2025-12-21, 10:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Varför skulle hon bry sig?
Skulle det bli skillsmässa får hon en exklusiv bostad och blir utöver det ekonomiskt oberoende resten av livet.
Är ju detta hon varit ute efter hela tiden, tror knappast hon hyser några större känslor för CP.

Paret har äktenskapsförord, som tur är (gissar att det var hovets egna jurister som fixade det, CP själv skulle inte ha tänkt så långt, han har bara skrivit på). Så S kan inte försvinna med halva hans förmögenhet i alla fall. Men hon har de fyra barnen att skylla på, så hon kommer att kunna utverka ett underhåll till dem som är tillräckligt stort för att hon ska kunna leva gott på det själv också, även om detta inte sägs rakt ut. Det GÅR ju att få mer underhåll än Försäkringskassans schablonbelopp om barnafadern är rik, om man går genom en advokat. Och sedan vill väl inte hovet heller. att det ska komma ut bilder på en exprinsessa i väntrummet på soc.
Citera
2025-12-21, 10:47
Medlem
Citat:
Skulle det bli skillsmässa får hon en exklusiv bostad och blir utöver det ekonomiskt oberoende resten av livet.
Är ju detta hon varit ute efter hela tiden, tror knappast hon hyser några större känslor för CP.
CP verkar vara genuint snäll, en egenskap som Sofia kanske inte har mött så ofta.
Men inget stöd när det stormar.

Citera
2025-12-21, 10:59
Medlem
Jag är också inne på att Sofia via sin karriär som glamourmodell och yogalärare tyvärr har en del kopplingar till Epstein och för den delen även andra personer som är av sådant slag att det inte ser bra ut om det kommer fram tilll ytan.

Kopplingarna till Epstein är såklart jobbigast att hantera eftersom det är en så stor affär, där uppmärksamheten kommer att vara stor i flera årtionden framåt.

Jag tror inte att vi på långa vägar fått veta allt vad som hände egentligen, speciellt under Sofias tid i Manhattan men överhuvudtaget åren 2002 - 2009. Det är alltså åren när Sofia är 18-25 år.
Senast redigerad av SecretGarden352 2025-12-21 kl. 11:02.
Citera
2025-12-21, 11:09
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Prinsar och prinsessor skiljer sig inte.

Antar det är som med alla äktenskap. Känslorna varierar över tid. Ibland har man mer känslor, ibland mindre. Nu är äktenskapen inom kungliga familjer speciella såtillvida att de överlever skandaler och otrohetsaffärer. Eftersom hovstaterna arbetar för att äktenskapet ska hållas.

I hovstaternas ögon är skilsmässa likställt med att Skåne eller Norrland vill bli självständiga. Det finns inte på kartan för att landet ska hålla ihop.

Om inte Gustaf V skiljde sig med Victoria av Baden, trots att han cuckade när de var i Egypten och trots att Gustaf V var bög, så ser jag inga skäl till att CP eller PS skulle skiljas för de småsaker som varit här.

Vad vi vet om PS är att hon dras till kändiskretsar, men verkar ganska pryd av sig
Citera
2025-12-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Prinsar och prinsessor skiljer sig inte.

Antar det är som med alla äktenskap. Känslorna varierar över tid. Ibland har man mer känslor, ibland mindre. Nu är äktenskapen inom kungliga familjer speciella såtillvida att de överlever skandaler och otrohetsaffärer. Eftersom hovstaterna arbetar för att äktenskapet ska hållas.

I hovstaternas ögon är skilsmässa likställt med att Skåne eller Norrland vill bli självständiga. Det finns inte på kartan för att landet ska hålla ihop.

Om inte Gustaf V skiljde sig med Victoria av Baden, trots att han cuckade när de var i Egypten och trots att Gustaf V var bög, så ser jag inga skäl till att CP eller PS skulle skiljas för de småsaker som varit här.

Vad vi vet om PS är att hon dras till kändiskretsar, men verkar ganska pryd av sig

Jo då, visst skiljer sig prinsar och prinsessor.

