2025-12-22, 12:19
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag brukade läsa Svensk Gamtidning hos frissan. Innan min dotter och jag kom på att vi kunde klippa varandras hår minst lika bra som frisörskorna. Så sparar vi pengar! (Och slipper Svensk Gamtidning.)

Nja, jag tror snarare att det handlar om att de måste ha en god relation till det svenska kungahuset, om de ska bli inbjudna på kungliga evenemang och få göra intervjuer. Så de kan inte skriva vad som helst eller tillåta vad som helst i sina kommentarfält, det kan straffa sig. Därför blev det omöjligt att kritisera Sofia mer, när det stod klart att det skulle BLI hon som blev CP:s gemål.
Svensk Damtidning behöver inget förtroendekapital hos kungahuset officiellt. Räcker med inofficiellt. Deras tidning lever på vad som viskas mellan hovdamerna i korridorerna. Deras läsare bryr sig inte om ifall tidningen levererar kärlek eller hat. Skvaller som skvaller. Så länge det går att sälja så finns inget att ta parti för. De skriver för sin målgrupp, inte åt kungahuset. Nu råkar deras målgrupp även vara samma skvallertackor med insyn som viskar. Det vill säga att samma personer som skvallrar sitter senare och läser sitt eget skvaller i den tidningen de skvallrat till. Det är ett oändligt kretslopp där två nyttiga idioter konsumerar varandra.

Men tror vi sätter stopp i sidospåret att recensera Svensk Damtidning här
Citera
2025-12-22, 12:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Köpte Sofia sig äktenskapet med Carl Philip genom att ligga med Epstein? Eller vad är det du försöker göra gällande?

Tänker vi håller MJ utanför detta (tänker det är irrelevant). Det räcker med Sofia och Epstein.
Eftersom du försöker skapa en kedja genom associationer så behöver du förklara vad denna kedja har utmynnat i. Du kan inte bara påstå »Sofia drack samma vatten som en pedofilhallick« utan att också redogöra för konsekvensen av att de drack samma vatten. Är det att alla som dricker vatten blir pedofilhallickar, eller vad vill du ha sagt?

Du verkar inte förstå vad jag skriver? Jag tror INTE att Sofia har groomat några barn till Epstein. Hon var själv en av de tjejer som bjöds ut där. Om hon accepterade den överenskommelsen - sex mot jetsetliv och möjligheten att möta kända, rika män - så är hon en hora. Punkt slut. Och horor har inget i kungahusen att göra. De har gjort bort sig.

Dessutom visar detta, att det inte var någon slump att hon fastnade för CP, utan hon var ute efter en "eligible" man hela tiden. En rik och känd man. Och CP var ju det ultimata priset i deras generation. En prins av blodet till och med! Vi vet inte om hon försökte med Andrew först, men denne lär ha varit gift fortfarande vid tillfället, så det var svårare. Och de två döttrarna han redan hade, skulle ha minskat ner Sofias arv betydligt. Andrew är dessutom intelligentare än CP.

Ja, jag funderar på om det var så att S "köpte" CP. För man kan ju läsa i de släppta mejlen, hur Barbro och Epstein skriver om att Sofia syns i alla svenska tidningar nu (i samband med förlovningen). Det var "tonen" i det - typ: det gjorde vi bra! Det KAN ha varit så att de (eller snarare Barbro) hade någon kontakt, som skötte presentationen av Sofia till/för CP. Vem som helst kan ju inte bara gå fram till de kungliga, när de sitter vid ett bord på en restaurang i Båstad, det funkar inte så, då skulle livvakterna stoppa personen. Utan det måste ha varit någon som "kopplade". Barbro har ju också sagt i intervjuer att "det är det jag gör". Kopplar ihop folk, introducerar dem för varandra. Hon skäms inte ens.
Senast redigerad av Merwinna 2025-12-22 kl. 12:33.
Citera
2025-12-22, 12:30
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Gissningsvis samtliga kroppsöppningar... och vi kommer nog snart att få höra de detaljerna också. Nu när locket är av.
Exakt. Du gissar men talar om det som om det vore en bekräftad sanning. Men du har ju redan bestämt dig för vad du tycker om Sofia och vad du vill ha för utgång. Om jag får GISSA så kommer du även hävda en konspiration om mörkläggning kring Sofia. Men det ligger på framtiden.

