2025-12-22, 14:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
...eller bli översättare.

Med tanke på att du varit en av de som läser Svensk Damtidning så tror jag du förstår att vissa människor är menade att vara frontfigurer för kamerorna, medan andra kan sitta och räkna på siffror eller fysik. Jag är överens i att hon inte duger till det. Ganska säker på att det är ett krav på deltagarna i Paradise Hotel: Du får inte ha godkänt i några grundämnen från grundskolan.
Men det är en annan fråga.

Ja, varför inte!

Det finns dock människor som lyckas kombinera de två, vissa ingifta prinsessor är ju absolut inte dumma, och har haft hyfsade arbeten innan. Prinsessorna av Danmark t.ex., alla tre: Alexandra (f.d. prinsessa), Mary (numera drottning till och med) och Marie. För att inte tala om drottningarna av Jordanien: Nuur (som var inredningsarkitekt) och numera Rania (som var banktjänsteman). Máxima (som dock aldrig var särskilt vacker) var också banktjänsteman. Men då gick dessa såklart aldrig sängvägen.

Nej, Sofia hade nog aldrig kommit igenom teknisk fysik-programmet på Chalmers...
Citera
2025-12-22, 15:05
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Gillar när det är krut i folk, du ger inte upp!
Jag ger upp så snart någon har kunnat konkretisera vad Sofia har gjort som är felaktigt. Det är väldigt enkla frågor:
Vad har hon gjort?
Hur gjorde hon det?
Med vem?
När?
Och vad blev följden av hennes agerande?

Citat:
Jo jag har sett diverse av dina mer rättshaveristiska inlägg i andra trådar
Trevligt. Jag har nog aldrig sett dig tidigare.

Citat:
Fridens och God Jul!
God jul!
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-12-22 kl. 15:14.
Citera
2025-12-22, 15:54
Medlem
Citat:
...eller bli översättare.

Med tanke på att du varit en av de som läser Svensk Damtidning så tror jag du förstår att vissa människor är menade att vara frontfigurer för kamerorna, medan andra kan sitta och räkna på siffror eller fysik. Jag är överens i att hon inte duger till det. Ganska säker på att det är ett krav på deltagarna i Paradise Hotel: Du får inte ha godkänt i några grundämnen från grundskolan.
Men det är en annan fråga.

Jag har arbetat som översättare i tre europeiska språk under många år; troligtvis började jag min karriär när du satt vid din skolbänk i småskolan. Dessutom har jag i flera år studerat japanska.

Att vara 'auktoriserad' översättare kräver sin person. Bara 10% klarar proven hos Kammarkollegiet. Numera heter det 'godkänd översättare', liksom 'godkänd revisor'.

Menar du att Sofia skulle bli översättare? För att hon jobbat några år i USA och möjligtvis kan pipa fram 'yes, Sir, I can boogie'?

Merwinna är f. ö. med all säkerhet en översättare av rang. Det märks nämligen på hur man hanterar sitt eget språk.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-22 kl. 15:58.
Citera
2025-12-22, 16:01
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag har arbetat som översättare i tre språk under många år; troligtvis började jag min karriär när du satt vid din skolbänk i småskolan.

Att vara 'auktoriserad' översättare kräver sin person. Bara 10% klarar proven hos Kammarkollegiet. Numera heter det 'godkänd översättare', liksom 'godkänd revisor'.

Menar du att Sofia skulle bli översättare? För att hon jobbat några år i USA?

Merwinna är f. ö. med all säkerhet en översättare av rang. Det märks nämligen på hur man hanterar sitt eget språk.
Förstår inte varför du blir så defensiv. Jag ser inte ned på översättning. Tvärtom. Tyckte bara det var lite komiskt att Merwinna - som arbetar som översättare - använde exempel som låg ganska långt ifrån det yrket (även om jag anser att ekonomi likt juridik är en språkform, men det är en annan historia).

Något mer du behöver ha förklarat för dig, eller kan vi gå vidare till sakfrågan?
Citera
2025-12-22, 16:05
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getingsticket
Det vore intressant om media kan gräva fram hennes inkomster innan hon träffade Prinsen. Och anmärkningsvärt är att kopplerskan Barbro introducerat Sofia som ung m sökande skådisinriktning. En klassiker bland lyckosökerskor som försökt sig på modellkarriär. Sofia lyckades varken med det ena eller andra. Varför då koppla samman med Eipstein? Verkar inget blivit av och så det blev att åka hem på nya jaktmarker. Tennisveckan Båstad. Där lyckan slog till och resten är historia
Ja Diddy är den femte sexringen, Sofia träffade Epstein och Diddy flera gånger. Sofia kanske inte hoppade in i Diddys bil helt plötsligt på gatan, Barbro kanske kopplade ihop det också?
Senast redigerad av becko 2025-12-22 kl. 16:19.
Citera
2025-12-22, 16:08
Medlem
beckos avatar
Citat:
Jag ger upp så snart någon har kunnat konkretisera vad Sofia har gjort som är felaktigt. Det är väldigt enkla frågor:
Vad har hon gjort?
Hur gjorde hon det?
Med vem?
När?
Och vad blev följden av hennes agerande?