Danske prinsen Joachim skiljde sig från (den numera) grevinnan Alexandra.
Norska M-L skiljde sig från Ari Behn.
Kung Charles skiljde sig från prinsessan Diana
Andrew skiljde sig från Fergie
Anne, Princess Royal, skiljde sig från Mark Phillips
Prinsessan Caroline av Monaco har gift sig tre gånger – det första äktenskapet blev upplöst, det andra slutade i katastrof och hon blev änka. Det tredje med prins Ernst August av Hannover.
Systern, prinsessan Stéphanie, har varit gift och skild två gånger.

Så visst händer det.
Citera
2025-12-21, 13:42
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jo då, visst skiljer sig prinsar och prinsessor.

Danske prinsen Joachim skiljde sig från (den numera) grevinnan Alexandra.
Norska M-L skiljde sig från Ari Behn.
Kung Charles skiljde sig från prinsessan Diana
Andrew skiljde sig från Fergie
Anne, Princess Royal, skiljde sig från Mark Phillips
Prinsessan Caroline av Monaco har gift sig tre gånger – det första äktenskapet blev upplöst, det andra slutade i katastrof och hon blev änka. Det tredje med prins Ernst August av Hannover.
Systern, prinsessan Stéphanie, har varit gift och skild två gånger.

Så visst händer det.
Jag hoppas vi kan vara överens om att majoriteten (om inte alla) av dessa skilsmässor i sig utgjorde en skandal. Men av det som ledde upp till skilsmässan. Vad tycker du är likvärdigt i Sofias fall med Epstein? För till att börja med: Det är ingen skandal.
Citera
2025-12-21, 13:51
Medlem
Det vore intressant om media kan gräva fram hennes inkomster innan hon träffade Prinsen. Och anmärkningsvärt är att kopplerskan Barbro introducerat Sofia som ung m sökande skådisinriktning. En klassiker bland lyckosökerskor som försökt sig på modellkarriär. Sofia lyckades varken med det ena eller andra. Varför då koppla samman med Eipstein? Verkar inget blivit av och så det blev att åka hem på nya jaktmarker. Tennisveckan Båstad. Där lyckan slog till och resten är historia
Citera
2025-12-21, 13:56
Medlem
Citat:
Jag hoppas vi kan vara överens om att majoriteten (om inte alla) av dessa skilsmässor i sig utgjorde en skandal. Men av det som ledde upp till skilsmässan. Vad tycker du är likvärdigt i Sofias fall med Epstein? För till att börja med: Det är ingen skandal.

Nu uttalade jag mig om skilsmässor i kungahusen. Att vi är överens om att dessa skulle utgöra en skandal vet jag inte för jag är inte tillräckligt insatt.

Jag svarade bara på ditt påstående att 'prinsessor och prinsar inte skiljer sig'.

Kan inte förstå det du skriver. Hur kan du dra en parallell med skilda kungligheter och Epstein och Sofia?
Citera
2025-12-21, 14:19
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Nu uttalade jag mig om skilsmässor i kungahusen. Att vi är överens om att dessa skulle utgöra en skandal vet jag inte för jag är inte tillräckligt insatt.[

Jag svarade bara på ditt påstående att 'prinsessor och prinsar inte skiljer sig'.
Du tolkade mig bokstavligt. Min poäng var retorisk: Det finns ett hårdare motstånd mot att skiljas. Merparten av de som du radade upp var inte ens tronföljare.

Citat:
Kan inte förstå det du skriver. Hur kan du dra en parallell med skilda kungligheter och Epstein och Sofia?
Inte paralleller. Men man kan rangordna hur pass skandalomsusat någonting var.

Om vi jämför när Prins Charles (han var inte kung då) skiljde sig från prinsessan Diana,
med
Mark Phillips och Anne, Princess Royal så är händelserna som föregick ganska enorm skillnad i skandalnivå, där det senare inte ens utgjorde en skandal.

Så du får gärna pinpointa vart på skalan Carl Philip och Prinsessan Sofia befinner sig.
Citera
2025-12-21, 14:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Va? Sofia "pryd av sig"? Vilka kvinnor umgås du med egentligen, om du sätter ribban där?

https://ist6-4.filesor.com/pimpandhost.com/1/3/3/1/13315/l/e/F/_/leF/81633_6d5924443ea5041a53218faeb1472cb3.jpg

Citat:

Är det inte en skandal att Sofia har sålt sig till Epstein och hans vänner, i hopp om att bli rik och känd? Det är en MYCKET större skandal än något av det, som ledde upp till de andra kungliga skilsmässorna. Där handlade det åtminstone (när något sexuellt var orsaken överhuvudtaget) bara om otrohet - vid kärlek till någon annan - men aldrig om prostitution.