Citat:
Jag har för övrigt ändrat i inlägget du citerar, det blev fel. Barnen han tvingade var naturligtvis inte några horor, och kanske inte en del vuxna tjejer heller. Det är inte riktigt klart. Virginia t.ex. sa ju att hon var ett offer, men samtidigt fick hon mycket generöst betalt. Vissa kanske kan ha varit både horor och offer på samma gång. Dock inte Sofia, för hon är inte offertypen, hon är streetwise och hård.

Men för att klargöra hur jag menar: en individ under byxmyndighetsåldern kan aldrig vara en prostituterad, och ska inte kallas för nedlåtande termer, för ett barn kan inte fatta sådana beslut själv. Det är ALLTID den vuxnes ansvar.
Jag har lagt in din redigering på nytt i de citerade inläggen..mitt inlägg är i övrigt oförändrat. Men noterar ditt förtydligande och har inga kommentarer.
Citera
2025-12-22, 12:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jag har lagt in din redigering på nytt i de citerade inläggen..mitt inlägg är i övrigt oförändrat. Men noterar ditt förtydligande och har inga kommentarer.

Juste! Jag sitter och översätter samtidigt som jag skriver här, så ibland blir det tokigt. Men nu måste jag jobba!
Citera
2025-12-22, 12:50
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Du verkar inte förstå vad jag skriver?
Helt riktigt. Därav mina frågor. Försöker bara få en uppfattning om dina ståndpunkter:

Citat:
Jag tror INTE att Sofia har groomat några barn till Epstein. Hon var själv en av de tjejer som bjöds ut där. Om hon accepterade den överenskommelsen - sex mot jetsetliv och möjligheten att möta kända, rika män - så är hon en hora. Punkt slut. Och horor har inget i kungahusen att göra. De har gjort bort sig.
✓ Inte groomat barn
✓ Hora genom att profitera på rika män
✓ Kvinnor som profiterar på rika män har inget i kungahuset att göra

Citat:
Dessutom visar detta, att det inte var någon slump att hon fastnade för CP, utan hon var ute efter en "eligible" man hela tiden. En rik och känd man. Och CP var ju det ultimata priset i deras generation. En prins av blodet till och med! Vi vet inte om hon försökte med Andrew först, men denne lär ha varit gift fortfarande vid tillfället, så det var svårare. Och de två döttrarna han redan hade, skulle ha minskat ner Sofias arv betydligt. Andrew är dessutom intelligentare än CP.
Ja, det är makalöst att en kvinna skulle vara intresserad av makt och pengar. Aldrig varit med om liknande skandal.

Citat:
Ja, jag funderar på om det var så att S "köpte" CP. För man kan ju läsa i de släppta mejlen, hur Barbro och Epstein skriver om att Sofia syns i alla svenska tidningar nu (i samband med förlovningen). Det var "tonen" i det - typ: det gjorde vi bra! Det KAN ha varit så att de (eller snarare Barbro) hade någon kontakt, som skötte presentationen av Sofia till CP. Vem som helst kan ju inte bara gå fram till de kungliga, när de sitter vid ett bord på en restaurang i Båstad, det funkar inte så, då skulle livvakterna stoppa personen. Utan det måste ha varit någon som "kopplade". Barbro har ju också sagt i intervjuer att "det är det jag gör". Kopplar ihop folk, introducerar dem för varandra. Hon skäms inte ens.
Låter mer som att de var mediekåta åt andra och tände på idén att vara "spindeln i nätet". Tro mig, det är ganska kul att vara den som "alla behöver, men aldrig syns". Ungefär som Dr.Feelgood som langade heroin åt Mötley Crüe. Han kände sig nog behövd även om han bara var en dassig knarklangare. Han råkade bara vara killen som langade åt kändisar.

