Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Du ser att det inte är Sofia på bilden, va?
Sofia har aldrig visat underlivet, däremot bröst och stjärt.
Jag är ungefär jämnårig med Sofia och samhället var otroligt sexualiserat när vi växte upp. Porrtidningar stod fullt synliga på ICA, Vecko-Revyn ställde frågor till kändisar om deras favoritställningar (och kändisarna svarade också på dem, utom Oldsberg, har jag för mig att det var, som blev rasande), Frida (en tidning man läste på mellanstadiet) gick igenom vilka samlagsställningar som tränade vilka muskler, så man kunde slå två flugor i en smäll, träning och sex, när en ny tjejtidning startade fick den namnet Silikon.
Tidsandan var HELT annorlunda.
Självklart vek inte vem som helst ut sig ändå men för en småstadstjej utan akademikerföräldrar tror jag det av många sågs som en ära att få vara med i Slitz. (Och brösten hade man ändå visat på badstranden eller i alla fall generationen över oss, det var inte tabu på samma sätt.)
Tycker jag det var classy gjort av Sofia? Nä.
Hade Sofia om hon var 20 år i dag vikt ut sig? Jag skulle faktiskt inte tro det.
Tycker jag att beteendet hör hemma i kungahus? Nä.
Skulle jag niga för henne och tilltala henne prinsessan? Aldrig i livet. Skulle kunnat göra det med drottning Elizabeth - niga då - men inte en chans med någon ur dagens generation, nakenbilder eller ej.
Jag kan inte se annat än att hon har skött sig exemplariskt sen hon gifte in sig. Har hon orsakat en enda skandal?
För nej, jag tror inte hon var prostituerad hos Epstein. Att en kvinna med tveksam moral ville få henne till Epsteins ö - vilket hon verkar sagt nej till! - gör väl henne - Sofia - inte klandervärd?
Hon var både vacker och sexig med en ganska ”minxig” utstrålning. Kan förstå att hon var populär och säkert kunde spela på sin sexualitet men sedan satte stopp (på samma sätt som hon faktiskt aldrig visat underlivet på bilder).
Förresten är det ”kul” (nåja) att se hur hon i tråden mobbas för sina tänder och sitt utstående födelsemärke. Strongt av henne att gå så länge utan att fixa dem och försöka duga som hon är.
(Btw - hon hade otroligt snygg kropp. Nej, hon skulle inte vikt ut sig. Men vad var hon - 19? Hon är 40ish nu. Herregud, hon har levt lika länge nu efter hon tog bilderna som innan. Hon har fött Carl Philip fyra barn och säkert varit en bra hustru och mamma. Helt ok att tycka att hon inte borde blivit prinsessa med sin bakgrund men löjligt att försöka få henne till någon slags internationell sexbov. Andrew utnyttjade unga tjejer. Sofia skulle i så fall varit en ung tjej som blev utnyttjad och inte förövaren. Viss skillnad. Men jag tror inte ens det hände. Hon verkar vara en otrolig skinn på näsan-tjej som kan säga stopp.)