Det kan till och med vara så illa, som att det på något sätt var Epstein och bordellmamman Barbro, som som belöning för sexorgierna presenterade henne för CP. Det har ju kommit ut mail nu mellan Epstein och Barbro, där de låter nöjda över att Sofia vid tillfället var på alla löpsedlar i Sverige, när hon träffat prinsen. Det lät som "väl förrättat värv".
Citera
2025-12-21, 14:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du tolkade mig bokstavligt. Min poäng var retorisk: Det finns ett hårdare motstånd mot att skiljas. Merparten av de som du radade upp var inte ens tronföljare.

Inte paralleller. Men man kan rangordna hur pass skandalomsusat någonting var.

Om vi jämför när Prins Charles (han var inte kung då) skiljde sig från prinsessan Diana,
med
Mark Phillips och Anne, Princess Royal så är händelserna som föregick ganska enorm skillnad i skandalnivå, där det senare inte ens utgjorde en skandal.

Så du får gärna pinpointa vart på skalan Carl Philip och Prinsessan Sofia befinner sig.

Va? Charles var kronsprins och tronarvinge vid tidpunkten för skilsmässan. CP är inget av det.

Anne var långt ifrån tronen, eftersom alla hennes tre bröder skulle ha ärvt den före henne (kvinnor får bara ärva den brittiska tronen om de inte har någon bror som kan göra det). Hon var inte så intressant.

Sofia är en skandal hela hon, den värsta som setts i ett kungahus någonsin. Bara Mette-Marit och hennes odåga till son (som dock inte är kunglig och inte har arvsrätt) kan göra henne rangen stridig. För övrigt verkar det som att Mette-Marit också har legat med Epstein och hans vänner. Meghan verkar också ha gjort det...

Mette-Marit kommer troligen att avlida i närtid, så Haakon kan lika gärna avstå skilsmässa och stå ut den tid som är kvar, för att inte orsaka ännu mer skandal. Harry o Meghan har redan lämnat brittiska kungahuset, så hur Harry väljer att göra är hans ensak.
Citera
2025-12-21, 14:44
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Va? Sofia "pryd av sig"? Vilka kvinnor umgås du med egentligen, om du sätter ribban där?

https://ist6-4.filesor.com/pimpandhost.com/1/3/3/1/13315/l/e/F/_/leF/81633_6d5924443ea5041a53218faeb1472cb3.jpg
Umgås med min sambo för det mesta. I övrigt allehanda personligheter. I yngre dagar alltifrån strippor till kyrkflickor som gjorde revolt. Antar jag är en lätt person att tycka om utanför skärmlivet

Om vi tittar på proportionerna så går väl ändå gränsen att knulla på TV4 i Paradise Hotel, eller att sälja sig till någon gubbe i Dubai eller till Epstein. Jag kan vara lika "påklädd" som Sofia när jag öppnar min ytterdörr.

Citat:
Är det inte en skandal att Sofia har sålt sig till Epstein och hans vänner, i hopp om att bli rik och känd? Det är en MYCKET större skandal än något av det, som ledde upp till de andra kungliga skilsmässorna. Där handlade det åtminstone (när något sexuellt var orsaken överhuvudtaget) bara om otrohet - vid kärlek till någon annan - men aldrig om prostitution.
Sålt sig till Epstein? Jo, det hade varit en skandal. Om det var sant. Nu vet jag att skvaller-forat oftast tar allt för sanning @ face value. Men tycker inte man behöver fantisera bortom vad som faktiskt går att bevisa. Därefter kan vi spekulera.

Citat:
Det kan till och med vara så illa, som att det på något sätt var Epstein och bordellmamman Barbro, som som belöning för sexorgierna presenterade henne för CP. Det har ju kommit ut mail nu mellan Epstein och Barbro, där de låter nöjda över att Sofia vid tillfället var på alla löpsedlar i Sverige, när hon träffat prinsen. Det lät som "väl förrättat värv".
Vad skulle Epstein tjäna på att Sofia klämmer ut ett par ungar åt Carl Philip? Planerade han en kupp mot Kronprinsessan Victoria tillsammans med Knugen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in