Kan tänka mig att han sitter och lyssnar på Kickstart my heart ibland och säger till sina kompisar "det var mitt jonk som inspirerade den här låten!!!"

Med andra ord beskriver du normal efterhandsnarcissism mellan två personer som är involverade i att bygga sociala nätverk på en societetsnivå som ligger över både ditt och mitt förstånd. Alltså makten ligger i att de var skälet till att två personer träffades eller sammanfördes. Det är inte samma sak som att man "styr", "har köpt" eller "kontrollerar". Makt är mycket mer abstrakt än så.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-12-22 kl. 13:44.
Citera
2025-12-22, 13:53
Medlem
Citat:
Köpte Sofia sig äktenskapet med Carl Philip genom att ligga med Epstein? Eller vad är det du försöker göra gällande?

Tänker vi håller MJ utanför detta (tänker det är irrelevant). Det räcker med Sofia och Epstein.
Eftersom du försöker skapa en kedja genom associationer så behöver du förklara vad denna kedja har utmynnat i. Du kan inte bara påstå »Sofia drack samma vatten som en pedofilhallick« utan att också redogöra för konsekvensen av att de drack samma vatten. Är det att alla som dricker vatten blir pedofilhallickar, eller vad vill du ha sagt?

Man vet inte hur man ska bemöta dina frågor och påståenden för det du skriver är så spretigt.
Citera
2025-12-22, 13:58
Medlem
Citat:
Jag håller med om att skriva i skvallerforumet "att något inte är skandal" är som att svära i kyrkan. Var inte meningen att avbryta ert cirkelrunkande. Men ibland hjälper det med en dos verklighet. Kan vara nyttigt om man låter sig hjärntvättas av Svensk Damtidning, Stoppa Pressarna samt Se & Hör
Undrar om du svarade på rätt inlägg…goddag yxskaft?

Senast redigerad av rosalenin 2025-12-22 kl. 14:07.
Citera
2025-12-22, 14:02
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Man vet inte hur man ska bemöta dina frågor och påståenden för det du skriver är så spretigt.
Frågorna syftar till att få ett konkret svar eftersom anklagelserna som riktas är svävande. Så frågorna är väldigt konkreta och tydliga. Kan man inte svara på dem behöver man nog skifta analys.

Såhär ser sladdertackornas resonemang ut:
1. Först: ersätt handling med karaktär.
I stället för att säga vad Sofia gjort, säger man vem hon är: “streetwise”, “hård”, “hora”. Det är etiketter som låter som slutsatser men saknar gärning. Karaktärsbeskrivningar kräver inga bevis och kan därför cirkuleras fritt.

2. Sedan: byt kausalitet mot association.
“Hon var där”, “hon kände X”, “hon syntes i sammanhang Y”. Det låter som pusselbitar, men ingen säger vad bitarna faktiskt bildar.

3. Framtidsbevis.
“Det kommer fram”, “nu när locket är av”, “vänta bara”. Bevis skjuts framåt i tiden. Det är bekvämt, för det gör påståendet immunt mot prövning i nuet. Saknas bevis idag är det inte ett problem, det är bara för tidigt.

4. Moral ersätter konsekvens.
När kravet på kausalitet blir för jobbigt flyttar man målet: “hon passar inte”, “sådana kvinnor hör inte hemma där”. Då är man inte längre beroende av att något faktiskt hänt. Avsky räcker som dom.

5. Konspiration som reservutgång.
När inget konkret kan visas uppstår idén om mörkläggning, vittvätt, kontrollerade medier. Det förklarar varför inget går att belägga utan att behöva ändra berättelsen. Systemet blir boven när verkligheten inte samarbetar.

