2011-12-21, 00:28
  #7837
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
(...)
Jaha, vad ska vi säga om detta? - Det verkar som att AL har täta kontakter med både Säpo och Rikskrim. - Vem kan vara den förmedlande länken?
Säpopersonal som alltid finns runt Tjabo?
Citera
2011-12-21, 00:36
  #7838
Medlem
Grandiosos avatar
Verkligheten visar sig åter igen överträffa dikten...
Ty det här är onekligen en ganska hisnande historia med särdeles raffinerade intriger och
ständigt nya dramatiska turer. Det är en ren thriller som utspelar sig framför våra ögon och
ingen vet när den slutar och hur den kommer att sluta...
Man hinner ju knappt registrera en smaskig händelse förrän det är dags för en ny...
Man blir närmast andfådd här av att hänga med i svängarna.

I framtiden lär den sanna berättelsen om lättsinnige monarken och spralliga kompisarna i
"Gubbtolvan" och deras sällsamma äventyr i det postmoderna Sverige åren kring 2010-11,
bilda ett tacksamt underlag för en konspirationsthriller i ett antal timmeslånga delar, och
en kvalificerad gissning redan här är att David Hellenius involveras i produktionen och får
den äran att gestalta ers majestät, ty han har ju vanan inne. Inte fullt lika rolig får han förstås
ta sig ut...lite mer påslag på den allvarsamma sidan är av nöden. Men håll med om att killen
inte minst när det gäller de utseendemässiga likheterna klart håller måttet.

Vem som ska göra Lettström? Knepigare kanske. Och Markovic? Han kanske skulle
kunna göra rollen som sig själv om han lever då. Uppmärksamhet gillar han ju...
Citera
2011-12-21, 00:46
  #7839
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Inte förvånande med tanke på det jobbet han hade. Men om du vet att han är död. Har du namn i så fal?

Han dog av ålder helt enkelt. Under hösten. Jag kan ge dig ett namn, men då måste du också dö.
Citera
2011-12-21, 02:41
  #7840
Medlem
Grandiosos avatar
Vet inte riktigt vilket år denna artikel publicerades, men här är i vart fall lite "godis" därifrån:

Nöjesmanagern Michael Brinkenstjärna har tröttnat på att svenska kändisar beter sig som svin -
nå slår han tillbaka och hänger ut nöjeseliten och kungafamiljen i en ny skandalbok.
- Stora svin när kameran släcks ner, säger han till Nyheter 24.

- Det finns väldigt mycket om kungen.

På sin Facebook-sida beskriver Brinkenstjärna även sin irritation över monarkin.
"Vad är det för fel på vår kung? Han har aldrig sett på striptease eller varit på strippklubb.
Han svarar stammande med blicken i bordet att han inte vet vad det är...?
Fast det finns bilder och folk som kan bekräfta att han varit på plats.
Han till och med tog sig till Malmö med sina säpoagenter och träffade en av våra kvinnliga
artister på hennes turné i slutet på 90-talet, men det minns han väl inte heller...", skriver han.

Men vad som väntar är inte bara en kalldusch för kungen utan för hela den kungliga familjen.

http://nyheter24.se/noje/kandisar/604482-hotar-med-skandalbok-om-kungen-och-mans-zelmerlow
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2011-12-21 kl. 02:53.
Citera
2011-12-21, 04:27
  #7841
Medlem
Grandiosos avatar
Expressen intervjuade i natt den 25-årige före detta datahacker som avslöjade bildens ursprung
på Flashback.
- Det tog några timmar, men efter att ha analyserat en hel del data så hittade jag till
slut en bildruta i videon som verkade stämma in så gott som exakt.


- Jag hittade faktiskt bilden i fredags, men ville fundera innan jag publicerade den för att
vara så gott som hundra procent säker på att jag inte publicerar eller hävdar något felaktigt.


http://www.expressen.se/nyheter/1.2657104/sa-hittade-datahackern-stig-britt-ratt-kungabild
Citera
2011-12-21, 04:49
  #7842
Medlem
Grandiosos avatar
"Carl XV1 Gustav kan festa runt hur mycket som helst, vistas i slibbiga miljöer tillsammans
med sliskiga typer, ha indirekta/direkta kontakter med kriminella, begå brott (han har ju
åtalsimmunitet) och ändå sitta kvar.
Men om han byter religion - då är det kört direkt!"

