2011-12-20, 21:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Mille vet att han är ökänd för sina utpressningsförsök och att kungen kommer bli nervös om det ryktas om bilder eftersom Mille försökt genomföra detta tidigare. Det finns säkert inga bilder men bluffen gick hem, Kungen nappade. Man kan också tänka sig att Kungen betalde och att Mille försöker få lite extra av Expressen eller att Kungen inte betalde, fakturan stoppades och Mille försöker nu få betalt för sin bild. Oavsett så har kungen gort bort sig för all framtid. Han ljög om kontakterna med Mille och den lögnen skulle fälla vilken demokratiskt vald representant som helst.

Nu måste jag få tillåta mig vara lite konspiratorisk. Anta att bilden från början är äkta, och att Knugen mycket väl känner till detta. Men att Mille plockade in en annan bild av Knugen som en uppenbar förfalskning, för att visa att han kan visa äkta om han vill.
Citera
2011-12-20, 21:04
Medlem
Arne Perssons avatar
Hahaha! Ni tre sistnämnda ger er inte va?
Citera
2011-12-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson

Inte kungen heller, han håller stilen
Citera
2011-12-20, 21:14
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nu måste jag få tillåta mig vara lite konspiratorisk. Anta att bilden från början är äkta, och att Knugen mycket väl känner till detta. Men att Mille plockade in en annan bild av Knugen som en uppenbar förfalskning, för att visa att han kan visa äkta om han vill.
Isåfall satte de knug i den fotöljen för att både knug och strippningen skulle synas tydligt, inte för att knug skulle se strippningen bra. Han tittar ju in i baksidan på soffans ryggstöd. Om knug verkligen satt där är det antagligen en setup av Mile. Kan det vara slumpen? Om man hade Miles läggning så skulle man ju göra denna setup när man hade chansen, t ex 1991. Bilderna kan vara bra att ha nån gång senare. Inte minst eftersom Gubbtolvan har en benägenhet att vara ogenerösa och sjaskiga, exempelvis mot Christer G.
Senast redigerad av Schlesien 2011-12-20 kl. 21:16.
Citera
2011-12-20, 21:16
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson

Ge mig! Det här är ju underhållning på hög nivå. Inse att en gammal gangster lyckats skaka kungahuset med ett så uselt fotomontage. Vad kommer härnäst?

Jo, jag vet. Det är möjligt att inget händer. Förutom att Knugen trillar av pinn, och nästa lallande idiot tar över saxen.
Citera
2011-12-20, 21:20
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Isåfall satte de knug i den fotöljen för att både knug och strippningen skulle synas tydligt, inte för att knug skulle se strippningen bra. Han tittar ju in i baksidan på soffans ryggstöd. Om knug verkligen satt där är det antagligen en setup av Mile. Kan det vara slumpen? Om man hade Miles läggning så skulle man ju göra denna setup när man hade chansen, t ex 1991. Bilderna kan vara bra att ha nån gång senare. Inte minst eftersom Gubbtolvan har en benägenhet att vara ogenerösa och sjaskiga, exempelvis mot Christer G.

Det finns hundra anledningar till att han kan sitta där. Tar en paus? Snackar med någon? Det kanske är en bättre show på den sidan soffan? Varför skulle någon sitta där överhuvudtaget?
Citera
2011-12-20, 21:30
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:

Alltså, allvarligt talat. Vad är detta för trams? Den serbiske dvärgen har visat att han inte kan leverera. Istället kommer han med en fejkad bild. Då tror du att det är ett led i en avancerad plan. Tror du på allvar att den lille hallicken är kapabel att komma på en så avancerad plan?

Ge dig. Slaget är förlorat nu.
Citera
2011-12-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är det denna du menar?

http://www.bokborgen.se/c/aforismer-citat/p/4054/varldens-dummaste-citat

Nej den boken jag menar ska vara en bok som handlar om kungen och hans felsägningar och tabbar. Har inte kunnat hitta den nånstans.
Citera
2011-12-20, 21:53
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Citat:
Alltså, allvarligt talat. Vad är detta för trams? Den serbiske dvärgen har visat att han inte kan leverera. Istället kommer han med en fejkad bild. Då tror du att det är ett led i en avancerad plan. Tror du på allvar att den lille hallicken är kapabel att komma på en så avancerad plan?

Ge dig. Slaget är förlorat nu.

Klart det är trams. Tekniskt sett, dock, skvaller.

Men hur många trodde egentligen på att han skulle leverera? Visst hade det varit kul, och visst hoppades jag lite. Men realistiskt var det naturligtvis inte.

Spännande i alla fall att hovet tog detta på så stort allvar, att de spelade ut Lättström och utförde ett bondeoffer. Kungen sitter kvar. Än så länge.
Citera
2011-12-20, 22:13
Medlem
Väntar bara på att någon ska lyckas hitta originalbilden föreställande tjejerna, bör vara i någon gammal Lektyr eller någon gladporrbuskis från 70-talet. Någon med alldeles för mycket fritid som känner sig manad att avslöja att mannen bakom kungens ansikte på juggens klipp-och-klistra-bild är någon fet tysk eller liknande?
Citera
2011-12-20, 22:16
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Väntar bara på att någon ska lyckas hitta originalbilden föreställande tjejerna, bör vara i någon gammal Lektyr eller någon gladporrbuskis från 70-talet. Någon med alldeles för mycket fritid som känner sig manad att avslöja att mannen bakom kungens ansikte på juggens klipp-och-klistra-bild är någon fet tysk eller liknande?

Björn Rosengren?
Citera
2011-12-20, 23:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
/../ Vem är det som har gjort intrång i NK:s dator? Jag tror knappast att detta är något som idioterna i gubbtolvan ligger bakom.

SÄPO bekräftar att dom har materialet: Hur har dom kommit över det?
Efter intrånget bestämde sig NK&Co för att fortsätta den pågående filmproduktionen samtidigt som man vidtog olika säkerhetsåtgärder och flyttade produktionen till en hemlig och bevakad adress. NK får ett allvarligt hotmail vari krävs att han och hans medarbetare omgående ska stoppa pågående filmproduktion om kungens vänner. Man vill också att NK går ut offentligt och intygar att uppgifter i Den svenske Gudfadern om att kungens vänner skulle ha kontaktat DW och MS är lögn, och om inte han och övriga som är involverade i produktionen gör detta hotar man med att NK:s arbetsmaterial kommer att nå press och polis samt att man också ämnar skandalisera NK och andra som ingår i teamet.
I samma veva som SVT:s Dokument inifrån började för säsongen framkommer att AL fått sig tillsänt ett usb-minne i ett vadderat kuvert som han överlämnar till polisen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4805306
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13855970.ab

Jaha, vad ska vi säga om detta? - Det verkar som att AL har täta kontakter med både Säpo och Rikskrim. - Vem kan vara den förmedlande länken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in