Resultatet är en diskussion som aldrig behöver ta i det mätbara. Jag vill alltså veta specifik handling, tidpunkt, transaktion och följd. Det som i logikens värld kallas för en kausal kedja. Förstår att det kan kännas "spretigt" för någon som är van vid att den ena fantasin föder den andra.
Citera
2025-12-22, 14:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Ja, det är makalöst att en kvinna skulle vara intresserad av makt och pengar. Aldrig varit med om liknande skandal.

Med andra ord beskriver du normal efterhandsnarcissism mellan två personer som är involverade i att bygga sociala nätverk på en societetsnivå som ligger över både ditt och mitt förstånd. Alltså makten ligger i att de var skälet till att två personer träffades eller sammanfördes. Det är inte samma sak som att man "styr", "har köpt" eller "kontrollerar". Makt är mycket mer abstrakt än så.

Då finns ju också möjligheten att bli något själv. Plugga till civilingenjör eller civilekonom, göra karriär, starta ett eget företag... Sedan är det förstås en vanlig fantasi hos unga kvinnor som inte har förmågan att bli något själva genom en traditionell karriär, att träffa en rik man och gifta sig till pengar. Men bara ett fåtal skulle gå så långt, att de horade sig till det. Det kräver en brist på anständighet.

Jag menar att Sofia betalade för hjälpen genom att hora ut sig till Epstein och hans vänner. Jag är nästan säker på att det har gått till så, och vi får nog snart bekräftelse på det också.
Citera
2025-12-22, 14:17
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Undrar om du svarade på rätt inlägg…goddag yxskaft?

Jag svarade på rätt inlägg. Jag brukar kommunicera till dem som talar om mig, även när de citerar andra. Eller ska vi låtsas som att du inte syftade på mig?
Håller med om att postaren du bemöter lägger in diverse tolkningar och sidospår, i andras inlägg, och nystar glatt vidare i sina egna associationer.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-12-22 kl. 14:26.
Citera
2025-12-22, 14:37
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Då finns ju också möjligheten att bli något själv. Plugga till civilingenjör eller civilekonom, göra karriär, starta ett eget företag... Sedan är det förstås en vanlig fantasi hos unga kvinnor som inte har förmågan att bli något själva genom en traditionell karriär, att träffa en rik man och gifta sig till pengar. Men bara ett fåtal skulle gå så långt, att de horade sig till det. Det kräver en brist på anständighet.

Jag menar att Sofia betalade för hjälpen genom att hora ut sig till Epstein och hans vänner. Jag är nästan säker på att det har gått till så, och vi får nog snart bekräftelse på det också.
...eller bli översättare.

Med tanke på att du varit en av de som läser Svensk Damtidning så tror jag du förstår att vissa människor är menade att vara frontfigurer för kamerorna, medan andra kan sitta och räkna på siffror eller fysik. Jag är överens i att hon inte duger till det. Ganska säker på att det är ett krav på deltagarna i Paradise Hotel: Du får inte ha godkänt i några grundämnen från grundskolan.
Men det är en annan fråga.
Citera
2025-12-22, 14:49
Medlem
Citat:
Jag svarade på rätt inlägg. Jag brukar kommunicera till dem som talar om mig, även när de citerar andra. Eller ska vi låtsas som att du inte syftade på mig?
Håller med om att postaren du bemöter lägger in diverse tolkningar och sidospår, i andras inlägg, och nystar glatt vidare i sina egna associationer.

Gillar när det är krut i folk, du ger inte upp!
Är du uthållig dyker det säkert upp en Sancho Panza vid din sida
Jo jag har sett diverse av dina mer rättshaveristiska inlägg i andra trådar
Klimakteriet var länge sen, om jag är bitter och förvirrad har jag hunnit glömma!
Fridens och God Jul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in