Trevligt. Jag har nog aldrig sett dig tidigare.

God jul!
Sofia träffade Epstein och Diddy flera gånger, det är två nätverk med 2000+ barn som brottsoffer. 100-tals buttplugs och flaskor med barnolja.

Lyckas man placera sådana brottsoffer i fina miljöer, så håller dom käften om brotten, det var det Barbro menade med att ”det gjorde vi bra”.
Senast redigerad av becko 2025-12-22 kl. 16:25.
Citera
2025-12-22, 16:45
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Sofia träffade Epstein och Diddy flera gånger, det är två nätverk med 2000+ barn som brottsoffer. 100-tals buttplugs och flaskor med barnolja.

Lyckas man placera sådana brottsoffer i fina miljöer, så håller dom käften om brotten, det var det Barbro menade med att ”det gjorde vi bra”.
Förklara vad du menar. Bevittnade Sofia brotten mot barnen och höll tyst?
Citera
2025-12-22, 16:51
Medlem
beckos avatar
Citat:
Vad är skandalen?

Ponera att det du säger är sant: Sofia och Epstein låg med varandra. Har Epstein smittat Sofia med ett pedofilvirus? Eller är det Sofias sköte som inspirerade honom att jaga småbarn?
Dom flesta ligger inte med folk därför att en kopplerska som Barbro delar bilder och kopplar ihop folk. Det är väl uppenbart att Epstein och Barbro är två äckel, och fem nätverk, 2000+ barn som brottsoffer 100-tals buttplugs och flaskor med barnolja och många dömda gör att man helt kan utesluta slumpen. Det har ju uppenbarligen drivits professionellt.
Senast redigerad av becko 2025-12-22 kl. 16:54.
Citera
2025-12-22, 16:53
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Dom flesta ligger inte med folk därför att en kopplerska som Barbro delar bilder och kopplar ihop folk. Det är väl uppenbart att Epstein och Barbro är två äckel, och fem nätverk, 2000+ brottsoffer och många dömda gör att man helt kan utesluta slumpen. Det har ju uppenbarligen drivits professionellt.
Och vad är det Sofia gjort? Kan du svara på frågan istället?
Citera
2025-12-22, 16:59
Medlem
beckos avatar
Citat:
Dom flesta visar inte upp kroppen i Slitz och låter inte en kopplerska som Barbro ta vid och dela bilder och koppla ihop en med äckel som Epstein.

Enligt samstämmiga vittnen:
Epstein var tydligt med vad som gällde!
Handelsstudenter sprang ut gråtande
Tjejerna som inte var med åkte ut snabbt
Man var tydliga och tjejerna fattade vad som gällde

Epstein och Barbro är två äckel, totalt fem kopplerinätverk inklusive Diddys, 2000+ brottsoffer, tandläkarstolar, barn, gamla gubbar, 100-tals piskor, buttplugs och flaskor med barnolja och många dömda gör att man helt kan utesluta slumpen. Det har drivits professionellt, och där finns Sofia med i allra högsta grad i minst tre av sexnätverken, Epstein, Diddy och tydligen blev yogalärare också dömd för något.

Dom som var där var brottsoffer eller mama San. Mitt emellan, nej dom åkte ut snabbt, enligt samstämmiga vittnen.

Sådana brottsoffer brukar bli skadade, så bakgrunden kommer fram, typ minst vilja att mannen håller i dom hårt, många gillar strypsex och typ att sitta lutade mot en vägg och bli hårt knullade i munnen osv. Dom går inte igång så vaniljsex länge.

Sen Maxwell, kvinna, vad gjorde hon för fel? Varför blev hon dömd? Barbro är väl gammal för att bli dömd för koppleri?
Senast redigerad av becko 2025-12-22 kl. 17:40.
Citera
2025-12-22, 17:13
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ja det kan man undra. Vad hon pysslade med i sak och detalj kanske vi inte får reda på, om inte allt läggs på bordet.
Men att hon haft ett tveksamt leverne innan hon träffade C-P, och som inte är värdigt en prinsessa, är säkert. Dels genom det här långa forat och dels genom allt och alla som tystats ner genom åren.
Citera
2025-12-22, 18:05
Medlem
Citat:
Förstår inte varför du blir så defensiv. Jag ser inte ned på översättning. Tvärtom. Tyckte bara det var lite komiskt att Merwinna - som arbetar som översättare - använde exempel som låg ganska långt ifrån det yrket (även om jag anser att ekonomi likt juridik är en språkform, men det är en annan historia).

Något mer du behöver ha förklarat för dig, eller kan vi gå vidare till sakfrågan?

Det verkar som om du bara vill bråka om ovidkommande detaljer. Svarar man dig på en sak vänder du
dig till ovidkommande spret.

Eftersom du fortfarande inte verkar fatta vad tråden handlar om, så lägg ner.

Men innan dess vill jag informera dig om att vi översättare även översätter ekonomi och juridik. Och då gäller det att vara insatt. Det ingår i vår examen. Jag har t.ex. studerat ekononomi, juridik, historia och statsvetenskap. Det ligger till grund för en översättare. Det räcker t.ex. inte bara att läsa Aftonbladet.

Lägg ner nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in