2011-06-04, 22:22
  #6637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PCuri
Sedan påstår ju också strippklubbsägaren att kungen hade Secret Service med sig. Om kungen hade Secret Service med sig borde detta kunna gå att få bekräftat. Det borde då också kunna få bekräftat var kungen befann sig. Frågan är då också om kungens f d stabschef, givet att sådan information skulle kunna komma fram, skulle tordas ljuga. Jag lutar nog åt att han inte skulle tordas ljuga utan i stället legat lågt och inte uttalat sig i så fall.


Med tanke på att Secret Service inte uttalade sig i Lewsinskyaffären så är det väl knappast troligt att de uttalar sig i denna frågan.
Citera
2011-06-05, 00:08
  #6638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Med tanke på att Secret Service inte uttalade sig i Lewsinskyaffären så är det väl knappast troligt att de uttalar sig i denna frågan.


Det man åtminstone borde kunna få svar på är om Secret Service höll koll på kungen eller inte.

Jag skulle väl också gissa att det fördes någon slags loggbok över var kungen färdades. Om Svenska myndigheter begär att få ut dessa uppgifter ser jag inte varför det inte skulle kunna gå att fixa. Men du har kanske något svar på den frågan?
Citera
2011-06-05, 01:38
  #6639
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag har besökt Stringfellows ett antal gånger och det kan jag säga att då är jag i gott sällskap med tanke på vilka kändisar som besökt denna klubb.
Trevligt att bli likställd med dem.

Skit samma om så påven var där. Det är ju trots allt eran lille Balle Calle det gäller.
Anser du det normalt att statschefen går på en klubb som uppenbarligen drevs av maffian?

Kolla nu vad sonen kommer dragandes med en såpa och utvikningsbrud. Det borde ju falla farsan i smaken. Vem fan du tror du får pröjsa hennes uppehälle?
Knappast Calle utan det blir skattepengar än en gång.
Citera
2011-06-05, 01:49
  #6640
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Skit samma om så påven var där. Det är ju trots allt eran lille Balle Calle det gäller.
Anser du det normalt att statschefen går på en klubb som uppenbarligen drevs av maffian?

Kolla nu vad sonen kommer dragandes med en såpa och utvikningsbrud. Det borde ju falla farsan i smaken. Vem fan du tror du får pröjsa hennes uppehälle?
Knappast Calle utan det blir skattepengar än en gång.

Brukar du ta reda på vilka som ligger bakom en klubb eller restaurang?
Eller menar du att det står på en stor skylt att en drivs av maffian elle andra kriminella?
Till skillnad mot en som dig så ger ju kungahuset mer intäkter än vad det kostar staten.
Citera
2011-06-05, 01:51
  #6641
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Statsskicket får ni diskutera någon annanstans. Skvaller om Anne Ramberg och diverse journalisters ev. "judiskhet" får ni också ta i andra trådar.

Dessutom gäller regel 0.08 tills admin sagt annorlunda. Det är INTE tillåtet att posta hela artiklar, blogginlägg etc. Det spelar ingen roll om spoiler används eller inte. De inlägg som innehåller sånt material kommer att raderas med tillsägelse som följd.

/Mod
__________________
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2011-06-05 kl. 01:54.
Citera
2011-06-05, 04:00
  #6642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PCuri
Det man åtminstone borde kunna få svar på är om Secret Service höll koll på kungen eller inte.

Jag skulle väl också gissa att det fördes någon slags loggbok över var kungen färdades. Om Svenska myndigheter begär att få ut dessa uppgifter ser jag inte varför det inte skulle kunna gå att fixa. Men du har kanske något svar på den frågan?

För att Secret Service har nog hört talas om vår offentlighetsprincip och hänvisar till sekretess och delar inte med sig. Svenska myndigheter förresten? När blev media en myndighet?
Citera
2011-06-05, 12:36
  #6643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Brukar du ta reda på vilka som ligger bakom en klubb eller restaurang?
Eller menar du att det står på en stor skylt att en drivs av maffian elle andra kriminella?
Till skillnad mot en som dig så ger ju kungahuset mer intäkter än vad det kostar staten.
Det är väl snarare att det inte finns någon skylt alls och det borde väcka tankar. Men vi vet ju att han är trög.
Citera
2011-06-05, 17:01
  #6644
Medlem
Undrar om kungen ska kora segraren i Big Brother ikväll? Nån som vet?
Citera
2011-06-05, 17:52
  #6645
Medlem
Kom ihåg var ni läste det först:
Barbro Ehnbom och Deanne Rauscher har ett förflutet sedan tidigare. Det är inte allt för långsökt att anta att hon vinner ganska mycket på drevet kring kungen, hon som gjort Sofia H. till en "fin" flicka. Det är hart när omöjligt för kungafamiljen att inte acceptera henne efter kungens alla skandaler, vips är hela utvikningsköret bortglömt, och Deanne och Barbro skakar hand bakom lyckta dörrar...
Citera
2011-06-06, 00:35
  #6646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
För att Secret Service har nog hört talas om vår offentlighetsprincip och hänvisar till sekretess och delar inte med sig. Svenska myndigheter förresten? När blev media en myndighet?


Jag tror inte att Secret Service vägrar lämna ut uppgifter till säpo, MUST eller regeringen med hänvisning till Offentlighetsprincipen. Tycker det verkar vara en löjlig teori, bl a med tanke på alla offentliga senatsförhör. Sedan kan ju också MUST och säpo hemligstämpla materialet. Tror även regeringen får hemligstämpla sådant som man kan klassa såsom tillhörande kategorin rikets säkerhet. Har för mig att Utrikesnämndens handlingar kan vara hemliga.

Ser förresten att Jan Guillou inte verkar tro att kungen varit på strippklubbsbesök i USA:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article13127712.ab
Citera
2011-06-06, 00:52
  #6647
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Jobber
Kom ihåg var ni läste det först:
Barbro Ehnbom och Deanne Rauscher har ett förflutet sedan tidigare. Det är inte allt för långsökt att anta att hon vinner ganska mycket på drevet kring kungen, hon som gjort Sofia H. till en "fin" flicka. Det är hart när omöjligt för kungafamiljen att inte acceptera henne efter kungens alla skandaler, vips är hela utvikningsköret bortglömt, och Deanne och Barbro skakar hand bakom lyckta dörrar...

Kan du utveckla "Barbro Ehnbom och Deanne Rauscher har ett förflutet sedan tidigare."?

/Provokatör
Citera
2011-06-06, 01:29
  #6648
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kan bara konstatera att du vet inget om världen utanför Svedala.
I många länder jämställs strippor med andra yrken.
Även att vara prostituerad är et yrke i vissa länder.
Det är självklart inte så många som "hänger" på strippklubbar men det är många som någon gång i livet besökt någon och anser att det varken är onormalt eller omoraliskt.
Ni som anser det vara onormalt och omoraliskt är definitivt i minoritet.

Monarki-kramare brukar bolla med en massa difusa miljarder som ska vara kungens marknadsvärde. Höjer porrklubbsspring detta värde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in