Kungen som smygmuslim...

http://bengtbernstrom.blogspot.com/2011/12/annu-varre-kungabild.html
Citera
2011-12-21, 06:33
  #7843
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Carl XV1 Gustav kan festa runt hur mycket som helst, vistas i slibbiga miljöer tillsammans
med sliskiga typer, ha indirekta/direkta kontakter med kriminella, begå brott (han har ju
åtalsimmunitet) och ändå sitta kvar.
Men om han byter religion - då är det kört direkt!"

Kungen som smygmuslim...

http://bengtbernstrom.blogspot.com/2011/12/annu-varre-kungabild.html

Det är mer intressant än så. Han måste bekänna sig till den lutherska tron. Tror han inte på Gud är det kört. Å andra sidan ber han nog flitigt numera att allt ska gå bra.
Citera
2011-12-21, 09:20
  #7844
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
letsdoit skrev
Efter intrånget bestämde sig NK&Co för att fortsätta den pågående filmproduktionen samtidigt som man vidtog olika säkerhetsåtgärder och flyttade produktionen till en hemlig och bevakad adress. NK får ett allvarligt hotmail vari krävs att han och hans medarbetare omgående ska stoppa pågående filmproduktion om kungens vänner. Man vill också att NK går ut offentligt och intygar att uppgifter i Den svenske Gudfadern om att kungens vänner skulle ha kontaktat DW och MS är lögn, och om inte han och övriga som är involverade i produktionen gör detta hotar man med att NK:s arbetsmaterial kommer att nå press och polis samt att man också ämnar skandalisera NK och andra som ingår i teamet.
I samma veva som SVT:s Dokument inifrån började för säsongen framkommer att AL fått sig tillsänt ett usb-minne i ett vadderat kuvert som han överlämnar till polisen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4805306
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13855970.ab

Jaha, vad ska vi säga om detta? - Det verkar som att AL har täta kontakter med både Säpo och Rikskrim. - Vem kan vara den förmedlande länken?

Oerhört konstig historia det här.

Dom som främst har blivit utsatta för hot är väl Deanne Rausher och Nuri Kino?

Otroligt konstigt att AL skall ha fått ett brev med ett usb-minne med det stulna materialet.

Dom som skall ha fått material stulet är väl Beata Hansson och Nuri Kino. Hur har det gått till? Har det skett genom inbrott eller har någon hackat sig in i deras datorer?
Citera
2011-12-21, 09:21
  #7845
Medlem
Citat:
På sin Facebook-sida beskriver Brinkenstjärna även sin irritation över monarkin, och berättar att fler ingående detaljer kommer i samband med boksläppet senare i höst.
Vad är det för fel på vår Kung? Han har aldrig sett på striptease eller varit på strippklubb... Han svarar stammande med blicken i bordet att han inte vet vad det är? Fast det finns bilder & folk som kan bekräfta att han varit på plats!!
Han t.o.m. tog sig till Malmö med sina säpoagenter & träffade en av våra kvinnliga artister på hennes turne i slutet på 90-talet...men det minns han väl inte det heller?, skriver han.

Source: http://nyheter24.se/noje/kandisar/604482-hotar-med-skandalbok-om-kungen-och-mans-zelmerlow

Kungens liv och leverne utgör en aldrig sinande källa till nya konspirationer eller inspirationer.
Citera
2011-12-21, 09:26
  #7846
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Schlesien skrev
Säpopersonal som alltid finns runt Tjabo?

Det borde vara rätt många personer från Säpo som sköter knullkungens personskydd.
Citera
2011-12-21, 09:36
  #7847
Medlem
Det är fortfarande märkligt att Lettström & Co verkade vara helt övertygade om att det verkligen fanns en komprometterande bild på kungen vilket gjorde att dom någon var villig att betala 625kkr för denna bild genom att förhandla med Mille. Lettström är uppenbart rädd för något fotografi av kungen i en ofördelaktlig situationsom kan ha kommit på avvägar. Kan det röra sig om en kamera som har förkommit under en av Lettströms och kungens fyllefester? (En sådan tillställning lär ha förekommit i skärgården utanför Nynäshamn på det glada 70-talet).
Citera
2011-12-21, 09:45
  #7848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Oerhört konstig historia det här.

Dom som främst har blivit utsatta för hot är väl Deanne Rausher och Nuri Kino?

Otroligt konstigt att AL skall ha fått ett brev med ett usb-minne med det stulna materialet.

Dom som skall ha fått material stulet är väl Beata Hansson och Nuri Kino. Hur har det gått till? Har det skett genom inbrott eller har någon hackat sig in i deras datorer?
Ska blivat hackat enligt Expressen http://www.expressen.se/nyheter/1.2606254/nuri-kino-skakad-efter-dataintranget
Vilka fler än AL har fått det stulna materialet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in