows.
Citera
2005-11-30, 00:03
Medlem
Marulks avatar
Jag fick följande meddelande

"Du kan ha fallit offer för olovlig kopiering av programvara"

Det måste ju betyda att dom ser oss som oskyldiga offer i sammanhanget.
Citera
2005-11-30, 00:07
Avstängd
Idiotens avatar
Jag laddade ned en automatisk uppdatering nyligen, dumt nog, och det var efter det jag fick meddelandet. Exakt samma som Marulk fick.

Måste varit den där senaste uppdateringen. Fan, går det att avinstallera eller vad gör man? Bara att köra på som vanligt och hoppas det inte slutar att fungera?

/I
Citera
2005-11-30, 00:08
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
"Du kan ha fallit offer för olovlig kopiering av programvara"

Det måste ju betyda att dom ser oss som oskyldiga offer i sammanhanget.

Jaha! Då kan jag fortsätta att använda den här pir... Det verkar som windows har uppdaterat sin program för att upptäcka piratversioner av Windows eller kan man köra vanliga cracks (WPA etc...).

Citat:
Ursprungligen postat av Idioten
Måste varit den där senaste uppdateringen. Fan, går det att avinstallera eller vad gör man? Bara att köra på som vanligt och hoppas det inte slutar att fungera?/I

Nja,.. du kan inte uppdatera Windows i värre fall stängs Windows ner antagligen. Men det kommer säkert ett nytt crack (snart?).
Citera
2005-11-30, 00:10
Medlem
slippys avatar
http://free.pages.at/antiwpa/

Ladda hem Generic Antiwpa-2.1.5-WinXP-2k3.zip
Citera
2005-11-30, 00:11
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
http://free.pages.at/antiwpa/

Ladda hem Generic Antiwpa-2.1.5-WinXP-2k3.zip

Hehe... redan crackat?
Citera
2005-11-30, 00:13
Medlem
slippys avatar
Heh..ja
Citera
2005-11-30, 00:22
Avstängd
Idiotens avatar
Jisses, vilken bruksanvisning! Jag lyckades inte fixa det men jag läste kanske fel. Någon som orkar förklara lite kortfattat hur man gör? Jag är inte lat men som sagt ganska korkad vad det gäller datorer. Vad ska jag t ex göra med dll-filen?

Tack/ I
Citera
2005-11-30, 00:25
Medlem
slippys avatar
Kör exe filen som följde med och sen sköter det sig självt om jag inte minns fel.
Citera
2005-11-30, 00:47
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Kör exe filen som följde med och sen sköter det sig självt om jag inte minns fel.

Och klicka på "Apply" och följ instruktionerna. Man ska klicka två gånger till på olika dialogrutor som poppar upp (knappen "avbryt" därefter knappen "Ja").

Provad själv och det fungerar. Iofs kom en fönster om "olovlig kopia.. bla bla" upp när jag startade om Windows men annars verkar patchen funka.
Citera
2005-11-30, 00:47
Avstängd
Idiotens avatar
Nja, det fungerar inte för mig, tyvärr. Men stort tack för hjälpen. Det uppskattas.

Då blir det väl till att köpa nytt WinXP då, hur jag nu ska ha råd med det...

Tack / I
Citera