2011-11-06, 10:12
Medlem
fredrikdenstores avatar
"Porr-Lasse" yttrar sig igen.
http://www.expressen.se/nyheter/avslojar/1.2613119/porr-miljonaren-jag-ser-att-de-forsoker-skada-kungahuset
Citera
2011-11-07, 13:14
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Den nuvarande knugen är nog den sämsta som vi haft i Sverige. Inte ens Erik den IV var sämre och det säger inte lite det!

Säg mig - vad gjorde Erik IV? Det lär väl vara en sk sagokung. Själv har jag aldrig gillat Blot-Sven.
Citera
2011-11-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Säg mig - vad gjorde Erik IV? Det lär väl vara en sk sagokung. Själv har jag aldrig gillat Blot-Sven.

Han dog när han åt ärtsoppa och det var väl hans största grej.
Citera
2011-11-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Carls affärer blir bara märkligare och bisarrare och nu dyker alltså "Porr-Lasse" upp. Finns det någon ände på allt elände som knullkungen har satt i rullning, knappast. Kungahuset med vänner bara fortsätter att dra Sveriges namn i smutsen.
Tycker det blev väldigt tyst i media angående intrånget i SVT:s datorer där material blev stulet.
Vore fantastiskt om det uppdagats att det är SÄPO som varit framme och undanröjt bevis material.
Vi lär aldrig få veta...
Citera
2011-11-07, 16:54
Medlem
Grandiosos avatar
Bra rutet minsann!

"Nu kommer det att ta decennier innan Sverige inför demokrati och gör sig av med den
självupptagna familjen Bernadotte som lever helt på statsbidrag trots att alla barnen för
länge sedan är vuxna.

Ett första steg skulle vara att skära av skattemiljonerna till alla utom till kungen själv.
Hans barn och hans fru är helt arbetsföra, har inga officiella uppgifter enligt författningen
och det finns ingen som helst anledning varför dom inte skulle kunna försörja sig själva.
Att svenska skattebetalare faktiskt står för Madeleines lyxliv i New York är helt enkelt
bortom allt förnuft."

http://www.usabloggen.se/2011/11/06/efter-alla-kungaskandalerna-kan-republikanska-foreningen-demokratisera-sverige
Citera
2011-11-07, 17:01
Medlem
Grandiosos avatar
Och medan kungen i vanlig ordning vid den här tiden på året håller som bäst på med att försöka
ha ihjäl en älg eller två, har han dristat sig till uttalanden om Grekland och Victor Muller i Saab.
Helt utan kritik har det förstås inte varit. Som vanligt naturligtvis när ers majestät låter
munnen gå...

http://www.svd.se/naringsliv/kungen-kritisk-till-grekland_6609468.svd

Om folkomröstningen i Grekland: "Ett olyckligt uttalande, men inget regelbrott"

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/statsvetare-olyckligt-av-kungen_6610884.svd
Senast redigerad av Grandioso 2011-11-07 kl. 17:06.
Citera
2011-11-07, 17:31
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och medan kungen i vanlig ordning vid den här tiden på året håller som bäst på med att försöka
ha ihjäl en älg eller två, har han dristat sig till uttalanden om Grekland och Victor Muller i Saab.
Helt utan kritik har det förstås inte varit. Som vanligt naturligtvis när ers majestät låter
munnen gå...
Tungan slant på Hovnarren, för han hade fått för mycket jägarbrännvin innanför västen.
Citera
2011-11-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Tycker det blev väldigt tyst i media angående intrånget i SVT:s datorer där material blev stulet.
Vore fantastiskt om det uppdagats att det är SÄPO som varit framme och undanröjt bevis material.
Vi lär aldrig få veta...

Eller så var allt lite överdrivet och det var aldrig någon story på g
Citera
2011-11-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Erik IV dog inte av någon ärtsoppa och inte Erik XIV heller. Han dog av långvarig förgiftning
Citera
2011-11-07, 22:26
Medlem
Grandiosos avatar
Vilken härlig soppa!
Kungens alla små trogna gossar verkar slita sina hår i närmast förtvivlan över hur de ska
kunna rädda det pilska majestätet från hotet som vilar tungt över densamme och
hela monarkins fortsatta (omoraliska, otidsenliga ) existens.
Uppenbara problem med att lyckas skaffa fram tillräckligt med cash...
Ja, det har onekligen sitt pris att vara rövslickande bundis med "den finaste" av "de fina"...

Lite underhållande utdrag från samtalet mellan Lettström och Webb:

- Ja, men alltså igen...
- Om han är här och vi är realistiska, man kan kanske få ihop ett par hundratusen.
- Det är ju löjligt

- Ja, men det är ju det vi talar om...om vi kan få fram stålar...

- För då finns det ingen som vill rädda kungen - då är det pinsamt. Då är det skamligt,
tycker jag.
- Det får du naturligtvis tycka, men det är inte lätt att åka runt med en påse och tigga
ihop stålar av folk.

- Jag säger bara det att vi lever i två helt olika världar. Helt jävla olika världar.
Jag skulle inte ens kunna om jag fick ett år på mig att mobilisera 2 miljoner.
- Jaså.

- Noppe är black, har inga pengar. Han har inget kapital alls.

- Hur som helst, du måste prata med dina personer. Finns det inget att lösa så finns det
inget att lösa.

Och fortsättning lär följa på denna strålande underhållning från den svenska, oslagbara
verkligheten anno 2011.

http://tv.expressen.se/nyheter/inrikes/1.2613827/de-hemliga-kungabanden-ord-for-ord
Senast redigerad av Grandioso 2011-11-07 kl. 22:30.
Citera
2011-11-07, 22:29
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Vi lär aldrig få veta...

Än så länge har ingen inblandad något att vinna på att snacka mer om det inträffade. Men den tiden kanske kommer.
Citera
2011-11-07, 23:16
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Du tänker på Erik XIV. Han var för övrigt inte någon usel kung mellan sina vansinnesattacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in